Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ulkonäkö
> Painoindeksiin uskominen..ärsyttää.
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Painoindeksiin uskominen..ärsyttää.
monsku
torstaina, 26. helmikuuta 2009 klo 08:32
mun painoindeksi huutaa ylipainoa,mikä näyttää kamalalle tuossa "edistymis"osion käyrässä.
Peiliin katsottuna mä näytän ihan normaalipainoiselta.Mun kropasta ei huomaa että onks sitä viittä kiloa ylimääräist vai ei. Ei oo mahaa, on vaan peppuu.. mun vaatekoko on S. siks en tajuu että miten mä voin olla ylipainonen!
laihdutin terveyssyistä 54kiloon, ja olin silloin ns. normaalipainoinen. mutta olin kyllä anorektikon alku suvussa.
vai pitääks mun olla huolissani tuosta bmi mitastani vaikka mulla ei oo tuota omenavartalo lihavuutta mikä olis haitallista.. jostain oon lukenu että alavartalon rasva ei olis niin vaarallist terveydelle kuin tuo keskivartalon lihavuus. ...
jos joku viittis tsempata mua niin kiithos
MiaMaria
torstaina, 26. helmikuuta 2009 klo 08:57
Painoindeksi ei kerro oikeastaan paljon mitään, varsinkin jos ja kun ihminen on lihaksikas. Peili ja rasva% kertovat enemmän. Joten turhaan olet huolissasi.
hellu12
torstaina, 26. helmikuuta 2009 klo 09:00
Kyllä peili näyttää totuuden! Älä usko painoindeksiin!!
Churri
torstaina, 26. helmikuuta 2009 klo 09:37
Olen samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa.
Itse kuulun tähän sarjaan "keskivertoa lihaksikkaampi" (kiitos fyysisen työn). Tavoite BMI on 23 ja se saa riittää. Muuten olen liian laiha. Tosin se, mikä on kenenkin mielestä sopiva on jokaisen oma makuasia.
Viime keväänä kävin Inbody kehonkoostumusanalyysissä. Sielläkin ihannepainoksi ilmoitettiin 65,6kg. Eli BMI 23.
Helinä81
torstaina, 26. helmikuuta 2009 klo 10:07
Toisaalta oma silmä saattaa valehdella. Anorektikko on omasta mielestään aina liian lihava, toiset taas eivät näe omaa ylipainoaan. Itse uskoisin eniten ammattilaisen tekemään rasvaprosentin mittaukseen ja mittanauhaan. Eli en usko, että lihaksilla nainen saa vyötärönsä ympärykseksi yli 80 cm.
Läheisten ihmistenkään silmiin ei aina voi luottaa, joillakin on käsitys terveen näköisestä ihmisestä niin hämärtynyt, ettei tunnistaisi normaalipainoista ihmistä, vaikka se tulisi ja läpsäyttäisi kasvoille.
Timmix
Narubikinikuntoon
torstaina, 26. helmikuuta 2009 klo 10:33
Olet vaatekoosta ja painosta päätellen lyhyt. Minä taas olen reilusti yli 180 cm pitkä nainen. Minulla painoindeksi alkaa vinkua alipainosta kun laihdun pari kiloa. En ole siitä moksiskaan. Minulla on pienet luut ja lihakset, pituuteeni nähden pienet kädet ja jalkaterät sekä normikokoinen pää. Mittasuhteeni ovat erilaiset kuin keskivertokansalaisella. Tiedän liikkuvani ja syöväni terveellisesti ja riittävästi. Siksi painoindeksin informaatioarvo on minulle vähäinen.
Painoindeksi toiminee parhaiten keskimittaisilla, joilla on keskikokoiset lihakset.
Painoindeksin problematiikasta on useita ketjuja. Tässä yksi:
/foorumi/#Thread:996,0;13281
Aliyah
Nyt lähtee läskit.
torstaina, 26. helmikuuta 2009 klo 19:48
Itseäni ärsyttää kans, että olen joskus laihimmillani painanut 59kg, ja minulla oli tikkukädet, muodot olemattomat ja leuka terävä kuin veitsi. Silti olen ollut muka normaalipainon ylärajoilla.
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
Raskaana olevat
tänään
kello 22:42
Vertaisryhmät
»
Verkkiksen laihdutusryhmä
tänään