Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ulkonäkö
> Jalan näkyvät verisuonet.
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Jalan näkyvät verisuonet.
_pampula_
”Vuoden päästä toivot, että olisit aloittanut nyt”
lauantaina, 8. elokuuta 2009 klo 19:36
Löysin kyllä juttua jo tästä aiheesta mutta vähänlaisesti, joten kysyn siis näkyvistä ja isommista verisuonista jotka näkyvät polvitaipeesta alaspäin pohkeissa.
Mistä ne tulevat?
Itse epäilen risti-istuntaa jossa toinen jalka on toisen päällä " naisellisessa istunnassa". Siinähän mielestäni verenkierto hidastuu, mikä aiheuttaa verisuonten pullistumista.
Onko se perinöllistä?
Mummollani ja äidilläni on niitä ja minullakin alkaa jo olemaan sellaisia piirteitä että voisi tullakin.
Ja miten niitä olisi mahdollista ehkäistä tai jopa saada pois kokonaan?
Niitä näyttäisi ilmaantuvan vaikka liikkuu ja syö terveellisesti.
hoohoo
asioilla on taipumus järjestyä
lauantaina, 8. elokuuta 2009 klo 20:12
Hei, verisuonten näkymiseen vaikuttaa ymmärtääkseni ensisijaisesti perinnöllisyys. Se toiminee kahta kautta. Sekä ihon rakenteen että verisuonten (laskioiden) sijainnin kautta. Ihon kimmoisana pitäminen eli ahkera rasvaaminen voisi olla jonninverran ehkäisevää... Itse en tiedä mitään muita arkipäivän konsteja. Kirurgia sitten on erikseen. Ehkä mottosi selittää asian parhaiten.
ruuta
lauantaina, 8. elokuuta 2009 klo 20:31
Mulla on erittäin suoniset jalat. Etenkin juuri pohkeet ja polvitaipeet täynnä sinisiä suonia. Reisistäkin löytyy vaikka läskiäkin on. Minulla on valkoinen kalkkunaiho ja huono kimmoisuus. Ikää vasta 20. 80 -vuotiaana olen varmaan suonien peitossa kokonaa.
_pampula_
lauantaina, 8. elokuuta 2009 klo 21:33
Haha no niinhän tosiaan tuo motto taitaa pitää paikkaansa, en sitä itse älynnytkään
Voisin kokeilla tuota rasvaamista, jos se vähän auttaisi ongelmaan.
Sitten yritän päivittäin laittaa jalat seinää vasten ylös noin 15 minuutiksi enemmänkin turvotuksien vähentämiseksi jaloissa, mutta katsotaan jos se auttaisi myös vähentämään suonien näkyvyyttä.
tiffany
lauantaina, 8. elokuuta 2009 klo 23:34
Haa, mullakin on tuollasia, mutta vain toisessa jalassa
Johtuen aivan siitä, että tykkään istua tuolilla se jalka ristissä/jalan päällä. Tajusin ne vasta silloin kun polvitaive kipeytyi ja sitä jomotti todella paljon. Nyt yritän istua "normaalisti" ja toivon, että ainakin hieman vaalenisivat
_pampula_
sunnuntaina, 16. elokuuta 2009 klo 12:21
sitten tietääkö kukaan mistä johtuvat VAALEAT raidat lantion sivulla lonkassa
Minulla on vasemmalla puolella ja ne näkyvät selvemmin kun nostan polvea kohti rintaa. Mistäs nämä tulee, kun eivät verisuoniltakaan näytä?
Fiona
Elämä on tässä ja nyt
sunnuntaina, 16. elokuuta 2009 klo 13:22
Täällä myös yksi, jolla esteettisenä ongelmana pinnallisten laskimoiden näkyminen, kuten myös katkeilevat, hyvin erottuvat hiussuonet. Kaupan päälle olen saanut vielä suonikohjut... Olen normaalipainoinen, joten paino ei asiaa selitä. Ellei sitten jopa niin päin, ohut rasvakerros tuo suonet paremmin esiin?? Äidilläni on ihan samanlaiset kirjavat jalat ja suonikohjuja leikelty, joten pistän asian pitkälti perinnöllisyyden piikkiin.. Omalla kohdallani tulkitsen noiden näkyvien hiussuonten ja laskimoiden syyksi pitkälti ohuen ihon...
Itse yritän rasvailla jalkoja ja esim. raskauksien aikana on tukisukat olleet kovasti käytössä, millä on merkitystä ainakin noiden suonikohjujen osalta.
"Uniikki" mainitsi myös vaaleista raidoista iholla. Minulta löytyy myös sellaisia ja ainakin omalla kohdallani ne ovat raskausarpia, "striiioja". Ensimmäiset tulivat jo varhain teini-iässä polvien molemmille puolille, ennen siis ajatustakaan raskauksista! Itselläni ne varmasti liittyvät tuohon ohueen ja vähemmän kimmoiseen ihonlaatuun. Raidat tulevat hyvin esiin juuri näin kesällä ihon päivittyessä, kun tuo venytyksestä arpeutunut iho ei enää päivety normaalisti.
Raskauksissani olenkin säästynyt yllätttävän vähillä raskausarvilla, kun olen asian tiedostaen muistanut rasvata massuani ja muita alttiita paikkoja kunnon rasvalla...
On tää naisen elo yhtä päänsärkyä
Pidetäänhän silti lippu korkealla!
_pampula_
torstaina, 20. elokuuta 2009 klo 18:30
No sanos muuta fiona! Tuntuu että miehet pääsevät kaikesta helpolla
kiitoksia näistä lisätiedoista ja ehkäpä nämä vaivat ovat vain osa naisellisuutta. Sitä vaan pitää olla tyytyväinen siihen mitä on, koska pahemminkin voisi olla
lemona
torstaina, 20. elokuuta 2009 klo 22:54
Kyllähän ns. raskausarpia tulee miehillekin ihan siinä missä naisillekin jos ihoa joutuu venymään kohtuuttomasti.
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
Huhtikuussa laihdutuksen aloittavat!
tänään
kello 20:51
Vertaisryhmät
»
55 kg:n tavoittelijat
tänään