Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ulkonäkö
> Helpotusta aamuturvotukseen?
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Helpotusta aamuturvotukseen?
Sivu:
1
2
3
>
Kaisa64
Terve sielu terveessä ruumiissa
sunnuntaina, 1. marraskuuta 2009 klo 15:13
Minulla on seuraavanlainen "vaiva":
aamuisin kasvoni, lahinna silmien seutu on erittain turvonnut. Pesen kasvot viilealla vedella, turvotus on ja pysyy, kunnes jonkin ajan kuluttua helpottaa. En voi esim. meikata aamulla kuin vasta myohemmin jne.
Olen normaalipainoinen nainen (45v) 57 kg / 167 cm (painotavoite on 55 kg)
Liikun mielestani paljon (noin tunnin juoksu / kavelylenkki 5-6 kertaa viikossa)
En kayta alkoholia.
Juon aamuisin vetta ja kahvia, paivalla / illalla vahahiilihappoista kivennaisvetta ja yrttiteeta
Syon melko terveellisesti (kiloklubin suositusten mukaan), ehka vahan liikaa suolaa ja ehka myos sokeria (= makeisia)
Onko kellaan muulla vastaavaa? Mista turvotus johtuu? Miten sita voisi helpottaa?
Epatietoinen, Kaisa64
ukrm
sunnuntaina, 1. marraskuuta 2009 klo 15:52
Ainakin liiallisesta suolan käytöstä silmät turpoavat.
Maikeri
Soy yo. - Minä olen minä.
sunnuntaina, 1. marraskuuta 2009 klo 15:53
Mahtaisitko olla yliherkkä pyykinpesuaineelle (ellei taloudessa ole eläintä, josta lähtee karvoja)? Itselläni oli samantyyppisiä oireita, vaihdoin hajustamattomiin pesuaineisiin ja suurin osa turvotuksesta läksi. Tosin pieni turvotus jäi edelleen, mutta ei nykyään haittaa esim. meikkausta aamuisin tms. Olen kyllä epäillyt, että tää kevyt turvotus johtuu isommasta koirasta, josta karvaa ja pölyä lähtee ihan tuhottomasti (pienemmästä koirasta ei karvaa oikeastaan lähde, joten ihopölyäkin paljon vähemmän)...
http://mirmelin.blogspot.com/
Kaisa64
Terve sielu terveessä ruumiissa
sunnuntaina, 1. marraskuuta 2009 klo 23:15
Moi,
mielenkiintoista, Malkkerin kommentti yliherkkyydesta pesuaineille!!!
Kotona ei ole elaimia, mutta olen "vanhemmiten" huomannut
herkistyneeni esim. villalle. En voi kayttaa mitaan villavaatteita, edes paallysvaatteina.
Vaihdan pesuaineet hajuttomiin ja katson helpottaako. Kosmetiikka
jota kaytan pitaisi olla allergiatestattua, vaikken ole edes arvellut olevani
yliherkka.
Ukrm maintisi suolan kayton. jeps - koetan nyt tietoisesti vahentaa sitakin,
nimittain kaikesta terveysintoilussani huolimatta lisaan valilla suolaa jo
suolaiseenkin ruokaan.......ei hyva.
kiitos kommenteista, jos muilla viela hyvia ehdotuksia, niin pistakaa tulemaan,
Kaisa64
Adrianna82
"Never surrender your dream to noisy negatives, fall seven times, stand up eight." (177cm/69,8kg) Total loss: -13,8kg
sunnuntaina, 1. marraskuuta 2009 klo 23:35
Ikivanha kikka on lievittää silmien turvotusta sillä, että laittaa kaksi lusikkaa pakkaseen vähäksi aikaan ja ottaa ne sieltä sitte pois ja laittaa silmille. Laskee turvotusta ja virkistää ihan parissa minuutissa
NannaQ
sunnuntaina, 1. marraskuuta 2009 klo 23:35
Nukutko vatsallasi? Jos itse huomaan nukkuneeni, niin naamakin saattaa olla sen mukainen: silmät ovat turvonneet ja muutenkin naama näyttää "pöhöttyneeltä" Kuten edellä mainittiinkin jo, niin suosittelen minäkin herkälle iholle tarkoitettua pyykinpesuainetta ja nukkumisasennon tarkastusta
motivo
En enää koskaa, ikinä, milloinkaan laihduta!
maanantaina, 2. marraskuuta 2009 klo 10:19
Hei
Kaisa64
Vaikka kosmetiikassa mainitaan, että se on allergistestattu, se ei suoraan tarkoita, ettei aiheuttaisi allergiaa. Testejä tehdään, mutta tuloksia ei kerrota, ja lähes mille tahansa aineelle voi aina joku allergisoitua.
Itselläni kasvojen aamuturvotusta pahentaa NannaQ:nkin mainitsema vatsallaan nukkuminen. Myös sen olen huomannut auttavan, että illalla laitan kosteusvoiteen kasvoihin riittävän ajoissa, enkä vasta nukkumaan mennessä.
Emmmi
25.8.09 93,2kg --> 20.06.11 72,4kg yht.-20,8kg, jäljellä 7,4kg
maanantaina, 2. marraskuuta 2009 klo 11:13
noista allergiatestauksista vielä sen verran, että sellaista testiä ei ole olemassakaan joka kattaisi kaikki mahdolliset yliherkkyydet ja kaikki ihmiset.. se on vaan suuntaa antavaa testausta. Jos tuote läpäisee allergiatestauksen, niin silti joku voi saada siitä hurjat reaktiot.. ollaan kaikki kuitenkin yksilöitä. Ja eläimillä testatut tuotteet kai on yleensä niitä "parhaiten" testattuja
itse en osta ikinä mitään eläimillä testattua ja joskus saattaakin osua kohdalle tuote joka aiheuttaa esim. silmien kirvelyä. Mielummin kuitenkin kärsin sen itse
okei sori nyt meni jo vähän ohi aiheen
Mutta ainakin kannattaa kokeilla herkille silmille tarkoitettua ripsaria. Siitä on jätetty pois yleisimmin allergisoivat ainesosat mitä ns. normaaleista ripareista löytyy. Ja sellaistakin mietin, että jos peset kasvosi iltaisin, niin vosiko esim. pesuneesteessäsi olla jotain sinulle sopimatonta?
RentoTessu
Suurin viisaus on tieto siitä, ettei tiedä mitään. - Sokrates -
maanantaina, 2. marraskuuta 2009 klo 11:17
Minulla on myös aamuisin turvotusta silmien seudulla ja sormissa. Tuntuu, että sormukset ahdistaa. Mutta se menee muutamassa tunnissa ohi ja itse asiassa yleensä jo aamupalan aikana. Olen ajatellut sen johtuvan yksinkertaisesti siitä, etten yöllä juo vettä ja aamuinen vedenjuonti sitten laskee turvotuksen. Jos allergiasta olisi kyse, niin kai se turvotus esiintyisi muinakin vuorokaudenaikoina, eikö? Tai mistäpä minä tiedän, kun ei allergioita ole.
shantra
maanantaina, 2. marraskuuta 2009 klo 13:08
Ehkä itsestäänselvyys, mutta juottehan riittävästi vettä? Itsellä huomaa kyllä sormista, naamasta ja puntarista, jos nesteen nauttiminen on liian vähäistä.
http://tayskaannos.blogspot.com
Sivu:
1
2
3
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
55 kg:n tavoittelijat