Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Terveys
> Kädet jäässä laihduttaessa
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Kädet jäässä laihduttaessa
Sivu:
1
2
>
Sontol
torstaina, 9. helmikuuta 2012 klo 10:38
Hei,
Löytyisikö teiltä vinkkejä käsien "jäätymiseen" ?
Minulla on ollut aina sama ongelma alikaloreilla laihdutettaessa. Eli ilmeisesti kroppa säästelee lämmityskustannuksissa kun ei saa tarpeeksi polttoainetta ...
Kädet on umpijäässä 24/7. Olen yrittänyt hierontaa, kuumaa vettä, käsineitä, mutta tuntuu ettei mikään auta.
Ulos pakkasella mennessä tilanne pahenee niin, että sormia alkaa särkeä ja kipu on tosi kova
Normaalisti syödessä tätä ongelmaa ei tule.
Jessie83
torstaina, 9. helmikuuta 2012 klo 10:43
Monestihan vilu iskee siinä vaiheessa, kun mennään pitkään ihan liian pienillä kaloreilla... Eli kuinka suuret vajeet sulle tulee?
Sontol
torstaina, 9. helmikuuta 2012 klo 11:02
No minä aloitin tämän projektin vuodenvaihteessa eli reilu kuukausi on nyt menty näillä kaloreilla.
Vajetta tulee vaihdellen -500 kcal molemmin puolin.
Esim. viimeiset neljä pvää
Su -479 kcal
Ma - 519 kcal
Ti - 504 kcal
Ke - 508 kcal
Mielestäni nuo on ihan suositusten rajoissa...
Jessie83
torstaina, 9. helmikuuta 2012 klo 11:20
No on kyllä, ei noissa ole mitään moittimista. Merkillinen juttu.
Bullakas
kyllä humppa huolet karkoittaa
torstaina, 9. helmikuuta 2012 klo 12:08
Mulla on palelevat kädet riippumatta syömisistä. Talvisaikaan käytän "irtohihoja", ts. sellaisia pitkiä ranteenlämmittimiä, jotka tulevat kämmenen päälle. Irtohihat ovat sisätiloissa melkein aina päällä, miinus hetket saunan jälkeen
Auttavat jonkin verran. Kuuma juoma (itse juon teetä) auttaa myös, sillä sen lisäksi, että saa sisäistä lämmikettä, voi lämmitellä sormia kuumaa mukia vasten...
Mun käsittääkseni tämä on vain huonoa ääreisverenkiertoa. Sukuvika, äitini on samanlainen. Jotkut kehuvat avantouintia, mä olen pari kertaa kokeillut, mutta en ihan hirveästi tykännyt, kun täällä paikalliset avantouintipaikat ovat tosi ruuhkaisia.
Martha Manson
torstaina, 9. helmikuuta 2012 klo 18:34
Ennen en palellut koskaan. Kuljin pakkasessa ilman hattua ja käsineitä ja kotona olin yleensä paljain jaloin. Sitten sain vahvat verenpainelääkkeet ja aloin palella. Lisäksi minulla on työtapaturmassa tullut sormivamma, jonka takia oikean käteni verenkierto on vielä huonompi kuin vasemman.
Minulla palelu siis selvästi johtuu verenpainelääkkeistä (erityisesti beetasalpaajasta), mutta laihduttaminen pahentaa asiaa. Usein tekee mieli syödä enemmän vaikka ei olisi nälkäkään, vain siksi että tulisi lämmin. Ethän vain tupakoi, se nimittäin supistaa verisuonia?
Käsineet ja hieronnat ja ja kuumat juomat on kokeiltu täälläkin. Liikunta auttaa minulla jonkin verran, sillä palelu on pahinta silloin kun olen paikallani. Ulkona yritän liikkua niin ripeästi, että hengästyttää, silloin käsien palelu pysyy siedettävällä tasolla. Pidän myös useampia käsineitä päällekkäin, päällimmäisenä miehen isot nahkarukkaset.
