Eli joko toteaa, että sipsit ja karkit eivät ole ihmisten ruokaa (kuten minä olen todennut, kohta vuosi ilman - ja olen alkanut leipomaan ja tekemään herkullisia jälkiruokia ja jos suolaista haluan niin sitten suolaan pähkinöitä ja manteleita, niissäkin on ravintoarvot kohdallaan) tai sitten löytää sen kohtuuden. Kohtuus ei toiminut kuin ajoittain ja sitten kun tajusin ihan oikeasti tämän, että noilla ei ole mitään tekemistä ruoan ja ravinnon kanssa oli ratkaisu helppo. Mä en tosiaan enää ymmärrä mitä niiden ihmisten päässä on liikkunut jotka on joskus tuotekehitelleet nuo edellä mainitut ja saaneet markkinoitua ravintona? Tai hyvän markkinaraon ovat löytäneet, mutta ei varmaankaan olis ihan heti maistunut meidän esi-isillemme samaan tahtiin! Missä vaiheessa ihmisten maku on muuttunut niin kummalliseksi että irtokarkkeja tai sipsejä on saatava? Ennen näitä herkuteltiin jäätelöllä, suklaalla, lakristitsilla, ihanilla jälkiruoilla ja leivonnaisilla. Jotka siis ovat ruokaa, ravintoa, niissä on useimmiten kuitua, proteiinia, hyviä rasvoja ym. - siis kun tekee itse.Eli siis mun sallitut herkut on itsetehdyt leivonnaiset ja jälkiruoat (mitä en ennen tehnyt ikinä, ettei tule kiusausta syödä, mutta irtokarkkeja meni sit 300-400g...) . Ja uunissa paahdetut öljytyt ja suolatut kuorimattomat mantelit ja erilaiset pähkinät. Olipahan paatos
Otan tupperwarekipon, johon laitan n. 100g leipämargariinia. Sekoitan leipämargariiniin (40% tai 60% ) murskattua valkosipulia ja kuivattua/tuoretta persiljaa/ruohosipulia.