Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Raskaana olevat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Raskaana olevat
Sivu:
<
1
2
3
4
...
206
207
208
209
210
211
212
...
256
257
258
259
>
untavapilvi
Erehtyminen on inhimillistä, erheeseen takertuminen pirullista
lauantaina, 11. helmikuuta 2012 klo 12:49
Minulla iskiaskipu alkaa pakarasta ja alaselästä ja se kipu viiltää koko jalan. Se on semmoista hermosärkyä. Kipu voi olla vihlomista, mutta minulla on lähinnä jomotusta siis kokoajan tuntuvaa kipua. Olen yrittänyt venytellä yms, mutta ei oikein auta.
Lucky Bamboo
Se on eteenpäin, vaikka nenälleen kaatuu.
lauantaina, 11. helmikuuta 2012 klo 14:38
Aa, on mullakin varmaan jotain tuollaista, lueskelin noista äsken. Mulla on välillä tulessa koko lantio, nivuset, sisäreidet ja alaselkä. Nyt on ollut päivittäin, samoin alamahassa ikäviä kipuja. Ärr.
Erika82
lauantaina, 11. helmikuuta 2012 klo 19:47
Risteily taitaa nyt peruuntua, koska poju kuumeessa. Ellei ihmeparantumisesta huomiseksi tule, niin me jäädään rannalla. Ei tuota ressua voi jättää mummolaan, kun äiti on nyt se ihan paras juttu. Isäkään ei meinaa kelvata.
Iskiaskipuja
saa "helposti" esim. jos takareidet ja lantion koukistajat ovat jumissa. Parin minuutin venyttely per lihas per päivä jokunen viikko, niin voi vähentyä jo olennaisesti. Tietysti raskauden aikana voi olla jotain muutakin epätasapainoa kehossa.
Päätin, etten laske kaloreita ollenkaan, vaan vain pääpiirteisesti hiilarimäärät. Suurin heikkouteni on sokeriset herkut, joten jos ne pidän kurissa, niin kaloritkin pysyvät varmasti. Neuvolassa saavat sitten sanoa mitä haluavat.
Aamujen sokeriarvot olleet nyt 4,3 - 4,8 - 4,3, joten paastot tällä hetkellä pysyvät hyvässä kuosissa. Katotaan kun saan lisää noita liuskoja, että nouseeko mitään esille koko päivän käyrässä.
Olen onnistunut herkutella kohtuudella. Eilen 7 palaa lakritsia ja yksi pala tummaa suklaata. Tänään pieni pala jäätelöä ja yksi pala tummaa suklaata. Jos tässä on mun viikonlopun herkuttelut, niin en usko, että painon hallinnassa on mitään ongelmia.
Erika82
lauantaina, 11. helmikuuta 2012 klo 19:48
Lucky Bamboo, millä viikoilla olitkaan? Ettei sulla olisi myös ennakoivia supistuksia? Mutta olit varmaan ollut aikaisemminkin raskaana, joten tunnistaisit varmasti.
Naamis
Oon kaunis ja iso ja pystyn sen myöntämään: mää syön tänään!
lauantaina, 11. helmikuuta 2012 klo 19:59
LB:n tickeristä voi vakoilla, että menossa on rv 28+3
Tänään alkoi iltapäivällä (töihin tullessa) vihloa tosi kipeää oikeaa sisäreittä :/ Kävin päivällä koiran kanssa vajaan tunnin reippaalla kävelylenkillä, mutta jotenkin en jaksa uskoa, että se nyt siitä olisi tullut.
