Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Terveys
> Tupakoinnin lopettaminen
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Tupakoinnin lopettaminen
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
...
51
52
53
54
>
tavisN66
karppaaja
tiistaina, 20. lokakuuta 2009 klo 19:26
Minä olen nyt ollut viikon polttamatta! Mahtavaa! Minun kohdallani toistaiseksi on tuo tupakattomuus kannustanut lenkille ja syömään terveellisesti. Jotenkin tulee halu tehdä terveitä valintoja muutenkin, kun kerta tuon tupakka-myrkynkin on jättänyt pois. Tsemppiä kaikille muillekin!
Vesiposti
tiistaina, 20. lokakuuta 2009 klo 19:38
Olen vielä(kin) täällä savun keskellä
Kävin kirjastossa kysymässä sitä "Stumppaa tähän" -kirjaa. Ei ollut, mutta ei tarvinnut edes pyytää kun kirjastonhoitaja sanoi, että tilataan, se on niin halpa. Palaan asiaan kun olen ensin aivopessyt itseni. Hävettää!
Älkää mua, lopettajat, odottako! Tulen kun olen valmis.
T S E P P I Ä
teille, jotka ette enää savusta itseänne!
Nanna71
tiistaina, 20. lokakuuta 2009 klo 19:51
Lopetin hypnoosilla 24 vuoden sauhuttelun tammikuussa. Monta lakkoa on matkalla ollut vaan kun se oli aina niin hermoja raastavaa ja järkyttäviä itkukohtauksia. Hypnoosissa kävin kaksi kertaa, maksoi 100 e eli kuukauden tupakat, siis vähän.
Se loppui kerta heitolla, tunne on aika vaikea selittää, tupakka käy mielessä ensimmäisen viikon aikana 20 kertaa päivässä, tilanteissa missä olisi normaalisti polttanut mutta vaan kun ei tehnyt mieli. Siis minä joka kävili aamuisinkin paukkupakkasilla aamutakissa tupakalla ja oli hermoraunio jos askissa oli vain viisi jäljellä... Niin uskomatonta ettei sitä uskoisi vieläkään. Tahdonvoimaa ja selkärankaa minulla ei ole koskaan ollut ja nytkään sitä ei tarvittu
Ensimmäisen baarikeikan jälkeen tiesin että tämä on totta ja pysyy, edes alkoholin vaikutuksen alaisena ei tullut sorruttua tai paremminkin ei vaan tehnyt mieli.
Kaksi kertaa olen maistanu tupakkaa "ikävään", ikävä on tullut lähinnä joissain tilanteissa, edelleenkään ei ole tehnyt mieli. se maku oli ihan kamala, suorastaan kuvottava, miten sitä ikinä on sitä tuprutellutkaan?
Kaikille kovasti tsemppiä lopettamiseen!
Hobbes
Joskus on mennyt vieläkin huonommin...
tiistaina, 20. lokakuuta 2009 klo 19:59
Olen aika huono kertomaan miten pystyy lopettamaan... Mun tarina kun menee näin: Aloin polttaan joskus 15v. ja poltin 26 vuotiaaks asti noin 1-1,5 askia päivässä. Muutamaan otteeeseen koitin lopettaa huonoin tuloksi (tunnis tai päiväs sorruin). Sit sain sen iskun tajuntaan, et nyt loppu! Sunnuntai yönä kun baaris työt loppu, sanoin et tää oli vika rööki.
Askiin jäi 3 tupakkia. Niitä säilytin keittiön ikkunalaudalla eikä mieli tehny lainkaan tupakkia. Äitini kerto aikonaan lopettaneensa niin, et piti askia muurin kulmalla ja minä pidin sitä hulluna ajatuksena. Ei se sit ollutkaan... Kokeilin nikotiinipurkkaakin, mutta suu niissä paloi! Kaksi vuotta olin polttamatta, sitten sorruin.( hermo meni, känniskin olin ja poikakaveri kävi hermoin) VOIH, niin pienestä se oli kii!
Taas meni poltellessa kolmisen vuotta ja nyt taas ilman 7 kuukautta, mistä olen tosi onnellinen! Eikä siihen tarvitu ku keuhkokuume!!
Se on asenteesta ja oikeasta hetkestä kiinni. Jos on vaikea päivä, älä edes yritä sinä päivänä lopettaa.
Ei siihen vaikeaan päivään pidä tarrautuakkaan, et joka päivä on huono
mut kyl sen tietää ku hetki on oikea.
Kyllä te onnistutte!
..onnistuinhan minäkin...taas.
