Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Raskaana olevat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Raskaana olevat
Sivu:
<
1
2
3
4
...
97
98
99
100
101
102
103
...
256
257
258
259
>
Paksu perhoseksi
Ikuinen painontarkkailija... Kilot tulevat ja menevät mutta läski on ikuista :P
maanantaina, 16. elokuuta 2010 klo 12:53
Heipsis!
Ollut viimeinen viikko vähän huonoa syömisten merkkailun suhteen... Muutamana päivänä sitten tullut kunnon repsahduksiakin sen myötä, mut josko taas aloittais tämän viikon puhtaalta pöydältä. Tänään aamulla ihan kaamee olo ja painoa 1,5kg enempi mitä eilen aamulla. Yäks! Kädet ja jalat ei kauheesti oo turvoksissa, mut naama on ku mikäkin nestepallo ja todella raskas hengittää. Minä kun kerään nesteet keuhkoihin kun turvotus oikein iskee. Nyt sitten vaan vesilinjalla tänään. Eli vettä vettä ja vettä ja toivon mukaan tuo paino on huomenna taas entisessään ja olo parempi. Raskaus viikkoja nyt 29+3 ja noin 8 maksimissaan todennäköisesti jäljellä. (1 tyypin diabeteksen takia ulkoistetaan vauva 37 viikolla todennäköisesti viimeistään) Mulla paino noussut nyt 12-13kg. Viimeisten viikkojen aikana nousutahti on onneks hiipumaan päin joten jospa ei ihan kamalasti enää tulisikaan lisää.
HMLI
tiistaina, 17. elokuuta 2010 klo 08:54
Huhhuijaa, alkaa olla jo aika ahdas olo. Onneksi helteet loppuivat, ja olenkin jaksanut heti paljon paremmin. Päivittäiset kävelylenkin ovat tulleet taas kuvioihin mukaan, siitä olen todella ylpeä.
Olen pikkasen lisännyt syömisiäni. Nimittäin jos kalorit jäivät siihen 1600 päivässä, minulla oli hirveä nälkä illalla. Ja sitten tuli ahmittua iltapalaksi läjä voileipiä. Eli kasvatin vähän päivällisen annoskokoa, ja nyt nälkä on pysynyt kurissa. Kaloreita tulee päivässä vähän alle 1700. Hiilarit pidän edelleen alle 160g/päivä.
Jännää miten elimistö tottuu vähä-hiilihydraattiseen ruokavalioon. Tuossa yksi päivä hemmottelin itseäni perunalastuilla elokuvan ääressä, ja kyllähän oli maha seuraavana päivänä kuin ilmapallo!
Jää kyllä sipsit multa väliin, ennen ne oli mun salainen paheeni.
Tänään aion leipoa pullaa ja korvata ainakin osan sokerista makeutusaineella. Katsotaan miten käy. Kovasti tekee kahvin kanssa välillä mieli jotain makeaa, ja haluaisin päästä hyödyntämään myös kesän marjasatoa pakkasesta. Ajattelin tehdä mustikkapullia, jossa korvaan siis taikinassa osan sokerista makeutusaineella, ja mustikkatäytteeseen laitan perunajauhoa ja makeutusainetta (hillosokerin sijaan).
Simone
If anyone lost weight recently, don't worry...I think I found it!
tiistaina, 17. elokuuta 2010 klo 12:07
Ajattelin tulla tänne vielä kertomaan mitä ravitsemusterapeutti minulle neuvoi raskausajan ruokavalioksi. En siis vielä ole raskaana
Juttelimme pitkään puhelimessa ja päädyimme siihen, etten nyt mene vastaanotolle, mutta hän päivitti minulle päätäni vaivaavat ravintoasiat. Eli
- kaloreita ihan minimi 1600 raskausaikana, noin 1800 on hyvä minulle (nyt 128kg/pituus 187)
- proteiineja 70-80 g/vrk
- kalaa kahdesti viikossa (miinus tietty ne hauet ja muut nounout)
- nestemäisiä maitotuotteita 6dl/vrk (en syö juustoa)
- lusikallinen rypsiöljyä salaattiin mielellään päivittäin, 60% kasvimargariinia leivälle
- ruisleipää 4-6 palaa/vrk, myös puuroja (kuidut tärkeitä raskausdiabeteksen ehkäisyssä)
- hedelmiä n. 2 annosta/vrk
- paljon kasviksia, marjoja
Sovittiin, että varaan aikaa sitten raskauduttuani jos siltä tuntuu. Luulen, että sain kuitenkin tarvitsemani tiedon tuosta ja jatkan syömisen tarkkailua Kiloklubin avulla myös sitten kun plussaan - toivottavasti pian.
