Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Pienten lasten äidit
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Pienten lasten äidit
Sivu:
<
1
2
3
4
...
144
145
146
147
148
149
150
...
212
213
214
215
>
Burgundi
perjantaina, 20. heinäkuuta 2012 klo 21:30
^Suosittelin sitä kuntopyörää noin elämäntilanteen nimissä. Onhan se tylsää kieltämättä, mutta jos ei ole mistä valita, niin on sekin jotain, eikä ole sidottu säähän tai kellonaikaan. Ja hyvä tv-ohjelma auttaa kummasti unohtamaan sen tylsyyden. Olen kuntopyöräillyt säännöllisesti jo 10 vuotta, ja ihan ok se on kun ei muutakaan voi. Parempi kuin ei mitään.
Meillä pyöräilee mieskin, ja pelaa samalla jotain rallipeliä konsolilla.
Menisin johonkin potkunyrkkeilyyyn tai muuhun kivaan, jos voisin, mutta kun ei vaan voi. Turha maksaa salikortista tai treeneistä, jos pääsee kerran kuussa käymään.
Tuleehan pienten lasten äidin liikuttua koko päivänkin aika paljon, ihan pakosta. Jos ne kaikki nostot ja juoksuaskeleet tiivistettäisiin tunnin treeniksi, niin olisi kunnon aerobikkiä
Uneksijamiel
lauantaina, 21. heinäkuuta 2012 klo 15:18
Kiitos kaikille tsemppauksesta!
Nyt vain etsiskelemään sopivaa kuntopyörää siis... Olen aikanaan käynyt paljon spinningissä, joten sisäpyöräily sinänsä on tuttua ja tykkäänkin siitä (TV, lehti tai hyvä musa siivittämään menoa, treenin rankkuudesta riippuen), vaikka ulkona pyöräily olisi kyllä kesällä mukavampaa. Ja tiedän, että pyörälläkin on väliä, jotta polkeminen tuntuisi mielekkäältä. Onko kellään kokemuksia Tunturi F30 -mallista?
Tänään päivä nro 3 ruotuun palaamisen jälkeen. Vielä hengissä...
Haiho
torstaina, 26. heinäkuuta 2012 klo 13:39
Tämä äiti ilmoittautuu joukkoon. Kotona on 2v ja 5kk muksut ja nuoremman päivärytmi on viel hakusessa.Suurin urakka mulla on ton mun ruokavalion kanssa. Jotenkin tulee lipsuttua niin helposti kun on kotona.
Pari kk sitten sain liikuttua terveys liikkujan suositun määrän, mutta sitten iski sitkeä flunssa ja liikunta on jääny lähes kokonaan pois.
Kävellen mennään välillä mummulaan joko tuplarattailla tai vauva kantoliinassa/repussa ja taapero rattaissa. Matkaa on 1km. Pidempiäkin lenkkejä tekisin mieluusti, mutta maaseudulla täytyy pysähtyä ihmetteleen traktoreita. Tulee huuto jos mennään väärään suuntaan tai ohi mummolan. Paljon naapureita jonka tykönä jutellaan ja juoruteen ja ehkä kahvitellaan ja lenkki jää haaveeks. Miehen setä on muutaman kerran moittnu kun en oo poikennu juttusilla vaan kävelly ohi vaunujen kans. Mut ite tykkään et jos meen lenkille, niin sillon kävellään eikä pysähdellä.
Jostakin tarttis taas löytää energiaa siivoomiseenkin. Taapero on tehny kulmahampaitaan ja ollu useemman viikon tosi kiukkusella päällä. Nyt ne on puhjennu mut kiukuttelu jatkuu
Täytyy varmaan kohta mennä tarkistaan korvat ettei oo tulehdusta jos toi itkuherkkyys jatkuu.
Noopu
torstaina, 26. heinäkuuta 2012 klo 14:12
Heippa!
En muista oonko tähän ketjuun kirjoitellut, mutta nyt ainakin ilmottaudun minäkin
Elikkäs meiltä löytyy ens viikolla vuoden täyttävä pikkukirppu. Poitsu on syntynyt keskosena, ja siitä siis nimitys
Asutaan maalla ja mies tekee pitkää päivää eli liikuntamahdollisuudet ovat aika rajalliset. Koiran kanssa tulee kyllä lenkkeiltyy päivittäin, ja nyt oon löytänyt 20km päästä kuntosalin jossa olisi lapsiparkki
Kyllä tää on aika tasapainottelua väsymyksen, lastenhoidon, kotitöiden, liikunnan, ja ruokailun välillä
Raskauskiloja mulle ei tullut yhtään, eli nää kaikki on ennen tulleita ja hyvin sitkeesti pysyviä
Sharma
torstaina, 26. heinäkuuta 2012 klo 14:20
Uneksijamiel
, voin kyllä minäkin suositella kuntopyörää.
