Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ulkonäkö
> Vyötäröstä
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Vyötäröstä
ribjo
maanantaina, 24. elokuuta 2009 klo 21:51
Mua askarruttaa tälläinen asia kun, myönnetään olen reippaasti ylipainoinen, mutta noi vyötäröihanteet on meikäläisen pituudelle 181 cm liian vähän. Ollessani ihan laiha, vyötärömitta oli ihanteissa mutta painon noustua 75 kiloon, ei ollu enää toivettakaan... Ja 75 on vielä ihan normaali-indeksi : (
_pampula_
”Vuoden päästä toivot, että olisit aloittanut nyt”
maanantaina, 24. elokuuta 2009 klo 22:26
En ole varma, mutta jos vyötäröllä oleva rasva sijaitsee ihon alla, niin se ei ole niin terveydelle haitallista kun se sisäelinten ympärillä oleva. Joten mielestäni ei haittaa jos vyötärö olisikin "suosituksia" leveämpi pidemmillä ihmisillä, mutta lyhyemmillä se sama määrä sitten olisi jo ehkä jo hieman liikaa rasvaa. Sanokaa jos olen väärässä!
T90
maanantaina, 24. elokuuta 2009 klo 22:31
Sen tiedän että sisäelinten ympärillä oleva rasva on vaarallista mutta pelkkä vyötärönympärys ei minusta siitä vielä kaikkea kerro. Itse olen suht lyhyt, 162 cm ja kaikkein laihimmillanikin BMI:ssä 22 vyötärönympärys on ollut yli 80 cm. Minä nyt vain olen sen mallinen että minulle ei ole vyötäröä. Enkä suostu uskomaan että sisäelimeni pursusivat rasvaa laihana ollessani. Nyt toki liikaa on runsaasti ja sitä hartaasti yritän pois saada.
Missi89
162/51->162/48
lauantaina, 7. marraskuuta 2009 klo 19:05
Ihmiset on kai aika erimallisia, minulla on todella ampiaisvyötärö ja rasva kenties sitten muualla. Vy on nyt jotain 62cm.
Mammeli x3
sunnuntaina, 8. marraskuuta 2009 klo 14:02
kyllähän sitä viskeraalista rasvaa voi olla laihoillakin ihmisillä, ja onhan tuo suositus kuitenkin varmasti laajoihin tutkimuksiin perustuen laadittu. Eli on siinä huomioitu eri kokoiset ja näköiset.
Toki ei tämä tarkoita sitä etteikö joku voisi olla täysin terve ja turvallisissa rasvapitoisuuksissa vaikka vyötärömitta olisi suurempi. Mutta asian varmistaakseen kannattaa kyllä peilin sijasta tavata asiansa osaava lääkäri joka pystyy asian varmistamaan muilla tutkimuksilla.
Marlis67
sunnuntaina, 8. marraskuuta 2009 klo 14:27
Kyllä olen hieman samoilla linjoilla ribjon kanssa eli jos 180 cm ja 155 cm ovat samanmallisia, niin kyllä vyötärön ympärys on kaukana toisistaan tai toisinpäin jos tuonpituiset naiset ovat vierekkäin ja molemmilla 80 cm vyötärö, niin aika erimallisilta näyttävät...
Ja tietysti sitä ei tarkoiteta että kaikilla olis myöskään juuri tuo 80 cm... no, minulla tällä hetkellä on ja olen 173 pitkä ja vyötärö niin kapea että uskon kyllä ettei esim. 5 cm lisää voi olla pahasta.... Muuten uskon että todella suuri osa suomalaisista sais olla kauhuissaan...
Jossain lääkärilehdes oli jotenkin että se olisi suositus, mutta huolissaan tarvii olla 90 cm jälkeen ja toisaalta jos pääsee normaalipainoon painoindeksis, sitä ei tarvis edes mitata.... niin on monia mielipiteitä....
Sipetar
tiistaina, 10. marraskuuta 2009 klo 11:41
Olen itse 158 cm pituinen ja tavoitteeni on 60 cm vyötärö. Se olisi sopiva minulle. Tällä hetkellä vyötäröni on 63 cm ja pidän sitä vielä paksuhkona, ei voi mitään.
Kovasti lenkkeilen ja treenaan vatsalihaksia, selkälihaksia unohtamatta.
Kkatinka
tiistaina, 10. marraskuuta 2009 klo 15:25
En osaa yhtään ajatella, mikä olisi tavoitteeni vyötärönympäryksen suhteen
Nyt se on 75 cm, joten ehkäpä voisin pyrkiä 70 senttiin.
Olen niiiiin tasapaksu varreltani, että ehkä tuo onnistuu jos lantiokin samassa suhteessa pienenee.
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
Verkkiksen laihdutusryhmä
tänään
kello 23:43
Ravinto
»
Mitä tänään pääruuaksi?
tänään