Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Tammikuu 2012 aloittajat: BMI 28-30
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Tammikuu 2012 aloittajat: BMI 28-30
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
7
...
60
61
62
63
>
-Nasutin-
torstaina, 5. tammikuuta 2012 klo 08:48
Moi.
Itselläkin paino on korkeimmillaan mitä koskaan ollut. Pituutta 173cm ja painoa 88,7kg. Tarkoitus joskus olla taas siellä 70kg hujakoilla ja tottavie aijon siinä onnistuakkin
Pahana tapana itsellä ainakin ollut että jatkuvasti jotakin syömässä, jotain helppoa ja nopeaa = leipää. Nyt olen päättänyt että taidan jättää ne helpot ja nopeat ( lisä ) välipalat sinne kauppaan
Liikkumista täytyy lisätä ja löytää se oma juttu
Aikoinaan onnistuin raskauskiloja pudottamaan hyvin crosstrainerilla -15 kg, jotka ovat nyt tulleet takaisin 5kg koron kanssa
Tsemppiä kaikille
Ester81
torstaina, 5. tammikuuta 2012 klo 09:37
Mäkin ilmoittaudun tänne mukaan
BMI on 28,4. Painoa löytyy 84,9kg ja pituutta 173cm.
Raskauskiloja tässä karistellaan. Perheestä löytyy 3 lasta: 7v, 6v ja pian 10kk. Joka kerta olen kerännyt 30kg painoa raskausaikana. Nyt vaan näyttää siltä, että tällä kertaa kilojen karistamisen eteen täytyy tehdäkin jotain. Tiukassa tuntuvat olevan. Keväällä/kesällä lähti Kiloklubin avulla n. 10kg. Mutta heti kun lopetin ruokien merkkailun painokin pysähtyi. Reilu kilo tuli sitten lopulta lisääkin, mutta onneksi ei enempää.
Jotenkin tosi vaikea olla syömättä, kun on kaiket päivät kotona ja päiväuniaikaankin olisi niin ihana palkita itsensä jotenkin. Mutta jotenkin sitä on onnistunut kituuttamaan nämä kolme päivää. Saa nähdä, miten ensi viikolla käy, kun ekaluokkainen palaa kouluun ja keskimmäinen eskariin.
Mulla on perjantai punnituspäivä, joten huomena sitten saa uuden painolukeman, mikä toivottavasti on edes vähän pienempi...
Tsemppiä kaikille
Boyan
torstaina, 5. tammikuuta 2012 klo 12:11
Heippa tällekin päivälle.
Kolme päivää takana, neljäs käynnistyi aamulla aikaisin. Käsittämätöntä, miten helposti sitä on sujahtanut takaisin ruotuun, syömisten merkkailu ja tarkkailu ja liikunnan lisääminenkin ovat sujuneet niin helposti. Pistää miettimään, onko tulossa takapakkia ja loppuuko motivaatio jossain vaiheessa totaalisesti.
Mulla on ihan tavallista ylipainoa ja siihen päälle sitten raskauskiloja tiputettavana. Raskauskiloja on kymmenkunta, ne tulivat ensimmäisen 4 kuukauden aikana. Sen jälkeen painoa tuli maltillisemmin ja ne loput jäivätkin sairaalaan. Imetys ei ole vienyt kilon kiloa, sen sijaan se toi 5 kiloa lisää.
Nyt ne 5 kiloa ovat jo takanapäin, onneksi ja aloitan tästä 30 bmin rajapyykistä tämän varsinaisen laihduttamisen nyt sitten.
Punnituspäivää en ole vielä miettinyt ollenkaan, tavallaan olisi kiva jos kaikilla samassa ryhmässä olisi ollut sama päivä, niin olisi voinut seurata muiden edistymistä ja tsemppaillakin siinä. Mutta kai mä otan sen maanantain, eipä sitten tule viikonloppuisinkaan mässäiltyä sen enempiä..
EVA88
"Me ei olla painokiloja"
torstaina, 5. tammikuuta 2012 klo 14:45
Heissan!
Minäkin tuolta perusketjusta siirryin nyt tähän oman BMI:n ryhmään. Tosin itse en näistä painoindekseistä niinkään perusta, koska ei se kerro kehon koostumuksesta mitään
Mutta kuitenniin.
