Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ulkonäkö
> Kun rinnanympärys ja vyötärö eivät kohtaa
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Kun rinnanympärys ja vyötärö eivät kohtaa
Sivu:
1
2
>
Hiramunda
lauantaina, 14. marraskuuta 2009 klo 02:09
Kuinka monella on vaateostoksilla se ongelma, että yksittäisen mitan vuoksi täytyy ostaa yhtä kokoa liian suuri vaate? En nyt tarkoita ylä- ja alakropan eriparisuutta vaan nimenomaan sitä, kun yläosassa kaksi ratkaisevaa eivät osu yhteen tai vaikka alaosassa vyötärö ja lantio kiistelevät. Törmäsin juuri tähän pulmaan, kun nettishoppailin Gina Tricotilla ja tutkin kokotaulukkoa: siellä rinnanympärykseni on 38 ja koko muu vartalo 36, tyköistuvaa mekkoa olin tilaamassa. Kokoa liian suurihan sitä piti sitten ottaa, jotta rinnatkin mahtuvat pakettiin. Vyötäisille jää turhaa ympärysmittaa n. 10cm, joka on nuolevassa mekossa hieman liikaa... Olen tällä hetkellä 164cm/63-64kg (BMI n. 23,5, muistelisin), ratkaisevat luvut 92-67-96 eli selvä tiimalasi, joten koko-ongelmat ovat turhankin arkipäiväisiä. Yleisesti käytän kokoa 38 ja varsin mukailevia vaatteita, mutta valitettavasti paitojen kohdalla kylkiin ja selänkaareen tuntuu aina jäävän sitä turhaa kangasta niissä nuolevimmissakin malleissa. Turhaa kangasta vyötärön kohdalla haluaisin karttaa, sillä se pönäköittää ikävästi ja rakastan kapeinta kohtaani.
En ole ajatellut tästä enää laihtua kokonaista vaatekokoa eikä ongelmakohdastani eli rinnoista edes tunnu lähtevän tavaraa, vaikka takana on -11kg (kadonneet sentit aika tarkalleen selästä, D80 -> D70, vanhojen liivien kupit täyttyvät edelleen erinomaisesti), joten en voi luottaa pieneneväni rinnoista jatkaessani laihtumista. Nyt riesana on sitten se, että kaapissa on vanhoja vaatteita kokoa 42-44 ja sitten näitä nykyisiä. En haluaisi omistaa pelkkiä liian suuria vaatteita, joten vinkit olisivat mukavia.
Joskus sitä todella toivoo, että osaisi tehdä vaatteensa itse tai olisi varaa teettää!
Minua kiinnostaisikin nyt tietää, onko jollakulla muulla sama tilanne, että aina vaateostoksilla ongelmana on oikean koon valitseminen. Millä tavalla te muut olette ratkaisseet ongelman? Ostatteko liian suuren vaatteen vai sen jostain kohdasta kinnaavan ja käytätte sitä? Pienennyttääkö joku ostamiaan liian suuria vaatteita ompelijalla/itse? Uskooko joku liian rajun pesun kutistavaan voimaan ja toivoo toimivaa lopputulosta?
// Ps. Olisin kiitollinen, jos klubiemännät linkittäisivät aiempaan ketjuun, mikäli sellainen on.
En itse onnistunut löytämään kuin sellaisen, jossa aiheena oli ylä- ja alakropan eriparisuus.
Marlis67
lauantaina, 14. marraskuuta 2009 klo 07:59
Huomenia, mulla ongelma ei ole suuri, mutta on ollut olemassa koko ajan mutta nyt kun kiloja on lähtenyt, se on korostunut.... olen malliltani selainen että vatsassa kaksi jalkapalloa (ja pallea usein turpoaa vatsaongelmien vuoksi, vyötärö kyllä löytyy) mutta siis tuo ongelma, se on päinvastainen kuin sulla eli rinnat ei isot ja sieltä myös lähtenyt 4 cm, mutta varsinkin multa lähtee rintojen yläpuolelta viimeisetkin vähäiset, toisaalta hyvä kun kaksoisleuka sulaa, mutta...mutta...
Ongelma on selvin juuri juhlavaatteissa, mekoissa, varsinkin kotelomekoissa... ylös ei löydy täytettä.... Jos ongelma oiikein näkyvä, jätän mekon kauppaan, jos pienempi, käytän push up -liivejä tai aika usein ystävä muotoilee mekon uusiksi, ihan pieni vekkiommel yleensä riittää....
Sua tämä kirjoitus ei paljon auttanut kuin ongelma eri kohdassa ja itsellenikään se ei usein auheuta ongelmaa, kun töissä usein t-paita linjalla.... vain juhlamekot ovat "ongelma".
