Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ulkonäkö
> Mitkä ovat mittasi suhteessa BMI:hin?
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Mitkä ovat mittasi suhteessa BMI:hin?
Sivu:
1
2
3
4
5
>
Milton
torstaina, 12. helmikuuta 2009 klo 08:50
Luin eilen kimppalaihduttajista kertovaa lehtijuttua. Jutussa oli tiedot myös osallistujien pituudesta, painosta ja vyötärön ympäryksestä. Olen omasta mielestäni vyötärölihava, ja huvikseni laskeskelin näiden ihmisten BMI:t ja vertasin niitä ja vyötärönympäryksiä omaani. Laihduttajien BMI:t vaihtelevat 24,9-34,3, ja vyötärönympärykset 83-111 cm. Yhdeksästä laihduttajasta viidellä on isompi painoindeksi kuin minulla, mutta pienempi vyötärö. Painoindeksini on 24,8 ja vyötärön mitta (oikeasta kohtaa mitattuna) on 91. Vyötäröni on paksumpi kuin laihduttajalla, jonka BMI on 28 ja vyötärö 90. Huippu on nainen, jonka BMI on 24,9, siis lähellä omaani, mutta vyötärö on kuitenkin 6 cm kapeampi
Noh, tästä voidaan päätellä, että läskini ovat mahassa. Joten olenko vastaavasti keskimääräistä hoikempi jostain muualta?
Tietoni ovat siis:
pituus 166,5 (tuo puoli senttiä on tärkeä
)
paino uimahallin tarkkuusvaa'an mukaan 69
vyötärö 91
lantio 103 (mitattuna sivusta katsottuna pakaroiden paksuimmalta kohtaa, asettuu mulla tuohon häpykummun tasolle)
reisi 61 (mitattuna paksuimmasta kohtaa yläreidestä)
rinnan ympärys 86,5 (mitattuna rintojen alta, siitä mihin rintsikoiden alaosa tulisi)
käsi 30,5 (mitattuna käsivarren paksuimmasta kohtaa läheltä olkapäätä, hauis levossa
)
Millaisia mittoja sinä saat? Tukeeko tulokset teoriaani?
Henne
Klubiemäntä
torstaina, 12. helmikuuta 2009 klo 09:06
Mikä siis on teoriasi?
Ihmisiä nyt vain on eri mallisina. TOisilla läski kerääntyy vatsan alueelle, toisilla takamukseen.
Mun Bmi lähellä omaasi
pit. 172
paino 73
vyöt. 75
lantio 106
reisi 62
Eli sulla on suurempi vyötärö mutta pienempi lantio. Voit kerätä teoriasi pohjalle empiirisen aineiston tuolta Gallup: tämän hetkiset mittasi -ketjusta.
Täältä löydät jumppablogini:
http://jumppaa.blogspot.com
ja ruokablogini:
http://jumppaaruokablogi.blogspot.com/
Milton
torstaina, 12. helmikuuta 2009 klo 09:13
Henne, teoriani oli se, että voisin lohduttautua sillä, että olen jostain kapeampi. Vaikkakin vyötäröstä paksumpi. Sinun mitat ei vielä lohduta kauheasti... Yksi kolme senttiä lantiolla ei ole kovastikaan paljoa, mutta vyötärösi on kyllä kadehdittava. Onnittelut
Onko se paljonkin kaventunut?
hellu12
torstaina, 12. helmikuuta 2009 klo 09:19
Minäkin kuuluu niihin joilla kaikki ylimääräinen on tullut vatsan kohdalle valitettavasti. Jalat ovat sirot ja sorjat samoin kädet!
trixxeria
"I'm on my way to lose it all."
torstaina, 12. helmikuuta 2009 klo 09:25
Piti nyt ihan huvikseen mitata, kun en ole pitkään aikaan mitannut muuta kuin vyötärön.
