Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ulkonäkö
> Vyötärön mittaustulos
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Vyötärön mittaustulos
Ansku57
periksi ei anneta vaikka mikä tulisi vastaan
lauantaina, 7. maaliskuuta 2009 klo 13:49
Mä oon tässä miettinyt että kun käyn terkkarilla ja hän mittaa mun vyötärön niin se aina on erilainen se tulos kuin mitä ite saan aikaseksi ja huom! en vedä mahaa sisään vaan mittanauhan kiristän sen verran kuin on mahdollista eli niin paljon kuin mittanauhaa piisaa. Ja ero on niinkin huomattava kuin 10 cm ja toi on enemmän kuin mitä ite saan mittaustulokseksi. Osaako joku kertoa miksi se on näin?
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/weRXwZF/weight.png[/image]
Ewe
Sellainen henkilö, joka syö pannukakkua ja hilloa, ei voi olla kauhean vaarallinen. - Tove Jansson
maanantaina, 9. maaliskuuta 2009 klo 19:12
Terkkarin kuuluu mitata "vyötärö" kylkiluiden ja lonkkaluiden puolivälistä, mikä ei aina ole se kapein kohta ihmisessä. Eli voi olla, että mittaatte eri paikasta.
Toisekseen terkkarin mittaus on luultavasti keskellä päivää, kun taas itse saatat mitata aamulla. Jonkun sentin voi tulla eroa ruuan jälkeen eli maha täynnä, mutta ei kyllä kymmentä.
Terkkari ei kiristä mittaa yhtään. Jos kuvittelet, että terkkarin mittanauha on lukittavissa ikään kuin liian isoksi vyöksi (tällaisia mittoja on oikeasti ainakin diabeteshoitajilla olemassa, eli mittanauhan pää lukitaan pikku "nipsulla" koloon, joka on mittarasiassa), joka sitten napista painamalla kiristyy vyötärösi ympärille ja pysähtyy, kun nauha saa ihokosketuksen, saat käsityksen siitä, millainen tiukkuus mittauksessa on. Luultavasti kiristät itse tiukemmalle?
Laihdutuksen seuraamisessahan ei ole merkitystä miten mittaat, kunhan mittaat aina samalla tavalla, mutta sairastumisriski esim. diabetekseen on arvioitu mittauksista, jotka on tehty sovitulla tavalla. Periaatteessa kaikkien terkkareiden tulisi mitata samalla tavalla, mutta luultavasti kukin taaplaa tyylillään, ihmisiä kun ovat...
Hitsit
maanantaina, 9. maaliskuuta 2009 klo 20:17
Minäkin olen joskus miettinyt tuota mittauskohtaa ja tullut siihen tulokseen tässä omassa rojektissa, että ei kohdalla niin väliä, kunhan aina sama ja voi sitten itse seuratan senttien vähenemistä.
*tupu56*
maanantaina, 9. maaliskuuta 2009 klo 21:50
Oikea oppisesti mitataan 2cm navan yläpuolelta niin et kaksi sormea mahtuu mittanauhan ja navan väliin,mittaustulos otetaan uloshengittäessä!
Et mitta on napakasti ei kiristäen!
spellcaster
maanantaina, 23. maaliskuuta 2009 klo 11:13
Mulla on aina ongelmia mittaamisen kanssa, kun tuntuu että en ikinä saa mitattua mahdollisimman tarkkaan samasta kohdasta ja sitten tulokset näyttää aina ihan eri lukemia kuin edellisellä kerralla
Siks mä pidän parempana mittarina omia silmiäni
Ajattelin kyllä, että käyn ostaa jostain halpahallista jotkut halvat housut numeroa liian pieninä ja niiden avulla arvioin hoikistumista eri paikoista. Eli en menetä hyviä housuja siinä jos mitään ei tapahdukaan
Oisko tää yhtään huono idea?
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
Verkkiksen laihdutusryhmä
tänään
kello 23:43
Ravinto
»
Mitä tänään pääruuaksi?