Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ravinto
> yhden henkilön talous
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
yhden henkilön talous
Sivu:
1
2
>
Virtahepo?
tiistaina, 31. elokuuta 2010 klo 13:11
Miten te muut käytätte noita valmiita menu-ehdotuksia? Haluaisin kovasti käyttää mutta ongelmaksi muodostuvat kaikki nuo ihanat reseptit.
Teen ruokaa neljän henkilön reseptillä ja syön siitä yksin
Eli tarkottaisi sitä että syönkin maanantaina tekemääni ruokaa torstaihin asti...
Pakastin on täynnä marjoja eikä sinnekään voi loputtomasti ruokaa tunkea.
Onko joku keksinyt tähän toimivan ratkaisun? Tai sitten toivoisin valmista menuehdotusta joissa otettaisiin huomioon se että kaikilla ei ole sitä ruokaseuraa
Merry
Klubiemäntä
Om nom nom nom
tiistaina, 31. elokuuta 2010 klo 13:15
Tee pienempää annosta, eli puolita tai vaikka jaa neljällä annetun reseptin ainesosat. (Tietysti joissain resepteissä voi olla hankalahkoa jos tulee todella pieni satsi). Merkkauskaan ei hankaloidu, koska resepteissä on annoskoot, eli voit merkitä edelleen syöneesi yhden annoksen kyseistä sapuskaa. Olettaen siis toki niin, että jos puolitat neljän hengen reseptin, niin syöt puolitetusta reseptistä kaksi kertaa.
Naamis
Oon kaunis ja iso ja pystyn sen myöntämään: mää syön tänään!
tiistaina, 31. elokuuta 2010 klo 13:30
"Eli tarkottaisi sitä että syönkin maanantaina tekemääni ruokaa torstaihin asti... "
Kyllä me tämmöisessä kahdenkin hengen taloudessa useinkin syödään samaa ruokaa ma-ke tai jopa ma-to
Esim. joku keitto, sitä tulee AINA liikaa, vaikka muka yrittää tehdä kohtuullisen kokoisen annoksen
Pudotusta takana 16,7kg, nyt mahan kasvattelua toivon mukaan vähällä painonnousulla
Pullapallo
Karpaten kevyeksi
tiistaina, 31. elokuuta 2010 klo 13:40
Meidän kahden hengen taloudessa syödään yleensä joka päivä eri ruokaa. Toisinaan päivällisestä riittää mulle pienehkö annos lounaaksi, mutta ei läheskään aina. Toisinaan teen vielä meille kummallekin eri ruuat, sillä meillä on jonkin verran poikkeavia makumieltymyksiä (mies ei esim syö sipulia eikä homejuustoa ja mä suorastaan rakastan kumpaakin)
-20kg/5kk www.karppaus.info
Omenaunelma
Aloitus 7.1.2010: BMI 24,7
tiistaina, 31. elokuuta 2010 klo 13:59
En käytä valmiita menu-ehdotuksia, mutta joitain reseptejä kyllä (ja lisään omia). Kahden hengen talous, ruokaa tehdä isompi satsi kerralla, ja sitä syödään niin kauan kuin riittää. vaikka sitten torstaihin asti
En ole kokenut tätä mitenkään ongelmaksi, lounaalla syön ulkona tai sitten sitä samaa ruokaa, jos on mukaanotettavaksi sopivaa.
Eipähän tarvitse joka päivä olla kokkaamassa, ja on ruokaa valmiina kun tulee salilta tai muista riennoista.
