Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> 55 kg:n tavoittelijat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
55 kg:n tavoittelijat
Sivu:
<
1
2
3
4
...
119
120
121
122
123
124
125
...
168
169
170
171
>
Henna :-)
tiistaina, 3. heinäkuuta 2012 klo 14:17
Oi tunnistan tämän ryhmän omakseni! Otattehan minut mukaan?
Vaikkakin tavoite 55 kg häämöttää kyllä kaukana tulevaisuudessa. Ja onkohan edes mahdollinen..?
Taustaani: v. 2007 helmikuussa perheeseemme syntyi ihana poikavauva, joka tänä päivänä onkin jo iso jäbä 5,5 v
Raskaana ollessani lihoin aivan järjettömästi. Painoni oli ollut aina 55-59 kg, olen 168 cm pitkä. Seurusteluaikana paino nousi salakavalasti 66 kg: hen asti muutamassa vuodessa. Äitiysneulovakortissa eka kirjattu paino oli 68.9 kg. Ja viikko ennen synnytystä painoin yli 94 kg. Huh, sanompa vaan, että oli mulla jalat kovilla tossa viime metreillä ennen synnytystä, kun tuo paino oli kuitenkin aika nopeasti tullut minulle. Imetyksen loputtua (kesti vain pari kk:ta) päätin aloittaa laihduttamisen ja astuin vaakaan.
En tiennyt mitä odottaa, tai tiesin kyllä, että lukema on vissiin aika suuri, sen saattoi arvata jo peiliin katsomalla. 83,3 kg pojotti taulussa, kyllä tuli itku, kun olin kuitenkin ollut "hoikahko/normaalipainoinen" aiemmin. Ja mies vielä ilkes jotain sanoa, että "et sie pysty laihduttamaan kuitenkaan.." No hyvä kun sanoi noin, mua ei mikään muu motivoinut samalla tavalla, kuin se että saatoin todistaa tuon kommentin vääräksi. Meni 7 kk:ta ja olin takas raskauden aikaisissa kiloissa. Painoin n. 63 kg, sitten pari viimeistä kuukautta hölläsin jo vähän ja mutta sain painon laskemaan 58 kg:hen. Eli 9 kk:ta olin aika kurinalaisella ruokavaliolla, perehdyin kaikkeen mahdolliseen laihdutukseen liittyvään, liikuin paljon ja jätin herkut pois. Kirjasin kaiken ruokapäiväkirjaan ja laskin kalorit. Oli se työlästä, mutta palkitsevaa.
Vuosina 2008- tähän hetkeen mun paino on seilannut väliä 58-64 kg. Mulla on aina ollut haave siitä 55 kg:sta. Ja sitä olen tässä tavoitellut aika-ajoin hanakasti, mutta paino ei vain laske. Välillä en jaksa välittää ja syön reilummin, tällöin paino aina nousee hieman. Mulla on perusasiat hyvin hanskassa, tiedän mitä syödä ja miten liikkua, että pääsisin tonne, mutta se motivaattori puuttuu. Nyt kun on jo jossain määrin itseensä tyytyväinen niin ei ole PAKKO laihduttaa, siksi se motivaatiokaan ei ole niin suuri. Mutta kiva olisi loputkin kilot saada pois.. Siksi liityn tänne ja koitan ammentaa täältä motivaatiota teidän tarinoita seuraamalla ja tsemppaamalla itse mukana. En kerennyt vielä paljoa lueskella minkälaisia ihmisiä täällä on, mutta selailen sivuja taaksepäin ja lueskelen tarinoitanne.
Minulla on taas pari kolme kuukautta takana, etten ole jaksanut välittää sen suuremmin syomisistä, liikkunut olen kuitenkin sen 2-4 krt / viikossa. Nyt voisi vähän taasen ryhdistäytyä ja panostaa ruoan laatuun sekä karsia herkkuja sikseen
Paino on taasen koholla 63,6 kg. Olen hurahtanut kuntosaliharjoitteluun (n. 6 kk:ta aktiivisempaa harjoittelua takana, noviisi siltikin) ja paino laskee entistä vaikeammin, mutta toivon sen johtuvat siitä, että läskit kiinteytyvät lihakseksi. Lisäksi harrastan LesMills jumppia ja juoksemista.
