Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Terveys
> Kilpirauhasen vajaatoiminta ja perusaineenvaihdunta
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Kilpirauhasen vajaatoiminta ja perusaineenvaihdunta
Sivu:
<
1
2
3
4
...
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
>
laihaxi
tiistaina, 14. helmikuuta 2012 klo 20:31
Kannattaa ottaa eri aikaan ettei mikään hidasta/estä thyroxinin imeytymistä. Silloin vain pitoisuudet heittelee ja olo on kurja.
Itse otan vitamiinit ym. joko lounaalla tai illalla.
Laihtumaan en minäkään ole onnistunut vaikka söisin kuinka vähän tai noudattamis mitä ohjeita. Liikkuisin kuinka pljon tahansa - ei mitään vaikutusta. Raivostuttavaa. Ja väitän syöväni terveellisemmin ja oikeammin kuin kukaan tuntemistani ihmisistä...
Pitäisi kai vaan olla sinut itsensä kanssa näin, mutta vaikeaa se on, kun ylipainoa on kaikkien mittarien mukaan.
Tsemppiä vaan kaikille!
maria78
keskiviikkona, 15. helmikuuta 2012 klo 09:38
laihaxi
Tsemppiä!!!
Ei mullakaan ole paino laskenut, ja todellakin syön paremmin, terveellisemmin kuin moni.
Luulempa että se on meidän kilpparilaisten ongelma. Ei vain jaksaisi kuunnella sitä että" kyllä sun pitäis painoa pudottaa"...
Voih, kumpa se alkaisikin tippua ruokaremontilla. Olen syönyt monta vuotta kuin diabeetikko, eli lautasmallin mukaan ja rasvatonta. TOKI olen repsuillut toisinaan, mutta en pahasti ja pääasiassa oiken syönyt.
Nyt olen 4kk käynyt salilla, kasvattanut lihaksia jotta se parantaisi aineenvaihduntaa. Löllöltä näytän edelleen, vaaka näyttää enemmän kuin ennen. Miksei tämä läski lähde
Että terveisiä vaan ja kovasti jaksamista, meitä on muitakin samasta kärsiviä
Sohvi
Klubiemäntä
Vähän päivässä, paljon viikoissa!
keskiviikkona, 15. helmikuuta 2012 klo 10:00
Mä muutin ruokavaliota aika totaalisesti. Aiemmasta vähäkalorisesta, runsashiilarisesta vähärasvaisesta lautasmallisyömisestä vähähiilihydraattiseen ja runsasrasvaisempaan ruokavalioon. Sellaiseen ruokavalioon, jota kakkosdiabeetikoille ohjeistettiin syötäväksi 1800-luvulla ja vielä 1900-luvun alkupuolella.
Silloinpa alkoi lyyti kirjoittamaan, paino lähti putoamaan ja kilpirauhanenkin alkoi toipua. Ero olossa ja virkeydessä oli niin huomattava, etten taatusti enää palaa takaisin siihen aiemmin mielestäni terveelliseen syömiseen. Se tapa toi minulle vain väsymystä ja jaksamattomuutta sekä huononsi kilpirauhasen toimintaa. Oravanpyörä oli valmis.
maria78
keskiviikkona, 15. helmikuuta 2012 klo 13:16
sohvi
Kiitos paljon kommentista!
Rasvan syöntiä on joutunut todellakin opettelemaan tämän kk:n myötä
Toivottavasti se pikkuhiljaa alkaa vaikuttamaan mullakin. Vielä ei ole tapahtunut mitään, mutta katsellaan muutama kuukausi eteenpäin.
Sohvi
Klubiemäntä
Vähän päivässä, paljon viikoissa!
keskiviikkona, 15. helmikuuta 2012 klo 13:19
maria78, onhan sulla kilpirauhaslääkitys oikealla tasolla?
jebu+
keskiviikkona, 15. helmikuuta 2012 klo 14:56
Mites Hiramunda huomasitko,että sulle olisi tullut finnejä armourin aloituksen jälkeen?Mulla on ruvennu naama kukkimaan ja mulla kun ei oo ikinä ollu finnejä niin kauhulla ajattelen,että kauankohan tätä vielä jatkuu.
