Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Raskaana olevat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Raskaana olevat
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
...
256
257
258
259
>
Kepponen
lauantaina, 10. toukokuuta 2008 klo 12:41
Kiitos onnitteluista! Ja onnittelut raskaana oleville!
Vauva on tosi ihana, nyt 2,5 viikkoa!
Olen nyt merkannut muutaman päivän. Hyvin jaksaa tällä ruokamäärällä. Ei ole nälkä eikä yhtään voimaton olo, joten taidanpa jatkaa tällä nollalinjalla (eli merkkasin tavoitteeksi painon ylläpidon nykypainossa) ja katsoa mihin se johtaa.
Tsemppiä! Itselleni oli vaikeinta ylläpitää kunnon ruokavaliota raskauden alussa, kun oli pahoinvointia ja toisaalta lopussa, kun oli hankalaa liikkua kunnolla vikat 6 viikkoa.
Inka-Linka
raskaana ollaan :)
maanantaina, 12. toukokuuta 2008 klo 13:09
Onnea Tavia! Nyt vaan tarrasukkia masukille!!
Mulla alkoi nyt 19 viikko ja neuvolassa tuli käytyä, painoa oli tullu lisää +300g/vko, mikä on ihan hyvä. Nyt on pysyny tää painon nousu tässä +5kilon kieppeillä.
Minäki toivon mahottomasti ,että pysyis aisoissa tää painon nousu. Onhan se mukavempaa sitte synnytyksen jälkeenki
Ja kun nyt saa päähänsä nää kaikki asiat ja ruokavalion kuntoon niin se helpottaa sitä arkea sitten, ei tarvis sitte alkaa stressaan sitä ja siinä vaiheessa vasta pohtia miten syyään ku kaikki ois jo hallinnassa. sais nauttia siitä vauvasta kunnolla ja samalla tippuis painoki
Siiri-Ilona
makeaa nautinnollisesti, ei ylenmäärin
torstaina, 15. toukokuuta 2008 klo 08:15
Onnea Inka-Linkalle ja Tavialle odotukseen, ja Kepposelle vauvaonnittelut! Minullakin muutaman kuukauden ikäinen nyytti tuhisee sylissä.
Hienoa Inka-Linka, kun painonnoususi on ollut maltillinen! Itsekin yritin täällä odotusaikana hillitä liikaa painonnousua. Olin ennen raskautta päässyt ihannemittoihini, mutta sitten raskausaikana en jaksanut olla tiukkana. Ja suklaakeksit auttoi parhaiten estämään pahoinvointia, joten... Raskauskiloista tuli suurin osa ennen 20.viikkoa eli suurin osa oli rehellistä lihomista. Oli siis ihana lukea viestisi, kun olet saanut painon toistaiseksi pysymään kurissa, tarkoitan siis raskauden puitteissa. Nyt alkaa sitten vauveli reilusti kasvaa ja muutkin jutut siellä masussa, joten painoa todennäköisesti tulee nyt enemmän, mutta siellä kasvaa sitten joku muu kuin sinä ja sehän on ihana juttu
Annabella
torstaina, 15. toukokuuta 2008 klo 13:23
Hei Inka-Linka ja muut!
Minulla on 7 raskausviikko menossa ja aion tarkkailla painoa koko raskauden ajan. Painoa on nyt 81,3 ja pituutta 158. BMI on siis jotain yli 32
. Painoa oli pahimmillaan 85, eli pikkiriikkisen olen saanut alas painoa, mutta suurin muutos on ollut ruokavalion terveellisyydessä, eli olen lisännyt hedelmiä ja vihanneksia ja sen sellaista.
Mulla ei saa nyt paino nousta yhtään raskauden aikana, paremminkin pitäisi pikkasen tippua, kun on suvussa 2-tyypin diabetestä ja esim. mun äidin ja siskon lapset ovat olleet suuuuuuria. Olen mukana HUS:n Radiel -tutukimuksessa jonka tarkoituksena on tutkia raskauden aikaisen diabeteksen ehkäisyä. Eli sieltäkin olen saanut ohjetta että ei saa paino nousta yhteään raskauden aikana. Niinpä olen siis laittanut tavoitteeksi että painaisin ennen lapsen syntymää saman verran kuin nyt, eli siinä tulisi sitten lopputulemana jopa muutaman kilon pudotus... ?
