Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Terveys
> Atooppinen iho ja akne
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Atooppinen iho ja akne
Sivu:
<
1
2
3
4
5
Pullapallo
Karpaten kevyeksi
sunnuntaina, 29. toukokuuta 2011 klo 19:35
Roaccutanissa on sitten sellainen ominaisuus, että se pukkaa ensin ihon tosi huonoksi, kun rasva lähtee sieltä ihon sisältä kohti pintaa. Sitten sen huonon jakson jälkeen alkaa paraneminen. Toivottavasti lääkärisi sitten määrää riittävän pitkän kuurin ja jaksat sellaisen syödä ihon tilapäisestä huononemisesta huolimatta.
-20kg/5kk www.karppaus.info
tuittunaattori
sunnuntaina, 29. toukokuuta 2011 klo 22:25
Joo nyt näkyy nimenomaan tuo iho-ongelmien paheneminen, tai no, yhtä paha se on kuin ennenkin, mutta tuntuu että finnejä puskee aiempaakin herkemmin. Jaksan kyllä odottaa parempia aikoja kun aiempien kokemusten jälkeen tiedän että kyllä tilanne tästä helpottuu.
reperepe
sunnuntaina, 29. toukokuuta 2011 klo 23:05
Ajattelin kanssa kertoa kokemuksistani. Itselläni tosi kuiva iho ja kärsinyt aknesta. Roaccutanin olen syönyt viisi kertaa. Joka kuurin jälkeen iho parani, mutta vähitellen näppyjä alkoi pukkaamaan ja tilanne palautui lähtöpisteeseen. joku lääkäri sanoi, että Roaccutanilla on jo saavutettu se taso mihin se pystyy, joten uusinta kuurit ei auta. Diane Novat/Freyat (tms. korvaavat pillerin) on auttanut, sillä niillä iho pysyy suht koht kunnossa. Talvella tosin nahka on kauheen kuiva ja tuntuu, ettei oikeen mikään rasva tai voiden käy naamalle, vaan se ärtyy heti punottaville ja kirveleville näpyille. Olen kokeillu kaikenmaailman cliniquet, chanelit, Vichyt yms. ja talvella parasta on apteekin perusvoide.
Kauhulla odotan, josko jossain vaiheessa pitäis miettiä pillereiden pois jättämistä, jos haluaa perheen lisäystä. Enkä muutenkaan tiedä kauan niitä voi syödä. Ikää on kohta 30-v ja nyt olen syöny niitä ainakin 6 vuotta.
Pullapallo
Karpaten kevyeksi
sunnuntaina, 29. toukokuuta 2011 klo 23:13
Just siksi mä en sitä Roaccutania syökään kuureina vaan kokoaikaisesti ylläpitona. Naama pysyy kuosissa ja päänahka ehjänä.
-20kg/5kk www.karppaus.info
jiiiic
maanantaina, 26. joulukuuta 2011 klo 02:48
Ite olen taistellut finnien kanssa öö, 13-14 vuotiaasta lähtien. Rehellisesti voin sanoa, että joka ikinen päivä oon taistellut niitä vastaan. Aina iltasin ennen ku menny nukkumaan yrittännyt pestä ja hinkata naamaa niin puhtaaks, että aamulla sais herätä puhtaamman näkösenä, mutta ei... aina niitä tulee, ja aina on tullu. Tällä hetkellä oon 20 vuotias ja iho ollu samassa kunnossa, rasvanen ja finnejä katoaa joka pari ja pari aina pumpahtaa tilalle. V*tuttannu ihan sairaasti... Kaikki voiteet, rasvat, tabletit on käyty läpi. Paitsi Roacuttan. Kunnioitan kuitenki omaa kehoa sen verran, että en semmosta myrkkyä kyllä keholleni edes suostu antamaan... Joka päivä urheilen ja liikun todella paljon, eli varmasti sekin on yksi syy miksi finnejä pukkaa normaalia enemmän.
Yks päivä sitte luin ihan vain sattumalta jostain nettisivulta, jonku tyypin kirjoittamaa juttua, että koittakaapa pestä ihonne 1-2 kertaa päivässä, pelkällä vedellä! Aluks mietin, että ei oo mitenkää mahollista, että voisin olla pesemättä millään sen vahvemmalla aineella lärviä, naamahan kukkis ihan perhanasti sen jälkeen... No pitihän sitä kaiken toivossa tätäkin neuvoa yrittää... Ja ei muuten ollu hullumpi neuvo tältä kaverilta. Itellä ainakin toiminnut erittäin hyvin, en ois ikinä uskonnut että pelkkä vesipesu voi auttaa näin paljon. Heti ku alotin pesemään näin, meni n. 3 päivää niin huomasin ihossa jo huomattavaa eroa, paljon pirteämpi ja eloisampi iho, ja nykyään on vielä paremmassa kunnossa kun pesen aamusin kerran pelkällä vedellä naaman ja iltasin pesen kookosöljystä tehdyllä saippualla.
Aivan uskomatonta, että oon pistännyt näitten vuosien aikana satoja satoja euroja kaikenmaan voiteisiin, rasvoihin, tabletteihin ym.. huhhuh.
Mutta ratkasu onki ollu niin yksinkertanen ku vesi?? On siitä vedestä vain apua niin moneen.
