Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Yli 60-vuotiaat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Yli 60-vuotiaat
Sivu:
<
1
2
3
4
...
97
98
99
100
101
102
103
...
291
292
293
294
>
Sorella
Älä tee väkisin, hanki isompi vasara.
tiistaina, 11. tammikuuta 2011 klo 22:25
Kiitos tervetulotoivotuksista, tuntuu oikein hyvältä. Kuusi kiloa vuoden loppuun mennessä kuulostaa kohtuulliselta, siihen haasteeseen taidan minäkin tarttua. Kivaa, että on ihan julkinen tavoite. Minä olen mestari keksimään syitä ja selityksiä itselleni, mutta muille selittely on jo hankalampi juttu.
Tänään soitti miehen lääkäri, että huomiseksi varattu sytohoito siirtyykin torstaiksi. Meilahdessa on ruuhkaa. 3 x 3 hoitosarja päästään siis aloittamaan päivää myöhemmin. Onneksi sentään ei pitempään tarvitse odotella.
Tänään oli koiralenkit varsinaista luistelua. Ihan tuli hartiaseutu ja niska kipeäksi jännittämisestä, kun pelkäsi liukastuvansa jäisillä poluilla Kuomien liukuesteistä huolimatta. Olin varmaan aika vinkeä näky hipsiessäni pyrstö tanassa hartiat korvissa riiviön perässä. Onneksi muillakin kävelijöillä oli täysi tekeminen pystyssä pysymisensä kanssa, eivät ehtineet meikäläisen menoa ihmetellä.
Oikein antoisaa ja hauskaa Tampereen reissua sinne suuntaaville.
''Isoäiti ei ole niin vanha kuin miltä näyttää, ja siitä hänen pitää olla iloinen.''
jumbojet
Sitä olisi kovilla ilman pehmeää.
tiistaina, 11. tammikuuta 2011 klo 22:49
Tervetuloa Sorella minunkin puolestani. Kiva, että löysit meidät.
Motskun jutut luen paremmin vasta huomenna, Nyt vain silmäilin niitä ja ajattelin miten valtavasti oletkaan nähnyt ja kokenut.
Tänään oli läksiäiskahvini. Aivan ihana tilaisuus.Lämminhenkinen ja välitön. Omat työntekijäni olivat tehneet minulle ihanan laulun, yhteistyökumppaneita piipahti, nauru raikui ja piirakoita ja kakkua syötiin. Upeinta oli, että sain viestejä ja kukkia myös asiakkailtani, joita vuosien varrella olin tavannut. He tiesivät läksiäisistäni, koska lehdessä oli aamulla eläkkeelle lähtemisestäni ja päihdetyöstä juttu.
Niin se tosiaan on (niin kuin taisin jo aikaisemminkin todeta tai sitten vain ajattelin todeta), että eläkkeelle siirtyessä on aluksi vain riemuissaan siitä mistä kaikesta pääsee irti ja sitten vähitellen alkaa miettiä mistä kaikesta joutuu luopumaan.
Hieman sekamelskaisissa, mutta onnellisissa tunnelmissa, hyvää yötä.
« Muokattu viimeksi: keskiviikkona, 12. tammikuuta 2011 klo 08:39 muokkaaja: jumbojet »
karmale
tiistaina, 11. tammikuuta 2011 klo 23:20
Jumbojet
on nyt sitten ihan oikeasti pois työelämästä
Varmaan tosiaan haikeeta tulee olemaan kun muistelee kaikkea, vaikkei se varmaan niin ihanaa aina ollutkaan.
Mutta nythän sulle alkoi taas ns. uusi elämä
Elämää jälkeen työnteon, ota se nyt kiitollisena vastaan ja etsi elämääsi jotain uutta
Meillä menee vähän huonommin, isäntä yskii edelleen verta
menee huomenna lääkäriin ja sitten mahdollisesti sairaalaan tutkimuksiin. Olen huolissani ja murheissani, toivottavasti ei mitään vakavaa kuitenkaan löydy
Jumbojet
, oikein ihania eläkepäiviä sulle toivottelen
Mallis
keskiviikkona, 12. tammikuuta 2011 klo 09:51
Liukas aamu täälläkin. Ja pahenee, kun lunta sataa jään päälle. Aamu alkoi reippasti vesijumpalla ja uinnilla. Nyt kahvi tuoksuu.