Mutta tosiaan kun ylipainoa on, sukurasitusta diabetekseen on ja perheessä on ollut noita yli 5 kiloisia vauvoja, niin mun pitää tarkkailla ruokavaliota hyvin eikä paino saa nousta.
Ensi viikolla menen ekan kerran sokerirasitukseen. Toivottavasti paastosokeri ei ole koholla.
Kiva että täällä on joku muukin/muitakin odottajia!
terkuin, Annabella
Tavia
sunnuntaina, 18. toukokuuta 2008 klo 18:28
Hei kanssa-odottajat ja tuoreet äidit!
Mulla on myös elopainoa aikas lailla - BMI lähentelee 34:ää
nyt on pari kiloa tullut painoa lisää heti raskauden alkuvaiheessa. toivotaan, että kyseessä on vain turvotus (joka ilmeisesti kuuluu asiaan). Tavoitteena on jatkaa liikuntaa samaan tapaan niin kauan kuin saa (4xviikossa lenkki/kuntosali/vesijuoksu). nyt vain oli flunssaa ja viime viikko aivan tajuton väsymys, joten liikuntakertoja tuli vain kolme. onneksi hyötyliikuntaa tulee työmatkapyöräilystä...
Toivotaan, että osaisin nyt olla kunnolla, kun on oma terveyden lisäksi pikkuisenkin hyvinvointi kyseessä
Minähän olen nyt laihduttanut kolme vuotta ja tuloksena on vain +10kg
Olen vain niin tyhmä ja itsekuriton, että peruselämä menee hyvin, mutta sitten tulee tajuttomia syömiskohtauksia. Ei nälästä, vaan siitä olosta että tekee mieli syödä..... Miten tämän pääkopan saisi vietyä jonnekin uudelleenohjelmointikurssille?
-Tavia-
Tavia
maanantaina, 19. toukokuuta 2008 klo 15:10
no niin! Työterveystarkastuksessa näkyi, että sokeriarvot koholla (6.3). Voi vehnä
Nyt sitä itsekuria tännepäin, kiitos. En halua saada kohtalokseni Diabetestä. Se lohduttaa vielä, että muut veriarvot olivat kunnossa. Virtsassa ei ollut glukoosia. huh huh.
-Tavia- joka lupaa pysyä erossa jäätelöstä...aaarrgghhh
Waldi
maanantaina, 19. toukokuuta 2008 klo 21:32
Heipä hei kaikille tuleville ja jo oleville äideille
Minulla on 11 kuukauden ikäinen poika ja menossa rv 6. Poikaa odottaessa paino nousi 30 kiloa (josta taisi turvotusta olla varmaan puolet...). Paino onneksi putosi lähes ennalleen ennen uutta raskautta. Nyt yritän saada painonnousun pysymään suositeltavissa rajoissa ja toiveissa olisi pystyä liikkumaan loppuun saakka, edellisen raskauden lopussa olin liikuntakiellossa 2,5 kk ja tuolla ylipainolla oli varmasti oma osansa siinä... Kiloklubi on oiva apu terveellisten ruokailutapojen opetteluun ja samalla tosiaan tulee seurattua ettei määrät huitele taivaissa (karkit ja muut herkut).
Mukavaa kesän/vauvan odotusta kaikille
Waldi
Tavia
maanantaina, 16. kesäkuuta 2008 klo 12:50
Hei kaikille!
Kuulumisia pitkästä aikaa. Kävin uudestaan sokeritestissä ja arvo oli normaali, huh. Pitää silti tarkkailla syömisiä - onneksi sitä varten on kiloklubi!
Paino nousi ihan raskauden alussa kolme kiloa, nyt on siitä kilo lähteny---ihan hyvä, kun viikkoja on jo kasassa 11....toivotaan, että paino ei kauheasti nousisi raskauden aikana. Olisi mukavaa olla hyvinvoiva äippä!
Annabella
tiistaina, 8. heinäkuuta 2008 klo 22:23
Hei!
