Jos kehonsa kanssa pääsee sinuiksi, se alkaa kertoa, mitä se tarvitsee ravinnoksi. Tulee tarve syödä tiettyjä ruoka-aineita ja jättää jotakin muuta pois. Lisäksi keho kyllä tietää, mikä määrä ruokaa on tarpeeksi.Keho haluaa myös liikkua ja tehdä asioita lepäämisen lisäksi. Yleensä liikunta lisääntyy, jos kehon tarpeita kuuntelee herkin korvin.Väitän, että niillä, jotka ovat kehonsa kanssa täysin sinut, ei ole ylipaino-ongelmaa tai se ainakin katoaa pian oman kehon löytämisen jälkeen.Kärjistetysti näin. Enkä väitä, että kehon löytäminen ja sen kuunteleminen olisi helppoa. Mieli pitää usein itsestään meteliä kehoa enemmän .
Mä en menis auttamaan. Sori nyt vaan, mutta oon sen verran omaan napaani tuijottelija, että kukainen omillaan ja silleen. Ja siis jos Suomessa näkee noita reilusti isoja ihmisiä, niin kyllä mulle tulee ensimmäisenä mieleen, että mitähän se on syönyt että on itsensä tuohon tilaan päästänyt. Ja mun puolesta apua saa kysyä, jos sitä tarvitsee. En halua mennä tuputtamaan ja pahimmassa tapauksessa nolaamaan toista ihmistä sen takia.