Tsemppiä kaikille ja toivottavasti teille tulee onnistumisia
*Satsuma*
torstaina, 5. heinäkuuta 2012 klo 12:25
Moi vaan kaikille uusille ja tervetuloa joukkoon!
Täällä hilataan nyt painoa hiljakseen takaisin niihin jo saavutettuihin lukemiin -hitaasti mutta varmasti. Aamun paino 59.1 kg. Katsotaan mihin saakka ollaan huomenna päästy, sitten lähdetään reissuun ja lopetan hetkeksi vaa'an kyttäämisen. Yritän siitä huolimatta pitää jonkun tolkun ruoissani myös reissussa.
Purrrna
torstaina, 5. heinäkuuta 2012 klo 13:37
Täällä puntari näytti maanantaina 61,7kg, joten oon ihan tyytyväinen! Nyt en ole puntarille uskaltautunut kun alkoi nuo hormoniturvotukset :P No, viikonloppuna tai maanantaina sitten uudestaan puntarille.
Syömiset on pysyneet hanskassa tosi hyvin, mitään mässyjä en ole syönyt. Muutamat kaurakeksit iltateen kanssa oon parina iltana ittelleni suonut
Avomies vetää kaljaa, mikropitsaa ja sipsiä, eikä mulle todellakaan tule minkäänlaisia mielitekoja mässyä kohtaan.
Mutta on se vähän hankalaa miettiä aina että mitä ruokaa tekee, mitä syö töissä jne. Nyt oonkin tämän viikon syönyt töissä lounaaksi aina samaa ruokaa :P Mutta illalla kotona sitten jotain muuta.
Pallot vihertää edelleen, kuitumollukkaa lukuunottamatta.
Liikuntaa pitäisi suunnitella vähän paremmin, tuntuu ettei tuo lenkkeily ja kotireenaus oikein pitkälle kanna... Salille pitäisi raahautua. Ja huomenna aionkin sen tehdä, jos en jo tänään! Siellä odottaa "ikivanha" saliohjelma.
Ajattelin myös hommata kortin ohjatuille tunneille elokuuksi, kun salin valikoima taas laajenee.
Kyllä tää tästä
Päikky!
torstaina, 5. heinäkuuta 2012 klo 15:18
Moikka taasen!
Satsumalle mukavaa reissua! Sähän olet jo kivoissa lukemissa, alle 60 kg:n, wau!
Purrrna: hienoa vastustuskykyä herkkuja kohtaan, jatka samaan malliin. Suosittelen ohjattuja jumppia, siellä saa kuin väkisin itsestään irti enemmän. Tai toimii ainakin minulla ja jokaisellehan on ne omat keinonsa ja lajinsa
Mulla ei oikein hyvin mene. Suututtaa lähinnä. Olen ollut koko viikon ympyrät vihreenä (poislukien kuitu parina päivänä) ja mulla on motivaatio tosi korkealla liikkua ja niin olen tehnytkin, kunnes.. Eilen aamupäivällä alkoi kurkkukipu ja olo meni veteläksi. Nyt on tänäänkin koko päivän koskenut kurkkuun, niska jumissa ja kaiken kukkuraksi vielä turvottaakin, pirulainen. No arvelin vielä aamulla, että kyllä nää vilustumisoireet selätetään, mut ei mahda mitään, alkoi ketuttamaan kun paino oli +300 g. Että kiitti tyhjästä, olen liikkunut ja syönyt fiksusti niin tässä palkka.. No pitää tässä muistuttaa itselle, että tämä on vasta päivä numero 4. Ei pitäisi olla näin kärsimätön... Vaan kun ketuttaa niin sallin itselleni enemmän, tänään otin jo pullaviipaleen töissä kahvitauolla, argh, eikähän se edes maistunut miltään ku multa heikkenee aina makuaisti kun kurkku on kipeä! Enkö vaan voinut jättää sitäkin syömättä? Tyhmää..
Koitan päästä näistä kiukkuisista ajatuksista eroon ja etsiä sen iloisen asenteen ja kivan flow:n joka mulla jo oli häviävän hetken!
