Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Yli 60-vuotiaat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Yli 60-vuotiaat
Sivu:
<
1
2
3
4
5
...
291
292
293
294
>
Lapin Lumo
sunnuntaina, 3. tammikuuta 2010 klo 14:56
Onnea kaikille vuonna 2010
kilojen parissa ahertaen ja punniten
alas vai ylös?
Eikun niskasta kiinni ja tiukasti ruotuun kaikki yhdessä ja erikseen
Painoni on noussut joulun aikoihin parisen kiloa se on vähän tähän painoon nähden, mutta tyytyväisenä itseeni , onpa hyvä jatkaa sitkeästi eteenpäin hitaasti mutta varmasti
Liikunnasta olen ollut lomalla joulunaikaan, mutta kaikki palaa ennalleen, niin tulostakin syntyy!!!
Tsemppiä meille kaikille 60+
Sister Hanna
Hiljaa hyvä tulee!
sunnuntaina, 3. tammikuuta 2010 klo 19:58
Olen jo pitkään seurannut tätä 60+ keskustelurinkiä, mutten ole tullut kirjoitaneeksi aiemmin. Painoa tuli minullekin pari kiloa lisää joulun aikaan. Yksi syy oli myös liikumattomus: jalka nyrjähti pahasti aattoaamuna, ja sitä olen tässä paranelut hissukseen.
Nyt pääsee taas liikkeelle , joten kyllä se tästä! Ostin vuoden kausilipun uimahalliinkin. Hyvä minä!
Painoindeksi näyttää punaista, joten alaspäin olisi päästävä.
Viikon kuluttua alkaa lähes kolme kuukauden työreissu ulkomaille. Jospa tulisin sieltä kevyempänä takaisin!!!
Mallis
sunnuntaina, 3. tammikuuta 2010 klo 20:28
Tervetuloa porukaan Sister Hanna! Ja hyvää työreissua! Toivottavasti jalka tulee kuntoon.
Yritin etsiä netistä sitä hieromakonetta, Moottorisaha, mutta en osannut oikealle sivulle. Sen sijaan löytyi kaikenlaista viihde-elektroniikkaa...
Pikkumäyris on ilonamme loppiaisen yli. On se mukava veijari, mutta omaa koiraa en silti enää halua ottaa. Onneksi on näitä hoitolaisia. Huomaa, miten nelijalkainenkin perheenjäsen sitoo.
Kuten Slank muistutti, loppiainen lähestyy. Ryhdyn kirjaamaan syömisiä, mitä en ole muutamaan viikkoon tehnyt, minkä taas huomaa punnituksessa.
Tänään sentään olin kuntosalilla ja pystyin tekemään lähes kaikkea. Vain se vatsalihasliike, jossa istutaan takakenossa kankkujen päällä ei onnistunut. Muuten pienet röntyilyvammat ovat parantuneet yllättävän nopsasti.
moottorisaha
sunnuntaina, 3. tammikuuta 2010 klo 20:36
Kolmen kuukauden työreissu
ulkomaille! Kova sister olet.
Lupaan vahvasti, rajusti, kokonaisvaltaisesti, täydellisesti, runsaasti ja uljaasti tavoitella poispääsyä runsaasta ylipainosta vappuun mennessä!
Moniko tulee tähän mukaan?
Ja moniko havittelee poispääsyä ylipainosta?
En kuvittelekaan, että koskaan enää olisin langanlaiha, vyötärö 80 cm ja painoindeksi joku 23. Ehei, tytöt, pitää olla jotain, mistä pitää kiinni. Huom. en siis kirjoittanut, että mistä ottaa kiinni! Pidän kiinni tietystä runsaudesta, että jos sattuu vakava tauti, niin on varaa vähän ohentua. Aika rumasti ajateltu, myönnän. Mutta en parempaakaan keksinyt.
Pilkoin tänään klapeja ja kolasin lunta. Huvikseni.
Pikkukoira on huvittava. Hajuvesipulloni putosi tässä taannoin lipaston alle (kuka käskee niitä pitämään muualla kuin vessassa?). En viitsinyt kontata. Nyt koira tuoksuu hyvältä! Terävät pikkuhampaat kaipasivat työtä.
Äsken pelastin siltä edesmenneen tyttömme lelukoiran. Nenä oli jo melkein irti. Lelua on siis säilytetty kohta 18 vuotta. Mutta nyt sillä on muutakin käyttöä.
Huomenna sitten vaakaan ja siitä elämä alaspäin. Uskoakseni. Toivottavasti. Mahdollisesti.
