Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Raskauskiloja karistavat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Raskauskiloja karistavat
Sivu:
<
1
2
3
4
...
17
18
19
20
21
22
23
...
41
42
43
44
>
Sannni
Liittymispäivä 20.5.2010
tiistaina, 1. kesäkuuta 2010 klo 14:52
yks mamma lisää ilmottautus kans joukkoon!
ikää tulee elokuussa 20v ja mulla esikoinen synty 06/08 ja raskausaikana lihoin 20kg. raskauden jälkeen niistä lähti 15kg reilussa vuodessa ns. tekemättä mitään. loput 5kiloa oli tiukassa, eikä kerenny lähteä ennen kun tulin uudestaan raskaaksi. aprillivauva 2kk ja raskausaikana tuli 17kg lisää tuon edellisen viiden lisäksi. niistä on nyt 20kg jäljellä.
tunnustaudun sokeririippuvaiseksi ja sen takia ei paino lähde itsestään laskemaan, joten päätin sen takia pari viikkoa sitten liittyä tänne. laatupallot saan päivän aikana vihreiksi, kun aamulla suunnittelen päivän syömiset etukäteen. ja siihen on sit helppo sisällyttää niitä herkkujakin KOHTUUDELLA, eikä karkkipussi/ilta. kalorimäärät oon pitäny tuolla 1700-1800/pv kun imetys vie kuitenkin aika paljon siitä vielä.
nyt kun tuo ruokapuoli alkaa natsata, niin pitäis saada liikuntapuolikin kuntoon, joten otin haasteen vastaan: 50 liikuntakertaa kesässä. tänään alotetaan lenkkeily(mies mukana tsemppaamassa♥).
äsken tossa jo vähän kokeilin zumbaa ja kyllä tuli hiki 15 minuutissa! huomenna uusiks, jos saapi lapsukaiset yhtäaikaa päiväunille..
jeliina
perjantaina, 4. kesäkuuta 2010 klo 12:45
Moi!
1v 3kk pojan ja 1kk tytön äippä ilmoittutuu mukaan.
Raskausaikana tuli reilu 12kiloa, ja 8 lähti heti pois. Mutta nyt nämä viimeiset kolme-neljä kiloa näyttää olevan ja pysyvän! Ahdistavat kovasti ja halu ois päästä eroon. Imetän kuitenkin niin ei haluttas sitä riskeerata. Miten suurilla vajeilla toiset imettävät äidit olette menneet? Ja onko vaikuttanut imetykseen?
Esikoisen odotuksen jälkeen kaikki kilot lähti huits vaan hetkessä pois ja käytännössä tekemättä mitään sen eteen. Liikuntaa tosin harrastin aika reilusti mutta en tarkkaillut syömisiä. Nyt tämä ei näytä olevan yhtä helppoa. Eihän semmoinen nelisen kiloa ylimääräistä toki paljon ole, mutta itseä ahdistaa...
Tavoite ois ennen raskautta ollut 52kg, ja pituutta on 162cm (sitä voisin ottaa vähän lisää
)
SeOnElamaa
tiistaina, 8. kesäkuuta 2010 klo 11:12
Heissan
Tervetuloa uudet!
Illusia78 - ulkomailla on tosiaan hauskaa herkutella, kun saa vähän erilaisia juttuja kuin kotimaassa. Kun pääsette kotiin, niin rohkeasti vaan vaa'alle, eiköhän se paino ole pudonnut, jos kerran vaatteet mahtuu.
En ole kokeillut karppausta, mutta käsittääkseni maidontuloon tarvitaan suhteellisen paljon proteiineja. Luulisi, että karppauksesta ei ole siinä mielessä haittaa. Ehkä täällä on joku joka on enempi asiantuntija.
Itse menin tänään vihdoin punnitsemaan itseni. Vaikka olin herkutellut aika paljon, itseasiassa joka päivä, niin siitä huolimatta paino oli pudonnut 800 g. Eli nyt painan 79kg ja vanhat farkut menee päälle.
On se imetys ihmeellistä, paino putoaa ihan huomaamatta. Tosin tietysti hitaasti, mutta kuitenkin.
Sanni, hyvä ottaa tavoitteita liikuntaa, varmasti auttaa motivaation ylläpitoon. Minä en ole vielä asettanut mitään suurempia paineita, odottelen että voisin pikkuhiljaa alkaa käymään kuntosalilla. Ehkä parin kuukauden jälkeen.
Finkinja
tiistaina, 8. kesäkuuta 2010 klo 16:49
Hei,
Mahtuuko vielä mukaan?
Meillä on kolme muksua, joista nuorin tulee kohta 8 kk. Isommat ovat 4- ja 2-vuotiaita. Esikoisen jälkeen lähti kilot ihan kivasti pienellä tarkkailulla, mutta mutta... Kakkosesta kiloja tuli ja tuli ja nehän siellä alla olivat komeasti, kun kolmonen ilmoitti tulostaan. Kolmosesta ei tullut onneksi kuin 10-11 kg. Sellaiset 15 kiloa olisi kiva kaikkiaan saada pois, mutta jos nyt edes 10 ja 5 vaikka tähän alkuun...
SeOnElamaa
keskiviikkona, 9. kesäkuuta 2010 klo 14:15
Hei Finkinja
Tottakai mahtuu mukaan!
Luin eilen täältä tsemppaavan asiantuntija-artikkelin, josta päällimmäisenä jäi mieleen, että jos haluaa laihtua, niin kannattaa katsoa, onko annoskoot suurentuneet matkanvarrella. No, itse huomasin, että kyllä, etenkin raskausaikana söin surutta kahden edestä.