Vanha nyrkkisääntö on että kun jalkoja palelee, laita hattu päähän ja kun päätä palelee, laita sukat jalkaan. Tämä tepsii jossain määrin myös käsien paleluun. Minulla on vanhasta villapaidasta tehty hassu baskerin ja kokinhatun risteytys, jota pidän sisällä ollessani. Se ei kokonaan poista käsien palelua, mutta ei sentään palele niin että koskee. Pipo päähän siis, jospa se auttaisi!
annelli
lauantaina, 11. helmikuuta 2012 klo 13:35
Mullakin on alkanut jalkoja ja käsiä palella painoa pudottaessa. Varpaat nyt on yleensäkin vähän kalikat olleet, mutta käsissä mulla ei koskaan ennen ole ollut sitä ongelmaa, päin vastoin olen aina ollut kavereiden suosiossa käsien lämmittäjänä x) Olen kans ennen voinut kulkea pihalla ihan missä kelissä vaan ilman pitkiä kalsareita, pipoa tai hanskoja mutta nykyään tuntuu että pikkupakkasillakin pitää vetää kauhea määrä vaatetta päälle.
Äidillä aikoinaan kans alkoi palelu, kun pudotti painoa, ja silloin hän huomasi sen johtuvan siitä, että oli jättänyt lähes kaiken rasvan ravinnostaan pois (laihdutti Painonvartijoiden ohjeilla). Sitten kun alkoi laittaa taas margariinia leivälle niin vaiva helpotti.
Flora's Secret
lauantaina, 11. helmikuuta 2012 klo 13:42
Minäkin palelin kovasti kun laihdutin väärin (liian vähän energiaa, ja varsinkin liian vähän rasvaa) ja paino putosi turhan nopeasti. Olen myös huomannut, että nyt kun harrastan aktiivisemmin liikuntaa, en palele yhtä paljon. Verenkierto vilkastuu kun liikkuu, joten tulee heti lämpimämpi olo. Olen myös muuttunut lihaksikkaammaksi liikunnan ansiosta, ja verenkiertohan on parempi lihaksissa kuin rasvakerroksessa, joten sekin voisi selittää miksi en enää palele niin herkästi.
Cofu
lauantaina, 11. helmikuuta 2012 klo 17:31
Itselläni on vastaavaa ongelmaa, tosin siihen ei liity laihdutanko vaiko enkö. Tila on mennyt pahemmaksi vuosi vuodelta ja reumalääkärit ovat ihmeissään kun eivät ole vastaavaa nähneet.
Olen siis aina kärsinyt kylmistä käsistä ja jaloista. Nyt sitten vuosien varrella talvet ovat enempi ja enempi persiistä. Sormien nivelet tulehtuvat kivuliaasti milloin mistäkin, verenkierto ei pelaa, toiminnot ei pelaa, kädet ovat etenkin kylmässä sinipunaiset ja kovat pakkaset aiheuttavat sormissa aivan hirveät kivut. Kesällä kaikki on kunnossa, mitä nyt vielä 15 asteen lämmöissäkin on pakko pitää hanskoja kun palelevat. Kevään tullessa tulehdukset kuitenkin häviävät ja taas syksyn tultua hiippailevat takaisin.
Reumakokeet on toistaiseksi olleet vielä puhtaat, mutta optimistisia ei sen suhteen olla että niin jatkuu pitkään. Raynauldin oireyhtymä on tällä hetkellä ainut varma diagnoosi, se kulkee vahvasti suvussa äidin puolelta. Ja fibromyalgia, mutta sehän nyt ei olekkaan välttämättä kaikkien mielestä mikään "sairaus"
. Olen kuulemma mystinen tapaus, jotain on vialla mutta lääkäritkään ei keksi että mikä
.
Sontol
maanantaina, 13. helmikuuta 2012 klo 08:11
Onpa tullut paljon vastauksia, kiitos kovasti jokaiselle.
En tupakoi enää, olen ollut polttamatta juhannuksena kolme vuotta. Muistan kyllä, että tupakointi vaikutti käsien ja jalkojen verenkiertoon, tupakka-aikoina olin myös aina kädet kohmeessa. Voikohan se vaikuttaa vielä vuosien jälkeen? Poltin kuitenkin aika kauan (n. 15 vuotta)
Mitään lääkkeitä en käytä. Rasvaa syön mielestäni kohtuullisesti, ainakin energiapallo on minulla joka päivä vihreänä, että ei varmaan siitäkään löydy ratkaisua.
Ps. Cofu toivottavasti sinulle löytyy diagnoosi ja saat oikean lääkityksen/ratkaisu. En voi kuvitella jos tämä olisi joka talvinen ongelma
Sivu:
1
2
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
Pienten lasten äidit
tänään
kello 19:36