Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Yli 60-vuotiaat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Yli 60-vuotiaat
Sivu:
<
1
2
3
4
...
265
266
267
268
269
270
271
...
291
292
293
294
>
moottorisaha
tiistaina, 27. maaliskuuta 2012 klo 08:59
Oho, kylläpä se ryhmärutistus tuntui mukavalta. Siihen taisi liittyä koko porukka "salalukijat" mukaanluettuna
.
Kyselin eilen illalla näistä vioista myös tekniselta puolelta ja ymmärtääkseni vikaa etsitään koko ajan. Pistetään jäitä hattuun vaan, niitähän riittää vielä pihalla, ei tarvitse ruveta pakastinta sulattamaan.
Nyt testaan, miten tämä lähtee.
moottorisaha
tiistaina, 27. maaliskuuta 2012 klo 09:09
Ok, sain ohjeen, että kun painaa hiiren vasenta nappia ja sitten kohtaa päivitä, pyöriminen loppuu ja että sitten viesti siirtyy entiseen tapaan. Viesti kyllä siirtyi, mutta ei ihan entiseen tapaan. Mutta helpotti se vähän. Sitä voitte muutkin kokeilla.
Kun olen käyttänyt nesteenpoistajaa, olo on kuin kuraan kuolleella kutulla ja hirveä tarve syödä suolaista. Ja sitten taas juoda.
Pitänee vielä yrittää hinautua labraan jonain aamuna.
Aurinko ei näemmä lataa akkuja tänäänkään. Ehkä sekin ajansiirron ohella pistää patterit punaiselle.
Lullura, olisin eilen laittanut yksityisviestin, mutta laitan nyt julkisen. Luulen, että se sähkärijupakka lypsää edelleen sinulta voimia. Kestää aina aikansa, että sellaisten mielenpahoitusten jälkeen on täysin tasapainossa. Mutta ota sinäkin Neulaskan lähettämä ryhmähali vastaan!
leekeri
tiistaina, 27. maaliskuuta 2012 klo 13:09
Eilisiltana minun koneelleni ei tullut edes aluetta mihin kirjoittaa, ainoastaan laatikko ja risti ylhäällä, sekä pyörivä "härveli."
Ilma vetinen ja synkkä täälläkin. Sain itsestäni irti kuitenkin laittaa sämpylätaikinan pyörimään, saavat lapset ja miniä postihakumatkalla mukaansa lämpimäisiä. Kokeilin, mitä tekevät omalle vatsalle?
Mahdollisimman kuitupitoisia ja tietysti terveellisiä.
Minäkin luin tuon teknisen palautteen ja mielestäni siinä kehotettiin painamaan hiiren
oikeaa painiketta
Kyllä auto piti uudesta nivelestä aivan yhtä paljon kuin itsekin.En vain ymmärtänyt senkin osaavan olla myötätuntoinen. Jaha sämpyläpelti kello kilisee keittiössä. Täytyy mennä nostamaan pois.
Viedessäni autoa näytille katsastusasemalle eilen uudestaan, olin edelliskerralla toivottanut miehelle( kaikesta huolimatta) hyvää päivän jatkoa ja kas kummaa, kuinka pian sain palautetta hyvän päivän jatkon toivotuksella. Hymyilytti!
Aamulla katsoin katossa olevaa suurta kelloa ja totesin sen olevan vasta kuuden maissa.Vielä hyvää aikaa nukkua. Eipä aikaakaan kun puhelimen herätys soi ja muistin, etten ollut katto kellon aikaa vielä siirtänytkään kesäaikaan.
Tuo kello katossa saattaa kuulostaa kummalta, lattialla on jumppamatto ja näen sekuntarista kuinka pitkään jotakin liikettä teen. Joku retro metrinen muovirannekekello ja vielä punainen.
Kokeilen minäkin, lähteekö?
moottorisaha
tiistaina, 27. maaliskuuta 2012 klo 14:34
Siis kai te nyt kaikki näitte, että minä heilutin oikeaa kinnasta, kirjoittaessani vasemmasta
? Jotkut käsitteet vaan ovat niin vaikeita, kun aina pitää miettiä, esim kummalla kädellä normaalit ihmiset syövät. Minähän ahdan kakkua kitaani kummallakin kädellä ja yhtäaikaa.
Klapintekotauko.