Tsemppiä teille muille, älkää antako minkään pilata päiväänne!
wellwell
Päivä kerrallaan..
torstaina, 5. heinäkuuta 2012 klo 17:38
Tänä aamuna puntari antoi kauniit lukemat: 54,1 kg. Tuntuu kyllä tosi hyvältä. Olen nyt kesän aikana pudottanut painoa 4 kiloa, ja nyt kroppa oikeastaan näyttää siltä kuin pitääkin, vaikka tissit ovatkin kutistuneet.. En ole käynyt kiloklubissa moneen kuukauteen, mutta kun nyt vihdoin viimein tällaiseen pääsin, niin pitihän tätä tulla vähän hehkuttamaan. Katselin laihdutushistoriaani täällä, ja vuonna 2010 on painoni ollut korkeimmillaa, lähes 63 kilossa. mitään ylipaino-ongelmaa minulla ei ole koskaan ollut, mutta ihan vain olen halunnut se ylimääräisen vararenkaan tuosta vyötäröltä. Nyt tuntuu hyvälle, vaikka tiedän että kun kesä loppuu ja paluu arkeen tulee, painoni nousee varmasti. Mutta jos ei nousisi enää yli 58 kg niin olisin iloinen.
hmek80
torstaina, 5. heinäkuuta 2012 klo 18:24
Hei kaikki!
Ihana lukea teidän juttuja ja lukea itse kunkin ajatuksia, joita laiduttamisen aikana tulee esille.
Wellwell: onneksi olkoon - hienot lukemat!!! Syystäkin olet iloinen
Nyt muista kiittää itseäsi!
MInä olen edellisen sivun aloitukseeni viitaten höllännyt vähän syömisten suhteen, koska meinasi mennä jo stressin puolelle ja paikoittain melko kova nälkä. En ole täysin varma näyttääkö liikuntapallerot/kulutus minulla oikein. Ruokapallerot ovat aika hyvin vihreällä (paitsi viikonloppuisin repsahtaa, vaikka kalorit pysyisivätkin siinä 2000 paikkeilla). Ruoan rasvakoostumuksessa on jonkin verran parannettavaa, mutta pääsääntöisesti aika hyvin. Itse kävin tänään vaa'alla ja paino näytti 59, 5 kg eli sitä, missä ollaan jo tovi oltu. Vyötärö sen sijaan yllätti iloisesti 58-57 cm vähän riippuu miten mittaa. Mutta hyvä kuitenkin. Olo on ollut rennompi, kun olen sallinut vuorokautisesta kalorivajeesta vähän löysentää, ettei ole niin kova nälkä. Ajatukseni on kuitenkin, että tässä olisi loppuelämän muutoksen alku eli ruoka ei voi olla koko aikaa mielessä eikä siitä saisi hirveää stressiäkään muodostaa itselle.
Kommenttina muihin keskusteluihin;
itse olen havainnut hyväksi tavaksi motivoida liikkumista sillä, että liikun tavalla/tavoilla, jotka ovat mieleisiä. Eli jos tänään huvittaa pyöräillä, niin pyöräilen. Jos ei sali huvita, en sinne väen väkisin mene vaan jumppaan vaikka kotona kurinalaisesti. Tällä olen saanut hyviä tuloksia, koska olen viimeiset 15 vuotta käynyt jumpissa ja saleilla, ja jossakin vaiheessa kyllästyin täydellisesti näihin. Minulle ei sovi nykysalien 12 kk "pakkojäsenyydet" koska kehitän niistä itselleni stressin, että "tänään PITÄÄ mennä salille, koska kortti menee muuten hukkaan." Sen sijaan harrastan vain lajeja, joissa voin käydä oman tahtoni mukaan. Ja onneksi olen nyt pikkuhiljaa oppinut sen, että jos oma olo sanoo, että tänään ei tosissaan huvita, on sairas tai väsynyt olo, niin sitten on hyvällä tahdolla kotona. Kunhan ei sitä salli viikkokausiksi. Ja ennen kaikkea yritän hyödyntää päivittäisen hyötyliikunnan.
Tsemppiä kaikille!! Kyllä siitä vielä hyvä tulee
Korjattu; siis vyötäry 78 - 77 cm!! Mikä kirjoitusvirhe... ei nyt sentään noin ampiaisvyötärö
« Muokattu viimeksi: perjantaina, 6. heinäkuuta 2012 klo 20:31 muokkaaja: hmek80 »
vedenneitonen
lauantaina, 7. heinäkuuta 2012 klo 15:44
Hei kaikki!
