Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Raskaana olevat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Raskaana olevat
Sivu:
<
1
2
3
4
...
55
56
57
58
59
60
61
...
256
257
258
259
>
Pixie Fairy
sunnuntaina, 28. maaliskuuta 2010 klo 16:22
Ihan totta, kyllä ne jotkut suositukset tuntuvatkin turhemmilta kuin jotkut toiset. Mulla esimerkiksi oli ekassa raskaudessa luulo, ettei saa syödä majoneesia (raa'an kananmunan vuoksi) ja voi kuinka olinkaan nyt iloinen, kun tajusin ettei se ollutkaan kuin huhupuhetta, ei oikea suositus! Että suomalaista kananmunaa voi syödä raakanakin. Mutta niin sitä vain oltiin ylivarovaisia silloin tuon suhteen. Mutta huolimatta siitä suositusluulosta söin jouluna ja uutena vuotena perunasalaattia, jossa siis majoneesia.
Samoin molemmissa raskauksissa olen syönyt graavilohta, kunhan se on ollut kotona graavattua. Pastöroituja/valmistettuja pehmeitä juustoja syön myös, kun ei niistä pitäisi olla vaaraa. Toisethan sitten taas välttelevät ihan Valion Auraakin.
Tässäkin huomaa, miten ihmiset ovat erilaisia -raskaanakin. Joku noudattaa pilkulleen kaikkia suosituksia, koska on niin huolestunut vauvan hyvinvoinnista ja toisen oma olo on parempi kun ei ota niin tarkasti raskauttaan. Tästähän pääsisi helposti siihen "voiko raskaana ollessa juoda joskus viiniä ruuan kanssa" -keskusteluun, mutta se olisi varmaankin vain turhaa ampiaispesän sohimista...
elmuvelmu
sunnuntaina, 28. maaliskuuta 2010 klo 21:07
Jee, puhtaat paperit sokerirasituksesta, vaikka oon herkkuillu paljon enemmän ku esikoisesta.
Kukas se juttelikaan jostain hormooneista ja painosta ni luulen et mulla on sama homma. Mulla enkka on 9 kiloa painoa lisää, kun oltiin tyttöjen kanssa lapissa ja koko viikko tissuteltiin ja herkuteltiin. Et mä onnistun siinä ilman raskauttakin. Ne kilot tosin lähti pois muutamassa päivässä, voitte vaan kuvitella sen turvotuksen määrän
Joo, mutta raskaana mun keho ei tunnu toimivan loogisesti. Ihan sama syönkö paljon vai vähän, terveellisesti vai herkkuja niin painoa tulee.
En oo saanu merkkailtua taas ikuisuuksiin mitään... Josko nyt taas alkuviikon edes jaksais merkkailla.
elmuvelmu
maanantaina, 29. maaliskuuta 2010 klo 11:05
Päivälle tehty suunnitelma, jossa pyrin pitäytymään. Mulle sopii ihan hyvin tällanen systeemi, tiiän mitä syön ja milloin ja minkä verran. Tosin raskaana en iltanälkää kestä yhtään, mut iltapalaks on annos kaurapuuroa voisilmällä et enköhän mä sillä yön yli pärjää
Esikoinen oli saaniu postiin synttäripaketinkin ni tuli reippailtua muutama kilsa postiin ja takas. Teki kyl raitis ilma hyvää!
Hain lauantaina rautamehua apteekista, kun verikokeessa oli anemian merkkejä. Nyt oon pari päivää saanu lisärautaa ja on paljon pirteämpi olo. Mietin lisärautaa tossa aiemminkin, mut en sitten vaan luottanu omaan olooni ja arvostelukykyyni. Tyhmää.
Mut nyt lounaspuuhiin -> Mukavaa viikkoa kaikille!
Iurima
maanantaina, 29. maaliskuuta 2010 klo 12:59
Moikkis kaikille, ja tervesiä neuvolasta!
