Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Terveys
> Tupakoinnin lopettaminen
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Tupakoinnin lopettaminen
Sivu:
<
1
2
3
4
...
19
20
21
22
23
24
25
...
51
52
53
54
>
elmör
nopeet syö hitaat
sunnuntaina, 8. elokuuta 2010 klo 12:39
hitto vie, eilen repsahdin kun lähdin sittenkin riekkumaan
selvinpäin olin toki, kuten melkein aina (autolla aina liikenteessä..), mutta sitten oli pakko pummia kavereilta pari röökiä.. mutta oli tässä jo nähtävissä muutos entiseen: kun minulla oli omat tupakat, poltin sen topan illassa, mutta eilen poltin vain n. 5-8 tupakkaa! silti kaduttaa. mutta kokeillaanpa toistamiseen miten käy, kauanko olen ilman..
otsi78
sunnuntaina, 8. elokuuta 2010 klo 13:30
5viikkoa ilman tupakkia
En ymmärrä miten se näin helposti on käynyt, sillä olen ilman korviketta. Ainoa muutos minkä olen tehnyt on se etten juo kahvia enään niin paljoa päivässä koska sen jälkeen tekee välillä mieli! Alkoi vaan ahistaa se kun hiukset haisi ja vaatteet sekä etenkin parveke. Nyt ärsyttää suuresti kun joku naapuri on tupakilla, kun haju tulee kotiin....
Yritys on jo sadas....ja nyt onnistun! Tsemppiä kaikille muillekkin
Lillukka76
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin!
sunnuntaina, 8. elokuuta 2010 klo 13:42
Olen ollut reilun 3 vuotta polttamatta ja vieläkin tekee mieli... Retkahtaisin välittömästi, jos mies ei olisi vahtimassa
Namipossu
sunnuntaina, 8. elokuuta 2010 klo 14:18
viime viikolla tuli täyteen vuosi ilman tupakkaa.
Vaihtelevaa on ollut tupakanhimorintamalla. Välillä hyviä jaksoja ja välillä taas tekisi mieli vetäistä sauhut. Mutta niin paljon positiivisia vaikutuksia on ollut savuttomuudesta, että olen päättänyt olla lankeamatta. Henki kulkee huomattavasti paremmin ja haju- ja makuaistit ovat palanneet ym. ym. toki onhan noita sitten kertynyt muutama ( 10 ) lisäkilokin tässä matkanvarrella, joiden takia täällä kiloklubissa kirjoittelen. Ylipainoa oli jo ennen lopetustakin jonkinverran, mutta olin päättänyt että otan ensin niskalenkin tupakasta ja sitten ruuasta. En edes yrittänyt yhtäaikaa luopua kaikista "paheista". Nyt sitten hitaasti, mutta varmasti kohti seuraavaa terveellistä tavoitetta, eli normaalipainoa !!
Tsemppiä kaikille tupakkataistelijoille! Te pystytte siihen; minäkin pystyin
tavisN66
karppaaja
maanantaina, 9. elokuuta 2010 klo 08:55
Viikko tupakatonta elämää takana, ja painoakin pudonnut 500g! Ihan hyvin on mennyt, laastaria käytän edelleen. Tsemppiä kaikille!
NannaQ
maanantaina, 9. elokuuta 2010 klo 22:06
Heippa kaikille!
Tähän ketjuun olen aiemminkin kirjoittanut, silloin siis kun itse lopetin toukokuun lopulla. Pakko on kyllä sanoa, että koko homma kävi paljon kivuttomammin kuin olisin ikinä uskonutkaan. Olen tupakoinut reilu 10 vuotta joten tavoille oli tässä ajassa jo totuttu. En ole ollut "festarökare" vaan olen päivittäin kiskonut vähintään 10 kessua. Tupakkalakkoa en myöskään ennen ole yrittänyt, yksi aamu tuli vaan seinä vastaan ja päätin että ei enää.
Nykyään välillä yllättää itsensä ajattelemalla että "ai niin joo, tässä tilanteessa olisin vetäny röökin". Sen sijaan, että ajattelisi että voi vee kun nyt saisi vetää röökin. Ensimmäinen viikko oli hankalin/kiinnostavin, sillä silloin jopa tuntui aavistuksen omainen, fyysinen nikotiinin kaipuu. Kehoitan kuitenkin kaikkia suhtatumaan viekkareihin kiinnostuksella, sillä ne oikeasti ovat lähes olemattomat. Se mielestäni se henkinen kantti joka on enemminkin koetuksella.
Kannattaa kertoa läheisille ja kavereille lopettamisesta, ja aina kertoa että "nyt tuli kolmas viikko täyteen". Se ainakin pitää tsemppiä yllä. Samalla tavalla kuin laihduttamisessakin, mielestäni on mukava kertoa vaikka miehelle/kaverille saavutetuista tuloksista.
Itse kyllä huomasin, että vaikka lakon aikana olen entistä tarkemmin katsonut mitä syön, niin siitä huolimatta paino on noussut 2-3 kiloa. Veikkaampa (ja muistaakseni luinkin sen jostain) että se on ollut puhtaasti nestettä, sillä nyt kilot tuntuvat karisseen.
Tuntuu ihan mahtavalta kun mulla kohta tulee 2,5 kk savutonta elämää täyteen!! Tsemppiä kaikille asian kanssa kamppaileville
Killer*Queen
tiistaina, 10. elokuuta 2010 klo 10:39
2 viikkoa täynnä, erittäin helppoa on kyllä ollut.
MixiMi
tiistaina, 10. elokuuta 2010 klo 10:58
Sulla on ihana asenne sailasiili
Pari sivua taaksepäin kun selailee niin huomaa että onhan noita ongelmiakin sulla matkassa ollut mutta silti jaksat olla noin positiivinen
Tosi mahtavaa, tsemppiä sulle!! Ja tottakai kaikille muillekin savuttomille!!!
Mulla on kahta päivää vajaa vuosi mennyt nyt ilman tupakkaa. Onhan niitä ollut, pahoja päiviä ja hyviä päiviä jolloin tupakka on käynyt mielessä mutta takas en palaa. Ja tiedän ettei sellaista tilannetta oo jossa voin itselleni tupakan sallia koska yhteen ne mun aiemmatkin lakot on aina kaatuneet.
Killer*Queen
tiistaina, 10. elokuuta 2010 klo 16:07
kiitos MixiMi.
jotenki vaa on nii positiivinen olo kun on selvinny houkutuksista ja ei oo oikeesti juur tehny mieli tupakkaa.
oli tossa lauantaina kyl aika paha paikka kun olin yksissä läksiäsjuhlissa ja porukka veti röökii koko ajan mut en menny pummimaan keltään!
tavisN66
karppaaja
keskiviikkona, 11. elokuuta 2010 klo 09:44
Kymmenes päivä ilman tupakkaa aluillaan. Eilen oli pahat niksat, kun sitkuttelin samalla nicorette-laastarilla jo kolmatta päivää. Tänä aamuna vaihdoin uuden laastarin, ja taas jaksaa. Aion ostaa vielä toisen paketin laastareita, kun on mökkiloma ensi viikolla, jolloin varmasti juon viiniä. Psyykkaan kyllä itseäni jo nyt, että humalassakaan
EI
polteta!
Sivu:
<
1
2
3
4
...
19
20
21