Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Pienten lasten äidit
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Pienten lasten äidit
Sivu:
<
1
2
3
4
...
103
104
105
106
107
108
109
...
128
129
130
131
>
Kathrine
perjantaina, 10. helmikuuta 2012 klo 11:17
Multa tultiin eilen kysymään saako onnitella? Ja minä, että mitä? Kunnes tajusin että ystävällinen rouva tiedustelee onko meille tulossa toinen lapsi!! Ei voi olla totta... Nähtävästi on jo aika ollut aloittaa tämä kiloklubeilu. Mies kyllä kiltisti illalla vakuutti mulle että en näytä raskaana olevalta
Noihin herkkuihin ja siihen kun lähtee lapasesta: Niin tuttua, kun syö pari keksiä niin miksei sitten vaikka kuusi. Mulla on auttanut se kun olen silti kiltisti ne listannut ruokasarakkeeseen. Siinä jotenkin konkretisoituu kuinka paljon tuli syötyä eikä sitä pääse piiloon. Mä en myöskään voi olla kokonaan ilman, jotain pientä on saatava tai mä lähden kaupasta hakemaan. Hyvä herkku mulla on ollut tumma suklaa jota pidän jääkaapissa. Sitä 2-3 palaa ei heilauta kaloreita hurjasti. Suklaa on jääkaapista kovaa joten kestää hetki napertaa sitä ja saa sen pienen makea herkun vielä vaikka päivän päätteeksi
TiiteliTuu
perjantaina, 10. helmikuuta 2012 klo 11:42
Sontol
Nuo vierasvarat on kyllä totta tosiaan parempi säilyttää siellä kaupan hyllyllä
Ja kyllä mullakin kaapissa säilyy
avaamaton
keksipaketti, mutta sitten jos jää avonainen niin se on menoa! Niinkuin eilen; anoppi kävi kylässä, söi paketista pari keksiä ja nyt ne loput polttelee tuolla kaapissa... Tarttis varmaan laittaa kyläilijöiden matkaan ne ylijäävät herkut
Niin ja tietysti on tärkeää syödä siten, että ei pääse nälkä yllättämään koska silloin alkaa myös herkkuja tehdä mieli. Mulla on tuo lounaan ja päivällisen välinen aika hankala, kun siinä välissä meinaa aina iskeä hirmunälkä vaikka kuinka välipalaa söisi. Täytyisi keksiä jotakin täyttävämpää (mutta kevyttä) välipalaa (tai lounasta).
Katherine
Kiitos tumma suklaa vinkistä! Se on kyllä niin vahvaa tavaraa, että sitä ei edes pysty niin ahmimaankaan. Tai itse en ainakaan pysty. Ja voi ei noita raskausuteluita! Taisi olla utelija myös nolona...
*outi*
perjantaina, 10. helmikuuta 2012 klo 11:48
Työnnänpä lusikkani tähän soppaan. Olen siis kohta 32v 5n lapsen äiti. Lapset 10v, 9v, 7v ,6v ja 1v4kk. Pudottelin keventäjien ohjeilla vuosi painoa imetyksen ohella ja tammi-maaliskuu lähti painoa 10kg pois. Sitten nuorin sairastui astmaan ja äidille tapahtui totaalirepsahdus. Paino nousi huhti-joulukuu 6-7kg ja taasen tammikuun alusta sitten täällä kiloklubissa palattu ruotuun.
Mun ongelmana on ollut iltasyöpöttely. Mun päivät menee täysin toisten ehdoilla, enkä todellakaan siitä valita, mutta kun olen saanut lapset nukkumaan ja mulla alkaa ns. oma aika niin sehän on sitten käytetty siihen, että saa syödä ilman että kukaan roikkuu puntissa kiinni.
Ensimmäiset kaksi viikkoa merkkailin syömisiä täällä kiloklubissa ja yritin saada pallurat vihreiksi ja kalorit pysymään siinä 1400-1500 paikkeilla. Sitten liityin tuohon Go Fat Go haasteeseen ja siinä meni 3 viikkoa pilkulleen niillä ohjeilla. Nyt keskitytään taas yrittämään saada palloja vihreiksi.
