Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Terveys
> Laihdutusta psyykenlääkkeistä huolimatta...
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Laihdutusta psyykenlääkkeistä huolimatta...
Sivu:
1
2
3
4
5
6
>
kiskis82
maanantaina, 1. maaliskuuta 2010 klo 11:28
Löytyykö täältä muita, jotka joutuvat syystä tai toisesta syömään psyykenlääkkeitä tai muita lihottavia lääkkeitä ja yrittävät silti laihtua?
Itse olen lihonut psykoosilääkkeiden takia ja nyt yritän niistä huolimatta pudottaa painoa.
Saa laittaa myös privaviestiä jos ei halua julkisesti leimautua.
Vertaistukea kaipaan.
Kristiina71
maanantaina, 1. maaliskuuta 2010 klo 18:24
Heippa, et ole ainoa. Myös minä olen lihonut psykoosilääkkeen (Risperdal) takia. Olen syönyt sitä kahteen otteeseen vaikean masennuksen takia. Ensimmäisellä kerralla lihoin noin 7 kiloa ja nyt toisella noin 10 kiloa. Sitä ennen olin juuri lihonut tupakoinnin lopetuksen takia 25 kiloa puolessa vuodessa ja ennen tätäkin olin ollut ylipainoinen
.
Nyt siis saldoa on yhteensä 134 kiloa ja jotain on tehtävä. Perehdyin Patrik Borgin ajatusmaailmaan rennosta syömisestä ja huomasin pitäväni siitä. Mielestäni hyvää on se, että Patrikin opit eivät johda itsensä syyllistämiseen, jos retkahduksia tulee eteen. Näin ainakin minä olen ymmärtänyt.
Ei muuta kun tsemppiä painonhallintayritykseen.
aner_
Hitaasti, mutta varmasti. :)
maanantaina, 1. maaliskuuta 2010 klo 18:39
Heippa!
Itse lihoin reilusti syödessäni LITOa. Painoin pikkaista vajaa 80kiloa kun lääkitys aloitettiin ja painon annettiin nousta valittelustani huolimatta aina 94.8 kiloon asti. Sitten sain vihdoin lääkkeen vaihdetuksi ja nyt olen onnistuneesti saanut painon laskusuuntaan.
Tuon Liton aikana hankin itselleni kausikortin kuntosalille ja liikuin suhteellisen paljon, mutta paino vain nousi. Toisaalta ruokailutottumukseni oli metsässä ja pahasti, että sekin on varmaan osasyynä siihen ettei painolaskenut. Mutta edelleen siis psyykelääkityksellä, ja elämäntaparemonttia tekemässä
öttismönkiäinen
maanantaina, 1. maaliskuuta 2010 klo 18:42
sivulla 8 on keskustelua tästä aiheesta otsikolla:
Masennus ja laihdutus
.
Sohvi kävi lisäämässä linkin mainittuun ketjuun.
« Muokattu viimeksi: maanantaina, 1. maaliskuuta 2010 klo 18:47 muokkaaja: Sohvi »
Sohvi
Klubiemäntä
Vähän päivässä, paljon viikoissa!
maanantaina, 1. maaliskuuta 2010 klo 18:48
Kävin lisäämässä öttismönkiäisen viestiin linkin hänen mainitsemaansa masennus ja laihdutus-ketjuun.
En kuitenkaan siirtänyt näitä viestejä sinne, kun tässä keskustelussa oli kyse psykoosilääkkeistä, jotka käsittääkseni toimivat hieman eri tavalla kuin masennuslääkkeet erilaisesta sairaudesta johtuen.
öttismönkiäinen
maanantaina, 1. maaliskuuta 2010 klo 19:13
arjen pulinoissa sivulla kaksi: mielenterveys ja painonhallinta
öttismönkiäinen
maanantaina, 1. maaliskuuta 2010 klo 19:16
mulla nosti mirtatsapiini puolessa vuosessa 19kiloa, lisäksi onefexor ja risperdal joka vaihdettiin vasta seroqueliin, jolla on kans painoa nostava vaikutus. Kiloklubin avulla olen nyt laihduttanut 10kiloa lääkkeistä huolimatta
« Muokattu viimeksi: maanantaina, 1. maaliskuuta 2010 klo 19:23 muokkaaja: öttismönkiäinen »
öttismönkiäinen
maanantaina, 1. maaliskuuta 2010 klo 19:23
painonhallinata, sivu 5: Lääkkeiden vaikutus painonhallintaan
eli keskusteluja lääkkeiden vaikutuksesta painoon on aika paljon
Gati
maanantaina, 1. maaliskuuta 2010 klo 19:37
juu täällä myös yksi. 5v söin cipralexia ja paino nousi 63kg:sta 78klioon
Pääsin jo 67kiloon kun kk sitten vaihdettiin lääkitys, nyt Sepram & Mirtazapin ja paino noussut 72kiloon
...harmittaa...
anskilia
maanantaina, 1. maaliskuuta 2010 klo 19:53
Minä lihoin Deprakine-lääkityksen aikana lähemmäs 30 kiloa. Nykyään syön sekä Lamictalia että Seroquelia plus vielä masennuslääkettä kaksisuuntaiseen mielenhäiriöön, mutta en ole huomannut noilla lääkkeillä vaikutusta ainakaan tuossa mittakaavassa. Lääkkeet tosin keräävät nestettä niin, että niveletkin ovat kipeinä, mutta olen siihen saanut nesteenpoistolääkkeen, jota voi ottaa tarvittaessa.
Tuo lääkitys ja lihominen on melkoinen noidankehä ainakin omalla kohdallani. Ensin masentaa, sitten lääkitys lihottaa ja se taas masentaa entisestään jne. Oma lääkärini on ymmärtänyt hyvin sen, että jatkuva lihominen ei todellakaan paranna oloani ja lääkitystä on rukattu ihan senkin takia.
Nyt sitten pyristellään eroon noista ylikiloista - lääkityksestä huolimatta! Tsemppiä ja mukava lukea muidenkin kokemuksista.
Sivu:
1
2
3
4
5
6
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät