Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ravinto
> Veden juonti
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Veden juonti
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
...
10
11
12
13
>
Wamppu
torstaina, 19. helmikuuta 2009 klo 20:08
Piti lukaista tuo patrikin artikkeli, kun olen pähkäillyt tuota vesi asiaa nyt jonkun aikaa... Nyt olen juonut 1.5-2l päivä, mutta voisi kyllä nostaa lähemmäs kolmea litraa tuon artikkelin perusteella
liew-
perjantaina, 20. helmikuuta 2009 klo 12:17
Mulla on ihan tota samaa, mietiskelin kerran yhden päivän juomisiani ja totesin, että join aamulla lasin vettä ja illalla kotosalla hieman maitoa. Siinä koko päivän nestesaldo, ei paljo 3-4 desiä enempää irronnut.
Työskentelen tietokoneen ääressä ja olen ottanut tavaksi täyttää aina puolen litran kolapullon vedelläja sen yritän ainakin juoda päivän aikana. Lisäksi yleensä kun pidän lounaan klo 12, niin nälkä ehtii tulemaan ennen klo 18 jolloin pääsen kotiin. Tällä välillä täytän masua vedellä jos nälkä kasvaa siet'mättömäksi, terveellistä tai ei.
Lisäksi kotona aina kun syön, otan viereen maitoa tai vettä, vaikka ei tuntuisikaan että on jano ja iltaisin vielä hörppään hammasmukista pari desiä. Täten olen saanut oloni paremmaksi kun aineenvaihduntakin tuntuu toimivan.
Edelleenkin vettä tulee juotua liian vähän, mutta parempi tämäkin kuin ei mitään. Olen myös koittnaut ottaa sen käytännön, että kun alkaa tuntua että on nälkä, mietiskelen onko se sittenkin vain janoa. Ja aika usein huomaan että pelkkä veden juominen auttaa. Toki se nälkäkin tulee aikanaan, mutta tämä auttaa siihen turhaan naposteluun jota tulee tehtyä kun on muka nälkä.
omppis
perjantaina, 20. helmikuuta 2009 klo 14:52
liew...jos syöt klo 12 ja seur. kerran vasta 18 niin etkö voisi ajatella ottavasi jonkun pienen välipalan tuossa välissä...mieluiten jotain proteiinipitoista. Itse syön Valion cottifrutin ja se auttaa hyvin jaksamaan siihen, kunnes pääsen kotiin. Ei tule ahmittua sitten kotonakaan.
Ja vettä mulla kuluu päivässä se 2-3 litraa (ja vessassa saa ravata alvariinsa). Mutta on painokin pudonnu kivasti.
Satujumppa
tiistaina, 22. syyskuuta 2009 klo 21:55
Kaipaisin vinkkejä veden juomiseen. Saan hädin tuskin juotua (pakotettua itseäni) juomaan 3 lasillista vettä päivän aikana. Muutoin juon Cola Zeroa. Kahvia / teetä en juo lainkaan, enkä mehuja.
Ystäväni kehoitti minua lisäämään sitruunaa veteen, mutta se aiheuttaa minulle vain migreenin. Joten ottaisin mielelläni vastaan teidän niksejänne
Merry
Klubiemäntä
Om nom nom nom
tiistaina, 22. syyskuuta 2009 klo 22:03
Veden juonti vaatiikin ehkä vähän totuttelua, jos on kovin makeisiin litkuihin tottunut. Vettä voi toki maustaa eri tavoilla mutta itse suosittelisin ihan vain sitä, että opettelee siihen veden omaan "makuun". Pidemmän päälle helpompaa (ja itse huomasin ainakin, että kun noista makeista litkuista luopui, niin itseasiassa vesi alkoi maistumaan hyvältä). Paikkakunnalla tosin on jonkun verran vaikutusta veden makuun (vahvasti kloorattua/pintavettä/pohjavettä jne). Joskus voi auttaa vaikka se, että ottaa veden kannuun jääkaappiin ja antaa sen seistä siellä vaikka yön yli. Tuloksena kylmää vettä ja jokseenkin mausta ainakin pahin kloorisuus tuntuu katoavan.
