Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ulkonäkö
> Isot rinnat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Isot rinnat
Sivu:
<
1
2
3
4
...
30
31
32
33
34
35
36
37
38
>
Siirisikuriina
Hitaasti muttei varmasti...
perjantaina, 10. helmikuuta 2012 klo 21:31
Eipä ole oikeastaan tullut mieleenkään että tulos ei olisi koon suhteen pysyvä. Sehän on luonnollista että tämä nuorekas terhakkuus ei iänkaiken säily
itseasiassa nyt puoli vuotta leikkauksen jälkeen rinnan laskeutumisen jo huomaa kun turvotukset ovat hävinneet. Minulta poistettiin huomattavasti vähemmän kuin
manthikalta
, mutta entinen G kuppi on nyt kokoa C. Itseasiassa rintani tuntuvat aika pieniltä... ja kokoahan minulla itselläni ei kovin paljon ole 153,5 cm ja normaalipainossa.
A.H. Matti
ylipainoinen ex-anorektikko etsii tasapainoa
perjantaina, 10. helmikuuta 2012 klo 22:10
[quote="[
Mutta siis olen ymmärtänyt, että mikäli rintojen suuri koko johtuu rintarauhasen liikakasvusta, niin se voi jatkaa kasvuaan
(joissain tapauksissa leikkauksen jälkeenkin)
aina vaihdevuosiin asti.
Mikäli taas suuri koko johtuu vartalon taipumuksesta kerätä ravakudosta rintoihin, niin siihen paino vaikuttaa helpommin.
[/quote]
Voi tuo olisi ihan hirveää. Mulla on juurikin tuota rauhaskudoksen liikakasvua. Tää on varmaan kirous, josta en koskaan pääse eroon
En tietenkään oleta, että pysyisivät nätteinä jne, mutta kyllä useimmat pienirintaiset ovat vielä tässä iässä (reilu 30 v) ihan hyvässä kunnossa ja olisi kiva päästä edes suunnilleen samalle viivalle, mutta jos ne taas vaan alkaa kasvaa...
. Onko tuo varma tieto? Mulle ei puhuttu tuollaisesta mitään, vaikka erittäin tarkasti riskit informoitiin.
melluh
Ulkona liikkuminen on pukeutumiskysmys.
lauantaina, 11. helmikuuta 2012 klo 00:10
Hei
Satuin huomaamaan tämän ketjun. Olen haaveillut rintojen pientämisestä. Olen aina ollut isorintainen eikä rinnan ympärys ei ole pienentynyt käytännössä yhtään, vaikka välillä sain painoa pois 15 kg. Nyt kilpirauhasen vajaatoiminnan takia vähän lihonut, mutta ainakin 10 kg on pahimmasta painosta pois. Olen 155 cm pitkä ja painan 65-66 kg. Rinnanympärys on 108-110 ja rintaliivi 95F. Olen jo yli 60-vuotias. Mittasin äsken rintani ja kaulakuopasta nänniin on 31 ja 32 cm, Koko ikäni olen kärsinyt niska- ja päänsärystä. Olen puhunut miehelle rintojen pienentämisestä, mutta hän tykkää isoista rinnoistani. Olen menossa lääkäriin kuun lopussa muun asian takia ja taidan kysyä rintojen pienennystä. Yksi fysioterapetti sanoi jo vuosia sitten, että isot rintani voivat aiheuttaa niskakipuja.