Rannekello ja sormukset ovat olleet hukassa jo viikkoja. Löytynevätkö tämän aikajakson aikana? Viimeksi hukattu asia on parhain talvisen ajan päänpeittoni, päältä villainen ja alta pehmeän nöyhtäinen, päässä pysyvä ja korvat peittävä. Ihmekatoamisia?
pikseli
vyötärö esiin
tiistaina, 27. maaliskuuta 2012 klo 19:15
Neulasen Manta, laihtumiseni tapahtui ihan tällä Kiloklubin menetelmällä ja liikunnalla. Kirjaan kyllä ruoat tunnollisesti, mutta aiemmin selostetuista vatsavaivoista johtuen kuitu- ja hedelmäpuoli vihertää harvoin. Toimii näköjään silti! Edellisten keväiden kokemusten perusteella arvelen, että jossakin vaiheessa painon lasku hidastuu tai loppuu, mutta näillä keinoin nyt mennään.
Alkukesän lomamatkaa ajatellen ostin talvella Elloksen alesta uimamekon, jota en ole vielä ehtinyt käyttää. Nyt se tuntuu jo liian suurelta, joten toiveikkaana tilasin numeroa pienemmän, kun sai 40 % alennusta. - Tästä ensimmäisestä asusta mies sanoi, että on paras uimapuku, mitä minulla on koskaan ollut . Ei taida muistaa niitä aikoja, kun 34:n bikinit sopivat.
Islawisla
tiistaina, 27. maaliskuuta 2012 klo 22:50
lullura
; en ole Rokualla aikaisemmin käynyt. Hienolta paikalta se näyttää, kun netin kautta kävin siihen tutustumassa. Ymmärsin, että ihan kylpylätasoinen paikka olis. Vasta remontoitu suusrin osa huoneistakin. Rokuan nettisivut löytyvät
www.rokua.com
TYÖELÄMÄSTÄ POISSAOLEVIEN TUKI-JA LIIKUNTAELINSAIRAIDEN KUNTOUTUSKURSSIT v. 2012
TYPO-kurssit on tarkoitettu pääsääntöisesti niille yli 65-vuotiaille, omatoimisille henkilöille, joilla on kuntoutumismahdollisuuksia, mutta joiden toimintakyvyn aleneminen on johtamassa lisääntyvään avuntarpeeseen ja uhkaa kotona selviytymistä.
Kysy
lullura
noitakin kursseja, voit myös soittaa sinne ja kysyä.
Noille kursseille hakeudutaan toimittamalla Kansaneläkelaitokselle nykyistä terveydentilaansa kuvaava hoitotasonsa laatima B-lääkärinlausunto ja kuntoutushakemus.
Ne toteutetaan 5vrk+5vrk+5vrk.
Lisätietoa saat Rokuan kuntoutussihteeriltä.
Tälle vuodelle on tulossa vielä kursseja joiden aloitusajankohdat ovat: 14.05-18.05.2012
20.08.-24.08.2012
24.09.-28.09.2012
Näitä TYPO- kursseja toteutetaan varmaan myös muuallakin kuin Rokualla. Mun työurani aikana ei näistä ollut ainakaan mulla tietoa.
KELAlta varmaan saa myös tietoa näistä. Käsitykseni mukaan KELA myös kustantaa ne, tai ainakin osallistuu kustannuksiin.
jumbojet
Sitä olisi kovilla ilman pehmeää.
keskiviikkona, 28. maaliskuuta 2012 klo 13:43
lullura, Rokuan maisemissa olen käynyt monta kertaa. En kuitenkaan ole asunut tuolla kuntoutuskeskuksessa..tai kylpyläkö se nykyisin on, kahvilla olen joskus siellä poikennut. Olen kuitenkin kuullut itse paikastakin pelkkää hyvää.
Kun olin vielä töissä olin Rokualla silloin tällöin johtoryhmän seminaareissa: majoitus ei ollut kuitenkaan kylpylässä vaan Rokuanhovissa.
Maisemat ovat upeat ja luonto karuudessaan kaunis ja miellyttävä. Upeaa mäntykangasta, harjuja, pieniä kauniita lammikoita. Olemme mieheni kanssa käyneet siellä joskus ihan vain huviksemme kuljeskelemassa.
Aurinko paistaa, lumi sulaa vauhdilla, joutsenet hakevat sulia paikkoja missä levähtää matkallaan vielä pohjoisemmaksi. Hanhia ja kurkia ei vielä ole näkynyt. Töyhtöhyyppiä joitakin ja joutsenia tosiaan yllättävänkin paljon.
Kevät tulee.
