mä kun olen tällainen vastarannankiiski, niin ymmärrän kyllä, miksi työhaastattelija on saattanut huomauttaa ylenmääräisestä hikoilusta - oletusarvosiesti työhaastatteluihin ja muihin tärkeisiin tapaamisiin saavutaan siististi puettuna, suihkussa käyneinä ja tukka- ym. laitettuna, eikä sen näköisenä, että on juuri juossut puolimaratonin, vaikka näin nyt tässä tapauksessa lähes oli käynytkin. ulkoinen habitus nyt vain on osa työtä, ja ihan olennainen osa se on sitä omaa ensivaikutelmaa jonka antaa. kyllä se on haastateltavan oltava sen verran tosissaan haastatteluun mennessään, että pukeutuu asiallisesti, on siisti ja puhdas, ja saapuu ajoissa paikalle. on osattava varautua siihenkin, että bussi jolla piti ehtiä ei ehkä tule, tai auto on rikki, tmv. meidän duunista vakituisetkin lähetetään esim. kotiin vaihtaan paitansa, jos ei ole asianmukaisesti pukeutunut, lenkkarit ei tule kuuloonkaan, jne.
Joo, siis toki työhaastatteluun pitää mennä asiallisesti, ja töissä jotka vaativat siistiä ulkonäköä, tulee olla siististi.. mutta en mä siltikään tiedä, että olisinko mä huomauttanut.. Jos oisin siis itse ollut se haastattelija. Varmaan oisin sen jälkeen, kun hikoileva haastateltava on häippässyt, kommentoinut toverihaastattelijalleni, että aika epäsiisti olemus tai jotain.. Enkä välttämättä palkannut.
IntellektuElli: kuulostaa siltä, että siskosi oli vain pahuksen kateellinen
torstaina, 5. elokuuta 2010 klo 13:31 rasvamunkkipulla kirjoitti:Joo, siis toki työhaastatteluun pitää mennä asiallisesti, ja töissä jotka vaativat siistiä ulkonäköä, tulee olla siististi.. mutta en mä siltikään tiedä, että olisinko mä huomauttanut.. Jos oisin siis itse ollut se haastattelija. Varmaan oisin sen jälkeen, kun hikoileva haastateltava on häippässyt, kommentoinut toverihaastattelijalleni, että aika epäsiisti olemus tai jotain.. Enkä välttämättä palkannut. Mun mielestä taas olisi fiksumpaa suoraan sanoa, jos jokin haastateltavassa on suoraan sellainen asia, joka huomattavasti heikentää mahdollisuuksia kyseiseen työhön. Ehkä sitten jo seuraavassa haastattelussa olisi asia korjattu, tai haastateltavalla olisi ainakin mahdollisuus selittää miksi tällainen olemus tällä kertaa. Fiksuahan olisi ollut suoraan sanoa, että nyt joutui juoksemaan paikalle koska bussi ei tullut ja sen sijaan että vaihvihkaan yrittää pyyhiskellä hikeä niin pyytää vaikka ihan reilusti 5 minuuttia aikaa käydä siistiytymässä naistenhuoneessa. Itse olisin tn reippaasti soittanut haastattelupaikkaan, ilmoittanut tulevani myöhässä koska bussi ei tullut tmv. ja reilusti kävellyt matkan.
Tässäkin tapauksessa ystäväsi olisi voinut vain tyynen rauhallisesti kertoa, että linja-auton aikataulu ei toiminutkaan ja hän joutui juoksemaan ehtiäkseen paikalle. Ehkä haastattelija luuli, että ystäväsi hikoilee ihan normaali istumisella noin paljon, ja sehän ei todellakaan edistä positiivista mielikuvaa työnhakijasta.
oletusarvosiesti työhaastatteluihin ja muihin tärkeisiin tapaamisiin saavutaan siististi puettuna, suihkussa käyneinä ja tukka- ym. laitettuna, eikä sen näköisenä, että on juuri juossut puolimaratonin, vaikka näin nyt tässä tapauksessa lähes oli käynytkin. haastattelija tuskin on tiennyt, että haastateltava oli joutunut juoksemaan paikalle ehtiäkseen ajoissa.
kyllä se on haastateltavan oltava sen verran tosissaan haastatteluun mennessään, että pukeutuu asiallisesti, on siisti ja puhdas, ja saapuu ajoissa paikalle. on osattava varautua siihenkin, että bussi jolla piti ehtiä ei ehkä tule, tai auto on rikki, tmv.