Melkeinpä ainoa mahdollinen kuntoiluväline se minullekin, kolmen alle 5-vuotiaan lapsen kotiäidille on (juu, uusi täällä!). Joskus pääsen heittämään tunnin parin pyörälenkin yksin, kun mies on aamuvuorossa (eikä jää ylitöihin). Eilen vetäsin parin viikon tauon jälkeen 30min kuntopyörällä, vaan parempi sekin kuin ei mitään. Tänään ei liene toivoakaan omasta ajasta, saati liikunnasta, kun ukko on iltavuorossa. Aamu meni kaupassa ja ruuan kimpussa, nyt pienet nukkuu ja esikon kanssa askarrellaan jne. Tunnin kuluttua pienet on taas hereillä ja ilta ysiin asti saa lapsosten kanssa painia. Sitten on sitä "omaa aikaa".
Tilasin kyllä toiveikkaana Kuntoplus -lehden ja ajattelin sen innoittamana jumpata joskus vaikka tv:tä katsellessa tai pienten nukkuessa. Joskus harvoin, kun innostun, teen Jutan Gofatgo kotitreeniohjelmaa, se on tosi tehokas!
Ollaan kyllä miehen kanssa puhuttu, että tuupattais muksut välillä hoitoon ja käytäis yhdessä salilla. Ennen kuopuksen tuloa käytiin yhdessä spinningissä ja pumpissa. Voi niitä aikoja, eikä siitä ole edes kauaa! Ja voi sitä sutjakkaa olemusta! Täytyy vaan koittaa lahjoa työssä käyvät isovanhemmat ottamaan meidän kauhukolmikko edes hetkeksi, edes silloin tällöin, että pääsee taas vauhtiin. Ukolla sattuu vielä olemaan vino pino vuoden loppuun mennessä käytettäviä liikuntaseteleitä, ei meillä varmaan muuten ois varaakaan maksullisiin liikuntaharrastuksiin.
Ruce
Pain fades, pride is forever
torstaina, 26. heinäkuuta 2012 klo 16:55
Mä kanssa olen tykännyt enemmän crossaamisesta kuin kuntopyöräilystä, mutta toisaalta myös kävelen paljon mieluummin kuin pyöräilen, vaikka pyörällä pääsisi vauhdikkaammin paikasta toiseen. Makuasioita! Ja toisaata paikallista rasvanpolttoa ei ole olemassa, joten kalorien kulutuksen kannalta taitaa olla samantekevää vaikka viikon urheilut tekisi millä tavoin, mutta lihaskuntoonhan se tietty vaikuttaa mihin paikkaan minkäkin liikunnan rasitus kohdistuu
Nyt olen päässyt normaalipainon rajoihin ja 900 g päähän edellisen raskauden alkupainosta. Olen huomannut, että normaalipainon sisällä on tosiaan hankalampaa laihduttaa! Tai lähinnä, kun kunto on kasvanut, tulee ehkä liikuttua tehokkaammin, minkä myötä lihakset kipeytyy ja kerää nestettä. Viime viikon lopulla vedin tehokkaan treenin ja sitten vietin kaksi päivää festareilla, eli jaloillani, vaikka varsinaista liikuntaa ei tullut harrastettua. Maanantaina paino junnasi samassa kuin viikkoa aikaisemmin, mutta eilen keskiviikkona paino romahti kilolla, kun puolen viikon turvotukset laski. Tiedän, ettei "kannattaisi" punnita itseään joka aamu, mutta mun mielestä tuo turvotusten seurailu on ihan mielenkiintoista, kunhan ei vaan anna itsensä vaipua epätoivoon jos oikeasta ruokavaliosta ja liikunnasta huolimatta grammat on plussalla
Nyt kun tosiaan lähestyy se paino missä olin ennen raskautta, en oikein tiedä miten jatkaa tätä painonpudotus/-hallinta projektia. Sanotaan, että imetysaikana on turvallista laihduttaa ne kilot, jotka tuli raskauden aikana, mutta jos laihduttaa enemmän, elimistön kuona-aineet (?) alkavat erittyä äidinmaitoon. Mutta tuntuisi kyllä tosi pälliltä lopettaa liikkuminen tai alkaa syömään enemmän, kun en tähänkään asti ole ollut nälässä ja olen vasta alkanut nauttia liikunnasta! Kuitenkin vauva on vasta 2 kk ja täysimetyksellä ajattelin mennä vielä kuukauden...