Kesän aikana lähtenyt nyt 3 kg, vaikka siihen sisältyi viikko veneessa täysin kammotavan epäterveellisillä valmisruuilla iltaviinillä höystettynä
Haluaisin suositella muutamaa juttua: Kaisa Jaakkolan kirja hormonidieetti (
http://kaisajaakkola.fi/
) on todella mielenkiintoinen ja asiaa, (no, lähinnä se, että kannattaa syödä joka aterialla myös proteiinia ja hyviä rasvoja) samoin vakuuttavia ovat hänen yrityksensä valmentamien ihmisten tulokset (tuli vietettyä pari valoisaa kesäyötä netissä niitä surffailemassa..), rasvainen kroppa muuntuu vahvan lihaksiseksi
Ja vaikka Kaisa suositteleekin syömään lihaakin, en itse ole sitä syönyt yli kahteenkymmeneen vuoteen, enkä syö nytkään(
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/tutkimukset-lihan-terveysvaikutuksista-karua-luettavaa/598407/
), saan proteiinit pähkinöistä, siemenistä, rahkasta, luomuraejuustosta (nams!), pavuista, luomuhera- ja riisiproteiinista pirtelöissä. Soijaa olen viime aikoina vähentänyt koska se on kuitenkin estrogeenilähde, ja ei siten välttämättä edistä ainakaan päärynärasvan sulamista...ja sitä on lähes mahdotonta saada nykyään geenimanipuloimattomana ja torjunta-aineettomana.
Itse olen painiskellut tämän ajankäytön kanssa, ja todennut että kun laihdutan, on pakko treenata, koska muutenkin laiskat lihakseni muuten hupenevat entisestään, eikä siihen ole YHTÄÄN varaa, koska teen raskasta fyysistä työtä. Ainakaan tällä kolmen lapsen äidillä, joka tekee järjettömiä viikkotyömääriä, ei oo aikaa punttisalille (jäsenyys oli vuoden, kävin 4 kertaa..), enkä halua vähästä vapaa-ajastani lasten kanssa tinkiä yhtään. Etsin netit läpi hyvää kotitreeniohjelmaa, jolla saisi tehtyä kunnon punttisaliharjoittelun, ja tällä hetkellä teen Jennifer Nicole Lee:n pulskasta mammasta fitnessguruksi-tarinan innoittamana (kai se jotain tietää kun on tuon näköiseksi tullut!
JNL-fitness model bookin treeniohjelmaa (ja aloitin TÄYSIN nollasta!), ja se on tuntunut tosi hyvältä, vaikka itse kirja onkin naurettavaan jenkkiformaattiin kirjoitettu. Päivittäin käydään 1-2 lihasryhmää läpi joten treeni ei kestä kauaa, puntteilen olkkarissa lasten kanssa (lastenkin punnerrusenarit ovat kasvaneet
), prismasta haetuilla muutamilla käsipainoilla ja 'naisten' levytangolla (ecobody) muovipainoineen (penkkinä toimii sohvan jalkapenkki
) saan treenit tehtyä tuolla 8-12 tehotoistomäärällä, emähalpaa verrattuna kuntosalimaksuihin, ja erittäin tehokasta, jo nyt huomaa kuinka ryhti on kohentunut, keskikroppa kaventunut, ja muutenkin muoto muuttunut päärynästä parempaan suuntaan. Tsemppaan itseäni myös sillä, että jopa monet olympiatason urheiluvalmentajat suosittelevat nykyään nimenomaan vapaapainoilla treenaamista laitteiden sijaan, koska tuolloin paljon useampi lihasryhmä osallistuu aina liikkeisiin, ja kroppa kehittyy tasapainoisesti kokonaisuutena. Innolla jatkan tätä tieteellistä kokeilua
Mutta ruokavalioista ja liikkumisista/liikkumattomuuksista huolimatta, oikein upeaa ja hoikistavaa kesää kaikille!
« Muokattu viimeksi: lauantaina, 7. heinäkuuta 2012 klo 16:19 muokkaaja: vedenneitonen »
pike08
sunnuntaina, 8. heinäkuuta 2012 klo 19:15
Sunnuntaita kaikille!
Osaapa olla hiostava ilma! Ukkosta tulossa. Kävelylenkillä kävin jo aamusella, mutta kyllä oli silloinkin jo kuumaa ja kosteaa. Tulipahan hiki.