Elikäs pituutta 163cm ja painoa viimemittauksessa jouluna 80,4kg. BMI tuolla joulun lukemalla 30,3. En omista vaakaa tällä hetkellä, enkä aiokaan hankkia, sillä mittanauha on parempi ystävä
Vyötärönympärys nykyisellään 79cm. Vielä lokakuun puolessa välissä vyötärö oli 84cm, joten pienennystä on tullut. Tavoitteena päästä aluksi n.70kg:hen ja tämän jälkeen vähän katsella, että olisko vielä pudotettavaa. Mutta rennosti mennään
En tosiaan sitä vaakaa omista, joten painoa ei tule niin grammoittain tsekkailtua. Joskus aiemmin omistin vaa'an ja totesin sen vain aiheuttavan itselleni ongelmia pakkomielteisen painontsekkailun muodossa
Aiemmissa viesteissä joku pyysi kertomaan taustoistaan elikä oon 23-vuotias ja tällä hetkellä vielä opiskelijana, mutta lähellä valmistumista. Gradua kirjottelen tällä hetkellä. Ei miestä, ei lapsia. Asun Helsingissä ja tänne oon kotiutunut monen mutkan kautta.
Aiemmista laihdutuskokemuksista..Oon laihduttanut joskus teininä 15kg ja pikkuhiljaa ne on hiipineet takaisin joko läskin tai myös lihasten muodossa. En ihan hirmuisesti jaksa/ehdi foorumilla roikkua, mutta jos nyt edes joskus kävis vähän lukemassa muiden kokemuksia, saamassa vertaistukea ja ehkä jakamassa omiakin kokemuksia
Oon hyvin liikunnallinen ihminen ja harrastan n.5 kertaa viikossa liikuntaa; liikunnat koostuu tanssista, keskivartalotreenistä ja salista. Toisinaan tulee käytyä myös joogassa/bodybalancessa.
Tää viikko on mennyt ihan jees. Tiistaina oli kasvispallero keltaisena, muutoin kaikki pysyneet vihreällä. Ruokavalio koostuu 3h:n välein syömisestä; paljon proteiineja (rahkaa, raejuustoa, kalkkunaa/broileria, punasta lihaa en oo syönyt vuosiin) ja tietty pähkinöitä+kasviksia. Mites teillä? Mimmosia ruokavalioita noudatatte? Onko jotain erityislemppariruokaa (terveellistä semmoista)? Entäs minkälaisilla kaloreilla meette päivittäin?
http://hormonidieetti.fi/?p=718
milk
torstaina, 5. tammikuuta 2012 klo 15:26
Moikka!
Minulla myös on terveydellisiä syitä laihduttamiseen. Vajaa kaksi vuotta sitten oli välilevynpullistuma, joten vatsa- ja selkälihakset pitäisi saada kuntoon. Ja keskimmäisessä raskaudessa minulla oli raskausdiabetes, joka onneksi pysyi kurissa ruokavaliolla. Siksipä laihduin raskaana ollessa. Alussa painoin 76,5kg ja synnytyksen jälkeen 68kg, mutta kilot tulivat pikavauhtia takaisin
. Vikassa raskaudessa minulle ei tullutkaan raskausdiabetestä, koska aloin heti alusta noudattaa ruokavaliota (en tosin aivan yhtä tiukkaa).
Ajattelin noudattaa vähän samanlaista ruokavaliota kuin raskausdiabeteksen dietti on eli ateriaväli 3-4h. Ja minulla ruisleipä ja porkkana pitivät verensokerin hyvin aisoissa
.
Ajattelin pitää maanantain punnituspäivänä
Kohta pitäisi lähteä mökille. Vähän jännittää miten ruokavalion käy, kun takassa on niin kiva tehdä parilla leipiä ja makkaraa. Ja sauna lonkero tms. on myös ihan kiva jne
Stemppiä kaikille!
*Sienna*
torstaina, 5. tammikuuta 2012 klo 18:38
tbbt
, myös minä punnitsen "virallisesti" perjantaisin, sopii parhaiten omiin rytmeihin! Ja viikonloppuna usein tulee syötyä vähän "paremmin" = raskaammin, josta sitten sitä nestettä saattaa kertyä kroppaan..
EVA88
, itse en sen tarkemmin noudata mitään erityistä ruokavaliota, vaan karsin ihan vaan niitä huonoja juttuja pois ruokavaliosta laatupalleroiden avulla.. (tai tämä ainakin on aikomus..) Yksi herkku jota en aiemmin voinut sietää, mutta nykyään oikein välillä himoan, on maustamaton jugurtti mustikoilla ja runsaskuituisella myslillä. Aivan ihanaa! Mansikan kanssa ihan ok, mutta mustikalla NAMS! Ja pestoa myös tulee sotkettua milloin mihinkin ruokaan, sillä saa kivasti energiapallon vihreäksi!
Palluroista vaikein minulle on ollut tuo kuitupallo, sen kanssa taistelen jatkuvasti, etenkin sellaisina päivinä kun en ole leipää syönyt..
Huomenna siis punnitaan, uskon että painoa on jonkun verran lähtenyt, kun lähtöpainon mittasin maanantaiaamuna uudenvuoden juhlien ja joulun turvotuksia vielä kantaen..
