Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ravinto
> Veden juonti
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Veden juonti
Sivu:
<
1
2
3
4
5
...
7
8
9
10
>
omppis
torstaina, 22. tammikuuta 2009 klo 16:49
Kuinka paljon juotte vettä päivän aikana? Itse lisäsin veden juontia taas tammikuun alusta reippaasti, vähintään 2 l/vrk, mutta mieluummin 3l. Alussa saa ravata vessassa jatkuvasti, mutta tuntuu kuitenkin että joku taika siinä vedenjuonnissakin on, jotenkin "puhdistuneempi" olo.
Sitä vaan mietin, kun olen lukenu myös sellasia juttuja, että liika vedenjuonti on pahasta....mikä sitten on liikaa? Osaisiko joku sen vielä kertoa.
Sipsitär
torstaina, 22. tammikuuta 2009 klo 17:21
4-5 litraa alkaa olla jo aika paljon....
Miinastiina
torstaina, 22. tammikuuta 2009 klo 17:30
Seuraavaa infoa löytyy Kiloklubin vesilasien vieressä olevan kysymerkin takaa:
"Hyvä nyrkkisääntö on noin juoda 1,5–2 litraa päivässä ja nauttia sen lisäksi vielä puolesta litrasta litraan nestettä jokaista liikuntatuntia kohden....
Liiallista juomista kannattaa kuitenkin välttää, sillä se laimentaa elimistön toiminnan kannalta keskeisiä elektrolyyttitasoja. Vatsan täyttäminen nesteellä ei myöskään ole kestävä ratkaisu painonhallintaan, sillä se vain lykkää ja voimistaa nälkää. Yli 4 litraa päivässä olisi suotavaa juoda vain siinä tapauksessa, että urheilee kesähelteellä."
Että näin.
hippistuu
Elämä on yllätyksiä täynnä!
torstaina, 22. tammikuuta 2009 klo 17:39
Itse olen kova juoaan vettä,mullaa lääkkeitä jotka kuivaavat suuta et tuollainen 2-3 L menee vuorokaudessa,teen eri makuisia vesä lisään niihin sitruunaa appelsiinia greippiä, sit kun tekee tuoremehua itse siitä laimentaa makuvettä, mulla on tuo omena ja sitruuna suosikkeja mut kaikkea voi kokeilla! Tuollaiset 5l päivä annoksena vettä on kyllä liikaa!
Sositus on 2L+ muut nesteet!
Kaiken takana on ruokavalio!
Pape
Klubiemäntä
torstaina, 22. tammikuuta 2009 klo 20:20
Tässä linkki artikkeliin, jossa Patrik on kirjoittanut tästä samasta asiasta:
http://kiloklubi.fi/artikkelit/Nälkä-ja-jano-sekaisin/787/
eikä-heimo
mitään ei lautaselle jätetä
perjantaina, 23. tammikuuta 2009 klo 09:30
Mistäs johtuu se, että koskaan ei ole jano? Minä olen aina ollut ns. "huonojuomainen vasikka" ja jos en yhtään kontrolloisi juomisiani niin nestettä tuskin päivässä menisi 4 dl enempää.
Aamupalan kera lasi maitoa (sekin kaurapuuron kans lautasella), lounaalla lasi vettä (jos sitäkään), päivällisellä lasi vettä ja siinä se on. Kahvia juon erittäin harvoin, alkoholipitoisia juomia en käytä kuin erittäin satunnaisesti (ei siis saunakaljoja tai muuten vaan siidereitä). Ja koskaan minulla ei ole janon tunnetta. Ei edes treenin jälkeen.
Olen puhetyöläinen, joten jo senkin takia minun pitäsi juoda paljon, laulankin harrastuksenani, mutta juomaan se ei minua saa.
Nyt otin minäkin taas Tammikuun alusta "vesipullokuurin", eli pidän litran vesipulloa aina mukana ja siemailen siitä jatkuvasti. Yhden litran olen laittanut päivän tavoitteeksi ja se nyt just menee, toiseen ei vielä riitä päivässä tunnit.
Aineenvaihduntani on laiskaa, sitä se on ollut aina. Vessassa tarvii käydä isommilla tarpeilla ehkä kerran viikkoon. Näillä kahdella asialla on tietysti selkeä yhteys, mutta kun elimistö ei kerro, että sen tarvitsisi saada lisää nestettä.
Yksi tekijä tässä on varmaan tuo matkatyö jota teen. Ajan viikkoon n. 4000 kilometriä ja ihan jokaisen sadan kilometrin päässä ei viitsi pysähtyä vessaan sen takia että on lipittänyt autossa esim. vettä. No tähän olenkin kehittänyt tilalle karkkimussutuksen ja sen aiheuttamaa ylipainoa tässä nyt laihdutetaan.
Karkit on nyt autosta pois, tilalla purukumi, mutta miten saisi tuon nestetasapainon kohdalleen? Vai tarvitseeko sitä saada? Hyvin olen tähänkin asti pärjännyt rällä juomisella
Cinnamonbed
Hitaasti mutta epävarmasti.
perjantaina, 23. tammikuuta 2009 klo 09:42
torstaina, 22. tammikuuta 2009 klo 17:39
hippistuula kirjoitti
:
Sositus on 2L+ muut nesteet!
Eikös se suositus ole, että
vähintään
2 litraa päivässä kaikkia nesteitä eli myös ruoan mukana tulevat nesteet lasketaan tuohon määrään? Voin kyllä muistaa väärinkin. Tullut vähän epäluuloiseksi tuon vedenjuonnin suhteen, kun liikaakaan ei sais lipitellä...
omppis
perjantaina, 23. tammikuuta 2009 klo 10:08
eikä-heimo...mulla oli tuo sama, etten juonu päivässä vettä kun ehkä sen puoli litraa....(olutta kyllä meni sitten viikonloppuisin
)
Nyt kuitenkin tuttavani luona punnitsin itseni sellasella "kehoanalyysipuntarilla" ja sen mukaan elimistössäni on aivan liian vähän nestettä ja se sai miettimään, että ehkä sitä vettä voisi juoda enemmänkin.
Mutta, enpä usko että itsekään viitsisin pysähdellä jatkuvasti vessareissujen takia, mutta oma työni kyllä sallii välillä työpöydän äärestä nousun.
hippistuu
Elämä on yllätyksiä täynnä!
perjantaina, 23. tammikuuta 2009 klo 10:12
Tuolla Papen viestissä on linkki juomisesta,Patrigin artikkeli!Lukekaa!
Minä juon 2L päivä + muut nesteet! ja se on minulle oikea määrä,se on koon mukaan myös tuo juominen,mitä kookkaampi sitä enenpinestettä!
Kaiken takana on ruokavalio!
Sipsitär
perjantaina, 23. tammikuuta 2009 klo 11:38
Eikä-heimolle: jos tulee jano, on jo nestevajausta.
Veden juomista pitää vaan opetella siinä missä muitakin asioita!
Pitää vaan ottaa tavaksi hörpätä vettä aina kun siihen tulee tilaisuus - desi riittää, ei kannata juoda montaa desiä kerrallaan, siitä tulee helposti huono olo. Ja se vessassa juokseminen kyllä tasoittuu. Se on vaan merkki siitä, että elimistö toimii!
Ja ennenkuin edes ajattelette ostaa kaupasta pullotettua vettä, katsokaa infovideo! Kyseessä ei ole vitsi eikä ketjukirje vaan ajatuksia herättävä tietoisku.
www.pullovesi.fi
Sivu:
<
1
2
3
4
5
...
7
8
9