Heffaklumpen
lauantaina, 14. marraskuuta 2009 klo 08:33
Minulla on ylä-ja alakroppa eriparia. Pituutta 165 cm ja kiloja 62,6. Mittanauhalla mitattu 82-66-94. Yläosasta pieni alaosa huomattavasti isompi. Paidat on kokoa XS-S, rintavarustusta ei ole juuri lainkaan ja se vähäinen mikä oli, on laihtuessani kadonnut.Toisaalta olen melko leveä hartioistani, joten toisinaan paitojen kanssa on se ongelma että pitää olla hieman isompi koko jotta hartijoille on tilaa ja tällöin paita ei istu rintojen ja mahan kohdalla.Alaosa on kuitenkin se joka tuottaa eniten ongelmia. Housuissa on nyt koko 38, mutta näissäkin vyötärö on aivan liian iso ja jotta housut pysyy jalassa on vyötäröstä kavennettava. En ole ikinä saanut ostettua sellaisia housuja jotka mahtuisivat takapuolesta ja vyötärö olisi sopiva. Sitten kun en pidä tiukoista vaatteista (en halua että kaikki muotoni näkyvät) vaateostoksilla käynti on yhtä tuskaa. Minulla on myös isot reidet, joille pitää olla tarpeeksi tilaa housuissa. Nyt onnistuin jonkin aikaa sitten löytämään hyvin istuvat housut, joissa pienensi vyötäröä, mutta nyt nekin on melkein liian isot vaikka paino ei ole ostohetkestä pudonnut kuin ehkä 1 kg.
Ja yhtään mekkoa en ole aikuisiällä omistanut, koska minun mittoihin sopivaa en ole ikinä löytänyt. Jotta saan takapuoleni mahtumaan mekkoon koko pitäisi olla 38, ja se on yläosalle taas aivan liian suuri koko.
Eli sama ongelma täällä.
Karneoli
Elämäntapa-ajelehtija
lauantaina, 14. marraskuuta 2009 klo 09:07
Omat mittani ovat 108-86-119 ja tässä yhdistyy nyt molemmat ongelmat, eli olen malliltani tiimalasi jonka jalkaosa on levähtänyttä mallia. Yläosissa selkään jää pussi ja alaosissa vyötärö jää löysäksi. Yläosissa etsin malleja joissa on joustoa ja käytän myös paljon empire-mallisia paitoja ja mekkoja. Ne tuntuvat istuvan parhaiten ilman että pönäköittävät enempää jo muutenkin pönäkkää olemustani.
Hanibani
lauantaina, 14. marraskuuta 2009 klo 09:55
Mulla on niin tämä ongelma. Mitat on 90-65-102 ja saan olla onnellinen jos löydän tyköistuvan vaatteen, joka istuu kaikkialta. Mekkoja en paljoa käytä ja jos käytän, niin ne on jotain joustavaa materiaalia. Suurin ongelma on kuitenkin kauluspaitojen kanssa. Olen muistaakseni ostanut kokoa 40 kauluspaidoissa ihan sen takia, että vaate istuu rintojen kohdalta, mutta kun vyötärö on kaposempi kuin koon 40 niin lopputulos on aina hirvittävän telttamainen. Oon yrittänyt ratkaista ongelmaa lähinnä pitämällä kauluspaidan päällä trikoopaitaa, mutta esim. kesällä tuo on aika läkähdyttävä yhdistelmä. Joskus fiksailen hieman pidempien paitojen päälle vyötärölle vyön. Lisäksi nää empire-malliset paidat on mun suosikkeja, kun niissä ei tarvitse miettiä istuvuutta vyötäröltä
Olen pitkään hämmästellyt, miten mistään ei löydy vaatteita rintaville naisille, joilla on kapea vyötärö. Kavennan itse aina välistä paitoja, mutta lähinnä raivostuttaa ostaa joskus kalliskin paita tai mekko, joka ei sitten (hinnasta huolimatta) istu.
Löysin pari vuotta sitten täydellisen kotelomekon, joka istui kaikkialta. Nyt mekko alkaa olla hieman kulahtanut ja pitäisi hankkia uusia. Ei kyllä innosta lähteä kauppoihin hakemaan neulaa heinäsuovasta...
MatildaS
Kohtuus kohottaa nautintojen arvoa!
lauantaina, 14. marraskuuta 2009 klo 10:40
Löysin Sokokselta sellaisen Andiatan (vai oliko se Aventura...) mustan, lyhythihaisen mekon. Oli jossain S-etukorttitarjouksessa. Ensin katsoin sitä että toi on mallia säkki, mutta päätin kuitenkin kokeilla.
Malli oli ainakin mulle hyvä! Siinä ylhäällä kauniit laskokset, vyötäröllä vyö, kapea alaosakin, mutta sen verran leveä, ettei peppuni näytä siinä liian pieneen asuun tungetulta. Tai sitten koko oli vaan hyvä.
