Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Raskauskiloja karistavat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Raskauskiloja karistavat
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
7
...
41
42
43
44
>
Bluehaze
torstaina, 10. syyskuuta 2009 klo 15:18
Hei vaan,
Minäkin olen juuri liittynyt klubiin ja kotona ovat pian 4-vuotias tyttö ja 4,5-kuukautinen poika. Mukava löytää tällainen ketju täältä!
Olin nuorempana tosi hoikka vaikken juuri mitään liikuntaa harrastanutkaan, hyötyliikuntaa sain tarpeeksi. Parisuhteen myötä alkoi ruoan laitto yhdessä ja iltaherkuttelu, ja pikku hiljaa kilot hiipivät vyötärölle. Edellisen kerran laihdutin 7 vuotta sitten Painonvartijoissa ja sain painon putoamaan 75:stä kilosta 64:ään (olen 171 cm). Mutta mutta - vanhat tavat hiipivät takaisin ja pian paino olikin vanhoissa lukemissa.
Esikoisen syntymän jälkeen kävelin päivittäin ja paino putosi imetyksenkin vuoksi alle 70 kg:n. Töihin palatessa lounasravintolan hervottomat annokset tekivät tehtävänsä, ja kun aloin odottaa kuopusta, oli painoa taas jo 76 kg. Raskausaikaisia kiloja en tahdo edes muistella, yli 85 niitä oli kuitenkin.
Nyt vakaa aikomukseni on pudottaa paino pysyvästi alle 70 kg:n ihan oman hyvinvointini vuoksi, eikä päästää sitä enää nousemaan, ikinä. 65 kiloa olisi ihana tavoite, mutta tiedän että minun elintavoillani se voi olla liian tiukka raja - ainakin viimeksi laihdutaessa 68 tuntui olevan se minun "hyvän olon painoni".
Itsekurini ei ole tiukka, enkä harrasta oikein mitään liikuntaa kun tarvisin jonkun kaverin motivoimaan minut ylös sohvannurkasta. Pyrin siihen, että vaunukävelyistä tulisi taas päivittäinen tapa, jolla saan kunnon kohoamaan ja mielen virkeäksi. Ja sitten joskus kun tuntuu että iltaisin olisi enemmän aikaa kuin nyt, aloitan kuntosalilla tai jumpassa käynnin.
Adarling
torstaina, 10. syyskuuta 2009 klo 15:31
Heips!
Eli mulla on kotona 2 kk vanha vauva. Pituutta on 160 cm, kilot ennen raskautta oli 50-55 kg ja 18 tuli lisää tuohon 55 kiloon. 9 putos parissa päivässä, mutta sitten homma jysähti ku seinään. Imetän, joten varsinaisesti en voi "laihduttaa", mutta tänne liityin jotta pysyisin pikkuisen perillä siitä mitä sitä tänä päivänä tuleekaan pistettyä suuhun ja ens kesään mennessä on tarkoitus palaa vanhoihin mittoihin takas.
loser
lauantaina, 12. syyskuuta 2009 klo 21:04
Liikunnasta:
Hei Keijunmekko1, mulla ihan samaa ongelmaa kuin sulla - mistä löytää aikaa liikuntaan? Itse koen että kun aiemmin (entisessä elämässäni
) liikuin paljon, oli helpompi myös syödä terveellisesti - nämä kaksi asiaa ikään kuin tukevat toisiaan. Nyt minulla on mies vuorotöissä ja kolme ihan pientä lasta, joten ne harvat vapaaillat tulisi pyhittää perheelle. Olenkin luopunut haaveestani harrastaa enemmän. Käyn vain kerran viikossa pelaamassa sählyä, ja 2-3 krt/vk käyn juoksulenkillä - sitten kun lapset nukkuvat. Meillä lapset laitetaan nukkumaan noin 20.15-20.30 jolloin minä jo starttaan lenkilleni ja juoksen 30 min, tavoitteena jaksaa pian jo 40 min. Tällöin se aika on pois vain omasta "iltavapaastani", eipähän tule ainakaan tehtyä kotitöitä koko iltaa
Kaikille muillekin tsemppiä liikuntaan, kertokaahan mistä te saatte aikaa liikunnalle?
maisamaria
16.6.2009 83,7 kg, 24.8 75,9 kg
maanantaina, 14. syyskuuta 2009 klo 10:03
Sehän se ongelma onkin, mistä löytää aikaa liikuntaan.. Välillä viikot tuntuvat siltä, että miehen tultua töihin kumpikin menee vuorollaan ja yhteistä aikaa ei ole. Haluan kuitenkin viettää perheen yhteistä aikaa ja vauvakin tykkää olla menossa, erityisesti kantoliinassa, jolloin pääsee katselemaan ympäristöä. Miehellä kun on omat harrastuksensa myös.
