Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Raskaana olevat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Raskaana olevat
Sivu:
<
1
2
3
4
...
268
269
270
271
272
273
274
...
344
345
346
347
>
mahti78
lauantaina, 21. heinäkuuta 2012 klo 22:07
Kiitos huolenpidosta! Tämä on varmasti vain mun omaa hermoilua. En ikäänkuin uskalla luottaa siihen, että meille vois oikeasti tulla kolmas lapsi. Olemme kuitenkin kärsineet ennen esikoista vuosien lapsettomuudesta ja käyneet kaikki lapsettomuushoidot läpi. Silloin luulimme ettemme ikinä voi saada lapsia ja olimme jo käynnistämässäadoptioprosessia. Nyt olen kuitenkin jo kolmata kertaa raskaana. Ihmeitä voi siis tapahtua.
Viikkoja on kuitenkin vasta 18. Liikkuupa vauva sitten tai ei, niin näillä viikoilla ei ole mitään tehtevissä, joten minä odotan. Kärsivällisesti aion odottaa päivä kerrallaan, kunnes on ultra. Oman mielenrauhan vuoksi sydänäänet ois ihana kuulla, mutta kyllä mä pystyn tähän päivä kerrallaan ilmankin.
Ihania Baby showereita. Itse olen aina haaveillut moisista, mutta eipä ole ollut kaveripiirissä tapana pitää. Nyt jo ollaan niin vanhoja ja kaikki muut ystävät vauvaiän ohittaneita, joten mun kohdalta jää nuo kutsut kokematta.
Kovasti tsemppiä pian synnyttäville, jännää on!!!
Mahti rv 18+3 (tänään meni sit jätskiä mansikkahillolla ja paljon)
Riina84
sunnuntaina, 22. heinäkuuta 2012 klo 10:43
Fädääs, ei sitä yhtään tiiä. Ensin ei tunnu että mitään tapahtuis ja yhtäkkiä onkin täys rähinä päällä.
Hyvää synnytystä!
Mahti78, mikä päivä sulla on se rakenneultra? Kärsivällisyyttä vaan sulle.
Mulle tulee tänään ystäviä kylään ja löysin snickers-jäätelökakun ohjeen hesarin sivuilta. Tein sitä äsken, nyt se on viilentymässä pakasteessa. Otin aamupalaks pienet koemaistiaiset jäätelöä, kinuskia ja suolapähkinöitä.
Melko makeaa, etten sanois...
Leipä miehen tiellä pitää - voi ja kerma naisen.
Erika82
sunnuntaina, 22. heinäkuuta 2012 klo 14:47
mahti78
, eikö varmaan ole aika tavallista, ettei liikkeitä tunne tuohon aikaan raskaudesta? Vauva liikkuu kohdussa ja on ehkä nyt vain valinnut sellaisen paikan, ettet sitä tunne. Esim. jos sulla on istukka edessä ja vauva on sen takana, niin tuossa vaiheessa ei liikkeitä tunne ollenkaan.
Hankala lohduttaa, koska tiedän, ettei se auta. Ei mua ainakaan, kun mulla oli samanlainen tunne tuohon aikaan. Mulla tosin kesti vain vuorokauden, mutta olin ihan hermona ja itkin muutaman tunnin. Sitten niitä liikkeitä tuntui yhtäkkiä taas. Oli viikonloppu, enkä päässyt yksityiselle ylimääräiseen ultraan. Muuten olisin mennyt heti.
Makaa tunnin sohvalla, niin ehkä niitä sittenkin rupeaa tuntumaan, kun maltat olla paikoillasi kauan. Tsemppiä!
Täällä odotellaan vauvelia olan takaa. Tiistaina olisi veljen ja siskon synttärit, joten ehkä tulee silloin.
Naamis
Oon kaunis ja iso ja pystyn sen myöntämään: mää syön tänään!
sunnuntaina, 22. heinäkuuta 2012 klo 15:18
Erika, mahtihan oli tainnut tuntea ne liikkeet jo aiemmin ja nyt ei enää tunnu, tai näin minä käsitin. Kyllä varmaan itsekin hätääntyisin, jos yhtäkkiä liikkeitä ei enää missään tuntuisi :/ Toivottavasti ne kuitenkin alkavat kohta taas tuntua kuten aiemminkin!