BMI - 24,9
pituus - 170,5 cm
paino - 72 kg
vyötärö - 78 cm
lantio - aika tarkalleen 100 cm
reisi - 59 cm
rinnan ympärys - 84 cm
käsi - 27 cm
Lantio on näköjään 15 cm pienempi kuin viimeksi mitatessa (siitä tosiaan on aikaa kun olen mittaillut).
lode
torstaina, 12. helmikuuta 2009 klo 10:11
No oma BMI on n. 30 ja pituus 172 cm
mitat: rinta-alta: 81.5 cm
vyötärö 84 cm
lantio 109
reisi paksuimmasta kohdasta 61 cm
ja käsi 32 cm
eli olen ajatellut, että jos joskus tuonne n. bmi 25 pääsen niin olen varmaan ihan sopivan painoinen, siihen on tosin melkein 15 kg
Sipsitär
torstaina, 12. helmikuuta 2009 klo 10:25
Painoindeksi lähtee vain pituuden ja painon suhteesta, ei siihen muita mittoja oteta.
Rinnan ympärys mitataan muuten aina rintojen päältä.
Kaks ihmistä voi olla senttimitoiltaan samanmittaiset mutta painoa voi olla toisella enemmän koska painoon vaikuttaa rasvaprosentin osuus. Eli lihaksikkaampi ihminen voi painaa enemmän kuin kaveri jolla on vain ylimääräistä rasvakudosta. Jos sun rinnanympärys on suht sama kuin lantion ympärys, silloin olet suht sopusuhtainen.
Milton
torstaina, 12. helmikuuta 2009 klo 10:27
Trixxeria on myös kapeampi kuin minä, kaikista mittauskodista, ja pahimmillaan monta senttiä!
Trixxerian kannalta tietysti iloinen asia.
Ioden painoindeksi on omaani kohtalaisesti korkeampi ja silti rinta- ja vyötärö-mitat ovat paljon alapuolellani. Lantio tosin on suurempi ja käsivarsi.
Eli ainakaan tämän otoksen mukaan en ole yhtään juurikaan kapeampi muualta, ja myös vyötäröni on paksu epätoivon alhoa
Ja mielestäni en ole pelkkää lölleröäkään, vaan olen harrastanut säännöllisesti ja monipuolisesti liikuntaa jo monta vuotta (uinti, suunnistus, hiihto, bodypump, kävelyt, ja muut lajit inspiraation iskiessä).
No hyvä puoli (ja ne kai pitäisi aina muistaa) tässä on se, että vyötärön ja lantion mitat oli puolitoista vuotta sitten 102 ja 104. Eli tasapaksusta tankista olen tullut edes jonkinverran kapeammaksi keskivaiheilta. Mutta silti aina välillä ärsyttää. Kuten eilen ja tänään.
Normaalipainon saavuttamisesta ei näytä olevan vartalon kannalta vastaavaa hyötyä.
Anna E.
73,5 ->
torstaina, 12. helmikuuta 2009 klo 10:47
Mä en jaksa koskaan vertailla muihin omia mittojani, sillä ei ole mitään merkitystä tosiaan koska kaikki olemme eri muotoisia - mihin taas vaikuttavat todella monet seikat luustosta ja lihaksista lähtien.
Mulla on taas korkeampi painoindeksi (26,6) mutta mitat pienemmät (vyötärö 87, lantio 96, reisi 57, käsi 2
. Näitä ei kannata tuijottaa
Henne
Klubiemäntä
torstaina, 12. helmikuuta 2009 klo 10:51
Sitä paitsi ihmiset mittaavat eri tavalla. Toinen mittaa vyötärön navan kohdalta, toiset pari senttiä ylempää. Sitten lantiomittakin on hankala, toiset mittaa lantioluun kohdalta ja toiset peffa-alueen suurimman ympäryksen kohdalta. Reisi se vasta vaikee onkin. Missä kohtaa se edes on paksuin? Ei se ylin mitta ole aina paksuin. Rasvaprosenttikin vaikuttaa mittoihin. Samoin ikä.... Verratkaamme vain omia mittojamme.
Kiitos onnitteluista. Vyötäröni on kaventunut 86cm:stä 75:een painon mentyä alas 9kg.
Täältä löydät jumppablogini:
http://jumppaa.blogspot.com
ja ruokablogini:
http://jumppaaruokablogi.blogspot.com/
Sivu:
1
2
3
4
5
>
Sivun alkuun