64,0 oo ox ->62,0
Siirisikuriina
lauantaina, 11. helmikuuta 2012 klo 06:43
melluh
itselläni nuo niska-ja päänsäryt sekä huimaus olivat ne syyt miksi lähdin leikkaukseen. Minulle ei kuitenkaan käynyt niin että kivut olisivat jääneet leikkauspöydälle
ja olinkin aika pettynyt leikkaukseen. Kuitenkin nyt kun operaatiosta on 6 kk alan huomata muutoksen hiukan parempaan. Niskat eivät ole enää niin kestokipeät ja mikä parasta pilatestunnilla pystyin nostamaan pään alustasta liikkeitä tehdessäni eikä siitä ollut seurauksena viikon mittaista megasärkyä niska-hartia-pääosastolla kuten yleensä aina on ollut. Saa nähsä oiko tuo vain sattumaa, mutta kireys on kuitenkin mielestäni hiljalleen helpottanut ja rintarangan seutu tuntuu myös paremmalta. Tuo rintarankanihan on suoristunut virheasentoon ilmeisimmin juuri suurten rintojen ansiosta.
Bellyfulla85
lauantaina, 11. helmikuuta 2012 klo 10:08
lauantaina, 11. helmikuuta 2012 klo 06:43
Siirisikuriina kirjoitti
:
melluh
Tuo rintarankanihan on suoristunut virheasentoon ilmeisimmin juuri suurten rintojen ansiosta.
Kiitos tästä tiedon jyvästä! Oma fysioterapeutti on minulle maininnut, että rintarankani on suoristunut liikaa, mutta kun lääkärille olen asiasta puhunut, ei hän ole pihahtanutkaan siitä, että kyse olisi rintojen aiheuttamasta ongelmasta.
Kokoni siis on 85 J. (Helppo muistaa kun oon syntynyt -85 ja nimeni alkaa tuolla kirjaimella.)
Olen monen monta vuotta miettinyt pienennystä. Pitäisi vaan rohkaistua ja mennä lääkärille juttelemaan.
MIstä löytäisin tietoa siitä, täyttyykö kriteerit minun kohdallani, että leikkaukseen pääsisi julkisella puolella?
Flora's Secret
lauantaina, 11. helmikuuta 2012 klo 11:38
http://www.iltalehti.fi/terveys/2012020915183710_tr.shtml
Miusiini
Kaunis Rietas Onnellinen
lauantaina, 11. helmikuuta 2012 klo 13:11
Hei
A.H. Matti
, on varmasti tapauskohtaista - tieto perustuu kuultuihin, nähtyihin kokemuksiin, dokumentteihin ja naisen kehoa koskevaan kirjallisuuteen/ artikkeleihin (netistä/ kirjastosta kannattaa aina etsiä tietoa).
Mutta onhan ihan selvää, että jos kyseistä kudosta ei poisteta kokonaan, niin rintaan jää kudosta joka voi edelleen kasvaa, siis vaikka ajattelisi ihan maalaisjärjelläkin... Mikäli kasvu on hormoneihin liittyvää, niin voi kasvu voi kestää niin kauan kuin kyseiset hormonit ovat toiminnassa (yleisesti vois sanoa siis vaihdevuosiin asti).
Mutta miksipä ei toisilla voisi toki tuo murrosiän tuoma hormonaalinen toiminta olla niin raju, että kasvu alkaa ja kun murrosikä menee ohi, niin hormonit tasapainottuu ja mitään muutoksia ei rinnoissa enää tapahdu.
Yksi tietämäni tapaus oli n.40 nainen jonka rinnat siis
kasvoivat edelleen
ja todella iso osa rinnoista oli rintarauhasta eikä rasvaa.
Eli ei rauhasen kasvu välttämättä pääty siihen kun ihmisen varsinainen fyysinen kehitys katsotaan päättyneeksi (tällä viittaan siis tuohon Flora's Secret:in tähän liittämään artikkeliin). En sitten tiedä mikä on tämä tuossa artikkelissa mainittu harvinainen sairaus, kun rintarauhasen liiallinen kasvaminen ei loppujen lopuksi mitenkään kauhean harvinaista ole...
Mikäli rinnat leikkauksen jälkeen alkaa suurentua oikeasti, kannattaa varmasti pyytää päästä tutkimuksiin uudelleen ja sitten selvitellä onko hormonitoiminnassa vikaa.