Mistähän sen vauvan laskeutumisen ja oikein päin kääntymisen tietää? Eilen tuntui inhasti alamahassa semmoista vaimeaa muksimista ja ylämahassa sitten kovempia tumpsauksia, joten päättelin että vauva oli ainakin sillä hetkellä pää alaspäin. Ja kaverin luona joku kommentoi, että "on vissiin jo lasketunu ku sun maha on noin alhaalla?" o.O Minusta tuo maha on kyllä ihan yhtä ylhäällä kuin aiemminkin, ja tuo kommentoija näki minut ja mahani ensimmäistä kertaa, eli ei tietenkään voinut tietää, missä kohdassa maha on aiemmin ollut
Käytiin tuossa äsken kaupassa ja voi jessus kun välillä kävi kipeää. Liekö sitten niitä kivuliaampia supistuksia, kun tuo mahakin tuntui kovalta välillä. Ja vauva tuntuu kaivautuvan jonnekin kylkiluiden alle ja se tuntuu myös aika kamalalta. No tuleepahan istuttua selkä suorana, kun ei voi lösöttääkään..
mahti78
sunnuntaina, 22. heinäkuuta 2012 klo 17:50
Tosiaan olen tuntenut omasta mielestäni liikkeitä jo melko aikaisin, ehkä sieltä raskausviikolta 15-16 asti. Toki silloinkin liikkeet olivat hyvin epämääräistä muljuamista ja vain muutamia voimakkaampia liikkeitä tunsin (joko potkuja tai kuperkeikkoja). Sitten tosiaan liikkeet hävisivät mielestäni useiksi päiviksi tuossa rv 18 kieppeillä. Ehkä en aiemminkaan liikkeitä päivittäin tuntenut. Voi olla, että olen tuntenut yhden liikkeen eilen ja yhden tänään, ei enempää. Joko istukka on edessä tai lapsi liikkuu hyvin vähän. Tosin viikkoja taitaa olla niin vähän, että suuri osa liikkeistä ei edes voi tuntua vielä. Jännää on myös se, että maha katoaa välillä kokonaan. Suurimmaksi osaksi minulla on kova selvästi erottuva pallo alavatsalla ja se näkyy silloin erittäin hyvin, kun makaan selälläni. Sitten juuri tuolloin, kun liikkeita ei tuntunut päiviin, niin koko vatsakin katosi. Vaikka makasin selälläni ja vedin vatsaa kaikin voimin sisäänpäin, ei voinut havaita pienintäkään palloa. Vatsa oli täysin litteä ja pehmeä. Mikään muu ei kai tätä voi selittää, kuin se, että vauva on liikkunut mahdollisimman lähelle selkää. Tänä aamuna vatsapallo oli tullut takaisin isona. Kohdun reuna yltää selvästi navan yläpuolelle. Mulla on melko paljon myös supistuksia ja välillä sekoitan sen kovettumisen ja kiristymisen tunteen vauvan liikkeisiin. Loppujen lopuks sitä ei enää tiedä mikä on mitäkin ja huolestuu. Toivottavasti kuitenkin turhaan. Ultra mulla on elokuun alussa eli yli kaks viikkoa vielä. Kiitokset siitä, että sain tänne jakaa tämän hysteerisen purkauksen. Tämä ei siis tippaakaan ole minun tapaistani enkä tosiaankaan sanallakaan ole kenellekään huolestani puhunut. Päivä kerrallaan kohti ultraa
NAAMIS
: Ehkä se maha ei vielä noilla viikoilla laskeudu. Ensimmäistä odottavilla voi laskeutua vasta synnytyssalissa. Mä en ole koskaan laskeutumista erikseen huomannut eikä sillä ole mitään vaikutusta synnytyksiin ollut. Hienoa, jos on pää alaspäin. Jos ei vaikka enää kääntyiskään. Sullahan alkaa viikkoja olemaan jo hurjasti. Niin se vaan synnytys lähestyy.
Erika
: Odottavan aika on pitkä, mutta sä olet jo niin voiton puolella.Tsemppiä viimemetreille
Mahti rv 18+4
Erika82
sunnuntaina, 22. heinäkuuta 2012 klo 19:47
mahti
, uskoisin, ettei sun tarvitse olla huolissaan, jos olet ollut havaitsevanasi liikkeitä taas uudestaan aina välillä. Se vauveli todella liikkuu paljon ja pääsee eri paikkoihin piiloon. Se on vielä niin pieni, ettei niitä välttämättä joka päivä tunne. Jos, niin kuin uskot, vauva on selkäpuolella, niin silloin se on kyllä ihan piilossa tulevalta äidiltä. Tuossa vaiheessa liikkeiden tunteminen vielä vaihtelee. Mä lähetän täältä sulle positiivisia ajatuksia - kohta se vauveli potkii sua jo niin paljon, että välillä ärsyttää!
Naamis
: Mulla vauva ollut pää alaspäin tosi alhaalla jo tokasta ultrasta lähtien, joten vaihtelee paljon, milloin vauva laskeutuu. Kyllä se hyvinkin voi olla jo tosi alhaalla ja vaikuttaisi siltä, että todellakin pää alaspäin. Pepun voi tuntea jommallakummalla puolella vatsaa ja jalat toisella puolella, jolloin potkutkin tuntee terävämmin sillä puolella, missä jalat on. Mulla on raskausarpia enemmän vasemmalla puolella, koska vauvan selkä on siellä ja enemmän venyttänyt sitä puolta.