Rithel, katsoin Kouvolasta 8.27 lähtevää junaa, vaihto Riihimäellä. Ehdin kotoa aika mukavasti sille junalle. Kiitos yötarjouksesta! En kuitenkaan voi lähteä vielä perjantaina.
Hotellia en ole vielä varannut. Koskipuiston Cumuluksen tarjous on näköjään kympin Pinjaa halvempi. Johtuneeko rakennustöistä lähitienoilla?
Menettekö te muut Pinjaan?
torimuija
keskiviikkona, 12. tammikuuta 2011 klo 11:12
Huomenia. Pääsinpäs takaisin sille kakskytluvulle joulun jäljiltä.
Olen samaa mieltä MOTSKUN kirjoituksista.Eilen juuri hehkutin miniällenikin miten upeaan seuraan olen päässyt livahtamaan.
Nyt ne taivaallisen ihanat ICEBUGIT (ainakin näillä keleillä) jalkaan ja kohti kuntosalia. Ennen tyypillisenä autolijana,eli pienetkin matkat autolla,olen yrittänyt päästä tavasta. Salille on varmaan n.1,5 k.m. mutta vuosi sitten olisin varmaan sillekin matkalla napannut autonavaimen taskuun.
Yritän kovasti parannella elämäntapojani mutta eipä ole kovin helppoa.
ELÄ KAADU Varoittaa fysioterapeuttini ja jatkan viestin teille.On muuten söötti nuori mies ,mutta yritti väitää mulla olevan jo ikää niin paljon ,että jos luut menee niin kestää paraneminen.Meilläkö muka ikää?
Sorella
keskiviikkona, 12. tammikuuta 2011 klo 11:49
Huomenta leidit! Tulipa taas pätkänukuttua, mutta silti taisi yhteenlasketut unitunnit yltää reiluun kuuteen tuntiin. Luin kirjaa, torkahdin, luin taas ja torkahdin. Sitä rataa mentiin aamukahdeksaan. Yhdeksältä sitten liukastelemaan koiruuden perässä. Tänään kävelyteillä olikin enemmän kuonoteltavia, kun kaikki hiipivät hissun kissun kieli keskellä suuta jäisillä teillä. Koirat kiipeilivät korkeilla lumivalleilla pitämässä hauskaa.
Jumbojet
on päässyt eläkkeelle, onneksi olkoon! Eläkkeellä on ihan kiva olla, saa kaiken ajan omaan käyttöönsä ja on itsensä pomo. No, minulla on kyllä pomona tuo riiviö koirani.
Minä harjoittelin ensin osa-aikaeläkeläisenä pari vuotta ja viime elokuussa sitten jäin täyseläkeläiseksi. Vielä en ole kaivannut takaisin työelämään, vaikka viimeisessä työpaikassani olinkin vuodesta 1988 asti, onneksi vaihtelevissa tehtävissä. Ei siellä mitään isompaa valittamista ollut ihmisissä eikä töissä. Viimeiset viisi vuotta vain roikuttiin löysässä hirressä milloin mikin uhka niskassa, hajasijoitukset, lomauttamiset, ja nyt lopulta ulkoistamiset, jotka ovat se todellisin uhka ja osittain jo käynnissäkin. Onneksi pääsin alta pois.
Huomenna sitten menee mieheni sytostaattihoitoon. Pitäisi päästä yöksi kotiin, jos kunto sallii. Kaksi vuotta sitten vietti koko hoitosarjan ajan sairaalassa ja vielä sen päätyttyäkin pari viikkoa, kun menivät kaikki arvot sekaisin ja tuli sekavuustiloja. Nyt on tiedossa vahvempi hoito, joten onpa ihme, ellei hoito nyt vaadi sairaalassa yöpymistä.
''Isoäiti ei ole niin vanha kuin miltä näyttää, ja siitä hänen pitää olla iloinen.''
Voltti43
keskiviikkona, 12. tammikuuta 2011 klo 11:53
Onnea Jumbojetille, olet tehnyt mittavan työn auttaessasi muita.
Rithel, mukavaa, että elämäsi on löytänyt valoisamman suunnan.
