Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Terveys
> Ummetus - painonpudottajan vaiva?
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Ummetus - painonpudottajan vaiva?
Sivu:
<
1
2
3
4
...
16
17
18
19
20
>
Maybellene
keskiviikkona, 1. helmikuuta 2012 klo 15:43
Marjoja, raakoja kasviksia ja ruisleipää. Kyllä toimii päivittäin!
Bellyfulla85
keskiviikkona, 1. helmikuuta 2012 klo 15:46
Minulla banaani voi tehdä ummetuksen, tai ainakin ihan pirun kovaan saa vääntää, että tulosta syntyy... Yksi banaani ei välttämättä tee pahaa, mutta kahden jo huomaa - silloin ei meinaa vatsa pariin kolmeen päivään toimia.
Flora's Secret
keskiviikkona, 1. helmikuuta 2012 klo 16:27
Pitää juoda paljon vettä, ja välttää teetä ja juustoa. Luumut pehmentää vatsaa, kuten myös tuore salaatti.
Ruokavaliossa pitää olla tarpeeksi kuitua ja rasvaa, ja nestetasapaino pitää olla kunnossa. Jos elimistö on kuiva, aineenvaihdunta hidastuu ja ummetusta voi ilmetä. Liikuntakin auttaa vatsaa toimimaan paremmin.
Keinotekoisesti makeutetut tuotteet aiheuttavat ripulia ja ilmavaivoja isoissa annoksissa.
Almejas
maanantaina, 6. helmikuuta 2012 klo 14:39
Mulla teki ummetusta varmaan se, että söin jonkin verran banaania, en juonut tarpeeksi vettä, ja että ruokavalio oli liian vähärasvainen. Fructolaxilla vatsa alkoi sit toimia, nyt myös lisäilen aamupuuroon öljyä kun joku siitä tuolla vinkkasi
Toivottavasti alkais vatsa nyt toimia säännöllisesti, masentaa käydä vaa'alla kun näyttää vaan samaa lukemaa vaikka on syönyt ohjeiden mukaan.
http://possulaihduttaa.blogspot.com/
Nita--
maanantaina, 6. helmikuuta 2012 klo 18:09
Mulla oli ummetusta, mutta sen syy on vieläkin mulle mysteeri
Voisko syömättömyys/epäsäännöllinen syöminen siihen vaikuttaa..
Vaikka syön vieläkin aika epäsäännöllisesti. Mutta jostain kumman syystä ummetus on häipynyt. Ehkä se johtuu siitä, että lisäsin kasviksia? Emmää tiiä.
Naamis
Oon kaunis ja iso ja pystyn sen myöntämään: mää syön tänään!
maanantaina, 6. helmikuuta 2012 klo 18:14
No aika loogista, ettei maha toimi, jos ei siellä ole mitään mikä voisi tulla ulos
Siis viittaan tuohon syömättömyyteen.
4ever?
terveellisesti
tiistaina, 7. helmikuuta 2012 klo 22:47
Vaikka söisin normaalisti, pallot vihreenä, mutta jos en liiku niin vatsa ei toimi kunnolla. Mutta ans olla kun lähden sauvakävelylle ja vatsa ei ole toiminut, niin kyllä vähän ajan päästä pitää jo alkaa miettiin mistä löytäisin vessanpöntön. Näin talvella on hankala poiketa polulta
Tuittunen
keskiviikkona, 8. helmikuuta 2012 klo 09:48
Minullakin on nyt ilmennyt ummetusta muuttuneen ruokavalion seurauksena. Viime viikko oli ihan kamala, mitään ei tullut viikkoon ulos ja vatsa tunti ihan pinkeältä. Ensiavuksi otin Visiblin S:ää ja sillä sainkin jotain ulos, mutta se ei normalisoinut vatsaa.
