Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ulkonäkö
> Valtava vyötärö - apua metabolisen oireryhmän mannekiinille
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Valtava vyötärö - apua metabolisen oireryhmän mannekiinille
Marthas Vineyard
Läskit on rasvaa
lauantaina, 21. maaliskuuta 2009 klo 14:41
Olen aina ollut rakenteeltani "poikamainen" eli kapealanteinen ja leveäharteinen. Vatsan ympärys on nuoruusvuosista alkaen ollut melkein sama kuin lantio (nyt se on siis paljon enemmän). Niin reidet kuin sääretkin ovat aina olleet suhteellisen kapoiset. Isot rinnat sentään ovat antaneet naisellisen häivähdyksen olemukseeni.
Mistään ampiaisvyötäröstä en ikävä kyllä ole koskaan voinut haaveilla. Ja nyt - kuusikymppisenä - vielä vähemmän. Mutta liika on liikaa! Kun lähdin taisteluun läskejä vastaan noin 8 viikkoa sitten, painoni oli juuri saavuttamassa 90 kg:n rajan. Vyötärön ympärys oli 120 cm!!! Joku vastaavanpainoinen on tälläkin palstalla esitellyt jotain 95 senttiä vyötärönympäryksenään.
Nyt on painoa lähtenyt noin kuusi iloa, ja vyötärökin kaventunut 10 cm. Onko kellään vinkkejä siitä, miten saisi vyötäröstä rasvaa enemmän pois (siirtäisin sitä mieluusti pyllyyn ja reisiinkin). Joku ruokavalio, ehkä tai joku liikuntamuoto?
Olen entinen kilpauimari, joten luontaisin liikkumismuoto minulle on uinti. Olen taas palannut lempilajini pariin ja uin noin 2-3 kertaa viikossa tunnin verran ja noin 2000 metriä kerrallaan. Joka uintikerralla käyn myös parinkymmenen minuutin vesijuoksulla.
Oheinen taulukko kertoo kaurua kieltään.
Mitat:
pituus 162 cm
paino 84 kg
vyötärö 110 cm
lantio 102 cm
reisi 56 cm
Inkeri 63
lauantaina, 21. maaliskuuta 2009 klo 15:25
Eipä tuohon rasvan lähtöön pysty vaikuttamaan - se lähtee, mistä lähtee, lihaksia pystyy jonkin verran liikunnalla muokkaamaan. Minulla on taas (joskus ollut ) ampiaisvyötärö, mutta paksut reidet ja pohkeet ja olen aina kadehtinut hyviä sääriä... Täytyy kai vaan sopeutua omiin vikoihinsa ja yrittää vaikka pukeutumisella korostaa parhaita puoliaan ja peittää vähemmän edustavia.
Mimmonen
Usko siirtää vuoria
lauantaina, 21. maaliskuuta 2009 klo 15:49
Hei
MarthasVineyard
! Sullahan on mitä parhain konsti siihen vatsan alueen kuristamiseen, uinti ja vesijuoksu - jatkat vain samaan malliin kun kerran vielä pidätkin lajista
Asiaan edesauttaa toki se ruokavalion
miettiminen sellaiseksi että olet senkin kanssa sinut. Valitettavasti ei taida sellaista ruokajuttua olla vielä kukaan keksinyt, että se purisi vain tiettyyn kehon osaan
Mitenkäs pyöräily? Sopisiko sekin lajivalikoiman joukkoon? Muistoissani on joku KG-lehden sivuilla ollut keskustelija, kehui vatsan pienentyneen ihan vahingossa, kun tarkoituksena oli lisätä liikuntaa kunnon kohennusmielessä. Kunto nousi ja vatsa pieneni.
Mimmis
meevin
taas aloitetaan, 26.02.11;113,2 , BMI 38,3
lauantaina, 21. maaliskuuta 2009 klo 16:01
Hei Marthas Vineyard! Ihan on samat ongelmat, eli kaikki liika on vatsassa. vaatteiden löytäminen on tosi hankalaa, varsinkin housujen, jos vyötäröltä mahtuu, niin takapuolessa ja reisissä on valtavat pussit. Yläosien kohdalla avonainen kietaisumuoti on ollut pelastus.
On se outo juttu, että ne kilot on aina tiukimmalla siellä mistä ne haluaisi pois. Monesti sanotaan, että omenalihavuus on helpompi laihduttaa, mutta ainakin mun kohdalla yleensä käy niin, että niistä normaalipaksuisista reisistä/takapuolesta lähtee ensin ja iso keskivartalo näyttää vieläkin isommalta!!
