Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Pienten lasten äidit
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Pienten lasten äidit
Sivu:
1
2
3
4
...
128
129
130
131
>
Torakka
sunnuntaina, 7. joulukuuta 2008 klo 11:19
Eipä tässä olla vieläkään päästy oikein aloittamaan liikuntaa kunnolla. Mulla heräsikin vähän kysymyksiä vaunulenkkeilyn suhteen...
Olen aika rapakunnossa (5kk synnytyksestä), jonkin verran koittanut harrastaa jotain liikuuntaa ja hyötyliikuntaa kyllä tulee.
Mulla siis kaksilasta ja näin ollen työntelen tuplarattaissa(kun ihan kävelylenkille lähdetään). Lasten yhteispaino suunnilleen 20 kilon yläpuolella, siis vastustakin tulee kivasti
Meillä päin lenkkireitit ylämäki voittoisia. Miten kannattaisi aloittaa vaunulenkkeily? Useimmiten kun olen (tosi harvoin) käyny lenkillä, onnistun vetämään itteni aika piippuun... Ihan hyvä olo kyllä lenkin jälkeen, mutta lenkillä saa aina haukkoa henkeä, varsinkin kun mukuloita koittaa työntää ylämäkeä ylös...
Ja eihän sitä kauan jaksa, meinaa vähän inspiraatio loppua heti alkuunsa.
Miten nuo vaunulenkit sitten merkataan liikunta-osioon? Ihanko sykkeen mukaan? Harmi kun en omista sykemittaria
Kaapin kätköistä saattaisi kyllä löytyä joku pilipali-askelmittari...
Sipsitär
sunnuntaina, 7. joulukuuta 2008 klo 11:57
Liikunta-osiosta, HYÖTYLIIKUNTA kohdasta löytyy rattaiden työntely! Siis valitse "selaa lajeja" ja sieltä "hyötyliikunta".
Milla-Riikka
" Viimeinen kortti ei ole vielä pelattu "
sunnuntaina, 7. joulukuuta 2008 klo 12:07
Heippa!
Voihan sen laittaa sen mukaan, mitä se on eli jos on raskasta niin laittaa sen mukaan. Kaikkein helpoin olisi, jos olisi sykemittari niin laittaisi sen niin tietäisi minkälaista liikuntaa on harrastanut ja millä sykkeellä. itse asiassa painonpudotussykehän on melko alhainen. Onkio sinulla sykemittaria, jos ei niin nyt voisit kirjoittaa joulupukille, jos vaikka joulupukki sinulle toisi sen. Ennen joulua voit vain harjoitella ylipäätään sitä ja arvioida oliskohan tämä kevyttä , hidasta, melko raskasta vaiko raskasta kävelyä.
Torakka
sunnuntaina, 7. joulukuuta 2008 klo 13:03
Kiitokset neuvoista ja vinkeistä!
Enpä tullut ajatelleeksi vaunulenkkeilyä hyötyliikuntana... No, ylipäätään, en oo vielä kauhean tarkasti noita liikuntalajeja pläräillytkään läpi.
Liikunnan aloittamisesta luin yhdestä artikkelista, että hitaasti ja maltillisesti...
Että pitäis varmaan käydä ensin semmosia lyhkäsiä lenkkejä ja koittaa löytää mahdollisimman tasainen lenkkitie... Täälläpäin kun on noi ylämäet niin jumalattoman isoja, että siinä meneeki kaikki energiat kun yrittää saada tuplarattaat kyytiläisineen mäen päälle.
Toi alottaminen vaan on se kaikista vaikein, vaikka yrittääkin aatella niin, että se on lastenkin kannalta mainio juttu; hyvää tekee niillekin päästä ulos. Ja tietenkin se vaikuttaa myös lapsiin, kun äiti on kunnossa...
Noissa tuplarattaissa ei oo minkäänlaista sadesuojaakaan, niin nää kelitkin on ollu esteenä. Pitäis ehkä hankkia kunnon varusteet, niin ei pääse enää selittelee itselleen ja keksii tekosyitä.
EeePee
keskiviikkona, 10. joulukuuta 2008 klo 12:34
Täällä on toinen mamma, tosin minulla on kyydissä vain yksi kaveri. Rattaat painavat noin 14 kg ja vauva noin 9 eli aika paljon painoa tulee jo työnnettävästä osasta. Päälle vielä ne omat läskit
Joka tapauksessa, vaunuttelu on todella hyvää liikuntaa, harmi, että sitä vähätellään. Itselläni kuluu tunnin lenkillä yli 500 kcal, mitattu sykemittarilla.