« Muokattu viimeksi: keskiviikkona, 15. helmikuuta 2012 klo 14:58 muokkaaja: jebu+ »
Maijushka
Kesä 2007 paino 90 kg, Kesä 2010 paino ~116 kg, Kesä 2011 kilpparilääkkeillä -10 kg
keskiviikkona, 15. helmikuuta 2012 klo 15:18
Hei,
en olekaan tänne ennen kirjoitellut. Kilpirauhasen vajaatoimintaan oon nyt reilu vuoden syöny lääkkeitä. Painoa ehti tulla lähemmäs 25 kg ennen kuin sain lääkityksen. Nyt on hyvin noin 10 kg lähtenyt, mutta loput on kyllä jäänyt pahasti jumittamaan kehoon.
Aina olen ylipainoinen ollut; 176 cm/noin 90 kg. Mutta nyt tosiaan paino tuossa 103 kg hujakoilla. Syksyllä sain kolmisen kiloa pois tämän kiloklubin avulla. Samalla tavalla olen suurinpiirtein syönyt nyt noin 5kk.
Mietin juuri noita hiilareiden ja hyvien rasvojen määriä. Hiilarit minulla on ~50 % hujakoilla ja hyvät rasvat saan juuri ja juuri ~25 % ja sitten proteiinit on ~25 %.
Olin marraskuussa Kanarian saarilla, jossa ruuassa käytettiin selvästi paljon hyviä rasvoja. Sen huomasi vessassa käynnin yhteydessä
Reissun jälkeen vasta tajusin oikein kunnolla hyvien rasvojen merkityksen ja niiden tärkeyden.
Kysymys kuuluukin: Miten saisin lisää hyviä rasvoja ilman niin kauheita määriä kaloreita?
Rypsiöljyä käytän säännöllisesti, keijun 80% kasvirasvamargariini on käytössä. Vielä pitäisi jotain hyviä esim. pähkinöitä keksiä, mutta ikinä en ole ollut niin pähkinöiden ystävä. Ja onkos niissä pähkinöissä aina suolaa ym? Ja hmmm.. olikos joku avokado tms kans hyvää, siis rasvan osalta? Mitä semmoiselle pitäis tehdä? Hyvä jos edes tunnistan sen kaupassa
Muoks:
Niin ja vielä: lääkitys on ollut ihan kohdallaan viime kerralla. Tosin ensi kuussa olisi jälleen kontrollin aika..
maria78
torstaina, 16. helmikuuta 2012 klo 16:48
keskiviikkona, 15. helmikuuta 2012 klo 13:19
Sohvi kirjoitti
:
maria78, onhan sulla kilpirauhaslääkitys oikealla tasolla?
Ainakin 4kk sitten oli, ylärajoillakin vielä.
Killer*Queen
perjantaina, 17. helmikuuta 2012 klo 08:03
nyt tuntuu, että menee takapakkia ja lujaa.. 2 viikkoo noston jälkeen meni hyvin, mut nyt taas on se ettei kiinnosta oikeen mikään, väsyttää, paleltaa yms yms yms kaikki mahdolliset oireet mitä mul on..
nyt pyörähti viides viikko käyntiin tällä 50 mikrolla ja mietin, et meniskö ens viikolla jo labraan ku ei jaksais odottaa uutta nostoa..
OmppuMassu
perjantaina, 17. helmikuuta 2012 klo 09:07
Mulla kävi edellisen noston jälkeen ihan samalla tavalla, että ensin tuntui, että nyt alkaa toimia ja sitten tulikin taantumus. Mutta yritä odottaa kuitenkin kuusi viikkoa täyteen ennen labroja. Mulle ainakin lääkäri sanoi, että koska lääkkeet vaikuttavat niin hitaasti, niin vaati sen kuusi viikkoa, ennen kuin näkyy arvoissa.
Sivu:
<
1
2
3
4
...
42
43
44
45
46