Tsemppiä kovasti teille kaikille tässä ketjussa, toivottavasti nähdään taas pian täällä!
taivaanrannanmaalari
keskiviikkona, 18. elokuuta 2010 klo 07:08
Täällä olisi uusi odottaja mukaan, jos sopii? Viikot on 13+5. Painoa ennen raskautta 103kg ja pituutta 177cm, joten nousua ei tarvis tulla. Paino pysynyt suhteellisen samana, ja ruokavaliona alakarppaus. Hiilarit noin 60-70g päivässä, en oo niin tarkka ja yhteensä päivässä kalorit 2000-3000. Jos uhkaa paino nousta, lähempänä 2000.
Ikää on siis 23v ja ensimmäinen lapsi. Yritys aloitettu syksyllä 2006 ja pari km:a takana, joten odotettu raskaus on!
Yleensä syön 3-4krt päivässä. Ennen raskautta söin 2-3krt, mutta nyt kun tuo yks alkaa painaa vatsalaukkua niin tulen niin nopsaa täyteen, että on joutunut syömään kerralla vähemmän ja lisäämään ruokailuja. Aamuisin turkkilaista jugua kermalorauksella ja marjoilla/ munakokkelia tomaatilla ja sipulilla/ paistettuja munia ja pekonia + salaattia/ tms.
Niin ja liikkua yritän käymällä säännöllisesti uimassa. Alkuraskaus on onneksi ollut oireeton pahoinvoinnin osalta, joten ei ole tarvinut luopua karppauksesta, pahimmat oireet on älytön väsymys ja toisessa jalassa tuntuva iskiaskipu.
Joo eiköhän tässä tullut aika tyhjentävästi näin alkuun
Mama Alligator
keskiviikkona, 18. elokuuta 2010 klo 08:55
Heip!! Tervetuloa
Taivaanrannanmaalari
aina kiva kun tulee uusia muakaan.
Mä oon nyt vakavasti päättäny alottaa hyväkarppauksen ja hyvä alku on ollutkin. Miinuksena on kotonaa tehty keitto jossa perunaa (sekin onneks loppuu tänään). Ilmeisen nopeasti alkaa vaikuttaa ainakin sokereihin, koska ne on tasaantunu ihan hurjasti. Ekaa kertaa vähään aikaan oli nyt niin että aamiaisen molemmat sokerit oli kunnossa. Jeee!!!
Painoa en ole oikein seurannu säännöllisesti, mutta viime mittauksessa kotona se olis kjonkun veraan pudonnu. Ens maanantaina on neuvola ni sitte taas tietää. Edelleen odottelen kutsua sinne diabeteshoitajalle.
jebu+
keskiviikkona, 18. elokuuta 2010 klo 21:17
Tervetuloa Taivaanrannanmaalari
Meillä on melkein sama la,koska mulla on tänään viikot 13+6 eli siis huomenna 14 tulee täyteen.Mulla on jo kolmas tulossa,mutta silti kaikki on taas niin uutta ja jännää ja joka ultraus yhtä ihanaa.Onko sinulla mennyt kaikki hyvin??Itse olen päässyt mielestäni todella helpolla tässä raskaudessa ainakin tähän asti,mitä nyt ihan pientä pahoinvointia ja lievää väsymystä on ollut,ainoo noi sokerit on meikäläisellä ne inhottava asia,koska varmaan saan kohta aloittaa insuliinit,mut muuten tosiaan ollu yllättävän helppoa olla raskaana.Mulla jos jää noi hiilarit alle sadan niin heti rupee heikottaa,en oikein ymmärrä,mutta ehkä sekin jo riittää,että olen niitä vähentänyt todella hurjasti sinne noin sataan,kun ennen varmaan niitä meni monta sataa
taivaanrannanmaalari
torstaina, 19. elokuuta 2010 klo 01:57
Heippa Mama Alligator ja jenni.r! Mukavaa kun on toinenkin samoilla viikoilla
Onko sulla jo siis otettu sokerirasitus? Mulla ei, se vissiin otetaan joskus 26vk:lla.