Flora's Secret
maanantaina, 26. joulukuuta 2011 klo 08:19
jiiic, ehkä ihosi on kärsinyt jatkuvasta vahvojen aineiden käytöstä ja yrittänyt puolustautua rasvottumalla entistä nopeammin? Hyvä jos löytyi helppo ja halpa hoitokeino!
kevyeksi
maanantaina, 26. joulukuuta 2011 klo 10:15
"Ennen vanhaan" eli 60-70-luvulla neuvottiin pesemään vain vedellä (jopa keitetyllä) ja välttämään rasvoja, jotta iho hengittäisi. Tukka piti pitää pesemättä muutaman päivän, jotta päänahan talirauhaset rauhoittuivat.
Mitä enemmän kuuraa, sitä enemmän iho erittää rasvaa suojelemaan itseään. Kannattaa todella pitää "pesemättämyyspäiviä" aina kun se on mahdollista. Sisäisesti otettuna rasva (öljy, kokosrasva) auttavat myös ihon tasapainoon.
Sikako
torstaina, 9. helmikuuta 2012 klo 16:41
Jep jep, meikäläisellä on myös atooppinen akneiho.
Akne puhkesi kolmekymppisenä. Roacutan kuuri paransi ihon, mutta se ongelma palasi muutaman vuoden kuluttua. Diane Nova piti jonkin verran aknea kurissa.
Nelikymppisenä alkoi sitten iho kuivamaan ja samalla akne paheni. On tämä kyllä hel**tillinen yhdistelmä!!!
Kaikenlaisia konsteja olen kokeillut vuosien varrella. Nykyään en käytä puhdistukseen enää lainkaan vettä. Käytän apteekin Avene tuotteita muualle kasvoille, mutta silmien ympärille Physiogeliä. Siinä minun konstini.
Runsas vedenjuonti ja sokerin minimointi olisi hyvin tärkeätä, mutta tuppaavat aina unohtumaan. Silloin, kun saan naamani huonoon kuntoon niin nuo kyllä palaavat mieleen ja palaan ruotuun.
Jaksamusta meille kaikille iho-ongelmaisille!
Neiti Niisku
torstaina, 9. helmikuuta 2012 klo 17:08
Täällä myös yksi iho-ongelmainen. Akne puhkesi kolmannella luokalla ja siitä lähtien on ollut finnejä naamassa enemmän kuin tarpeeksi. Myös atooppinen iho löytyy ja käsissä pomphlyx niminen vaiva ja milloin mitäkin ilmenee ihossani. Olen kokeillut kaikki kauppjen ja apteekkien tuotteet ja kokeillut pelkällä vedellä pesemistä, syönyt antibioottia, käyttänyt antibiootti liuoksia eli tehnyt lähes kaiken (paitsi Roaccutania en ole syönyt koska katsoin mitä se teki siskolleni). Kolmisen vuotta sitten kertakaikkiaan kyllästyin ja aloin "mainoksen uhriksi" ja tilasin
ProActicivia
ja kappas keppana niin sehän auttoi!! Käytin delux settiä ja siinä kun on ihonkuorinta ja kasvopesu joka poistaa rasvan ja sitten on päivä/yövoidetta joka kosteuttaa ja lisäkosteutukseen vihreä tee voidetta ja rasvaisia kohtia varten oil control- voide sekä finneihin finnikynä. Kuulostan mainostajalta, mutta siinä on oikeasti joka naamavaivaan (joita minulla on kaikki mutta eri kohdissa) tuote.
Tyhmänä käytin sitä vuoden ja sitten lopetin kun iho oli niin hyvä..nythän sitten tilasin uuden paketin kun finnit palasi. Minä ehdottomasti kehotan kaikkia kokeilemaan jos kaikki muut on jo kokeiltu- eihän siinä menetä mitään. Minä rakastuin tuotteisiin ja hinta-laatusuhde on kuosissa.
Mirmu
torstaina, 9. helmikuuta 2012 klo 22:05
Itellä nyt seitsemän vuotta aknea takana, kokeiltu on kaikki e-pillereistä Roaccutaniin. E-pillereitä olen syönyt lähes koko tämän 7 vuoden ajan, välillä taukoa ja sitten taas. Nyt jälleen lopetin, koska ne eivät pidä ihoani kunnossa, enkä siis halua turhaan tunkea itseeni niitä hormoneja. Dalacinin hankintaa olen tässä pohtinut/yrittänyt saada aikaiseksi, kun se on tehonnut hyvin. Eikä tarvitsisi ottaa mitään lääkkeitä sisäisesti.
Seitsemän kuukauden Roa-kuuri piti finnit poissa vajaan kolme kuukautta kuurin lopettamisen jälkeen, jo toisen roa-vapaan kuukauden aikana alkoi puskea uutta finniä ihoon. Epäilen hieman, josko annostus oli turhan pieni, sillä lukemani mukaan puolet minua kevyemmilläkin tytöillä on ollut suurempi annos (minulla siis 30 mg/päivä, painoa tuolloin 65 kiloa). Uuden Roan ajattelin aloittaa sitten, kun saan opiskeluelämän pakettiin ja vakituisen työn, niin että on rahaa maksella noita eikä alkoholin välttäminen haittaa enää yhtä paljoa.
Ite olen huomannut, että minun ei kannata mitään Orioinin perusvoiteita käyttää. Heti kun otan Aqualan L:n tai Humektanin käyttöön, alkaa finniä pukata enemmän. Nuo ovat niin parabeeneilla kyllästettyjä, ettei minun iho tykkää. Jokin vähän rasvaisempi voide pitäisi kuitenkin löytää, kun etenkin näin talvisin iho hilseilee ikävästi ja kuivia kohtia tulee ajoittain. Varsinaista atooppista ihoa minulla ei kuitenkaan kaiketi ole.
Sivu:
<
1
2
3
4
5
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»