Kaikki oli oikein hyvin. Painoa oli tullut 459g/viikko, pikkusen vähemmän siis kuin edellisellä välillä. Olen ihan tyytyväinen. Kokonaispainonnousu on nyt joku 7 kg ekasta neuvolasta. Kohdunkasvukin on rauhoittunut. Sf-mitta on jo ihan keskikäyrällä, kun joulun jälkeen mentiin yläkäyrän yläpuolella. Tietysti saattaa olla mittavirhettäkin siinä mukana, mutta viime neuvolassakin mentiin vielä yläkäyrän tienoilla.
Tuosta Elmuvelmun rauta-maininnasta tulikin mieleen, että unohdin taas kysyä sitä hemoglobiinimittausta. Se on viimeksi mitattu puolivälissä, elikkäs pari kuukautta sitten. Oli silloin 120 ja terkan mukaan ihan ok. Tiedän, että joillekin on noilla lukemilla jo määrätty rautalisää. Mä olin kyllä ihan iloinen, ettei tarvinnut alkaa rautaa popsimaan, kun mulla ei oikein maha siitä tykkää.
Vauvan syke oli 147 ja liikkeet ++. Ja kyllä siellä masussa myllätäänkin
. Kaveri on kääntynyt pää alaspäin ja usein tunkee pepullaan mun kylkiluita vastan. Selkä on kohti oikeaa kylkeä ja eilen illallakin naureskelin, kun koko maha oli ihan vinossa.
Aika hassua, kun alkuraskauden pahoinvoinnin jälkeen odotin sitä auvoisaa keskiraskautta kuin kuuta nousevaa. Sitten kuitenkin alkoivat liitoskivut ja selkäongelmat. Nyt kuitenkin tuntuu, että ne ovat helpottaneet ja nyt viimeisellä kolmanneksella vasta olen todella päässyt nauttimaan raskaudesta. Ehkä se tukaluus, väsymys ja ahdistus alkaa sitten taas äippälomalla...
elmuvelmu
maanantaina, 29. maaliskuuta 2010 klo 15:42
Mullekaan ei sovi rauta ni siks juonkin sitä rautamehua, olikohan se nykyään Floradix-nimistä. Se sopii
Lansku
Elämä on jotain suurempaa...
tiistaina, 30. maaliskuuta 2010 klo 09:16
No täällä se pahoinvointi taas tuntuu pahenevan... ärsyttää et pitää koko ajan syödä! siis ihan oikeasti, jos on pienikin nälkä, heti tulee sitä yökötystä. brrrr!
eilen oli eka neuvola, mukava kätilö. nyt pitää viedä pissat ja veret labraan. oletteko muuten tehneet riskiraskauden tutkimukset, noi verikokeet ja ultran? vähän mietin että kannattaa ehkä tehdä...
ibid
En muista, ei tapahtunut, ei tarvitse hävetä.
tiistaina, 30. maaliskuuta 2010 klo 11:58
^Riskiraskauden? Kyllähän nykyään jokaiselle odottajalle pitäisi tarjota alkuraskauden nk. niskaturvotusultra ja puolen välin rakenneultra. Ei siinä mistään riskiraskauksista kyse ole...
Mutta joo, ollaan käyty jokaisessa tutkimuksessa, mitä on tarjottu. Pitkältihän noita kannattaa miettiä oman asennoitumisen suhteen: jos sikiö osoittautuu seulonnoissa vakavasti vammaiseksi, haluatko tietää etukäteen? Haluatko ehkä keskeyttää raskauden? Jos seulonnoista mahdollisesti saatavilla ikävillä tuloksilla ei ole teille mitään merkitystä, niin mitäpä sitä silloin menemään. Mutta jos on, niin suosittelen lämpimästi. Monenlaiset poikkeamat sikiöissä ovat valitettavan yleisiä, mutta aihe on myös valitettavan vaiettu.
Mama Alligator
tiistaina, 30. maaliskuuta 2010 klo 11:58
Heippis!
Yritin eilen jo kirjoittaa, mutta kone ei suostunut lisäämään mun tekstiä.