Itsellä ollu tähän asti tosi hyvä vointi, ainoa on väsymys ja tosiaan tuo pakarakipu. Kai nuo hhmäärät on niin yksilöllisiä, itse kun suoraan laihikselta raskauteen ja hh:t oli jotain 30-50 silloin.
Millä viikoilla teillä yleensä on alkanut mah erottumaan? Mulla on ukko rasvannut mun mahaa (niinku auttais r-arpiin
) ja ei vielä tunnu mitään. Toki tuota fläsääkin on kivasti päällä, ettei varmaan näy.
Doe
torstaina, 19. elokuuta 2010 klo 07:53
Jenni.r
, kun tässä raskauden puolivälin jälkeen aloin vähentää hiilareita, niin juuri tuossa satasen kohdalla huomasin alkuun tuntuvan hankalalta. Ilmeisesti kroppa pani vastaan, kun oli tottunut suurempiin hiilarimääriin. Siitä se olotila vähitellen tasaantui, nyt hiilarit ovat jo reilusti alle sadan ja olo on tosi hyvä.
Huonoa oloa voi karppaustyylisissä ruokavalioissa aiheuttaa suolan vähyys ruokavaliossa. Kun hiilareita vähennetään, pitää suolaa saada hiukan enemmän. Eli tarkistakaa se suolansaanti kohdalleen. Kokeilemalla selviää. Suosittelen merisuolaa tms. johon ei ole käytetty lisäaineita.
kaimaani
torstaina, 19. elokuuta 2010 klo 10:59
Heipä hei kaikille!
Neuvolassa käyty rv 36+3 ja paino on kehittynyt oletetusti: 867g/vko
turvotusta on tarpeeksi..
Painoa tullut nyt ekasta neuvolakäynnistä ~7kiloa.
Ei siis mitään yllättävää, koska olen kyllä syönyt huolettomammin viime viikot ja vähentänyt kaloreita kuluttavaa liikuntaa jonkin verran..
Vaikka päätinkin etten stressaaa enää painosta koko loppuraskauden aikana, koska tiedän että turvotukset ym. lisääntyy, niin olen silti yllättynyt että en tosiaankaan huolestu moisesta vko painon lisääntymisestä
Tästä on hyvä jatkaa kohti imetysaikoja ja ai ai- kuulkaa; sitten saa treenata ja kovaa! Tuskin maltan odottaa!
btw: näyttää monilla toimivan tuo hh:tien hallittu vähentäminen- onnittelut kaikille teille, jotka ovat löytäneet sen oman ja toimivan ruokavalionsa!
Onko täällä muita, jotka kärsimättömänä odottaa aikaa raskauden jälkeen. että saa "oikeita" tuloksia ruokavalion muuttamisella ja liikunnalla?
Doe
torstaina, 19. elokuuta 2010 klo 11:55
Kaimaani
, odotan ihan käsittämättömän innokkaasti, että saan rääkätä kroppaani taas kunnon juoksutreeneillä. Olen nyt raskausaikana pitänyt kuntoa yllä sellaisilla 30-60 minuutin treeneillä lähes joka päivä. Äitiyspolilla lääkäri oli sitä mieltä, että kuntoilua voisi nyt vähän keventää.
Kunnon hikitappolenkkejä odotellessa!
Sivu:
<
1
2
3
4
...
97
98
99
100