Viime viikolla alkoi jumppa, joka on kerran viikossa ja muuten pyrin käymään lenkillä, vaunujen kanssa tai sitten yksin. Kotoa löytyy stepperi, painoja ja gymstick, mutta arvaatte varmaan kuinka usein niitä tulee käytettyä
Viime viikko meni syömisten kannalta ihan persiilleen, söin herkkuja ja liikaa muutenkin nopeita hiilareita. Liikuttua tuli sentään vähän yli 2000 kalorin verran. Nyt palaan ruotuun ja merkkailemaan.
loser
tiistaina, 15. syyskuuta 2009 klo 13:38
Tänään punnitus ja tulos 83 kg. Neljä viikkoa ja 3,8 kg, ihan ok. Tietenkin toivoisin kovempaa tahtia, töihin paluu lähestyy! Mutta nyt jo entiset farkut sujahtavat jalkaan ja olo on kevyt, joten oikealla tiellä ollaan. Pari viikkoa on mennyt että on tippunut vain 300-400 g, täytyy varmaan vähän kiristää otetta. Mutta viikonloppuna on juhlat, joissa ajattelin syödä ja juoda hyvin... Ehkäpä punnitsen itseni ennen juhlia ja sitten taas siitä viikon kuluttua! En oikein kestä sitä, ettei paino kaikesta kituuttamisesta huolimatta tipukaan. Paras motivaation lähde on siis puntari, joka kertoo että työ tuottaa tulosta
Mites muut, saako ihanat syksyn kuulaat ilmat teidät liikkeelle? Minusta on ollut niin mukavaa käydä juoksemassa iltaisin kahdeksan jälkeen, kun on jo kovasti hämärää ja päivän lämpö alkaa haihtua ilmasta...
Aurinkoa teidänkin syksyynne!
Sarpaneva
tiistaina, 15. syyskuuta 2009 klo 13:51
Hei. Liityin tänään myös kiloklubiin ja tarkoitukseni olisi saada synnytyksen jälkeiset kilot pois. Olen nyt jo normaalipainossa, mutta BMI on siellä yläkantissa. Eli 24, jotain? Ja haluisin saada jouluun mennessä itseni kiinteytymään ja painosta pois myös reilut 7kg. Imetän minäkin, joten en voi kunnon laihdutuskuurille itseäni lykätä. Toivonkin, että saan täältä vinkkejä ja tietoa pysyä "kaidalla" tiellä
Kotona ovat kohta 3v sekä 5kk ikäiset lapset. Mies tekee 3-vuorotyötä, joten aikaa ei itsensä liikuttamiselle oikein tahdo löytyä. Toivottavasti tämä kannustaa taas eteenpäin.
Äippä 73
Vaa'an numeroilla on vain yksi suunta.
tiistaina, 15. syyskuuta 2009 klo 20:36
Hei vaan kaikille ! Jospa minäkin tänne tulisin kannustamaan ja kannustettavaksi. Liityin KK:iin jo heinäkuun lopulla, mutta sitten n. kk sitten näytti loppuneen käyntini täällä. Oltiin viikonloppu reissussa ja kun en heti saanut ruokia ylös niin jäi ja siitä alkoi sitten jäämään muinakin päivinä. Ei muka ollut aikaa päivittää ruoka ja muita osioita.
Nyt ajattelin yrittää taas ja huomasin tämän pinon ilmaantuneen tänne, sopii minullekin juuri sopivasti. Meillä on siis 3 lasta, 9 ja 3 vuotiaat ja nuorin 9 kk. Imetys on nyt lopullisesti takanapäin, joten voi hyvällä mielin aloittaa "kunnon" laihduttamisen
Lähtöpainoni silloin heinäkuussa oli 96, nyt sitä on 91,7 kg, joten suunta on oikea. Vaikken täällä aina käynytkään, niin yrittänyt olen pitää painoa ainakin siinä mihin se jäi. Pituutta minulla on 166 cm ja tavoitteeni olis 65-70 kg, vähemmänkin jos vaan puhti riittää. Ennen kahta nuorimmaistani painoin 67 kg. Raskauskiloja on siis kertynyt ja tuossa kakkosen jälkeen ei ollut intoa ruveta laihduttamaan, kun ajattelin, että sitten viimeisen lapuskaisen jälkeen vasta. No, nyt on sitten enemmän töitä, mutta haluakin laihtumiseen löytyy, vaikka suklaa kovin hyvää onkin
Mielestäni tämä KK on hyvä, kun vaan käyttää päivittäin. Yhdessä kyllä saamme kilot karisemaan !
Hugolina
torstaina, 17. syyskuuta 2009 klo 09:56
Heippa!