Mulla on kaikki sujunu hyvin. Ainoa mikä ihmetyttää on ettei paino nouse. Tänä aamuna se oli alimmillaan ikinä 106.9 kg Ei edes elämäntapa remontti aikana ollu noin.
Hormoni kiukkua ja hermostumista ja itkua ja vainoharhoja ollu.
Onneks mies on jaksanu ymmärtää. Eilen tuli vihdoin postissa se ultra kutsu ja nyt sitte kahden viikon päästä odottais eka ultra. Päivä tai oikeestaan koko viikko on huonoin mahdollinen töiden kannalta, mutta pitää vaan pistää sopimaan se. Odotan niin kovasti sitä. SIelä kuulema otetaan ne kaikki verikokeet samalla? Onko ne ennen vai jälkeen ultran, vai onko sillä väliä? Soitinkin jo tässä välissä ja kysäisin. Eli sen jälkeen.
Selkä on välillä vähän oireillu, mutta muuten niin välillä tuntuu ettei ole mitään tuntemuksia ja mietinkin välillä onko se enää sielä...
Mutta ei se ole poiskaan tullut.
No parin viikon päästä sen näkee.
Paksu perhoseksi
Ikuinen painontarkkailija... Kilot tulevat ja menevät mutta läski on ikuista :P
torstaina, 1. huhtikuuta 2010 klo 13:00
Heips... Pomppaan mukaan tänne raskaana olevien painon tarkkailijoiden joukkoon. Kiloklubissa joskus painoa pudotellut aiemmin ja nyt sitten yritystä, ettei paino nousisi odotusaikana ihan mahdottomasti. Lähtöpaino tähän raskauteen 75kg ja pituutta 163cm, eli ylipainoa löytyy. Mulla lisäksi diabetes ja paino nousi muutaman kilon ennen raskautta, kun laitoin verensokeritasapainoa kuntoon. Kolmas odotus tämä minulle Vanhemmat lapset jo 7 ja 8v ja heidän odotusaikanaan olen painanut viimeisilläni noin 5kg enempi mitä nyt... Eli pulskistumista on tapahtunut vuosien saatossa. Nyt mulla viikkoja 9+6. Ja paino tänä aamuna 77,7kg. Olen viimeiset 4 viikkoa kärsinyt jatkuvasta pahoinvoinnista. Ympärivuorokautisesta sellaisesta. Jos en syö parin tunnin välein niin oksennan. Ja viimeiset kaksi viikkoa olen oksennellut päivittäin, mutta silti vaan paino hitaasti nousee, vaikkei vielä tarttis. Joten nyt vähän tarkkailua, että mitä sinne suuhunsa tarpeen tullen tulee laitettua.
Annukka_82
torstaina, 1. huhtikuuta 2010 klo 15:06
Mama alligator
mulla kans jomottelee selkää ja alavatsaa ja itelläkin käynyt mielessä et onkohan kaikki ok mutta luin just yhtä raskausopusta jossa sanottiin et 11 raskausviikolla eli sulla ja mulla tais olla samat päivät ja viikot, alkaa kohtu nousta häpyluun yläpuolelle ja voi aiheuttaa vaivaa, eli kohtu kasvaa
Pahoinvointi on lieventynyt selkeästi, väsymys ei. Tuntuu ettei öisin ole ihan niin paljoa tarvinnut vessassa käydä kun aiemmin ja takit alkaa kiristään mahan kohdalta. Pari kiloa mulle on tullut alusta asti painoa eli nyt pyörinyt siinä 75,5kg suunnilleen, joskus alle, joskus päälle.. Mää niin haluisin uskoa että saan pidettyä itseni kurissa mutta nyt alkaa nostaan päätänsä mun yleinen raskausvaiva eli pohjaton maha syödessä ja kokoaikainen nälkä!
Ihan kauheeta! Makeanhimo on ihan hullua ja voin sanoa et tupakoinnin lopettaminen oli helpompaa kun ilman makeaa eläminen. Täytyis tehdä itselleen oikeasti jotain
Annu 10+3
Sivu:
<
1
2
3
4
...
55
56
57
58