Eien vähensin proteiinin saannin yli 100 g:sta noin 80 g:aan. Kasviksia lisäsin, samalla nostin hiilarit n. 40 grammaan. Rasvat on olleet koko ajan n. 65 %:ia päivttäisistä kaloreista, mutta niissäkin muutin vähän laatua. Eilen otin saksanpähkinäöljyä sellaisenaan, tänään tarvii varmaan hakea kookosöljyä, jotta voin alkaa nauttimaan sitä aamuisin. Karppaus.infosta olen bongannut, että jotkut lisäävät sitä aamukahviinsa/-teehensä ja sitä ajattelin kokeilla. Jos silleen ei uppoa, niin sellaisenaan sitten
Purna
maanantaina, 12. maaliskuuta 2012 klo 12:38
Hei. En tiedä onko tänne tehty jo keskustelua aiheesta ummetus, koska haku ei näköjään toimi, joten mitään hakutuloksia ei löytynyt. Kysyn siis ihan omassa keskustelussa seuraavaa asiaa ja tämän saa poistaa tai siirtää oikeaan osioon, jos joku parhaaksi sen näkee.
Ruokavalioni on koostunut todella suppeasta ruokavaliosta monen kuukauden ajan (Koska ei varaa ostaa ruokaa kunnolla). Yleensä päivän aikana on tultu syötyä kaurapuuro, luonnonjogurttia marjojen kanssa, paljon hedelmiä (Jopa 600g per päivä), pari lasillista maitoa, pari palaa ruisleipää ja sitä tuttua
makaroonimössöä
, jota olen syönyt normaalisti JOKA PÄIVÄ, eli siinä on vain vaaleita makarooneja ja jauhelihaa. Ei varmaan kovin terveellistä sekään?
Nyt kuitenkin olen ollut viikon kylässä vanhempieni luona ja saanut syödä kunnon kotiruokaa. Mahani meni ihan kovalle eikä toimituksia ole kuulunut 5 päivään. Alkaa olo olemaan aika raskas jo, maha on kipeä ja paino nousee koko ajan lisää. Mistä tämä johtuu? Täällä olen syönyt 2 kertaa lämpimän aterian ja aina on ollut perunaa siinä kyytipoikana (Normaalisti en syö perunaa), joka poikkeaa normaali ruokavaliostani suuresti. Muuten olen syönyt kirjolohta (Uunissa tehtynä), kanaa ja taas perunaa. Kaloreita päivän aikana syön 1200-1400 ja liikun päivässä 1-2 tuntia. Ihmettelen miksi paino ei siltikään ole pudonnut? Olen jo monta viikkoa junnannut lukemissa 63kg. Huomasin itse sen, että kotona ollessa juon paljon vettä, mutta täällä vanhempieni luona en ole saanut juoduksi kovin paljoa.
Auttakaa vähän minua, mitä pitää tehdä, että maha alkaa taas toimimaan, mistä tämä ummetus voisi johtua ja miten saisin painon laskemaan taas?
Brooklyn
maanantaina, 12. maaliskuuta 2012 klo 12:54
Oletko syönyt siellä niitä hedelmiä, mitä normaalisti syöt, tai kasviksia? Jos et niin kuitumäärä jää luultavasti pienemmäksi kuin normaalisti, ja tämä helposti jumittaa vatsan. Samoin tuo vedenjuonnin vähentyminen voi vaikuttaa. Syöt myös aika vähän, etenkin jos tosiaan liikut 1-2 tuntia päivässä. Hyvin voisit syödä enemmänkin ja paino voi pudota silti. Painon junnaaminen voi johtua myös liian vähäisistä syömisistä, kun elimistö ei halua päästää kiloista irti, ja samoin ummetus tietysti vaikuttaa painoon.
Luontaisia keinoja yrittää saada mahaa taas toimimaan on esim. kuivatut luumut ja liotetut pellavansiemenet. Myös ihan vaan kasvisten ja hedelmien lisäys voi auttaa, kun kuitumäärä niiden myötä lisääntyy. Veden runsaampi juonti on myös tärkeää. Lisäksi itselläni vihreä tee tuntuu auttavan.
Sivu:
<
1
2
3
4
...
16
17
18
19
20