Koska tulen jatkuvasti nätimmäksi kun kasvojen piirteet tulevat esille, niin pitääkö minun olla sitten kokonaan nätti?
Itseasiassa aika mielenkiintoinen aihevalinta. Itse olen joutunu pohtimaan tätä, aiemmin en ollut edes ajatellut moista vaihtoehtoa mutta... kai se kateus on osassa meistä aika syvällä? Mutta oon siis urakoinu painoa pois vasta n. 2kk. Koko tämän ajan oon laihduttamisestani tehnyt julkista sekä töissä, että lähimmille ihmisille - onpahan helpompi ollut kieltäytyä tietyistä jutuista jne. Mutta en ois koskaan odottanu niitä tiettyjä kommentteja joita oon saanu. Yksi työkaveri totesi jo mun ensimmäisten kolmen viikon jälkeen että "eihän sun enää tartte laihduttaa, kun oot jo noin paljon laihtunu ja painat vähemmän kuin minä". Taisin painaa tällöin noin 77kg, ja oon kumminkin huikeet 160cm pitkä. No, se vielä meni. Mutta sitten yksi hyvä ystävä veti hurjan marttyyri-itsesääli-istunnon viime viikolla, kun hän on itse aikoinaan laihduttanut yli 10kg ja nyt lopetti tupakanpolton viime keväänä ja on sen takia pari kiloa saanut takaisin. Ja kun nyt alan olla painossa aika lähellä hänen painoaan ja suht samoissa mitoissakin, niin hänen itsetuntonsa ei näköjään tunnu kestävän moista. Tuli jopa melko syyttävää tekstiä "mikset oo häntä kannustanu mukaan tohon ja yksin oot vaan lenkkeilly, oisit nyt voinu ajatella häntäkin" -tyyppisesti. Onhan nää ikäviä, ei sitä voi kieltää. Varsinkin lähimpien sitä toivois olevan iloisia ja kannustavia, onnittelevan saavutuksista lämpimästä ja tukevan eteenpäin. Mutta ei auta kuin jättää omaan arvoonsa, jos joku nimittäin ei mun hoikistumista kestä niin ongelma on siinä tapauksessa sen ihmisen oma eikä mun! Itseäni ei siis ole moiset vaivannut koskaan, ja aika lailla yllätyksenä puskista tuli nämäkin kokemukset.