Naamis
Oon kaunis ja iso ja pystyn sen myöntämään: mää syön tänään!
sunnuntaina, 22. heinäkuuta 2012 klo 20:15
Olen luullakseni tuntenut takapuolen tuossa navan oikealla puolella jo hyvän aikaa, tai siinä ainakin tuntuu semmoisen pallero monesti, mutta kun se terkkari ei maanantain neuvolakäynnillä mitään vauvan asennosta sanonut (sanoi vain, että vielä näillä viikoilla se voi yhdellä hetkellä olla pää alaspäin ja toisella kokeilukerralla taas istua tukevasti perätilassa), niin en sitten tiedä. Tuo oikea puoli näyttääkin esim. maatessa isommalta, joten olen miettinyt että siinä on varmaan se vauvan takapuoli, pää on alaspäin ja potkut tulevat tuonne himpun verran vasemmalle. Mutta niin, enpä minä tosiaan näistä hirveästi itse osaa sanoa, kai sitä seuraavalla neuvolakerralla (6.8.) on taas vähän viisaampi
SutturaSandra
sunnuntaina, 22. heinäkuuta 2012 klo 20:54
Mahti
, ite olin huolissani yhes vaihees kun en liikkeitä tuntenu, olin sillon jo yli puolenvälin, niin yks tuttu kätilö sano että ihan normaalia viel siinäkin vaihees et liikkeitä ei välttämättä tunne vähään aikaan (mul oli sillon jotain vuorokaus ainaki)
Niin varmaan noilla viikoilla se voi olla viel täysin mahdollista
Vaikka ootkin ajois tuntenut liikkeitä niin eiköhän se silti oo voinu mennä piiloon jonneki onkaloon vaan...
Mun selkäsäryt vaan lisääntyy! Hetken oli parempi, se mistä oon kärsiny alusta asti niin helpotti ja selkä kipeyty vaan jos liikaa rehki ja touhus. Nyt taitaa alkaa maha painaa sen verran että mun ennestään notkoselkä menee viel notkommalle ja ei tarvi paljoo tehdä mitään tai istua huonolla tuolilla niin pakottaa koko ajan alaselkää.
Yöt välillä tuskaa, eilen meil oli tuparit, aloin touhuta klo 8 aamul ja sitä touhuiluu kesti yhteen asti yöllä
Muutaman pienen hetken vaan istunu.. Vajaa kolme tuntia yritin nukkua kun muut viel juhli täällä ja laulo karaokee.. Ei uni tullu, asennonvaihto täyttä tuskaa ja itkin vaan välillä kun selkää pakotti. Nousin sitte ylös vielä neljän aikaa ja miehen ja siskon kanssa käytiin sit samaa aikaa nukkumaa joskus vissiin viiden jälkeen aamul
Jos nää viimiset 10 viikkoa tulee olee tälläsiä niin en ala
Järkkyä.. Aikasempi selkäkipu oli veemäinen, mutta siedettävämpi koska vaan tietyt tekemiset ja asennot sattu.. Nyt jos pakottaa koko ajan ja ei saa nukuttua niin very fucking nice.
Jos jotain hyvää pitää etsiä niin mun mielestä mun supistelut on vähän vähentyneet
Täytynee ens viikolla testata kävelyä tms ja kattoo suppaileeko.
Iso angst, kiitos ja anteeks
Erika82
maanantaina, 23. heinäkuuta 2012 klo 12:05
SS
, kokeile auttaako selkään jalkojen venyttely. Takareidet, lonkankoukistajat ja peppu. Puolitoista minsaa per lihas, varo ettei jalka ole liian suorassa, ettei esim. polvinivelet yliveny, kun raskaana on kaikki nivelet niin löysät. Jos jalat on jumissa, niin selkä voi oireilla tosi pahast. Mulla helpottaa yleensä muutaman päivän venyttelyn jälkeen jo. Ainakin kokeilun arvosta.
Eilen yöllä taas supistuksia, enkä oikein saanut nukuttua. Mies meni tänään töihin takaisin, mutta onneksi mummon kanssa oltiin jo sovittu, että poju menee tänään sinne hoitoon. Olen sitten nukkunut koko aamupäivän öisiä velkoja, hyvä.
Fädääs
Parempi myöhään, kun ei millonkaan.. Jos sillonkaan.
maanantaina, 23. heinäkuuta 2012 klo 13:39
Tunnen itteni niin onnekkaaks, kun luen teidän raskausvaivoja
.
Mulla kun on ihan sama olo, kun mitä ennen raskautta. Mitä nyt pissalla joutuu ravaamaan tiuhemmin ym. Mutta ei oo selkäkipuja, ei isoa mahaa, ei ongelmia nukkua, ei supistuksia tmtn. No niitä supistuksia kyllä mielelläni tässä vaiheessa jo ottaisin, mutta kuitenkin
.
Sivu:
<
1
2
3
4
...
268
269
270
271