Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ulkonäkö
> Laiha läski -kiinteyttäminen.
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Laiha läski -kiinteyttäminen.
bella91
keskiviikkona, 27. huhtikuuta 2011 klo 20:54
Olen mielestäni vähän ns. laihaläski. Olen 167cm pitkä ja painan 53 kiloa, joten lihava en ole.. päinvastoin. Löysää ylimääräistä läskiä löytyy kuitenkin pääasiassa vatsan seudulta, joten haluaisin nyt kiinteyttää vähän. Minulla ei ole myöskään kovin hyvä yleiskunto eikä lihaksia kauheasti löydy. En tiedä pitäiskö minun nyt laihduttaa ensin ja sitten vasta kasvattaa lihaksia vai onko niitä mitenkään mahdollista tehdä samanaikaisesti? Tai jos alan ns. kasvattaa lihaksia, lähteekö sillä nuo läskit minnekkään?
Pape
Klubiemäntä
keskiviikkona, 27. huhtikuuta 2011 klo 21:18
Painoa sinulla ei ole tarvetta pudottaa, sen totesitkin jo myös itse. Se ei myöskään auta tilanteessasi juuri mitään. Painoindeksisi on tasan 19. Sinun kannattaa valita Omissa tiedoissa kohta
nykypaino
. Silloin painosi ei enää juuri putoa, mutta saat ohjeet laadukkaaseen syömiseen ja mm. kiinteytymisen kannalta riittäviin rasva- ja proteiinimääriin. Ne molemmat ovat erittäin tärkeitä: Rasvan palaminen vaatii rasva ravinnosta, ja proteiini taas ehkäisee sitä ettet menetä jo olemassaolevia lihaksia (niitä on jokaisella) rasvan mukana.
Kiinteytymiseen auttaa parhaiten lihaskuntoharjoittelu esimerkiksi kuntosalilla, ja siihen yhdistettynä laadukas ruokavalio. Onko sinulla lähistöllä kuntosalia, jossa voisit alkaa käydä? Jokaiselta salilta (on omistaja sitten kunta tms. tai yrittäjä) löytyy yleensä henkilökuntaa ohjelmaa laatimaan. Joillakin saleilla ohjelma ja ohjaus kuuluvat käyntimaksuun, joissakin paikoissa siitä voi joutua maksamaan erikseen. Vaikka ohjelmasta menisikin maksu, se kannattaa maksaa. Itsenäisesti ilman ohjelmaa tekemällä voi saada aikaan jopa vahinkoa hyödyn sijaan.
Lihakset kasvavat etenkin naisilla hyvin hitaasti, mutta rasvan väheneminen antaa vaikutelman lihasten kasvusta. Olemassa olevat lihakset siis tulevat esiin, kun ylimääräinen rasva niiden päältä palaa pois. Varsinainen lihasten kasvatus vaatii pluskaloreille menemistä, mutta kiinteytymiseen sitä ei yleensä tarvita.
polenka
keskiviikkona, 27. huhtikuuta 2011 klo 21:39
Voi myös olla, että kunhan saat nahan alle lihaksia, niin nyt läskiltä/löysältä vaikuttava ei sitä olekaan, lihakset vain puuttui alta. Kipin kapin kuntosalille siis, muu ei nyt taida auttaa, sillä lihaksia sinun on saatava
Nimenomaan lihasten kasvattaminen (älä huoli, muskeleita ei helposti tule) on avainsana, eli tee melko lyhyitä sarjoja (max. 12 toistoa, mutta jopa lyhyempiä, esim. 6-8 toiston sarjoja) niin isoilla painoilla kuin pystyt. Muista syödä tarpeeksi (älä laihduta) ja kiinnitä huomiota proteiinin saantiin.
bella91
torstaina, 28. huhtikuuta 2011 klo 16:53
Kiitos teille.. nuo auttoivat paljon
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
Sata päivää ilman karkkeja!
tänään
kello 21:41
Vertaisryhmät