Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ulkonäkö
> Ruumiinkuvan muutos raskaudessa
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Ruumiinkuvan muutos raskaudessa
Sivu:
<
1
2
musetta
"I guess my body doesn't know it's the Dragon Warrior yet. I'm gonna need a lot more than dew and universe juice." -Po, Kung fu Panda
torstaina, 3. syyskuuta 2009 klo 22:09
Minulla tuli kymmenisen kiloa toisen raskauden aikana, mikä ei ollut paljon suhteessa raskautta edeltävään painooni. Pelästyin kuitenkin sitä, että sokerirasitustestissä keskimmäinen arvo meni yli ja mukaan tuli raskausdiabetesriski. Olin kuullut, että raskausdiabetestä sairastavien vauvat saattavat kasvaa todella kookkaaksi (synnärillä olikin sitten sektiolla syntynyt kuusikiloinen eräälle raskausdiabetesta potevalle, sektiolla). Minulla oli synnytyspelkoja aikaisemmasta synnytyksestä, joka päätyi hätäsektioon. En halunnut päätyä sektioon nyt, koska mahdollisuudet luonnolliseen synnytykseen pienenevät, mitä enemmän kohdussa on leikkausarpia. Meillä on myös toiveissa saada vielä yksi lapsi. Aloin siis toteuttaa neuvolahoitajan ohjeita, että vaihdoin kahvin kanssa nauttimani keksin ruisleipään ja levitteen 30-prosenttiseen. Vauva kasvoikin sitten lopulta maltilliseen vauhtiin ja syntyi luonnollista tietä, vähän yli 3-kiloisena. Onneakin oli matkassa ja osaava ja ihana henkilökunta. Käytin apuna äitiysjoogassa oppimaani hengitystä. On muuten kokeilemisen arvoinen se mammajooga!
Tsemppiä ja rohkeutta.
Koeta keskittää kaikki energia siihen ajatukseen, että pikkuisella on helppo tulla ulos, kun se ei ole liian iso ja äiti voi hyvin!
Mammeli x3
torstaina, 3. syyskuuta 2009 klo 22:13
Pakko tähän väliin kertoa että kyllä ne vauvat kasvaa ihan ilmankin sitä raskausdiabetesta, paljon on geeneistä kiinni....Musta tolla asialla pelotellaan äitejä väärin perustein, kyllä ne on muut terveyssyyt, sekä vauvan että äidin terveydessä, se mikä raskausdiabeteksessa on huolestuttavaa, ei vauvan koko.
Mulla ei raskausdiabetesta ollut, kävin pariin otteeseen sokerirasituksessakin mutta aina tuli arvot puhtaana takaisin...ja vauva painoi rv.39+1 syntyessään 5.3kg...
musetta
"I guess my body doesn't know it's the Dragon Warrior yet. I'm gonna need a lot more than dew and universe juice." -Po, Kung fu Panda
torstaina, 3. syyskuuta 2009 klo 22:19
Olet ihan oikeassa, Mammeli x3. Ei ollut tarkoitukseni pelotella. Vauvan koko ja hyvinvointi synnytyksen aikana oli vain yksi niistä syistä, jotka minua motivoivat silloin, aikaisempien kokemusteni perusteella! Ajattelin, että jos jotain on tehtävissä, sitä kannatti yrittää. Pikkuinen voikin sitten aivan hyvin ja makkarat oli reisissä kaikesta huolimatta
Sivu:
<
1
2
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
Verkkiksen laihdutusryhmä
tänään
kello 23:03