Verenpaineet pysyvät sitkeästi matalalla, etenkin alapaine :/ Tänään 100/58, ja olen tässä nyt kolme päivää mussuttanut salmiakkia ja lakuja. Eilen ostin ison pussin lakuja ja salmiakkia, suklaalevyn JA daimin
Juu en noita yksin syö eikä tarkoitus ole kaikkea syödä kerralla
Ihmeen vähän on tehnyt mieli karkkia tällä viikolla, ma-ke olin kokonaan karkitta, torstaina söin pikkuaskin salmiakkia ja pepe-patukan, eilen sitten puolikkaan daimin ja noin 150g siitä karkkipussistani ja tänään toisen puolikkaan ja noin 100g karkkipussista. Minulle nuo määrät ovat siis kohtuullisia, jos joku ihmettelee/kauhistelee :P Rehellisyyden nimissä on kuitenkin sanottava, että noiden lisäksi olen syönyt mm. pullaa parina päivänä
Lucky Bamboo
Se on eteenpäin, vaikka nenälleen kaatuu.
lauantaina, 11. helmikuuta 2012 klo 20:30
Erika82, erittäin hyvä ratkaisu olla laskematta kaloreita! Tein saman, kun meinasi mennä kaikki höpöksi. Nyt menikin pari päivää hyvin, mutta tänään on kyllä tullut syötyä liikaa.
Mitä supistuksiin tulee, niin kyllä minulla varmaan on niitäkin, mutta noi kivut, mistä puhuin, on pitempiä ja jomottavaa sorttia, ja liittyvät selkeästi rasitukseen, joskin kevyeen sellaiseen. Ihan tavallisesta siivoilusta voi jo mennä tosi kipeäksi, eilen pikku kävely riitti "rampauttamaan". Mulle varmasti auttaisi tuo venyttely, olen muutenkin niin jäykkä, kiitos vinkistä. Se on vain tuskallista aloittaa, kun olen päästänyt tilanteen melko pahaksi.
Eka raskauteni ei sinänsä anna supistuksiin mitään vinkkiä, koska minulla ei ollut siinä ollenkaan tuntuvia sellaisia. Eli niitä kyllä tuli, mutta sen huomasi vain mahan jännittymisestä, enkä tiennyt niistä, ennen kuin neuvolassa mainittiin, että "sullahan on nytkin supistus". Mutta tässä nykyisessä niitä on ollut enemmän tai vähemmän tuntuvammin, joten luulisin erottavani. Alavatsakivut voivat tosiaan mennä niidenkin piikkiin, mutta ovat vaan niin rasittavan poikkeavia toisistaan.
En suostu jäämään näiden kipujen alle, aion ottaa kehonhuollon hännästä kiinni, aloittaa venyttelyt, käydä fysioterapeutilla hakemassa yksilölliset selkäohjeet ja kiinnittää entistä parempaa huomiota sisävatsalihasten käyttöön. Jospa se tästä.
Niin, Naamis tuossa jo mun tickeristä mainitsikin, mutta siis rv 28 +3.
Naamis
Oon kaunis ja iso ja pystyn sen myöntämään: mää syön tänään!
sunnuntaina, 12. helmikuuta 2012 klo 18:45
Kitisevä raskailija täällä taas! Voiko virtsarakon lähellä (tai saattaa kyllä olla jossain häpyluussa?kin) tuntuva "särky" liittyä raskauteen vai onko tämä joku VTI:n oire? Minulla ei ole ikinä (ainakaan en muista) ole ollut virtsatieinfektiota, joten en tiedä miltä sen "kuuluu" tuntua. Alamahassa/kohdussa myös tuntuu semmoinen jännä paine ja pissattaa usein, mutta joka paikassa lukee että kuuluu alkuraskauteen. Mitään kirvelyä tai kipua ei virtsatessa ole ja silloin kun pissattaa, niin sitä pissaa myös tulee eli ei ole vain tunne että pitäisi käydä.
SutturaSandra
maanantaina, 13. helmikuuta 2012 klo 11:40
Naamis kyllähän nuo enemmän raskauteen viittais
Mut mulle just sanottiin et jos vähääkään epäilee VTI:tä, niin kannattaa selvitellä asia
Tosiaan ite tulin justiinsa ekasta neuvolasta hihii
Tuntuupas konkreettiselta nyt kaikki
Kauhea pelko koko ajan että näkee jonkun tutun ja paljastuu.. Noh, labraan kun menin niin eiköhän siellä ollu mun täti näytettä ottamassa..