Sister Hanna
Hiljaa hyvä tulee!
sunnuntaina, 3. tammikuuta 2010 klo 22:27
Moottorisaha: "Lupaan vahvasti, rajusti, kokonaisvaltaisesti, täydellisesti, runsaasti ja uljaasti tavoitella poispääsyä runsaasta ylipainosta vappuun mennessä!
Moniko tulee tähän mukaan?
Ja moniko havittelee poispääsyä ylipainosta?"
Haaste vastaanotettu! Noin 10 kg painosta pois tuntuu hyvältä tavoitteelta tässä vaiheessa. 17 viikkoa vappuun, voisi vaikka onnistua
leekeri
sunnuntaina, 3. tammikuuta 2010 klo 23:44
Pakkasta ja lunta. Kunnon talvi. Ei kyllä tuntunut hyvältä, kun miinus 12 asteen seurantaloa yritettiin parissa kolmessa tunnissa lämpimäksi. Siedettäväksi, että tarkenee hyvin puettuna kuuntelemaan jätevesien jatkokäsittelyä tulevaisuudessa.
Onneksi kyläläiset ottivat tilaisuuden tosissaan ja saapuivat lähes joka savusta paikalle. Ei tehnyt poika turhaa työtä. en myöskään minä, kun kuljetin neljä suurta termosta pannukahvia tilaisuuteen lämmikkeeksi.
moottorisaha
joskus coton turhautuu tekemisen puutteeseen, meillä pelataan aamulla ensimmäisenä vähän aikaa jalkapalloa. Aika haka koiraksi. Kuono ja turkki pyyhitään mattoon kylvyn jälkeen, muutoin on liian puhdas olo. Samoja piirteitä niistä löytyy!
Tasaista tahtia, hiukka vajaa kaksi kg täälläkin tuotti joulu elopainoa lisää.
Sister Hanna
ensiksi tervetuloa mukaan ja hyvää työreissua. Aikamoiset lukemat on tavoitteenasi, vaan ei yrittänyttä laiteta.
Ehdinkin jo miettiä
Mallis
mikä on lainakoirasi rotu, en muista että olisit sitä maininnut. Ei vaan, hoitokoirathan voivat vaihdella tilanteen mukaan. Sisareni on myös aina valmis ottamaan koiria hoitoonsa sen jälkeen, kun oma koira jouduttiin lopettamaan ja enää ei halua uutta juuri sen sitovuuden vuoksi.
jumbojet
tuo länsi- ylämaan terrieri muistuttaa cotonia aika paljonkin. Joskus olen melkein rodusta erehtynyt sen nähtyäni.
Susia on taas suuri, ainakin 5 lauma ja kahdet vielä näin koiran kanssa lenkillä ollessani. Kuuluivat varmaan samaan laumaan.Ei sen kauempana kuin 150 metrin päässä pihasta. Käyttävät siltaa kosken ylityksessä. Eräs nainen tuolla päivätilaisuudessa sanoi pelkäävänsä susia niin paljon,ettei uskalla mennä lenkille. 400 m päässä oleva naapuri tuli joulua viettämään vanhaan kotiinsa ja meni puita hakemaan niin ilves makasi jossain kattorajassa lautojen päällä. Ovi pistettiin aika nopsaan kiinni ja puita haettiin vasta sitten, kun hän varmisti sen siirtyneen riihen alle. Näin
luonnonläheistä
meillä. Huolestuttaa todella noiden pikkuipanoiden ulkonaolo.
muori61
Painon pudotus
maanantaina, 4. tammikuuta 2010 klo 06:59
No, tuli se viesti näköjään, kävin tänä aamuna puntarissa, vaikkei ole mun
punnitus päivä, oli tasan kilo mennyt viime Torstaista ja enää yksi kilo,
niin olen samassa kuin ennen Joulua, olen mukana kisassa, Vapuksi
liiat kilot pois, Porkkanaa ja Vihannes sose keittoa joka päivä ja Jogorttia
ja Maitorahkaa välipalaksi ja iltapalaksi, joskus Tattari Puuroa iltapalaksi,
aamulla yhden munan Munakkaan ja leipä siivun aamu kahvin kanssa ja
Banaania välillä välipalaksi ja Marjoja Rahkan joukkoon ja Kermaa.
Siinä se pää piirteittäin mun ruoka valio, ai niin kyllä Lihaa ja Kalaa myös
välillä, voin sanoa mun on helppo noudattaa tällaista kevyttä ruoka valiota,
kun on se Maito ja Vilja Allergia, niin joutuu pakosta karsimaan lihottavia
juttuja pois, mutta Mukavaa Talvi päivää Kaikille Teille
moottorisaha
maanantaina, 4. tammikuuta 2010 klo 09:51
Olen monta kertaa miettinyt näitä lapsihuoliasioita. Varmaan ihan kamalaa.