Uneksijamiel
perjantaina, 27. heinäkuuta 2012 klo 09:02
Nyt on mieheltä tilattu kuntopyörä
Mäkin tykkään crossailla mutta ajattelin, että kotona kuntopyörä vois olla parempi - polkiessa pystyn lukemaan tai katsomaan telkkaa eikä kuntoiluun tule kiinnitetyksi niin huomiota. Laihtuu kuin itsestään
Crossarilla en pysty lukemaan, koska teksti pomppii liikaa.
Nyt alkaa paino olla lähes samoissa lukemissa kuin ennen kahden kuukauden repsahdustani, joten ihan hyvältä näyttää. Imetys jatkuu mutta lapsi laajentaa jo ruokavaliotaan, eli mun laihdutusprojektissani liikunnan merkitys alkaa kasvaa.
Ruce
lle
sanoisin, että ei ne kuona-aineet maitoon mene, jos et rajusti laihduta. Syöt monipuolisesti ja juot riittävästi niin maidon laatu pysyy kyllä samana. Ja
Säntikkäälle
onnittelut terveen papereista!
Sharma
perjantaina, 27. heinäkuuta 2012 klo 09:40
Säntikkäälle
onnittelut terveen papereista!
Tosta crosstrainer/kuntopyörä keskustelusta vielä sen verran, että pidän minäkin crossailusta, mutta kotona kuntopyörä on toiminut mulla paremmin, on siis tullut ahkerammin käytettyä. Molemmat vempaimet on tästä taloudesta aikanaan löytyneet. Mä kyllä harkitsen kuntopyöräni myymistä, josko yrittäisin liikkua raittiissa ilmassa ja salillakin jatkossa. Kotona joutuu kuunteleen muksuja...
Pääsin kuin pääsinkin eilen tunnin pyörälenkilleni ja tänään ois mahku lähteä reippailemaan ukon kanssa yhdessä.
Pyörälenkki siitäkin taitaa tulla, mutta niin ihanaa, kun pääsee kaksin jonnekin!
Kaikille ihan hirveen ihanaa perjantaita, täällä ainakin paistaa aurinko!
Muoks. Tältä mammalta meni aamutuimaan puurot ja vellit sekaisin... Ihan toisen ketjun henkilöä täällä tsemppasin, vaan väliäkö hällä...
« Muokattu viimeksi: perjantaina, 27. heinäkuuta 2012 klo 13:12 muokkaaja: Sharma »
Haiho
perjantaina, 27. heinäkuuta 2012 klo 09:50
Mä kanssa oon sitä mieltä et jos terveelliseti syö ja liikkuu ja paino putoaa imetyksen aikana, ei siitä vauvalle pitäisi mitää haittaa olla. Itse sain juur raskauskilot pois. Kaikki 20kg, vaavi on 5kk ja vielä täysimetyksellä. Kovasti olis tarkotus alottaa ne kiinteet, mut eipähän sillä mikään kiire ole ollut kun maitoa riittää ja vauva kasvaa
*Satsuma*
lauantaina, 28. heinäkuuta 2012 klo 12:48
Moi vaan kaikille taas. Me oltiinkin viime viikko yllättäen reissussa sittenkin, sunnuntaina varattiin matka ja maanantaina lähdettiin.
Oli kivaa! Painokin tykkäsi reissusta, taas ollaan lukemissa 60.2 kg.
Mutta nyt on lomat lomailtu ja paluu arkeen koittaa. Arjessa on helpompi lähteä hilaamaan tuota painoakin taas hitaasti alaspäin. Josko sitä ainakin jouluun mennessä painaisi tuon 58 kiloa, katsotaan nyt miten tuo työelämä lähtee tuosta rullaamaan. Hui, enää kaksi viikkoa töihin paluuseen.
Sivu:
<
1
2
3
4
...
144
145
146
147
148
149
150
...
212
213
214
215
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
Pienten lasten äidit
tänään
kello 12:28
Onnistumiset
»
KUVAGALLERIA ennen-jälkeen - kuville
tänään
kello 12:22
Vertaisryhmät
»
Verkkiksen laihdutusryhmä 2013
tänään
kello 12:20
Ulkonäkö
»
Ruma - ihan oikeasti
tänään
kello 12:08
Liikunta
»
Miten treenata vyötärönympärys terveelliseksi?
tänään
kello 12:06
Rekisteröidy