Liljen
torstaina, 5. tammikuuta 2012 klo 19:33
Minä en noudata mitään tiettyä ruokavaliota. Syön edelleen kaikkea mitä olen aina tykännyt syödä, mutta vähemmän. Pallotkin ovat useimmiten keltaista ja vihreää, en ota niistä niin paineita. Punaista en soisi olevan, mutta muuten on ihan sama kumpaa väriä löytyy, koska se on yleensä niin pieni määrä, joka riittäisi ns. seuraavalle tasolle
Punnituspäivästä ei ole mitään tietoa
Kai sekin tapahtuu, kun siltä tuntuu. Viikonloppuisin kuitenkin, kun ei aamuisin ole aikaa alkaa laittaa laitteita jne. päälle. Punnitsen itseni virallisesti Wii Fitin avulla. Ei aikoinaan omistettu vaakaa, mutta Wii tuli ostettua ja nyt sitten punnitsen itseni aina samalla laitteella, niin edistymisenkin seuraaminen on luotettavampaa.
karkkihimo
torstaina, 5. tammikuuta 2012 klo 19:52
Heips!
Tästä täällä ketjussa kerran päivässä taitaa tulla tapa. Kun tulen töistä ja päivän muista menoista ja laitan päivän syömiset kiloklubiin ja katson paljonko saan syödä viellä illalla tulen tänne ja luen jutut ja kirjoitan tänne..
Punnituspäivänä ajattelin pitää kerran viikossa. Päivä on viellä avoin. Maanantai oli aloituspäivä paino, mutta Perjantai taitaa olla paras päivä punnitukseen, jos viikonloppuna antaa itselleen pikkasen luvan höllätä syömisiään.
Ruokavaliosta
on ollut täällä puhetta. Itse syön ihan kaikkea normaalia ruokaa. Ruoka-annoksia pienennän, sillä ne ovan olleet minulle liian suuria. Syöminen kun on niin kivaa.. tykkäämme kokata paljon hyvää" ei niin terveellistä" ruokaa...
Olen jättänyt karkit ja kaikki herkut nyt toistaiseksi pois.Yritän olla kuukauden tai kaksi ilman herkkuja. Yritän naposteluhinooni dippailla
porkkanaa ja kurkkkua
ja makeanhimooni laitan
rahkaa ja marjoja
tai kokeilen tehdä erilaisia
jäädykkeitä marjoista
Kaloreita yritän saada 1400-1500 tai paremminkin yritän saada ne pysymään niissä
Kannatan myös tuota yhteistä punnituspäivää!
Minulle käy niin maanantai kuin perjantaikin..
Tsemppiä kaikille lähestyvään viikonloppuun!
« Muokattu viimeksi: torstaina, 5. tammikuuta 2012 klo 19:57 muokkaaja: karkkihimo »
Merenneitonen
torstaina, 5. tammikuuta 2012 klo 20:05
Minullakaan ei erityistä ruokavaliota ole. Pyrin syömään monipuolista, värikästä ja terveellistä. Nyt yritän opetella uutta syömistyyliä loppuelämäkseni enkä halua enää mitään diettiä... Ei toimi minulle, been there done that.
Minun kompastuskiveni ovat annoskoot sekä karkit. Nyt tänään ensimmäistä kertaa elämässä osasin töissä ottaa yhden palasen suklaalevystä!
Olen tosi iloinen!!! Ennen vanhaan olisin vetänyt salaa ainakin puolet...
Mulla herkkua on rahkat. Pitää vaan opetella nitäikin syömään silleen normaalisti eikä 2 litraa kerralla...
Nette
torstaina, 5. tammikuuta 2012 klo 20:08
Heips,
Tuossa yhtenä iltana jo ilmoittauduin tähän ryhmään vähän kiireellä, en ehtinyt paljon itsestäni kertoa. Tässä vähän taustaa.
48 v. nainen, monet kerrat laihduttanut, parhaimmillaan yli 10 kiloa. Jo kesällä kiloja oli taas kertynyt liikaa ympärille ja polvet alkoivat sanomaan sopimuksen irti. Nyt sitten syksyn aikana tullut vielä 7 kiloa lisää. Liikaa murheita ja huolia, en ole jaksanut yhtään katsoa mitä ja kuinka paljon suuhuni olen ruokaa laittanut. Ja kaikki oikeastaan pelkästään liian isoista annoksista, en paljon mitään herkkuja syö.
Olen 171 cm pitkä ja pari päivää sitten heräsin kamalaan painoon 87,8 kg. Elämäni ennätys.
Kaksi iltaa jo mennyt puputtamatta leipää, kyllä sitä pienestä on itseensä tyytyväinen. jeeeee.
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
7
...
60
61