Suosittelen aloittamaan maltillisesti, silloin lenkille tulee lähdettyä uudelleenkin. Eli kävele rauhallisesti ne ylämäet, höllää, kun tuntuu, että henki loppuu. Ja tosiaan, ehkä kannattaa aloitella vähän lyhyemmillä lenkeillä. Minulla on mukana myös mp3-soitin - hyvä musa tsemppaa.
Torakka
keskiviikkona, 10. joulukuuta 2008 klo 15:24
EePee
: Niin, varmaan ne, jotka eivät ole "vaunuttelua" kokeilleet eivät ehkä tajuakaan, että sehän käy välillä ihan voimillekin. Kun työnnettävä taakka painaa ihan mukavasti ja tosiaan on ne omatkin "punnukset" siinä kannettavana...
Mä teinkin tässä semmosen havainnon, että "helpompi" käydä niinä päivinä lenkillä, kun vanhempi poika on hoidossa. Ei ole kuin vauveli yksiövaunuineen työnnettävänä, niin ei ihan niin raskasta noissa ylämäissä. Ja löysin sellasen sopivan n.20 minsan lenkin, joka ei sentään ihan pelkkää ylämäkeä ole
Muistelin kun ensimmäisen lapseni jälkeen kävin useinkin vaunulenkkelemässä ja kunnon kohoamisen myötä alkoi vauhtiakin löytymään... Ehkä tästä siis pikkuhiljaa edetään kohti parempaa jaksamista.
Ja tosiaan, mullakin yleensä mp3-soitin matkassa, niin siitä kyllä saa puhtia lisää
Allu10
01.08.08 72.0kg, 23.05.09 57.0kg, vyotarolta -25cm =)
keskiviikkona, 10. joulukuuta 2008 klo 19:18
Torakka, voithan karrytella samaa 20min reittia useamman kerran, jos se tuntuu helpommalta kuin tosiaa lahtea tarpomaan ylamakea
Meinaan vaan, ettei se alamakeenkaan meneminen kaks paalla niin kamalan helppoa ole!
Itsella on myos kaksi kyydissa, yhteispaino nousee lahelle 40 kiloa mutta mie tyontelen paaasiallisesti tasamaalla!
Ja tosiaan, ei kannata itsea vetaista heti alkuun kovin piippuun muutoin loppuu innostus koko hommasta! Hiljaa hyva tulee, mie aloitin karryttelyt lokakuun alusta ja nyt on matka pidentynyt jo kilometrilla vaikka aika on pysynyt samana
Äitä74
torstaina, 22. tammikuuta 2009 klo 10:04
On ketjuja raskautta haluaville, imettäville laihduttajille... mutta kun en ole oikein kumpikaan noista. Eli olisiko kiinnostusta perustaa omaa ketjua pienten lasten äideille, jotka arjen pyörityksessä yrittävät huolehtia myös itsestään kiloja tiputtamalla? Jos tälläinen ketju on jo olemassa, laittakaapa vihjettä siitä. En oikein löytänyt.
Täällä olisi yksi kiinnostunut äitä74, jolla olisi kohta vuoden ikäinen lapsi. Kiloja pitäisi saada aluksi pois kymmenen (oikeasti ennemmänkin, mutta aloitan kevyesti..
), mutta vielä tärkeämpää olisi oppia syömään oikein ja säännöllisesti. Ja opettaa se tapa myös tuolle pienelle (ja miehelle siinä sivussa).
pona
torstaina, 22. tammikuuta 2009 klo 10:22
No hei Äitä74!
Ei ole ainakaan minun silmään osunut sellaista ketjua.. Mutta nyt on!!
Kuulostaa hyvin samalta sinun tilanne
Meillä tyttö kohta 8kk ja kiloja tulisi saada pois ainakin 10! Oppia itse syömään oikein ja opettaa mies siinä sivussa
(mahdoton tehtävä, mutta yritän kuitenkin.. siis se miehen opettaminen)
Tämä syömisen seuranta toimii ainakin itselläni tehokkaasti, koska olen vielä äitiyslomalla. Kävin kylläkin hakemassa irtisanomislapun työpaikaltani (toiminta loppuu kokonaan) ja olen hakenut uuteen paikkaan... Salaa toivon, etten pääsisi töihin, jotta voin jatkaa tätä projektia kotona
.. Hyvin on toiminut, -3,7 kg 2.1->
T: Pona
Manniska
kui täs ny näin kävi!?!?!?
torstaina, 22. tammikuuta 2009 klo 10:27
Heippa äitiliinit! Täällä neljän lapsen (11v.-5kk) äiti 33v.!!
Suurperheelisille äideille on oma ketju, mutta olisi kyllä kiva uusi ketju kotona oleville äideillekin!!
Jään odottamaan jatkoa!!
Sivu:
1
2
3
4
...
128
129
130
131
>