Tiedän, mistä puhut, kun ihmettelit "tunteettomuuttasi" noinkin pitkän avioliiton jälkeen.Minun narsistimieheni kuoli muutama kuukausi sitten ja tuntemukset ovat paljolti samanlaisia kuin sinulla. Kysyin pojaltani, olenko minä jotenkin erikoinen kun en osaa käyttäytyä niinkuin lesken pitäisi. Poika sanoi, että olihan isäkin erikoinen, ei osannut käyttäytyä niinkuin miehen pitäisi. Meillä oli pitkä keskustelu asiasta pojan kanssa. Tunteeni ovat kovin ristiriitaiset, sellainen ikävä on ja toisaalta säälin häntä, ettei ehtinyt nauttia eläkepäivistään paljon ollenkaan. Muistelemme kaikkia hyviä asioita, mitä hän teki mutta emme myöskään unohda niitä huonoja, niin paljon hänen käytöksensä kirjaimellisesti tappoi tunteita.Se, mitä yritän sanoa sinulle Rithel, on, että tosiasioiden myöntäminen ei minun mielestäni ole pahan puhumista. Emmekä me, sinä ja minä, ole tunteettomia. Vaikka myönnän, että monella tapaa miehen poismeno helpotti minun elämääni, en olisi halunnut näin käyvän ja ikävä kuitenkin on. Valoisia päiviä meille molemmille.
Rithel
Jos tie vie päämäärään,ei sen pituudella ole merkitystä. (Martsynovski)
keskiviikkona, 12. tammikuuta 2011 klo 16:06
Mallis, kirjoitinko lähteväni perjantaina? Sekoilin, eli samalla junalla ajattelin lähteä lauantaina. Olisi mukava mennä samaa matkaa?! Siitä myöhemmin.
Kiitos Voltti43 lohduttavista sanoistasi. Niinhän minäkin aikoinani ajattelin olevani jotenkin kummallinen ja oikea feministi, kun pidin puoliani. Jaksamista sinullekin. Kyllä asiat selkiintyyvät ja itse saavuttaa tasapainon ja rauhan ajan kanssa.
Hyvä on purkaa mielestään ne "möykyt", alkavat ahdistaa m uuten.
Jumbojet, hyviä ja mielekkäitä eläkepäiviä!
Muori61 ja Kassukka sekä moni muu truntuu kärsivän unettomuudesta. En tiedä, mutta vaikuttaisiko esim. tiettyjen planeettojen asennot sun muut myös ihmiseen. Unettomuus on ainakin minulla jaksottaista. Tietysti tämä ikä, ravinto ym tekijät lisänä. Onneksi ei tarvitse enää juosta kellon perässä,- ei niin väliä vaikka aamulla nukkuukin pidempään.
Tsemppiä!
Sorella
torstaina, 13. tammikuuta 2011 klo 11:27
Toiveiden torstaita! Kiitos toivotuksista.
Siellä se ukkeli nyt on hoidossa sairaalassa, lähti taksilla kahdeksan jälkeen. Epäili pääsevänsä kotiin neljän-viiden tienoilla. Ihan positiivisella mielellä ollaan, vaikka taustalla kummitteleekin kaikenlaiset pelot.
Kahvia tässä lipittelen ja pesukonetta laulatan. Koirapoika retuuttaa Nalle Puhia korvasta ja ravaa ympäri kämppää tuhatta ja sataa. Ihanan energinen peijooni. Seuraava lenkki tehdään kolmen aikoihin. Taidan syventyä kirjan lukemiseen taas. On mukava rentoutua ja sukeltaa hetkeksi muihin maailmoihin. Kyllä eläkkeellä on hyvä olla!
Mukavaa päivän jatkoa kaikille!
jumbojet
Sitä olisi kovilla ilman pehmeää.
perjantaina, 14. tammikuuta 2011 klo 17:11
Onnea Menna punaisille housuillesi
Tänään kirjoittelin vielä yhden jutun oman alani (ex-alani) ammattilehteen, jonka olin luvannut tehdä. Ajatuksia siitä miten päihdetyö on vähän yli 40 vuoden kuluessa muuttunut. Nyt olen sitten kaikista työhön liittyvistä velvoitteista täysin vapaa.
Mukava päivä ollut. Aamulla lapsenlapsi tuli ennen kouluun menoa hakemaan eilen tänne unohtamansa kännykän. Sitten lähdin reippaalle sauvakävelylenkille . Ulkoiltua lehtijutun viimeistely. Pikkuisen siivoamista. Lukemista. Ampumahiihdon seuraamista telkkarista.
Ihana vapauden tunne. Mukavaa perjantaita kaikille.
Sivu:
<
1
2
3
4
...
97
98
99
100
101