01,08.11: 107,7, BMI 36,4 4.1.12; 106,1 BMI 35,9 2.2.12 105,8 BMI 35,8 3.3 105,0 BMI 35,5 /1.4; 103.1 BMI 34,8
Marthas Vineyard
Läskit on rasvaa
lauantaina, 21. maaliskuuta 2009 klo 17:03
Siksi noi sääret ja reidet ovatkin ehkä siedettävässä mallissa (lääkärikin ihmetteli, että onpas kovat), että ole pyöräillyt koko ikäni, silloinkin kun se ei ollut lainkaan muotia. Esim. 1960- ja 70-luvuilla vain maalaiset pyöräilivät ja hekin pakon sanelemina. Mullekin kaverit naureskelivat, että taas se tulee pyörällä. Laiskuuttahan se oli, pari kortteliakin piti mennä pyörällä, se sujui helpommin ja nopeammin kuin kävely. Nykyisinkin pyöräilen 200 metrin päähän kauppaan mielummin kuin kävelen.
Kävelystä en muutenkaan erityisemmin pidä. Malttamattomalle ihmiselle se on liian hidas etenemismenetelmä. Tylsää.
Mutta pyöräilen vain kesäisin ja ihan vain huvikseni. Ilman minkäänlaista revittelyjä tai sykemittareita. Aina välillä pysähdellen ympäristöä tutkimaan tai anniskelupaikkoihin kahville tai kaljalle. Seurana ja juttukaverina on ollut mieheni. Pyöräilykautena en ole ikinä lihonut, mutta en laihtunutkaan. Kilsoja tulee kesässä 1500-2000.
Hyvät siskot. Kiitos kannustuksesta. Raportoin joskus keveemmällä, mitä pallolle kuuluu.
Johna
lauantaina, 21. maaliskuuta 2009 klo 19:36
Täsmälaihdutusta ei ole, mutta liikunta auttaa saamaan vatsan seudun rasvaa vähemmäksi, muistelen Patrikin kirjoittaneen.
Tarkennus: pelkkä liikunta ei rasvaa mahan seudulta aja pois, mutta jos sen yhdistää laihdutukseen, mahasta voisi lähteä vähän enemmän kuin vain laihduttamalla.
Huonon kunnon paras puoli: se kohoaa tosi nopeasti.
Lindalinda
sunnuntaina, 22. maaliskuuta 2009 klo 18:55
Tietysti jos on aikaa ja viitseliäisyyttä käyttää kehonrakennusta niin jos tekee harjoituksia jolla saadan jalkoihin ja yläkroppaan massaa niihin kohdistuvilla liikkeillä ja lisäksi pilatesta jolloin hyvät syvat vatsalihakset ja kylkien venytykset saavat vatsan vaikuttamaan sopusuhtaisemmalta, niin kokonaisuus muuttuu tasapainoisemmaksi ja tietysti ruuasta riittävästi proteiineja.
Naisille ei nyt tule ilman steroideja mahtilihaksia mutta jonkin verran sopusuhtaisemmaksi kroppansa toki saa.
Äidin 73 v kroppa on selvästi muuttunut parempaan suuntaan kun se käy ikäihmisten kuntosalilla 2 krt/viikko ja sen lisäksi harrastaa halonhakkausta ja vesijuoksua.
Sokerit on myös pysyneet parempina kun se suostui vaihtamaan muutaman leipäpalan rahkaan tai raejuustoon
ja paino on laskenut viisi kiloa vaikka insullinidiabeetikolla painon lasku on tosi hidasta.
[/url]
Hermi_
Elämäntapamuutos 10/08 jolloin paino oli 89,5kg, nyt 5/09 79,8kg. Pituutta varresta löytyy 166
tiistaina, 14. huhtikuuta 2009 klo 11:42
Etsin ketjua, jossa olisi mietitty vatsan pienemistä ja löytyihän tälläinen.
Itse omaan samanmoisen vartalon kun ketjun aloittaja! Moni on kateellinen kapoisille jaloilleni, mutta...
Tammikuun alusta olen tänne merkkaillut vyötärönympärystä ja 108 on lähdetty. Lokakuun alusta paino on laskenut 8,7 kg ja vyötärönympärys oli tänä aamuna 99!!
Viime viikolla aloitin syömään kalaöljyä tehostaakseni laihtumista ja 'rasvatakseni' niveliä ja hoitaakseni ihoa. Salilla on tullut käytyä nyt aktiivisemmin (kuntopiiriä, spinningiä, eilen keppijuppaa..)
Mutta..
Miten muiden laihtuneiden vatsan iho käyttäytyy?
Huomasin tuossa aamulla, että mulle on tullut kummallisia kuoppia ihoon. Siis juuri vatsan kohdalla.. Tuskin kuitenkaan sitä paljonpuhuttua appelsiini-ihoa?
« Muokattu viimeksi: tiistaina, 14. huhtikuuta 2009 klo 11:56 muokkaaja: Hermi_ »
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Ravinto
»
Mitä tänään pääruuaksi?
tänään
kello 23:23
Vertaisryhmät
»
Verkkiksen laihdutusryhmä
tänään