Olen ymmärtänyt, että jos omaa rintaa muokataan, niin tulos ei ole siinä mielessä pysyvä, että jäisi näyttämään täysin kiinteältä vuosiksi.
Joku jo taisi mainitakin, että rinta palautuu normaalimman näköiseksi ja malliseksi.
Alussahan näyttää silikonimaisen kiinteältä noin leikattu rinta, mutta koska on elävää kudosta niin antaa periksi ajan myötä kuten ihan normaalistikin rinnat.
Voisiko tämäkin aiheuttaa pikkuisen kuppikoon muutoksen..?
Tästä en tiijä, mutta muuttuuhan tosiaan naisten kuppikoko iän myötä vaikka paino pysyisi samoissa eikä lapsiakaan olisi tullut.
A.H. Matti
ylipainoinen ex-anorektikko etsii tasapainoa
lauantaina, 11. helmikuuta 2012 klo 14:49
Mulla on kyllä hormonitoiminnassa häiriötä, mutta se on hoidossa enkä tiedä, vaikuttaako se rintojen kasvuun. Lantioon olen saanut enemmän pyöreyttä noilla hormoneilla, normaalisti kun vyötärö on melkein yhtä iso kuin lantio. Oman näkemykseni mukaan rintani ovat kasvaneet koko ajan, mutta olenpa vaan lihonutkin aika lailla siinä samassa ajassa. Nyt, kun olen laihtunut, on rinnoista lähtenyt senttejä, joten kai siellä rasvaakin on. Tuntuu jotenkin mystiselta, jos saisi painonhallinnan onnistumaan ja kropassa kasvaisi vain hiukset ja kynnet että rinnatkin siitä huolimatta kasvaisivat itsellään. Mutta ihan hyvin voi niin olla, estrogeenidominanssi kun vallitsee. Kaipa sitä vaan sitten pitää tyytyä siihen, että voi olla uusi leikkaus edessä joskus. Voisi kyllä samantien poistaa koko rauhaskudoksen niin ei olisi, mitä kasvaa. Kun on kuitenkin tottunut olemaan luonnonoikku, voisihan sitä kokeilla päinvastaistakin... No, ehkä se kuitenkin olisi psyykkisesti iso juttu ääripäästä toiseen mennä.
Siirisikuriina
lauantaina, 11. helmikuuta 2012 klo 15:15
Omalla kohdallani en oikein usko että rinnat tästä hirveästi kasvaisivat ellen todellakin liho huomattavasti. Varmaankin se rauhaskudos aikoinaan kasvoi aika runsaanlaisena ja osittain rasvaakin rinnoissa on ollut, sillä reilu laihtuminen jonkin verran pienensi niitä, ei kuitenkaan merkittävästi. Eli eivät rinnat minulla koko aikuisikää ole kasvaneet.
Kummallinen asia on se, että miellän itseni edelleen isorintaiseksi... ja muutenkin isoksi ihmiseksi
melluh
Ulkona liikkuminen on pukeutumiskysmys.
lauantaina, 11. helmikuuta 2012 klo 16:40
Hei
Minullahan on vaihdevuodet olleet jo yli 10 vuotta sitten ja onneksi eivät aiheuttaneet ongelmia. Siitä huolimatta tuntuu, että rinnat suurenevat. Minulla on aika paljon rauhaskudosta.
Teidän avullanne olen nyt tehnyt päätöksen puhua rintojen piennysleikkauksesta lääkärille.
Rinnat ovat todellinen ongelma vaatteiden hankinnassa. Oikeastaan vain t-paitoja saan sopivan kokoisena, kaikki muut yläosta ovat sitten liian isoja muualta kuin rinnoista. Tai kyllä t-paidoissakin olkapäät roikkuu, mutta se ei ole niin pahannäköistä kuin takeissa.
64,0 oo ox ->62,0
Sivu:
<
1
2
3
4
...
30
31
32
33