Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Terveys
> Migreeni ja hiilihydraattien himo
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Migreeni ja hiilihydraattien himo
Sivu:
<
1
2
Salla85
Lihaa luiden ympärille
perjantaina, 16. lokakuuta 2009 klo 12:13
Huomasin tälläisen ketjun ja pakko tulla sanomaan, että migreenipotilas olen minäkin ja hiilarihimosta kärsivä.
Aina kun pää on kipeä(migreeni alkaa pahalla jännityspäänsäryllä), tekee mieli ihan älyttömästi suklaata ja muuta hyvää. Oikean kokoisia ruoka-annoksia on vaikea syödä, mutta napostelisin jotakin pientä koko ajan.
Ja sitten migreenikohtauksen iskiessä olen tavallaan halvaantunut eli liikkuminen on vaikeaa/hidasta, puhe sammaltaa, kuulen ja näen heikosti, makuaisti heikkenee ja mitä vielä.
Nukkua pitäisi tarpeeksi, stressiä ei saisi olla, syödä pitäisi säännöllisesti ja suht terveellisesti, aurinkolasit pitäisi olla aina kun on vähänkin kirkasta.... jne...
Patrik Borg
Asiantuntija
torstaina, 30. syyskuuta 2010 klo 09:43
Matala verensokeri on ihan keskeinen laukaisija migreenille ja päänsärylle, joten tuo makeanhimo on ihan looginen kokemus. Ja monella migreenitaipumus helpottaa paljon kun saa syömistä parannettua.
Eikä migreenipäänsärky ole ainoa mikä voi olla seurausta matalasta verensokerista. Dagen efter päänsärky on samaa sukua, joten juhliessakin kannattaisi syödä välillä.
http://patrikborg.fi
,
http://patrikborg.blogspot.com
sumatra
lauantaina, 28. tammikuuta 2012 klo 15:53
Migreenistä minäkin kärsin, tosin nykyään onneksi yhä vähemmän. Herkkuhimo, mutta lähinnä salmiakin ja sipsien himo tosiaan vaivaa. Itse olen miettinyt, et kun suuhun tulee paha maku ennen migreeniä niin sitä torjuu näillä.. Tiedä voiko pitää paikkaansa, mutta lopetettiin valmiiksi marinoitujen lihojen käyttö n pari vuotta sitten ja samantein alkoi migreenit vähentyä. Onko näillä yhteyttä vai ei, sitä en tiedä, mut muuta selitystä en ole keksinyt. Muutenkin kun koittaa pitää verensokerin tasaisena ja syö kunnollista ruokaa niin tuntuu kohtauksien määrä laskevan.
Tiiku-
perjantaina, 10. helmikuuta 2012 klo 09:07
sumatra, oon tehnyt oman migreenini suhteen samanlaisen huomion noista marinadeista jne. Mä oon päätellyt, että niissä on niin paljon lisäaineita sun muita, jotka mulla laukaisee migreenin.
Kun kiinnitän huomiota mahdollisimman naturelliin ruokavalioon (eli lihat marinoimatta, laitan itse niitä mausteita joita haluan, luomua, kotimaisia vihanneksia, ei herkkuja) niin kohtauksia tulee harvemmin. Pikaruokaa en voi syödä ollenkaan, joko tulee migreeni tai alkaa välittömästi närästää. Se nyt onneksi ei mun heikkous olekaan.
Suklaa, juustot, liian pitkä ruokaväli ovat mulla niitä jotka voivat laukaista migreenin. Niihin saattaa tulla himo, varsinkin just kuukautisten yhteydessä. Hajusteet, kirkkaat valot myös häiritsee.
Stressaaminen on pahinta. Tai se kun se stressi helpottaa, silloin se hyökkää, tavallaan kun "on lupa".
Migreeni on ihan kamala "tauti", oon kärsinyt siitä 12-vuotiaasta lähtien ja tuntuu että se vaan pahenee. Mutta on myös sanottu että migreeni on älykkäiden ihmisten tauti, voihan se jotakin lohduttaa
Sivu:
<
1
2
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
Verkkiksen laihdutusryhmä
tänään
kello 19:41