Siissu
tiistaina, 31. elokuuta 2010 klo 14:06
Ohjeiden puolitus toimii. Ja myös ohjeiden jatkaminen, eli jos muusia tulee iso ämpärillinen, tee siitä lihaperunasoselaatikkoa! Toisinaan on vaan hampaat irvessä syötävä samaa ruokaa, kun en minäkään osaa pieniä annoksia tehdä
Tai soita ystävä kylään lounaalle/päivälliselle, luulevat että oot ihan niitä varten kokannu
Kirnauskis
tiistaina, 31. elokuuta 2010 klo 14:11
Hei, mulla on ainakin toiminu sellainen, että yhden viikon kokkailen joka toinen päivä, ja laitan aina kaksi annosta tai kolme niistä pakkaseen ja sit seuraavalla viikolla ja ehkä kolmantenakin otan sitten sieltä. Ja jotkut ruuathan vaan paranee muutaman pv säilytyksestä, esimerkiksi lihapadat, joten noita en paljon laita pakkaseen, vaihtelen vain mitä niiden kanssa syön. Yhtenä pv perunaa, toisena riisiä, kolmantena pastaa, näiden ei siis tarvi olla peräkkäisiä päiviä ja sit voikin vaikka syödä paistettuja perunoita tai riisiä, mikä on mun suosikki; vähän öljyä pannuun, maun mukaan sipulia, chiliä, inkivääriä ja valkosipulia, voi muitakin vihanneksia laittaa, sit pika paisto vaan, 2-3 min, lisää riisi, noin 2 min sekoitellen ja siinä se. Tai jos tykkää niin viimeistelee vielä Nuoch Mamilla(kalakastike) ja soijakastikkeella. Tätä syön usein pelkästäänkin, joskus lisään joukkoon vietnamilaisen omeletin palat ( munat vähän kalakastiketta ja paisto) niin siinä on koko ateria alle kymmenen minuutin.
hippistuu
Elämä on yllätyksiä täynnä!
tiistaina, 31. elokuuta 2010 klo 14:20
Mulla oli ongelmia tuon ruuan suhteen,reseptit voi muokata yhdelle,kahdelle,kolmelle tai kymmenelle!eli siinä täytyy laskeskella hetki ja lopputulos voi olla ihan ok!
Me syödään ukon kans niin harvoin yhdessä,eli kerran kuukaudessa,syön viel ihan erisorttista ruokaakin!eli yhden hengen huushollia pidän!
Teen keittoja kuten hernekeittoa tai kaalikeittoa aina enemmän koska niiden maku paranee pakkasessa,nykyään tosi kovin harvoin teen noita keittoja!
Käytän valmiita menu ehdotuksia pohjaksi sitten fiksailen suuntaan sun toiseen,teenkin viikon listan valmiiksi,sitten korjailen jos on korjailtavaa,kun käyn kerran viikossa kaupassa,niin sillai saan kaikki kerralla tuotua,kun ei oo lähikauppaa enään,vaan kaupunkille bussilla,taksilla takas!
Nykyään jo olen sen oppinut et kahtena päivänä korkeintaan syön samaa sapuskaa,mutta ongelma se ei ole ollenkaan,kuten tuos edellä aina voi ideoida jotain muuta jäännestä ruuasta kuten tässä tein karjalanpaistista lihakeiton,jne
Niin ja tosiaan annoksiksi ja pakkaseen ei tarvi jokapäivä viikkokaupalla samaa pöperöö syödä!
Kaiken takana on ruokavalio!
Lumivalkoinen
tiistaina, 31. elokuuta 2010 klo 14:24
Mä en käytä mitään valmiita reseptejä täältä vaan teen ruokaa omilla ohjeilla. Tai ilman ohjetta
Mä syön kaksi lämmintä ruokaa päivässä joten jos teen neljän hengen annoksen, syön sitä kaksi päivää.
Ja mulle ei ole mikään ongelma syödä samaa ruokaa monta kertaa.
jessie83
"Never, never, never, never give up." -Winston Churchill-
tiistaina, 31. elokuuta 2010 klo 15:05
Tässäpä aloittajalle pari vinkkiä:
- Jauhelihakastiketta tulee tehtyä yleensä paljon. Jos parin päivän syömisen jälkeen tuntuu, ettei kastikkeen mussuttaminen enää kiinnosta, niin tee lopusta vaikkapa risottoa.
- Broilerista saa aikaan vaikka mitä! Broilerin koivet ovat edullisia ja niistä on helppo "jalostaa" erilaisia ruokia. Itse teen yleensä niin, että yhtenä päivänä syödään koipia sellaisenaan kypsennettynä lisukkeen kera ja seuraavana päivänä teen jäljellejääneistä koivista risottoa, salaattia tms.
- Edellisen päivän ruokia voi "piilottaa" myös munakkaaseen.
- Perunamuusista saa leivottua ihania rieskoja!
Sivu:
1
2
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Ravinto
»
Millä makeanhimo kuriin?
tänään
kello 09:01