Uimahalli, HämeenlinnaUimahallin pukuhuoneessa joukko noin 10-vuotiaita tyttöjä meikkaa ja keskustelee peilin edessä.Tyttö 1: "Vitsi mä vihaan mun hiuksia."Tyttö 2: "Ai, en mä ainakaan."Kaikki kääntyvät katsomaan.Tyttö 3: "Etsä muka inhoo ittees?!"
Kerron vielä sen verran että oma lähtötilanteeni on ollut paljon vaikeampi kuin tällä palstalla pienistä epämukavuuksista marisijoiden. Olen kertonut täällä vain elämäntaparemontistani ja sen positiivisista seurauksista enkä menneisyyteni tragedioista. Minun on pitänyt koko elämäni rakentaa uudelleen, ja olen sen itse myös lähes tehnyt. Tuntuu että joka vaivaan pitää nykyisin olla joku terapeutti kädestä pitämässä ja valmiita neuvoja antamassa
Voisiko vain antaa itselle aikaa sopeutua "uuteen minään"? Vaaranahan on se, että ei viihdy omassa ohuudessaan ja alkaa syödä itseään vanhaan kuosiin taas.Mielikuvaharjoittelu siitä mitä voi uudella kropallaan tehdä auttaa. Minä ajattelen laihdutuksen aikana kuinka kivaa on kirmailla nummilla kevyenä kuin kenialainen maratoonari. Tietenkin uudesta fysiikasta nauttiminen ja sen rajojen kokeileminen todellisuudessa on palkitsevaa ja jännää. Kun on kuitenkin pitkään vähän hävennyt omaa imagoaan ja nyt pitäisi olla siitä ylpeä ja ottaa vastaan kanssaihmisten ihailu voi tulla hetkiä, jolloin ei oikein luota uuteen itseensä eikä muiden vilpittömyyteen. Voisiko siinä auttaa se, että kiittää itseään onnistumisesta sisäisellä puheella ja vaientaa epäilevän minän osan? Kun ohennutaan niin naatitaan sellaisesta fyysisyydestä mihin ei ennen pulskana kyetty Malttia ja iloa.