(mulla siis löytyy vyötärö, mutta lantio on leveä samoin hartiat, joten mekkojen ostaminen on ollut tosi hankalaa...)
Nyt on hyvä mekko moneen tilaisuuteen, vaikka hautajaisiin. Asusteilla ja kengillä siitä saa aina erilaisen.
"Sitä näkee kumman paljon, kun ei aina juokse." -Pikku Myy
IT40
Hitaasti hyvä tulee
lauantaina, 14. marraskuuta 2009 klo 19:27
www.bravissimo.com
sivuston kautta olen muutamat rintaliivit ja yhden mekon tilannut.Vaatteissa ei kauhean suurta valikoimaa ole, mutta edes jotain...
Sivusto on suunnattu nimenomaan kurvikkaille naisille.
Merry
Klubiemäntä
Om nom nom nom
sunnuntaina, 15. marraskuuta 2009 klo 12:34
Minullakin sama ongelma, mitat ovat suunnilleen 107-86-102, joten rintojen mahtuminen vaatteisiin on välillä ongelmallista. Viimeaikoina on onneksi ollut myynnissä esimerkiksi kauluspaitoja, joiden kangas on pikkaisen joustavaa. Tällaiset antavat pikkaisen liikkumavaraa siihen, että rinnanalue ottaa oman tilansa, mutta ettei alakroppaan jää siten ylimääräistä kangasta laskuvarjon tekemiseen. Takit ovat ongelmallisia, mutta nyt menee suunnilleen koko 40 päälle, yritän suosia malleja, joissa voi esimerkiksi vyöllä sitten kiristää vähän tuota vyötärönseutua (tai ovat muuten hyvin malliinleikattuja) ettei vaikutelmaksi tule isojen rintojen takia 10kg lihavampi. Nuorempana nimittäin tein usein sen virheen, että valitsin löysiä vaatteita.
Hiramunda
sunnuntaina, 15. marraskuuta 2009 klo 14:39
"Hauskaa" huomata, että täällä on muitakin saman ongelman kanssa painivia!
Mukavaa myös lueskella erilaisia ratkaisuja pulmaan. Lisäksi
IT40
:lle kiitokset linkkivinkistä, täytyypä paremmalla ajalla hieman tutkailla, jos tulisi vastaan jotain omaan tyyliin sopivaa.
Empire-malli taitaa olla aika monen suosikki? Minulla ei muistaakseni ole yhtäkään empire-tunikaa tai muuta vastaavaa. Eilen tosin ostin hieman bilemäisen juhlamekon, jossa on niskalenkki, kiristys rintojen alla ja levenevä helma, joten sitä voisi varmaan sanoa sitten empire-helmaiseksi?
Yleensä mikään vyötärön peittävä ei näytä minulla hyvältä (rinnat yhdessä lantion kanssa saavat karistetut kilot palaamaan vyötärölle), mutta sen mekon pelastaa polvipituinen helma, kunhan asuun yhdistää ylipolvensaappaat.
Hinta kyllä kirpaisi, mutta se mekko olisi muuten tullut uniini ja jäänyt vaivaamaan, kun oli vieläpä puodin viimeinen.
Merry
, juuri mainitsemasi pulman takia minunkin kaapissani oikeastaan jokaisessa takissa on vyötäisiltä solmittava vyö. Samoin kaikkein eniten käytössä oleva hameeni on juuri sellainen, joka solmitaan tiukaksi vyötärön kohdalta. Monelta alaosakriisiltä on vältytty sen hameen ansiosta.
coraldina
torstaina, 19. marraskuuta 2009 klo 22:03
Itselläni on ongelma löytää sopivia liivejä ja yläosia. En tykkää tilata liivejä ja sovittamaan olisi mukava päästä ihan asiantuntijan opastuksella kun kerran pääsin ja siitä selkeästi oli hyötyä.
Erikoisliikkeistä olen liivini hankkinut ja köyhää kirpaisee kyllä hinnat.
Kuppikoko minulla on 65-70 E-F. Yläosat joudun rinnanympäryksen perusteella ostamaan kokoa 44, kun taas vyötäröstä ja lantiolta menisi 40-42. Rinnanympärys lienee jotain 100cm, vyötärö 78cm ja lantio kai hivenen alle 100cm.
Ja ongelmaksi lisätään vielä yleisin tyylini: huppari, verkkarit ja joku mukava työpusakka, itseasiassa aika kamalaa
Pitäisi alkaa löytämään hivenen naisellisempi mukava tyyli...
Sivu:
1
2
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
- 3 KILOA POIS KESÄKUUN ALKUUN MENNESSÄ
tänään
kello 21:23