Onneks sen pitää pysyä hiljaa
jepujee
tiistaina, 14. helmikuuta 2012 klo 12:04
Tänään 12+3 ja ultrassa riekkui pari päivää sitten iloinen kaveri, jolla oli kaikki isot jutut kohdillaan. Tänään ekaa kertaa töissä mammahousut ja koko ajan pitää vetää vatsaa sisään kun pehmeä resori antaa mahan pömpöttää vapaasti. Perjantaina aion sanoa pomolle asiasta, jännittää jo hieman reaktio.
Paino hieman noususuunnassa ja herkut on maistuneet. Pahoinvointi on lähes kokonaan poistunut, joten nyt alan merkata taas ja pyrkiä 1800 kaloriin päivässä sekä säännölliseen kevyeen liikuntaan. Hengästyn tosi helposti, jopa puhuessa, joten liikunta rajoittunee kuntopyöräilyyn salilla, venyttelyyn ja pieneen painotreeniin. Eiköhän se tästä taas lähde kulkemaan ja pahin pöhö asettuis. Maha tuntuu hirveän "läskiseltä", normaalisti mulla on ihan ok vyötärönseutu. Oon miettinyt että onko se läski aiemmin ollut tuolla "onteloissa" ja nyt kasvava kohtu työntää sen edeltään enemmän esiin. Koska kovin framilla se nyt tuntuu olevan...
Mutta pientähän tämä, olo on hyvä ja kaveri voi hyvin, joten nyt vaan pyrin hyvään oloon syömällä ja liikkumalla oikein ja riittävästi.
Erika82
tiistaina, 14. helmikuuta 2012 klo 22:43
Mentiin sittenkin risteilylle, kun kuume laski pojulla sunnuntaiaamuun ja hän vaikutti pirteältä. Hän on ollut paljon hoidossa mummolassa, joten se on hänelle kuin toinen koti. En muuten olisi kyllä Tukholmaan lähtenyt.
Onnistuin pitämään suht hyvää ruokavaliota risteilylläkin. Skipattiin buffetti ja yltiöpäiset jälkiruoat. Ostin naposteltavaksi pistaasipähkinöitä ja mansikkalastuja, joista ei tullut liikaa hiilareita. Ja yritin olla puputtamatta niitä alinomaa. Jäätelöpallon söin sunnuntaina ja makean jälkkäridrinksun maanantaina, plus tämän lisäksi muutaman suklaakarkin miehen pussista. Ruoka-annokset eivät olleet liian suuret ja join oikeastaan vaan vettä koko matkan. Aamupalaksi reissumiestä kahvilasta. Joten ihan hyvin meni.
Ja tietysti käveltiin koko päivän Tukholmassa, eli piste ii:n päälle.
Huomenna neuvolaan puhumaan sokereista ja saamaan liuskoja. Mitäköhän noottia tulee ruokavaliosta taas, kun perjantaina ja lauantain ruokapäiväkirjassa on herkkuja? No, itse olen sitä mieltä etten täysin ilman pysty missään nimessä olemaan puoli vuotta, joten jos syön vain kerralla 7 palaa lakritsia ja yhden suklaapalan, niin se on todella hyvin. En usko, että sokerini siitä nousevat, kun syön päivällisen yhteydessä, ja kohta saankin liuskat tätä tarkistamaan varmuuden vuoksi. Jos nousee, niin jätän pääosin pois kaikki tällainen.
Voi, voi, kun näitä raskausoireita vielä on liikaa päällä. Heikottaa ajoittain ja voin välillä aika pahoin vieläkin. En yhtä pahoin kuin aikaisemmin, enkä joka päivä, mutta vähän väliä. Valitettavasti tämä vähentää liikuntamotivaatiotani, joka on ollut huipussaan koko syksyn.
Pitää varmaan vain kuunnella kehoa, vaikka kuultava ei olisikaan mieleen...
Sivu:
<
1
2
3
4
...
206
207
208
209
210