Taidanpa minäkin liittyä joukkoon mukaan. Eli, olen 28-vuotias tuore äippä. Kotona on huomenna 6-viikkoinen pikku tyttö
Täysimetyksellä mennään, joten varsinaisesti en laihduta, vaan tarkoitus olisi tarkkailla syömisiä ja saada niitä terveellisempään suuntaan... ja hitaasti tiputella kiloja ja ennen kaikkea kiinteytyä! Nimittäin jäi tuo loppuraskauden mässäilyvaihe oikeen kunnolla päälle, ja tuntuu etten voi olla yhtään päivää ilman makeaa... karkkia, jäätelöä, pullaa, you name it
Painoa ennen raskautta oli 75kg, ja synnärille lähdettäessä vaaka heilahti 89 kiloon. Painoa maanantaiaamuna 78,1kg, joten montaa raskauskiloa ei enää ole, mutta kun pituutta on 165cm, niin lopullinen tavoite olisi 65kg (tai näin alkuun 68kg). Ajattelin pilkkoa urakan pieniin välitavoitteisiin, ja kun yksi etappi saavutettu, palkitsen itseni. Jollain muulla kuin pullalla
Eli, eka välitavoite 75kg ja palkinnoksi ajattelin jotain kivaa kenkäparia
. Seuraavat tavoitteet 70kg, 68kg, ja viimeinen tuo 65kg. Tuo 68 on sellainen maaginen luku minulle, sillä pari vuotta sitten laihdutin tuohon painoon 75 kilosta, ja se tuntui sellaiselta aika "omalta" painolta".
Mites te muut, oletteko asetelleet välitavoiteita ja ajatelleet sitten palkita itseänne? Entä mikä kropassa on hyvää, ja mikä aiheuttaa murhetta? Mulla suurin murhe venahtaneen vatsanahan lisäksi on yläkroppa (ta yläkroppa on oikeastaan isompi murhe, vatsa rupeaa jo olemaan entinen löysä itsensä
); massiiviset käsivarret, isot rinnat ja yöks selkäläskit. Hyvää sitten puolestaan on, että alakroppaan ei kovin helpolla läskiä kerry. Ja hyvää on myös se, että kun laihdun, läski lähtee myös sieltä missä sitä on, eli yläkropasta.
Tsemppiä kaikille urakassaan ja pidetäänhän keskustelu aktiivisena
Sanmo
torstaina, 17. syyskuuta 2009 klo 10:12
Heippa,
Olipa kiva löytää tämä ketju. Päätimpä sitten liittyä joukkoon, kun tavoitteena olisi joku päivä päästä takaisin kiloihin ennen raskautta.. Kotonani on 3 vuotias poika ja 3 kuukauden ikäinen tyttö. Täysimetän tällä hetkellä, joten vielä en voi laihduttaa, mutta tarvitsisin hieman tsemppausta muuttaa ruokavaliota terveellisempään suuntaan. Mieli on ollut vähän maassa syystä ja toisesta eikä aikaa liikunnalle jää, kun pienokainen ei tykkää olla vaunuissa. Joten sisällä ollaan aikas paljon ja sitten tulee lohdutettua ja palkittua itseään syömisellä, voe voe. Olen 170 cm pitkä ja painan tällä hetkellä 80 kg. Ennen raskautta painoin 72 kg ja siihen olen siis pyrkimässä takaisin. Puntari heilahti synnärille lähtiessä yli 90 kg, joka johtui osittain raskausmyrkytyksen mukanaan tuomasta turvotuksesta.
Tsemppiä kaikille kanssasisarille.
Embuzki
perjantaina, 18. syyskuuta 2009 klo 00:23
Hei!
Tänne ketjuun minäkin haluan mukaan!
Meillä on 2 pientä lasta ja minä myös täysimetän, jotenka en laihduta, mutta elämäntapa muutos olisi nyt hakusessa. Eli terveellistä ruokaa pieninä annoksian useamman kerran päivässä, herkut vaihdetaan hedelmiin, päivittäin hyötyliikuntaa ja muutaman kerran viikossa jumppaa.
Ennen molempia raskauksia olen ollut normaalipainoinen, mutta siellä normipainon yläpäässä. Molemmissa raskauksissa painoa tuli 20kg lisää, jotka kaikki lähtivät helposti esikoisen synnyttyä pelkällä imetyksellä. Nyt osa kiloista tuntuu kuitenkin pysyvän. Synnärille lähtiessä oli siis painoa 79kg ja tällä hetkellä puntari näyttää 67kg. Tavoitteena olisi saada paino 50-55kg välille (pituus on 160cm) ensi syksyyn mennessä kun minusta tulee rouva
Aikaa siis on runsaasti ja kiirettä en aijokaan pitää.
Tällä viikolla aloitin jumpassa käynnin 2 kertaa viikossa tunnin kerrallaan ja muuten olen muutamina iltoina kotona tanssahdellut zumbaa.
Jaksetaan tsempata toisiamme niin varmasti onnistutaan tavoitteissa!
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
7
...
41
42