Oikeat ruokavalinnat ovat yhtä helppoja tehdä kuin väärätkin, oli toinen pointti, joka kolahti meikäläiseen. Meinasin näet tänään sortua menemään hampurilaisravintolaan, mutta onneksi sain mielessäni ylipuhuttua itseni kävelemään toiseen suuntaan. Ajattelin, että roskaruoasta tulee kuitenkin vain paha olo ja sen lisäksi vielä kamala morkkis. Eli selkään taputus itselleni
Tsemii kaikille meille, kyllä ne kilot vielä karisee, kun muuttaa tapojaan.
Finkinja
keskiviikkona, 9. kesäkuuta 2010 klo 15:41
Hyvä hyvä SeOnElamaa, niin sitä pitää
Voittajaolo täälläkin, kun käytiin ulkona syömässä ja otin kanasalaatin enkä hirvittävää kermaista pastaröykkiötä. Mähän olen ollut kuukauden verran jo töissä mikä toisaalta on painonhallinnan kannalta hyvä, toisaalta hankalaa. Mulla on 95 % tapauksista omat eväät mukana ja töissä ei pääse napostelemaan pahemmin, mutta toisaalta meillä on synttäritarjoiluja ja muita herkkuja aika usein. Ja bonuksena olemme juuri muuttaneet Suomesta pois raskaamman ruokavalion maahan. Rasvatonta jogurttia esim on vain yhtä merkkiä. Mutta toisaalta: kasvikset ja hedelmät on hyviä ja edullisia, lihavalikoima on laajempi kuin Suomessa.
Kiloklubi on mulle suhteellisen uusi tuttavuus ja vähän on hakusassa noi ruokien merkitsemiset. Imetän vielä tyttöä 3-4 kertaa vuorokaudessa viikolla ja viikonloppuisin enemmän. En oikein tiedä minkä verran sitä vajetta pitäisi päivässä olla...
SeOnElamaa
perjantaina, 11. kesäkuuta 2010 klo 15:16
Moi Finkinja
Onnittelut oikeasta valinnasta. Ja kanasalaatti on viela nam!
Missä maassa vaikutat? Meikäläinen on ausseissa
Täällä maailman lihavimpien kansalaisten maassa... Helppoa on lihoa, mutta omista valinnoistahan se on viime kädessä kiinni.
Mä aloitin käyttämällä palleroita ja ruokapäiväkirjaa, mutta nyt oon vaan käynyt merkkailemassa painoa. Eilen painoin 77.7kg eli alaspäin menee. Yes!!
Tuollainen neljä kertaa päivässä imettäminen vie varmaan aika paljon energiaa. Itse en tiedä myöskään kuinka paljon voi rajoittaa ruokiaan, jottei maidontulo häiriinny. Paras strategia tällä hetkellä on kiertää roskaruokapaikat ja suklaashopit kaukaa...
Finkinja
tiistaina, 15. kesäkuuta 2010 klo 12:24
Moi,
SeOnElamaa: oletkin maassa, jonne yritän päästä työn puolesta jossain vaiheessa
Nyt me ollaan Puolassa. Me on oltu täällä vasta 1,5 kk ja arvatkaapas tekeekö mieli maistella kaikkia uusia herkkuja, jotka ei tod ole kevytversioita...
Enemmän tämä painonhallintaprojekti nyt tosiaan menee siihen, ettei kanna kamalasti sipsejä ja suklaata kotiin, kohtuullistaa annoskokoja (juu, on tullu syötyä kahden ellei kolmen edestä) ja liikkuu. Voin kulkea pyörällä töihin ja aika hyvin on päätös pitänyt; viime viikollakin tulin vain kerran autolla töihin. Jo yli 200 km työmatkapyöräilyä kasassa
Ja otan sen pyöräilyn ihan kuntoilun kannalta eli hiki päälle ja työpaikalla suihkuun. Viikonloppuna kävelylenkki tuplarattaita pukkaamalla tekee hyvää.
SeOnElamaa
tiistaina, 15. kesäkuuta 2010 klo 17:14
Mulla tulikin uusi kommellus ruokavalioon. Vauvani on maitoproteiinille allerginen ja minun syömiseni vaikuttavat hänen oloonsa ja ihoonsa. Eli tosi tiukka dieetti tulee, kun ei voi syödä mitään maitotuotteita. Minä olen vielä niitä ihmisiä, jotka rakastavat rahkaa, jugurttia, jäätelöä, suklaata yms. Eli näillä näkymin paino tulee putoamaan tämänkin takia. Onko täällä ketään muuta, jonka vauvalla on tämä lehmänmaitoallergia?
Mitä tuotteita käytätte maitotuotteiden sijaan?
Finkinja, hauskaa, että täällä on ihmisiä vähän joka puolelta. Pyöräily kuulostaa hyvältä hyötyliikuntatavalta. Hyvä idea, ettei osta kotiin mitään herkkuja. Niin ainakin minulla, tulee muuten kyllä syötyä kaikki vierasvarat jotenkin siinä sivussa.
elmuvelmu
tiistaina, 15. kesäkuuta 2010 klo 20:14
SeOnElamaa: Mun pojalla on maitoallergia ja olin itsekin maidottomalla dieetillä parisen kuukautta. Ymmärsin, että asutte ulkomailla? Suomessa on ainakin kattava valikoima kaura- ja soijatuotteita, mutta en niitä ala tähän erittelemään jollette pääse niihin käsiksi. Meillä (kuten suurimmalla osalla maitoallergikoita) ei sopinut soijatuotteetkaan. Soijassa ja maidossa ilmeisesti samankaltaiset proteiinirakenteet.
Sivu:
<
1
2
3
4
...
17
18
19
20
21