Tammikuun alussa aloitin samalla karkki, sipsi ja suolapähkinälakon ja se jatkuu totaalikieltäytymisenä tuonne maaliskuun alun synttäreihini asti. Tammikuu meni tipattomana ja nytkin on alko vähäisessä käytössä. Lasi viiniä ehkä max. kerran viikossa. Tuo 21 päivää kestänyt GFG oli siinä mielessä todella hyvä, että pääsin kiinni ruokarytmiin. Nyt edelleen pyrin pitämään siitä kiinni. Ilman herkkuja olo on saanut aikaan sen, että nyt niitä ei tee mielikään.
Olen antanut itselleni luvan syödä yhden herkun viikossa, joka ei kuulu em. kategorioihin, mutta nyt en oo 4 viikkoon syönyt sitäkään. On unohtunut.
Lähtöpaino oli 83kg ja pituutta 163.
Viimeksi maanantaina puntaripäivänä paino 77kg
*Satsuma*
perjantaina, 10. helmikuuta 2012 klo 15:38
Meillä vierähti muutama päivä anoppilassa, eikä siellä ihan ilman repsahduksia selvitty. Tarjolla olleet mustikkamuffinsit olivat yksinkertaisesti liian suuri houkutus... mutta pisteet siitä, että tuli syötyä vaan yksi! Jännityksellä silti odotan ensi maanantain punnitusta, kun tuntuu että on tullut syötyä liikaa (vaikkakin olen yrittänyt pysyä pienessä annoskoossa) ja liikuttua aivan liian vähän noiden pakkasten takia!
Tein tuossa itselleni uuden motivaatiotavotteen. Haaveilen uusista farkuista, mutta ajattelin että annankin itselleni luvan ostaa ne vasta kun paino on tasan 60 kg, tai alle. Viime maanantain paino siis 62.8 kg. Josko siitä saisin lisämotivaatiota... Turhahan näitä vähiä hoitovapaa rahoja on kuluttaa nyt farkkuihin, jotka kohta on liian isot kun paino taas tippuu!
Mun osalta on aina siinä vaiheessa liian myöhäistä, jos herkkuja alkaa tehdä mieli. Itsekuri on siis aivan onneton.
Eli pyrin ehkäisemään ennalta mielihalut ja säilyttämään tasaisen ateriarytmin. Kun ei ole nälkä, ei niitä mielihalujakaan niin tule. Ei ainakaan yleensä.
Mies tulee tänään kotiin sieltä viikon reissultansa, ja varasin jo illaksi suht terveellistä herkkuruokaa! Illan ruokalistalla broilerisalaattia ja maalaispatonkia.
hemu79
lauantaina, 11. helmikuuta 2012 klo 18:36
Itse en uskalla mennä eilisen jälkeen puntariin=)6viikkoa olen syönyt suht hyvin ja saanut herkut pysymään pienissä määrissä.Meillä oli eilen lapsivapaa ilta ja ensin syötiin ja juotiin pitkän kaavan mukaan..sitten taas juotiin ja aamuyöllä vielä hesburgerin kautta hotelliin eli kaloreita niin paljon että niillä eläisi pari viikkoa=)
Oon ollut juomatta koko alkuvuoden ja muutenki alkoa käydän aika harvoin..mutta kyllä niissä siidereissä ja drinkeissä on pirusti kaloreita=(
Tänään sitten jatkuu kevyt linja ja uimahallissa hiljakseen polskin ja palauduin eilisestä.
RouvaHippo
lauantaina, 11. helmikuuta 2012 klo 23:28
Täälläkin tuo herkkujen linja sama, kuin muutamalla muulla, kaapeissa ei ole mitään varastossa. Ja olen myös muutaman kerran käyttänyt tuota tumma suklaata makeanhimon karkoittahana. Pari palaa kun ottaa, menee pahin tuska ohi ja kalorit pysyy kurissa.
Meillä oli eilen herkkupäivä. Ekan kerran tämän urakan aloittamisen jälkeen söin siis herkkuja. Tänään sit äkkiä paluu normi rytmiin. Vaakalla en taida pariin päivään uskaltaa käydä, kun noi suolaset herkut aina kerää nestettä hetkeksi. Mutta ei kyllä ihan heti tee mieli sipsejä, kun tuli sen verran ähky olo. YÖK! Paljo kivempi kun syö terveellisesti ja kevyesti, olo pysyy parempana.
