Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Tavoitepainoon vuoden 2012 loppuun mennessä!
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Tavoitepainoon vuoden 2012 loppuun mennessä!
Sivu:
<
1
2
3
4
5
...
32
33
34
35
>
Sporttinorsu
keskiviikkona, 7. maaliskuuta 2012 klo 14:56
Voi että. Kai sä oot ollu kunnon lääkärissä?
Kokeilen näkyykö mun Ticker...
Riri_
keskiviikkona, 7. maaliskuuta 2012 klo 20:31
Hei apua... söin tänään aivan onnessani viimisillä penneilläni salmiakkisuklaalevyn
No onneksi olen köyhä opiskelija, jolla tästä lähtien on rahaa syödä vain tomaattimurskaa ja kurkkua ja kananmunia.
Muuten ihan ok mennyt, mutta epäilen, että tämä suuri tavoitteeni mikä reilun viikon päässä häämöttää tulee vähän epäonnistumaan
no mähän ahtaudun siihen mekkoon vaikka mikä olis, mukavuussyistähän olis kiva jos se vaan sujahtais päälle.
Kävin tänään jolkottelemassa salilla juoksumatolla, mutta jotenkin vähän on eksyksissä se homma muuten siellä. Pitäisi varmaan ottaa joku personal trainer tai osaavampi ihminen tekemään ohjelman. Vanhalla salilla oli joku ohjelma, pt:n tekemä, mutta nyt noi laitteet näyttää ihan vääriltä ja on ihan väärissä paikoissa. Tunnistin sitten sen juoksumaton ja siinä hölkkäilin
Ryhmäliikunnasta tykkään, tällä viikolla on kylläkin ikävästi tullut vähän muita juttuja, mm. tenttejä ja työjuttuja päälle, jotka on menneet edelle. Huomenna olis ihana päästä hiihtämään, fiilistelen jotenkin sitä lajia sen tietynlaisen masokismin takia
Olen muutenkin yrittänyt ottaa niskasta kiinni itseäni ruoanlaiton ja kuluttamisen suhteen. Ostan helposti kasan safkaa jääkaappiin, jota joudun sitten heittelemään pois. Nyt tein tossa viime viikolla listan, ihan sen mukaan miten jämiä ruuista tulee ja mikä menee vanhaksi, että mitä syödään ja missä vaiheessa päivää. Toimi mielestäni hyvin, ongelmana vaan se, että olemme todella paljon poikaystäväni luona.
Mutta tällästä menoa, koitan punnita tossa pe aamulla painoa. Terveisiä kurkkulaarin viereltä, puputan tätä jääkaappia nyt tyhjäksi.
Lucky Bamboo
"Mitä lupaat, se tee." - Kiinalainen sananlasku
tiistaina, 13. maaliskuuta 2012 klo 11:46
Heihei, vaikka tää onkin vuoden mittainen projekti, niin eikös koiteta kirjoitella tähän ketjuun ahkerasti? Minä nyt toisaalta roikun Klubilla päivittäin, ettei ehkä siihen kenenkään kannata pyrkiä, mutta ei lähes viikkoa saisi edellisestä viestistä kulua. Vertaistuki vähän kärsii.
Riri, mites mekko sujahti päälle? Tältäkin foorumilta löytyy aika paljon vinkkejä kuntosaliharjoitteluun, jos sulla ei ole rahaa ottaa ohjausta sieltä salilta. Muuten kyllä kannattaa hyödyntää muiden neuvot, menee hyvä treeni hukkaan sinne tänne säntäillessä, näin olen lukenut.
Minä alan myös ohjelmallistaa liikuntojani. Nyt alkuun teen vain jotain kevyttä määrättyinä päivinä vointia kuunnellen, mutta sitten kun synnytyksestä selvitään, lähden sekä juoksemaan että treenaamaan oikein rääkkiohjelman mukaan. Mun kotikuntosali täydentyi viikonloppunana jumppapallolla ja hyppynarulla (jälkimmäisen mukana tuli oikein harjoitusDVD, että varmasti osaan pomppia oikein
). Ennestään mulla olikin kuminauhat, 5 kg käsipainot, 10 kg kahvakuula, pieni pallo, keppi ja sellainen Power Wheel, jolla voi treenata vatsoja. Kyllä näistä saa jo koostettua ohjelman poikineen.
Jatkossa alankin tehdä 3Xviikossa lihastreeniä ja välipäivinä kestävyys/aerobista. Aluksi vaan kävelen, myöhemmin teen intervellia, spurttia ja pitkää lenkkiä. Ensimmäinen lihaskunto koostuu vain käsitreenistä, kaksi kertaa viikossa punttia ja kolmas sitten ihan vaan masujumppaa, eli sisävatsalihaksia. Päämääränä olisi juurruttaa tässä reilun kuukauden aikana rutiinia, jotta sitten vaavinkin kanssa olisi helppoa lyhyt tuokio treenata. Aion panostaa laatuun, en niinkään määrään.
