Samoin koen normaalipainoisen/hoikan valituksen "läskeistään" jotenkin loukkaavana. Olen oppinut ajattelemaan sellaisista, että onpa kypsymätön ihminen. Mutta oikeastaan taitavat olla hieman "sairaita"?? Varmaan rankkaa sellaisella ihmisellä. Ei näe ympäristöään, ei ajattele hyviä tapoja tai muiden tunteita...keskittyy vain omaan kroppaansa, jonka kokee olevansa viallinen! Kun oma käsitys kehosta on niin pahasti vinksallaan ja sitä pitää vielä suureen ääneen muille voivotella voisiko se olla esim. anoreksia nervosan tai bulimian esiaste. (tää on ihan täysin "kyökkipsykologian" pohjalta tehty vaistomainen arvaus just tällä hetkellä!). Tosin nykyään väistän tuollaiset valittelijat tai vaihdan puheenaiheen sujuvasti jos joku moista yrittää (hyvissä ystävissä ei löydy tuota...ystävän kanssa tietysti käsittelisin asiaa!) . Annan heidän valitella jollekulle muulle. Mulla kun piisaa ihan nämä omat ja läheisten ongelmat Laughing
Minun ystäväpiiriini kuuluu myös henkilö, joka on hoikka kun mikä, kahden lapsenkin jälkeen ja valittaa läskeistään ja selluliitistaan. Tosin anteeksi pyydellen välillä. Itse olen ottanut sen kannan, että jokainen murisee läskeistään verraten siihen mihin on tottunut. Jos hoikka on tottunut olemaan muutaman kilon kevyempi kuin nyt on ja jos nyt lasten jälkeen on jäänyt jokunen läskinpalleroinen, niin valittakoon ihan rauhassa. Ei hän kuitenkaan minun tilannettani ymmärrä, kuten sen itse koen. Ja hyvä hänelle, jos on huolissaan jo muutaman kilon lisäyksen kohdalla, paljon vaikeampaa se esim. minulla ja minun kaltaisillani, joille on lispahtanut parikymmentä. Kukin dallaa davallaan!
Minulla ei ole anoreksiaa eikä bulimiaa, olen vaan hyvin tietoinen ulkonäöstäni. Painoin pari vuotta sitten 17 kg enemmän. Nyt hoikempana ihmiset voivottelevat vartalostani ja painostani. Mutta tosiasia on, että jos olisin aina ollut saman painoinen kuin nyt, niin olisin edelleen aivan normaali. Pudotettuani painoa, olenkin yhtäkkiä kamalan laiha... Kateutta mielestäni. Annetaan jokaiselle tilaa olla kehostaan mitä mieltä haluaa.
Enkä minä valita asiasta saadakseni huomiota vaan siksi, että asia häiritsee minua. Onko siis ylipainoisilla ainoastaan oikeus purnata kiloistaan? Eikä välttämättä ole sairas jos valittaa ulkonäöstään. Ei ole olemassakaan henkilöä, joka olisi täysin tyytyväinen itseensä! Annetaan jokaiselle tilaa olla kehostaan mitä mieltä haluaa.