Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ulkonäkö
> Kuopat kynsissä
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Kuopat kynsissä
Sivu:
1
2
>
Sipsitär
perjantaina, 11. maaliskuuta 2011 klo 22:42
No niin, nyt tuli tällainen vaiva kynsiin.... Luulin ensin, että se on tullut noista irtokynsistä (kun ne painetaan kynsiin) mutta ei kai se sellasesta voi tulla....? Eli kaikki kynnet on poikittais suunnassa pienellä kuopalla noin 5mm kynsinauhasta katsoen. Onkohan mulla nyt jotain puutosta.... Kalsiumia ei taida tulla tarpeeksi kun en juo maitoa enkä syö juustoa. Möllerin omegat on sellasia "luustolle" tarkoitettuja. Purkillinen "nivelille" meni jo.
Onkos kokemuksia?
a.ssi
perjantaina, 11. maaliskuuta 2011 klo 22:55
Sama vika. Mulla on ollut niin pitkään kun muistan. Pikkurillissä niitä juovia ei juuri ole mutta sitten kun peukkuun päin mennään ni aina vaan lisääntyy
Olen koittanu selvittää tätä mysteeriä mutta tuloksetta, viimeeksi kysyin kosmetologiltakin mutta ei osannut sanoa mitään. Vitamiinit, kalkit summuut on koitettu mutta juovat on ja pysyy
Minnamaija
perjantaina, 11. maaliskuuta 2011 klo 23:06
Mulle on sellaiset juovat tulleet kolme kertaa: kerran paastotessa, kerran kun elin Nutriletillä ja ennen naimisiinmenoa kun en syönyt stressin takia mitään pariin viikkoon. Tulivat sitten parin kk viiveellä, kynsihän kasvaa aika hitaasti ja hävisivät vähitellen. Jonkinlaisesta puutostilasta oon ajatellut johtuvan. Jännä että ne juovat tulee aina samaan kohtaan ja näkyvimmät/syvimmät peukaloissa.
Flikka30
Tulevaisuus on omissa käsissäsi.
perjantaina, 11. maaliskuuta 2011 klo 23:16
Sisarellani on vastaavanlaisia "röpelöitä" kynsissä ja niiden epäillään johtuvan hänen kilpirauhasen vajaatoiminnasta.
Joskus luin isomman artikkelin, jossa se oli mainittu yhtenä kilpirauhasen häiriön oireena. En toki ole lääkäri, että
en mene valalle diagnoosistani.
mutta sisarelleni ne sopi.
"Älä lupaa suuria tekoja; tee niitä. Älä puhu viisaudesta, ole viisas." Claudius
a.ssi
perjantaina, 11. maaliskuuta 2011 klo 23:26
Nää juovat on mm myös psorin oireita, mut mä en ota vakavasti koska mitään muuta onkelmaa mulla ei ole ja kilpirauhasetkin tsekattu jokunen vuosi sitten
ne vaan on olemassa ja niitten kanssa pitää elää.
maria68
Pakko pienentyä, että mahtuu...
lauantaina, 12. maaliskuuta 2011 klo 01:37
Mulla on tasasesti useempikin juova kynsissä, saattais liittyä stressiin tms. Niitä on niin vaikea jäljittää just sillä, kun näkyvät viiveellä.
En mäkään ole koskaan ajatellut, että ne mitään vakavempaa olisivat, kunhan nyt vain kertovat muutoksista elimistössä.
http://hevosmaja.nettisivu.org
Sipsitär
lauantaina, 12. maaliskuuta 2011 klo 09:35
Nää on oikeastaan painaumia, ei niinkään kuoppia. Värimuutokset, viirut kertoo jostain puutostilasta, näin olen kuullut. Kynsistä voi nähdä kaikenlaista, sen verran tiedän. Ei ole ennen ollut mitään painaumia eikä kyllä muitakaan muutoksia, siksi vähän ihmetyttää...
a.ssi
lauantaina, 12. maaliskuuta 2011 klo 09:39
Onko sulla siis semmonen "mutka" sii kynnessä joka on laidasta laitaan?
Sipsitär
lauantaina, 12. maaliskuuta 2011 klo 09:54
Hmm.... mites sen nyt määrittelis... voi kai sitä niinkin kuvailla
Pianon kannen jos pudottais näpeille niin kaipa siitä jäisi tuollaiset lommot....
akkuli
Joka päivä oppii jotain uutta!
lauantaina, 12. maaliskuuta 2011 klo 11:01
Kaikissa kynsissä on kynsinauhasta kynnenkärkeen meneviä uria koko kynnen leveydeltä, mutta vasemman käden peukalon kynnessä on näiden lisäksi koko kynnen alalta sellaisia pienen pieniä painaumia tai "kuoppia". Mitäs tää sitten vois tarkoittaa?
Luulisi, että jos kyseessä on joku puutos tms, niin muutoksia näkyisi kaikissa kynsissä, myös varpaiden kynsissä...
Sivu:
1
2
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
55 kg:n tavoittelijat
tänään
kello 21:28