Painonhallinnan suhteen pääsyin ratkaisuun, etten merkkaile säännöllisesti ruokiani. Joskus tarkistan proteiinin määrää tai jotain yksittäisi ruoka-aineita, kuten pähkinöitä, niitä kun en oikein osaa vielä käyttää automaattisesti, tulee helposti syötyä liikaa. Muutenkin aion lisätä pähkinöiden ja siemenien määrää ruokavaliossani, etenkin jälkimmäiset ovat vähän jääneet.
Mites on viikko mennyt Vuosikkailla (=vuoden loppuun kestävä projekti)?
Minut löytää blogistani:
Kymppi tunnissa
hitaastivarmasti
sunnuntaina, 18. maaliskuuta 2012 klo 07:33
Kiitos kysymästä,
LB
Hyvin menee, mutta menköön. Vähänpä aiemmin tiesin, miten laihduttamisen ei tarvitse olla laihduttamista - se voi olla yksinkertaisesti laihtumista. Mielestäni tässä on suuri ero: laihduttaminen on jotenkin niin
tietoista
, ja omalla historiallani se ei ole kovin hyvä juttu, siitä on sitten tullut koko elämän keskipiste ja sitä en halua enää koskaan. Laihduttaessa myös liitin koko asiaan paljon kaikkea, millä ei sen kanssa itse asiassa mitään tekemistä ole, kuten miten hyvä ihminen milloinkin olin, miten hyväksyttävä omissa ja muiden silmissä, ja muuta huttua.
Mulle sopii paremmin laihtuminen
Eli sellaisten luontevien ja helppojen ja miellyttävien muutosten tekeminen, joilla ajan mittaan ei voi olla laihtumatta. Melkeinpä huomaamatta. Voi suunnata huoleti ajatuksensa aivan muihin (uskaltaisinko sanoa tärkeämpiin) asioihin. Toki tahti on leppoisa, mutta so what. Mulla ei ole kiire minnekään. Ja vaakaa ei ole, eikä tule. Vuoden loppuun mennessä painan mitä painan - luultavasti ainakin joitain uusia vaatekappaleita on täytynyt siihen mennessä hankkia. Ja jollei ole, no problem
"Tavoitteiden kannattaa siis olla painoon vaikuttavia ja omaan elämään sopivien elintapojen paranemisia. Niiden löytäminen sitten laihduttaa siinä tahdissa ja niin paljon kuin laihduttaa." -PB
lullura
Kauan tämä on kestänyt, toivon edistystä
sunnuntaina, 18. maaliskuuta 2012 klo 08:52
Kylläpä aloitit RIRI hyvän ketjun. Monessa tekstissä oli juuri minun ongelmiani. Ja olin lukevinani, että ei ole kyse valtavista painonpudotuksista, vaan juuri tavoitteesta oppia syömään oikein, Siinä kyllä kilotkin karisee.
Lucky Bamboo kirjoita vaan niin paljon kuin sielun sietää. Täältä saat toisen kohtalotoverin. Tuntuu nololta pistää aina lusikkansa soppaan eivät toiset jaksa sitä. Kyllä me täällä jaksetaan.
Minä olen teille sitten äitinä kun olen jo iällä varustettu, en kuitenkaan oppiäiti, vaan kanssakulkija.
Lucky Bamboo
sunnuntaina, 18. maaliskuuta 2012 klo 21:21
Jee, minä jo vähän luovutin, että niinköhän jäi kuolleeksi ketjuksi. Taidan olla tällaisena lähes jokapäiväisenä käyttäjänä vähän kärsimätön, päivittäin pitäisi saada ajatustenvaihtoa lukea.
Hitaastivarmasti
, erittäin hyvin tiivistettu laihtumisen ja laihduttamisen olennainen ero! Juuri tuohon haluaisin itsekin, saapa nähdä miten se onnistuu. Ihanan rento asenne sulla. Mua vähän pyrkii malttamattomuuden peikko hätyyttämään.
Lullura
, anna sitten sinäkin puolestasi tulla tekstiä just sen verran kuin hyvältä tuntuu, kyllä minä ainakin luen.
Tiivistin päikkyyni edellisen laihdutuskertani mokia, ja tässäpä lista niistä teillekin:
1. Liikunnan kulutusta ei huomioitu oikein (liikaa vajetta, vaikka kaloreita näennäisen runsaasti).
2. En syönyt, kun oli nälkä, vaan käytin vain laskuria.
3. Skippasin usein iltapalan, en lukenut sen kuuluvan ateriarytmiin.
4. En ymmärtänyt mitään kertyneestä nälästä, vaan luulin vain minulla olevan himoja, jotka piti "nujertaa".
5. Laihduin liian nopeasti.
Voisin nyt Hitavarman tekstin luettuani lisätä kuudennen: laihdutin, vaikka olisi pitänyt vaan laihtua.