« Muokattu viimeksi: keskiviikkona, 28. maaliskuuta 2012 klo 13:51 muokkaaja: jumbojet »
luu-lanko
Jos haluat, että sinulla on hyvä mieli, älä tee sellaista, mistä tulee paha mieli
torstaina, 29. maaliskuuta 2012 klo 08:28
Terve taas takaisin Menna. Ikävää, että saitte ei-toivottuja matkatuliaisia.. toivottavasti ette joutuneet petiin jo matkalla. Onnea uudelle läppärille. odotan myös, että tämä oma minileluni hajoaa.sitten ei kai tule yhtään lyöntivirhettä, kun saan paremman!!
Mutta ei tunnut hajoavan. Siis minulla on varmaan se loppuelämän kestävä laite.
Slankille tiedoksi, että olen siellä taas ensi viikon alussa. Valitettavasti mainostamani vaatekauppa on muuttanut Asematunneliin. Tehdäänkö treffit sinne? Sain muuten sen Piiat-kirjan loppuun. Aika monikerroksinen vauhdikas ja fiksu kirja. Onko maailam muuttunut niistä ajoista yhtään paremmaksi?
Onneksi vaatekokoni on vakio. Ja onneksi ei ole edes suurentunut. Tai voin luottaa siihen, että tietyillä alueilla pusertaa seksikkäästi. no, hmmm jos vatsa-aluetta ei oteta huomioon.. Ajattelin tänäaamuna, kun näin eräässä FB-päivityksessä anoreksian saattovaiheessa olevan mallihenkilön poseeraavan alusvaatteisillaan. Puhuttelevan puistattava kuva kehokidutuksen loppuvaiheen saavutuksesta./menetyksestä.
Menipä synkäksi.
Valoakin löytyy!
Pihallamme lumihangen alla talvehtineet akkuvalot alkoivat palaa eilen illalla. Olin unohtanut ne sinne. Halpakaupasta ostetut lelut
.
jumbojet
Sitä olisi kovilla ilman pehmeää.
torstaina, 29. maaliskuuta 2012 klo 09:23
Tervetuloa takaisin, Menna. Odotan matkakertomustasi. Osaat kirjoittaa niin hyvin, että tuntuu kuin itsekin olisi ollut reissussa mukana. Muuten minulla oin myös kannettava kytketty( kotona ollessa) vanhan koneen näyttöön, näppäimistöön ja hiireen. Mukavampi kirjoitella näin.
Mandis, ihana tuo ajatuksesi 100 g:n painonpudotusvauhdista/ viikko. Melkein puoli kiloa kuukaudessa. Vuodessa 6 kg. Hyvä vauhti.
Olen tietysti ihan samaa mieltä noista futaajien palkoista. On siinä vaikeaa motivoida (poika)lapsia lukemaan ja opiskelemaan, kun palloa potkimalla, autoa ajamalla, jääkiekkoa lätkimällä..tienaisi miljoonia.
Mutta oli se silti katsottava matsi tuo eilen iltainen Mestarien liigan peli Milan- Barcelona vaikka päättyiklin 0-0.
Ja kiitos kysymästä: lenkkeily on hieman ollut tauolla, mutta nyt taas jatkuu. Hiihtolatuja on yhä kunnossa, mutta itse olen lähinnä kävellyt teitä pitkin sauvojen kanssa. Paino jumittaa juuri nyt paikallaan, mutta pyrin kanssasi tuohon - ainakin 100g viikossa - vauhtiin.
Mukavaa päivää itse kullekin.
Samettivelli
perjantaina, 30. maaliskuuta 2012 klo 01:06
I'm so happy. Sukset on varastossa. Talikko veneen, moottorin, renkaiden, kausivaatteiden, haravan, ruukkujen yms. takana - lienenkö lahjoittanut talikon jo pois?
Noniin. Talikkoa kaipasin siirtäessäni tuijaa ja alppikärhöä ehjään ruukkuun. Hortensiaan oli hämmästyksekseni puhjennut suuret lehtisilmut. Olin aikeissa heittää sen jo pois. Leikkasin vain kuivuneet kukkatertut ja siirsin sen omaan ruukkuunsa. Se saa nyt hallaharson alla odotella lämpimiä kevätpäiviä.
Olin aherruksesta uuvuksissa. Mutta niinkuin sanottu
onnellinen siitä että sain sen tehtyä.
PS. Kirjoitusvirheitä ei pidä pelätä. Tarinahan on se tärkein. Aikaisemmasta tarinastani sai näköjään sen käsityksen että heitin hortensian pois.
« Muokattu viimeksi: perjantaina, 30. maaliskuuta 2012 klo 16:25 muokkaaja: Samettivelli »
Sivu:
<
1
2
3
4
...
265
266
267
268
269