Minulla on sellainen etuoikeus, että Taivaan Isä kerran sanoi, että Hän pitää huolen minun lapsistani. Otin sen ihan totena. Se ikään kuin lävisti koko olemukseni. Olenhan antanut kaikki Hänelle jo ennen lasten syntymää. Ja ehkä se kolarissa kuollut lapsi on ikään kuin sanojen vahvana vakuutena. Että rajansa kaikella. Voi olla, että pelkkää ihmismielen tulkintaa, mutta tuntuu tepsivän. Toisaalta lapsilla on kaikki hyvin tällä hetkellä...
Mieluummin kärsisi itse kuin antaisi lapsen kärsiä.
Olen samaa mieltä muori 61+:n kanssa, että kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti. Kannattaa yrittää, minkä pystyy.
Lähipiirissäni on mummu, joka ei kesän jälkeen ole saanut tavata lapsenlapsiaan. Väliin itkemme yhdessä. Mutta uskon tilanteen muuttuvan, kunhan perättömien puheiden voima loppuu. Parempi, että perhe on koossa ja voi hyvin. Mummun ikävän silti tunnen sielussani. Jos en saisi tavata oma pikku poikaa,,, Apua.
Vaaka kertoi, että jos viisi kiloa vappuun mennessä, saan olla tyytyväinen!
Aloitin kuihduttamisen noin vuosi sitten. Miinusta on suurin piirtein 7 kiloa. Välillä on noustu ja sitten taas laskettu. Ilman foorumia en olisi jaksanut. Muutenkin aina hyppään elämässäni asiasta kolmanteen.
Te olette piristäneet ja luoneet uskoa ja pitäneet kaidalla tiellä tai palauttaneet sille
!
Trion isä ajoi ladun auki. Hulppee hiihtosää. Bestis tulee labrasta suoraan aamukahville ja sitten hiihdellään. Ei varmaan hiihdetä.
Kivaa päivää kaikille vanhoille tutuille ja uudemmille, lämpimästi vastaanotetuille!
Mallis
maanantaina, 4. tammikuuta 2010 klo 10:54
Otan moottorisahan haasteen vastaan. Vappuun mennessä ylipaino pois. Langanlaihaa ei minusta saa enkä siitä haaveile, mutta kohtuudella.
Kävin aamulla puntarilla. Herkut ovat hyvin kajettuneet: kaksi kiloa ajasta ennen joulua!
Painon pudottamisen aloin puolitoista vuotta sitten. Kaikkiaan vähennystä on tullut yli kymmenen kiloa. Klubiin liittyminen viime keväänä toi järjestelmällisyyttä. Viikon päästä alan taas kirjata syömiset, silloin alkavat myös liikuntaryhmät.
Lunta on taas tullut lisää. Kohta on ryhdyttävä kolaamaan sitä tuonne metsän puolelle. Onneksi takapihalta lähtee vietto rinne. Mutta urakkaa siinä on nivelvaivaiselle ja huonoselkäiselle miehelle, jonka tyyli on painaa kaikkea aloittamaansa vaikka väkisin ja voimien äärirajoilla. Itse olen sen verran oppinut, ettei kannata riehkaista, se kostautuu.
Mäyrikselle on kohta tulossa lajikumppani kylään. Bestiksellä on myös tyttären perheen mäyris hoidossa. Saavat koirakaverukset peuhata lumessa. Ja hauskaa on meilläkin sitä riemua katsellessa.
« Muokattu viimeksi: maanantaina, 4. tammikuuta 2010 klo 11:00 muokkaaja: Mallis »
jumbojet
Sitä olisi kovilla ilman pehmeää.
maanantaina, 4. tammikuuta 2010 klo 17:38
Hei, minä en mitenkään pääse normaalipainoon vappuun mennessä, kun painoa on yli sata kiloa, mutta aion kyllä siihen mennessä pudottaa painoa kunnolla eli minulle se kunnolla on n. 7-8kg, joten otan haasteen vastaan. Harmi kun paino tässä joulunaikaan nousi, mutta tavoite on kirkkaana mielessä: painoindeksi keväällä 35, että pääsen tekonivelleikkaukseen. Siitähän on sitten hyvä jatkaa niin kuin urheilijat sanovat
Sivu:
<
1
2
3
4
5
...
291
292
293
294