Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Terveys
> Ehkäisykeskustelu
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Ehkäisykeskustelu
Sivu:
<
1
2
3
4
...
49
50
51
52
53
54
55
...
58
59
60
61
>
mam,mam
maanantaina, 10. syyskuuta 2012 klo 12:29
Hei.
Mulla on aika papa kokeeseen 21 pv, ja ajatteli samalla pyytää kierukkaa...
Kysymys kuuluukin: miten seksihalut on muuttunu kierukan kanssa
mulla halut lähtee oitis, jos syön e-pillereitä.
En millään halua satsata 200 eskoo kierukkaan ja sitten todeta että ei haluta yhtää. Kortsut ja siteet on rahansa väärtti, kun seksielämä on kunnossa. Eniten pelkään että se lytsi tyssää kuin seinään muutaman viikon päästä...
Kokemuksia e-pillereistä ja kieruksta?? pystyykö verrata ja onko ollu "haluttomuusongelmaa" pillereiden kanssa?
KIITOS!
p.s. mulla on 2 lasta 4 ja 6 vee. Söin pillereitä ennen ekaa lasta ja kokeilin NuvaRing rengasta... sekin vei halut lähes nollaan...
Jaksaajaks
21.1.2012: 94,6 kg 21.1.2013: 80,6 kg
maanantaina, 10. syyskuuta 2012 klo 13:31
Nöppöskä, oliko sulla kauan ollut se kapseli?
Mulla on ollut ehkäisykapseli nyt noin puoli vuotta ja se aika meni ilman kuukautisia kokonaan, mutta sitten ne tulikin ja runsaina tulivatkin. Nyt 1,5 viikon jälkeen ne on loppuneet, ja oon ihan sormet ristissä, että saisin olla ilman niitä ja mitään vuotoja jatkossa...
Nöppöskä
Sanoitko sika?!? Sulle se on HERRA Sika!
maanantaina, 10. syyskuuta 2012 klo 14:45
Mulla ehti olla tammikuun lopulta elokuun lopulle, eli yhteensä 7 kk. Ja siis ehkä 2 kk oli vuodotonta aikaa. Kun otin kapselin pois, niin tuli saman tien 7 päivän "menkat" (mitä lie vuotoa) ja sen jälkeen loppuivat kuin seinään. Nyt niitä tavallisia menkkoja odotellessa
Ja limakalvot on todella paljon paremmassa kunnossa nyt. Kun kävin perhesuunnitteluneuvolan terkkarilla juttelemassa tosta kapselista, niin sanoi, että mun lisäks on kuulemma ollut 3 muutakin tapausta ihan pienen ajan sisään, jotka oli joutuneet jatkuvan tiputtelun takia poistamaan kapselin.
Toivottavasti sulle
jaksaajaks
kapseli kuitenkin sopisi!
RentoTessu
Suurin viisaus on tieto siitä, ettei tiedä mitään. - Sokrates -
maanantaina, 24. syyskuuta 2012 klo 13:23
Tänään on sitten Mirena-hormonikierukka asennettu. Olipas helppo homma, ei tuntunut juuri missään. Pikkuisen vihlaisi, kun laittoivat sondin kohtuun, itse kierukan asennus ei tuntunut sitäkään vähää. Oli vielä kandi laittamassa gynen ohjauksessa. Nyt odottelemaan, mitä käy, tuleeko sivuvaikutuksia ja loppuuko menkat.
ragazza
perjantaina, 28. syyskuuta 2012 klo 15:23
Mulla on aika varattuna parin viikon päästä ja tarkoituksena laittaa gynellä tuo hormonikierukka. Tähän asti oon syönyt Cerazettea, mutta ne tulevat aika kalliiksi pidemmän päälle. Pillereiden hyvänä puolena on ollut se, ettei menkkoja tule alun (6 kk pientä tiputtelua) jälkeen, ja toivon todella, että pysyvät poissa myös kierukan kanssa. Lisäksi toivoisin, että tuo paikallinen hormonivaikutus ei huonontaisi niin paljon ihoa.