Gjestal
Saako raskauskiloista syyttää lasta? :D
sunnuntaina, 12. helmikuuta 2012 klo 11:55
Eilen oli jo toinen lauantai-ilta kun en syönyt lettuja tai pannaria... Aika hyvä fiilis! Ja kevyt, vaikka täti punainen painaakin päälle... Kauhee pöhö
mä otin nyt tän GFG-haasteen vastaan, nyt 13/21 menossa ja tiistaina ois 2. punnituspäivä. Menkat sitten tuo siihen oman lisänsä, mutta kiva sit ku se vika punnistu on suht hormonivapaata aikaa niin saattaa saada todellisia lukujakin
*outi*
maanantaina, 13. helmikuuta 2012 klo 07:51
Gjestal: Mulla lähti GFG aikana 4kg.
Nyt viimeinen viikko lisäilty vähän rasvaa ruokavalioon ja aamupuuro korvattu ruisleivällä. Tänään lisää miinusta 700g ja kokonaispudotus nyt siis 6,7kg tammikuun alusta. Mun jumitti tuo GFG vatsan ihan täysin. Lieneekö sitten syynä vähäinen rasvan määrä vaiko mikä?? Vieläkään ei oo normalisoitunut ja kävinkin sitten eilen hakemassa Fructolaxia luontaistuotekaupasta. Josko sillä lähtisi toimimaan taas...
SriSari
maanantaina, 13. helmikuuta 2012 klo 13:13
Onpa täällä näemmä tällainenkin ketju. Ilmottaudunpa tännekin. Elikkäs olen 40 v neljän lapsen äippä. Isommat jo 15 ja 13, pienimmät 2 kk vanhat kaksoset. Kiloja ei raskaudesta jäänyt mitenkään hirveästi, bmi 24,8 tällä hetkellä mutta kiinteyttämistä on tosin hurrjasti tottakai kun sektiosta on noin lyhyt aika. Nyt on just aikaa käydä 2 kertaa viikossa salilla. Pikkuiset on olleet ensin niin pieni painoisia, sitten kipeinä ja kovat pakkaset että ulkoilut ei ole vielä tulleet rutiiniksi, mutta jospa se tästä pikku hiljaa. Liikuntaa tosin helpottaa kotona oleva grossari, sillä tulee sentään jonkin verran poljettua. Ja onhan tässä noiden kahden kanssa tuota hyötyliikuntaa kerrakseen...
Ruokailut mulla menee tällä hetkellä GFG:tä mukaille sen jälkeen kun maidon tulo lakkasi kokonaan. Liian väsynyt äippä ja tissit vain teki lakon
Mutta positiivista on se että saa alkaa laihduttaa ihan luvan kanssa
Kevätaurinkoa odotellessa..
ninnininnuli
maanantaina, 13. helmikuuta 2012 klo 17:22
Heip. En oo pahemmin ehtiny täällä kommentoimaan mut lueskelen aina ohimennen muiden kuulumisia... Pakko kommentoida toho gfg juttuun kun oon sitä tässä itekki kokeillu ja mulla kyllä vatsa toimii paremmin sen aikana eikä oo yhtää turvotuksia kun muuten on melkee aina vähä! Mä oon kyllä tykänny tosta gfg:stä paljon!! EIkä se niin vaikee ookaan yhdistää lasten ruokailuihin ku mitä alkuun aattelin, lounaalle vaan keitän sit muksuille lisäks perunat/pastat tms. ja päivälliseks pystyy tekee melkee perusruokaa ku käyttää mielikuvistusta.. Enkä oo yhtää ollu nälkänen tai makeenhimonen ton aikana, mikä on ihme!!! Mut suosittelen kyl koittaan!! Ite en oo pystyny sitä iha täysin taas pariin viikkoon toteuttaan kun on ollu tässä kaikkee ylimäärästä etten oo kotona ollu syömäs aina jne, seli seli ja muutenki sit vähä lähti taas käsistä ku olin kipeenä...
SriSari, voi kuinka piskuiset vauvelit sulla, oih! Oon pikkusen kade!!
Minun pienempi vauva kun on jo 1v1kk, yhyy, niin se aika menee äkkiä ja isompi on 3,5v. Ja enempää en oo aatellu tehdä!! (Never say never tjtn
)
Sivu:
<
1
2
3
4
...
103
104
105
106