Minut löytää blogistani:
Kymppi tunnissa
hitaastivarmasti
maanantaina, 19. maaliskuuta 2012 klo 21:35
Hitavarma
Joo, LB, näin se on - anna itsesi laihtua, äläkä sotke turhaan sitä prosessia laihduttamalla
Malttamattomuudesta, laskutoimitus kertoo, että jos laihtuu 10 kg vuodessa, ja jos ihminen elää 80-vuotiaaksi, edustaa tuo yksi vuosi (ja huom! laihtuminen on pysyvää, eli ei niitä samoja kiloja montaa kertaa) 1,25 % koko elämästä. Eli loppujen lopuksi ei ihan hirveesti
Jos 20 kg, niin edelleen puhutaan vain 2,5 %:sta. Ja samalla voi tehdä muitakin juttuja
"Tavoitteiden kannattaa siis olla painoon vaikuttavia ja omaan elämään sopivien elintapojen paranemisia. Niiden löytäminen sitten laihduttaa siinä tahdissa ja niin paljon kuin laihduttaa." -PB
TiiaMo
maanantaina, 19. maaliskuuta 2012 klo 21:42
Heippa!
Miä voisin liittyä tänne mukaan kun on kuitenkin toiveena tän vuoden loppuun mennessä saavuttaa tuo tavoitepaino!
♥ 1.5.2010 - 31.12.2012 n. -41kg. ♥ Nyt nokka kohti itseään rakastavaa & kiinteämpää minää! ♥
Tiuku helisee ja hallitsee
Lucky Bamboo
maanantaina, 19. maaliskuuta 2012 klo 22:06
TiiaMo, sulla onkin jo hurja pudotus takana, olen käynyt välillä vilkuilemassa päikkyäsi ja muutenkin lukenut kirjoittelujasi sieltä sun täältä (näin myös ennen - jälkeen -kuvat), mutta olispa silti hauskaa kuulla pieni tiivistys tiestäsi tänne asti. Hauska saada sinut porukkaan!
Hitavarma, toivottavasti pidät lempinimestä, voit halutessasi olla myös Hidis.
Olikin oikein valaiseva vuoden suhteuttaminen. Puhumattakaan siitä, että mulla ei tää paino (siis tuo tickerin keskellä oleva) ole edes tuonut mitään terveysriskejä, että siinäkään mielessä ei mitään kiirettä vielä.
Minä selvisin tänään valtavasta herkkuhimotuksesta kaupassa , jonka tiesin olevan vain nälkää (ateriaväli venyi 5 tunnin mittaiseksi ja lounas sisälsi huonosti proteiinia). Viikonloppu sisälsi ihan liikaa namia, joten senkään puolesta ei oikein tänään olisi enää tarvinnut. Kaupassa ihan kiukutti, mutta nyt olen todella tyytyväinen.
Minut löytää blogistani:
Kymppi tunnissa
TiiaMo
maanantaina, 19. maaliskuuta 2012 klo 22:10
Kiitos
Lucky Bamboo
!
Aloitin tosiaan tämän PP-projektin(painon pudotus) toukokuussa 2010 kun painoa oli 100kg ja vähän päälle.
Elokuuhun 2011 mennessä olin saanut pudotettua painoni 87kg lisäämällä liikuntaa ja kantamalla mukanani ruokapäiväkirja-vihkoani ja sitten vihdoin löysin tieni tänne kiloklubin joukkoihin.
Olen saanut elokuulta(2011) tähän päivään pudotettua painoani n.11kg, eli kokonaisuudessaan painoa on lähtenyt 24kg ja matkaa tavoitteeseen olisi vielä 65kg milloin BMI olisi 25.7
♥ 1.5.2010 - 31.12.2012 n. -41kg. ♥ Nyt nokka kohti itseään rakastavaa & kiinteämpää minää! ♥
Tiuku helisee ja hallitsee
Sivu:
<
1
2
3
4
5
...
32
33
34
35
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
Verkkiksen laihdutusryhmä 2013
tänään
kello 04:52
Ravinto
»
Kamala olo ahmimisesta, kokemuksia?
tänään
kello 01:31
Vertaisryhmät
»
Elämäntaparemontti - ei laihdutuskuuri
tänään
kello 01:10
Vertaisryhmät
»
KESÄHAASTE! -5kg elokuun alkuun mennessä!
tänään
kello 00:14
Omalla vastuulla
»
Superdieetti/ GFG
lauantaina, 25. toukokuuta 2013 klo 23:44
Rekisteröidy