Hieman jännittää vaan tuo asennus, kun ei ole synnytyksiä eikä niitä menkkojakaan. Mutta joku paikallispuudutus on ilmeisesti mahdollinen?
RentoTessu
Suurin viisaus on tieto siitä, ettei tiedä mitään. - Sokrates -
perjantaina, 28. syyskuuta 2012 klo 17:52
^Kohdunkaulan puudutusta tietääkseni voi käyttää siinä hommassa, mutta ei sekään ihan kivutonta ole. Gyne varmaan arvioi kannattaako. Mutta suosittelen ottamaan Buranaa tms. pari tuntia ennen toimenpidettä.
mam,mam
tiistaina, 2. lokakuuta 2012 klo 16:03
Hei.
Mulle pantiin tänään aamulla hormoonikierukka. Oli ottanu 1 h aikasemmin 1g panadolin ja noin 20 min aikasemmin 600mg buranan, oli pojat kivuliasta. Meinasin pyörtyö ja Kätilö sai soittaa hoitajan apuun... Oon aika mamis....
Nuorin (pian 5v.) synty ilman puudutusta... Se synnytys oli kyllä aavistuksen kivuliaampi. Kierukka nipisti vaan vähän, mutta jälkeenpäin kohtu krampas aniakin 3 tuntia, vasta toisen Buranan jälkeen loppu kivut...
USKON silti että oli kivun arvonen kokemus... Ei tarvi muistaa pillereitä!
Tsemppiä. Ota tukihenkilö mukaan jos oot yhtään mamis tyyppiä... Kiva jos on joku keneen luottaa kun "pelottaa"!
Sinikeiju-
tiistaina, 2. lokakuuta 2012 klo 16:15
mam,mam
pakko kysyä että miten sulla on koskenu esim papa-kokeen ottaminen? minulla olisi kierukan laitto viikon päästä (jos vain se mahtuu kohtuun) ja hiukkasen jännittää tuo kipu... mutta toivottavasti kierukka mahtuu ja vielä enemmän odotan sitä että menkat hyvällä tuurilla jää pitemmän päälle kokonaan pois
mam,mam
tiistaina, 2. lokakuuta 2012 klo 16:23
Sinikeiju-
Papa-koe ei sattunu kun otettii reilu viikko sitte, vähän epämukava...
Hyvin se menee. Usko pois! Mä jännitän normaalia gyn-tutkimuta niin että verenpaine on 200/100! Mun eka gyn-tutkimus oli TOSI epämukava ja se sattu, siksi pelkään! Muut on ollu ihan "kivoja" jos niin voi sanoo.
Pyydä jotain ystävää tai sun miestä mukaan, pitään kädestä kiinni!
Otat kunnolla Buranaa ennen! Vähintään se tunti ennen!!! Olin kurssilla tänään ja en hokannu että olis pitäny ottaa se burana ajoissa! Ja se kipu menee ohi kun liikkuu... Eli jos sun pitää istua heti asennuksen jälkeen niin ota loppupäivä saikkua! Pyydä siltä ketä laittaa!
Hyvin se menee!
Chott
keskiviikkona, 3. lokakuuta 2012 klo 18:27
Puudutuksen lisäksi noihin operaatioihin saa myös rauhoittavan
Mulle laitettiin hormoonikierukka ja samalla höyläiltiin hyvänlaatuinen kasvain pois. Puuduttaminen tuntui ikävälle, kierukan laittaminen ei sitten tuntunut missään vaikka edellinen tähystys oli helvetillinen (no ei ollut puudutusta). Erittäin kovaa kipua oli kun sitä kasvia höylättiin (eihän se puudutus sinne asti yltänyt tietenkään) mutta ei siihen kuollut
Hävettää myöntää että siinä tunnin aikana tuli vähän tirautettua mutta sai vaan lisää nappia kielen alle ja kummasti helpotti.
Sivu:
<
1
2
3
4
...
49
50
51
52
53