Minulla alkoi juuri raskausviikko 17. Olin reissussa pari kolme viikkoa ja sen aikana paino oli ihan varkain pompsahtanut 3-4 kiloa ylöspäin! Huh vähän säikähdin kun tulin kotiin ja punnitsin, mutta painonnousu oli kyllä ihan ansaittua, söin ihan just mitä mua huvitti niin paljon ja niin usein kuin huvitti... Voi toki olla että siinä oli joku kilo turvotusta, sillä oltuani kotona muutaman päivän, paino on jo laskenut kilon. Nyt olen taas merkannut kaksi päivää kiloklubiin, syönyt 2000 kaloria (+-0 -päiviä) ja yrittänyt värittää palloja oikeammin. Täytyy palata ruotuun, ja aion kyllä ottaa välillä 1800 kalorin päiviäkin, ylipainoa kun on parisenkymmentä kiloa, ja kohonnut riski raskaudenajan diabetekseen...
Neuvolasta saamassani ohjekirjasessa sanotaan että näillä paikkeilla raskautta tulee ummetusta, koska aineenvaihdunta hidastuu rutkasti ja syöty ruoka viipyy paljon aiempaa pidempään elimistössä ja suolistossa. Saman kirjasen mukaan tämä johtuu siitä että elimistö varmistaa sen että se saa jokaisen mahdollisen ravintohiukkasen, vitamiinit ym. lapsukaiselle. Tuosta herää minulle mielikuva siitä, että elimistö imee varmasti myös joka ikisen kalorin takuuvarmasti itseensä...
Kaupunkilaisjärjellä ajatellen voisi tehdä johtopäätöksen, että jos ripulissa esim. laihtuu, eli ravinto ei ehdi imeytyä elimistöön normaalilla tavalla koska se viipyy lyhemmän aikaa elimistössä, niin raskaana ollessahan sitten vastaavasti pitäisi samalla ravintomäärällä, kuin ennen raskautta, lihoa!!! ?
Mitä mieltä olette tästä ajatuksesta...? Mistä se että raskaana oleva kuluttaa n. 200 kaloria enemmän, johtuu? Näin ainakin olen joskus täällä kilolkubissa lukenut. Jos ruoansulatus ja ravinnon hyödyntämisen maksimointi muuttuvat, niin kyllä luulisi lihovankin...
t: Annabella
Pinjansiemen
Hyväkarppausta energiapallo vihreänä!
torstaina, 7. elokuuta 2008 klo 21:58
Moikka vaan!
Mä olen nyt viikoilla 15+ ja koitan vääntäytyä takaisin tänne Kiloklubiin. Viimeksi olin täällä ennen raskautta keväällä. Oon nimittäin nyt repsahtanut syömään ihan kaikkea mitä mieli tekee. Määrät on tainneet pysyä kohtuudessa koska paino on noussut vain n. kilon, mutta laatu on kyllä ollut huonoa. Päivällä syön kunnon ruokaa järkevästi, mutta illalla menee pizzaa ja suklaata. Yritän nyt tässä syksyn tullen ryhdistäytyä, kun tutut liikuntaharrastuksetkin alkaa taas ja jostain pitää saada proteiinia ja jaksamista. Puhumattakaan siitä vauvan parhaasta.
Mun painoindeksi on normaalialueella, joten sopiva raskaudenaikainen painonnousu olis kai siinä kymmenisen kiloa. Käsittääkseni paino alkaa kuitenkin raskauden vuoksi nousemaan vasta puolenvälin paikkeilla, joten vielä ei tarvitsisikaan. Tää yksi kilo joka on tullut on varmaan ihan siitä suklaasta, mutta ei se mitään.
Annabella, mäkin luin tuon ummetusjutun siitä vau-kirjasta, mutta en tiedä kuinka merkittävä ero se sitten on. Tietysti sitä painaa vaa'alla enemmän kun suolistossa on enemmän tavaraa. Olen ymmärtänyt kuitenkin että elimistö normaalitilassakin käyttää ravinnon tarkasti hyödykseen, ja ehkä ripulissa laihtuu lähinnä siksi että menettää nestettä. Tai ei mulla ainakaan toistaiseksi ole kokemusta, että paino nousis enemmän vaikka söis saman verran. Pikemminkin oon hämmästynyt, että näillä suklaamäärillä ei ole paino tämän enempää noussut..
Lapset 2/09 ja 10/11, takaisin omassa painossa 4/12, seuraavaksi takaisin omiin lihaksiin..
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
...
256
257
258