Kylmä vesi jääpaloilla ainakin itselläni meni alkuun helpommin. Nykyään riitää, kun on suurinpiirtein viileää.
viilikerma
tiistaina, 22. syyskuuta 2009 klo 22:04
Kanna vesipulloa mukana mihin menetkin, ja hörpi sitä pieniä kulauksia kerralla. Vaihda ruokajuoma veteen. Pidä kotona aina vesilasia käden ulottuvilla ja hörppää aina sillon tällön. Mulla meinaa myös veden juonti unohtua, mutta näillä nikseillä saan nesteytettyä itseäni pitkin päivää, sillä en voi juoda suuria annoksia kerralla, kun tulee jotenki tosi täysi ja hölskyvä olo.
sikamakee
Usein voittaja on se häviäjä, joka on päättänyt yrittää viellä kerran!
tiistaina, 22. syyskuuta 2009 klo 22:06
Sama vika rahikaisella. Olen opetellut juomaan vettä ihan sillä, että töissä otan puolenlitran pulloon vettä ja täytän sen ainakin kerran työvuorossa. Itselläni pullosta juominen on jostakin syystä helpompaa kuin lasista ja mielellään hieman seisonutta vettä kuin kylmää suoraan hanasta
Kaikkea voi kokeilla. Sitäpaitsi kylähän juomisiin lasketaan myös muut kuin puhdas vesi- siis myös limut, mehut ja esim kaloritomat mehukeiot on melkeen juomista!
Merry
Klubiemäntä
Om nom nom nom
tiistaina, 22. syyskuuta 2009 klo 22:12
Niin toki juomisiin lasketaan muutkin kuin puhdas vesi, mutta itse ainakin suurissa määrin karttaisin muita. Runsaskalorisissa (esimerkiksi tuoremehuissa) tulee ne kalorit ongelmaksi ja toisaalta laittijuomissa on makeutukseen käytetty aineita, jotka eivät ainakaan suurissa määrin ole ihmiselle hyväksi. Sen takia jos suurimman osan päivän juomisista muodostaa niistä, niin se tuskin on pidemmän päälle terveellistä. Ja toki sitten on vielä hampaiden hyvinvointi. Sokerittomat juomat (etenkin hiilihapolliset) pilaavat niitä yhtälailla kuin sokerilitkut. Näiden syiden takia mielestäni suurin osa päivän juomisista kannattaisi hoitaa vedellä. Pieniä määriä muitakin juomia toki sopii, turhan "kieltäymyksellinen" linja ei sekään ole aina hyvästä.
shayla76
keskiviikkona, 23. syyskuuta 2009 klo 15:28
Itsekkin juon vain cola zeroa ja korkeintaan lasin vettä päivässä, paitsi jos menen jonnekkin ulos pidemmäksi aikaa ja kesäisin otan 0,5l pullon mukaan ulos. Olin viimekuussa viikon maalla ja olin ensin 3 päivää ilman cola ja join vain vettä hanasta ja teenä, siitähän tuli päänsärky ja jouduin 3s päivä jo juomaan 3 lasia colaa kerrallaan jolloin helpotti niin että taas pidin pari päivää paussia jolloin päänsärky ei ollut niin kovaa, mutta tultuani taas kotiin olen kolaa melkein 1 1/2 l päivässä juonut. Olen kyllä miettinyt jos joisi vettä ruuan kanssa niin pikkuhiljaa lopettaisi colan juomisen. Ruuan kanssa meneekin eniten colaa. Hammaslääkäri kyllä tykkää
Merry
Klubiemäntä
Om nom nom nom
keskiviikkona, 23. syyskuuta 2009 klo 20:43
shayla76: lopeta kolan juominen. Oikeasti. Tuo 1,5l kolaa on ihan älytön määrä (tiedän, itsekin yhdessä vaiheessa join tuon ja välillä enemmänkin kolaa päivässä). Se hedari menee kyllä ennenpitkää ohi. Todennäköisesti kyse on kofeiinista, vaikka sitä on pieniä määriä vain, niin tuohon 1,5l sitä jo kertyy. Itsellä ainakin vaikutti jo ihan yöuniinkin se älytön kolankittaaminen. Ja terveellisyydestä on ihan turha puhuakaan :S Siihen kuluu rahaakin ihan hirveästi
Mutta siis entisenä "kola-addiktina" ihan täydestä sydämestäni suosittelen, että jättää tuollaiset limpparimäärät väliin. Ei niistä mitään hyvää seuraa. (Ja edelleenkään eihän sitä totaalista lakkoa tarvitse tehdä.)
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
...
10
11
12