Karmea turvotus alkaa vihdoin hellittää. Tein eilen ihanaa pitsaa, mutta näköjään vähän vähemmänkin aurajuustoa olisi riittänyt... Painoin aamulla 59 kg, mutta eiköhän se huomiseen mennessä siitä asetu.
Toivottavasti
Henna
n kurkkukipu on jo hellittänyt. Kesällä on inhottava sairastaa. Kyllä se painokin siitä alenee.
wellwell
, hienot lukemat!
hmek80
: Nuo liikuntojen kulutukset ovat jonkinlaisia keskiarvoja. Minulla sykemittari antaa paljon isompia kulutuksia - samaa on moni muukin kirjoittanut. Eli jos olet ollut nälkäinen, niin voi olla, että kulutuksesi onkin ollut suurempi. Syö enemmän
Nikottelin vähän aikaa tuon vyötärömittasi kanssa, mutta sillehän löytyikin sitten selitys...
vedenneitonen
, minäkin olen jonkin verran tuohon Jaakkolan hormonidiettiin tutustunut. Koko kirjaa en ole vielä lukenut. Pitäisi katsoa, löytyisikö kirjaa huomenna kirjastosta.
tiistaina, 10. heinäkuuta 2012 klo 10:36
Hiphei!
Vaihteeksi jo valoisampi fiilis!
Vedenneitonen: kiitti kotitreenivinkeistä, tuo Jenniferin ohjelma alkoi kiinnostamaan. Itsellenikin menisi toisinaan treeni kotona, koska mieheni on vuorotyössä, joten en aina pääse salille, kun ei ole pojalle hoitajaa.
Kiitos
pike08
kysymästä, kurkkukipu hellitti lopultakin. Olisi varmaan hellittänyt jo aiemminkin, jos en olisi ollut uppiniskainen tollo. Kävin nimittäin torstaina juoksemassa, pe aamuna nujusin salilla vaikka molempina päivinä kurkkuun sattui. Lepo olisi ollut ehkä parempi vaihtoehto. No lauantaina sitten lepäsin ja kunnolla, samaten sunnuntaina. Se auttoi, sillä sunnuntaina ei enää kurkku ollut kipeä, oli vaan kauhia nuha. Ja nyt tiistai aamuna alkaa toi nuhakin olla muisto vain
IHANAA!
Mulle oli tosi
tosi tärkee
nyt parantua, koska olen lähdössä sikailemaan!! Hyi minua. Alkoholia ja grilliruokaa.. Näin sitä laihdutetaan.. Olen siis lähdössä rock 'n' rollaamaan koko tulevaksi viikonlopuksi. Ihan kiva sinne on mennä, en ole ollut "aikuisiällä" rockissa koskaan. Suorastaan jännittää, kun ed. kerrasta on piiitkä aika, 9.v!
Palaan sit tänne varmaan valittamaan rock-pöhötystä. Nyt olen tasapainoillut 63+ kg:n tietämillä. Suorastaan harmittaa, kun olen juuri saanut itteä niskasta kiinni ja sit pilaan kaiken. Mutta tämmöistä se elämä on, back and forth ! Ennen rockia mennään kuitenkin kiltisti linjalla: salaattia ja liikuntaa.
Mukavaa kuluvaa viikkoa kaikille, koittakaas pärjätä
pike08
tiistaina, 10. heinäkuuta 2012 klo 11:49
tiistaina, 10. heinäkuuta 2012 klo 10:36
Henna
kirjoitti
:
Suorastaan harmittaa, kun olen juuri saanut itteä niskasta kiinni ja sit pilaan kaiken.
Höpsistä,
Henna
! Menet ja pidät hauskaa. Valitse ruuista ne, joista tykkäät kaikkein eniten - kaikkea ei ole pakko syödä. Älä unohda juoda vettä.
Juhlat ja reissut kuuluu elämään!
Painon pudottamiseen auttaa tieto, ei niinkään itsekuri...
Minulla turvotus hellitti ja aamulukemat olivat 58,4 eli sehän pyöristyy jo 58 kiloon...
Olen aloittanut juoksukoulun kolmannen viikon. Jokohan pitäisi ilmoittautua maratonille??
Sivu:
<
1
2
3
4
...
119
120
121
122
123