« Muokattu viimeksi: tiistaina, 20. lokakuuta 2009 klo 20:04 muokkaaja: Hobbes »
circuit
Elämä on ihanaa!
perjantaina, 23. lokakuuta 2009 klo 07:36
Uskaltaako kysyä, miten täällä menee..?
Solen
perjantaina, 23. lokakuuta 2009 klo 07:45
Toki uskaltaa, vastata voin vain omasta puolestani.
Tilasin siis sen kirjan. Ei oo tulut vielä joten savuissa mennään siihen asti. Mun sisko lopetti kaks viikkoa sitten ja pyörii täällä klubissa kans. Hyvin on mennyt ja paino pysynyt kurissa. Nyt on sitten siis mun vuoro.
tavisN66
karppaaja
perjantaina, 23. lokakuuta 2009 klo 08:51
So far so good
Kymmenes tupakaton päivä aluillaan, ja samassa ajassa painoa pudotettu 1,6kg
Lenkkeillyt olen ahkerasti, henki kulkee kevyesti, mieliala on hyvä. Eilen olisi tehnyt mieli tupakkaa, oikeastaan ensimmäistä kertaa koko aikana. Koulusta tullessa jo suunnittelin, miten menen kauppaan ja ostan tupakkaa tai vaihtoehtoisesti juustonaksuja.
En hitto ostanut, vaan söin banaanin ja läksin lenkille
Hah, siitäs saitte riippuvuudet!! Meikätyttö tekee omaa hyvinvointiaan koskevat päätökset ihan itse, prkl!
Palkinnon paremmista valinnoista sain heti tänä aamuna, kun vaaka näytti 800g vähemmän kuin eilen
Palkitsevaa päivää muillekin!
Nupsukka
perjantaina, 23. lokakuuta 2009 klo 10:31
Stumppaa tähän
kirjaa olen lukenut nyt suunnilleen puoliväliin asti ja jo nyt tuntuu että siitä on ollut apua. Jotenkin tulee paha olo joka kerta kun käy sauhuttelemassa. Alkaa pikku hiljaa ymmärtää miksi polttaa ja mitä kaikkea huonoa polttamisesta seuraa...
Eiköhän tämä tästä
Tsempitykset tietty kaikille muille lopettajille!
tavisN66
karppaaja
lauantaina, 24. lokakuuta 2009 klo 12:53
Nyt on pippurisumulla voittajafiilis
Riipasin eilen illalla pullon punaviiniä, enkä sortunut tupakkaan!!Jiihaa!!!
Auringonkukansiemeniä popsin pari kourallista pahimpaan tupakantuskaan, ja kävin pienellä happihyppelyllä, mutta tupakkaa en polttanut! Ihanaa!!
Cheyenne
Don't follow me, I'm lost too
lauantaina, 24. lokakuuta 2009 klo 16:36
Hienoa hienoa pippurisumu ja muut savuttomat!
Ja Nupsukka: juuri se oli minullakin se juttu. Eli että ihan tosiaan polttaa vain siksi, että on joku hiton nikotiininarkkis
Ja minä kun luulin saavani siitä jotakin..Ja kun ajattelee, että kirjan kirjoittaja itse poltti
100
tupakkaa päivässä (itse sentään "vain" 25-28/pv) ja lopetti ihan seinään, niin kyllä silloin pitää jotain oikeasti tuolla korvien välissä tapahtua, ennen kuin siihen pystyy.
Minulla tulee ensi tiistaina 3 viikkoa täyteen ja tällä hetkellä laskuri näyttää, että 497 tupakkaa on jäänyt polttamatta (aikamoinen läjä, jos meinaisi ottaa vielä menetetyn kiinni
).
Edelleenkään mitään muita vieroitusoireita ei ole, kuin tämä hiivatin unettomuus. Melkein mieluummin ottaisin vapinan tai hikoilun tms. kunhan vaan saisin nukuttua kunnolla. Jospa se tuossa kuukauden kohdalla sitten helpottaisi. Nukun kyllä, mutta semmoisissa tunnin pätkissä ja uudelleen nukahtaminen vie aina oman aikansa, joten aika rankkaa on. Mutta uskon, että tämäkin riesa menee ohi, kunhan vaan en polta, en enää ikinä.
P.S: Jos joku siellä näkee sitä hiton nukkumattia, niin vois sanoa, että kaveri on hoitanut työnsä todella ala-arvoisesti viime aikoina..Jos tämä peli jatkuu, teen valituksen ja nukkumatti saa kenkää (tai tossua tai jotain), eikä ikinä enää saa mistään oman alansa töitä
Take your shot, I'm standing here You can't take what I hold dear The stains will disappear
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
...
51
52
53