Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ruoka
> Sallitut herkut
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Sallitut herkut
Sivu:
1
2
3
4
...
13
14
15
16
>
Henne
Klubiemäntä
tiistaina, 3. helmikuuta 2009 klo 14:11
AJattelin, että olis mukava jutella karkkien ja viinien ja naposteltavien lisäksi ns. sallituista herkuista. Siis niistä, mitä voi syödä kohtuumäärin ilman tunnontuskia. Mitä "herkkuja" jemmaat kaappiin pahan hetken varalle? Oletko keksinyt korvikkeen suklaalle tai sipsille?
Mun oma sallittu herkku on tällä hetkellä rasvaton ja sokerin ingmanin mansikkajätski. Siinä kaloreita on vain 100kcal/100g, eli tavallisessa pienessä siivussa 50kcal. Sitten siihen lisäksi muutama pekaanipähkinä!
Toinen sallittu herkkuni on tehdä maustevoita itse. Tykkään aivan mielettömästi kaupan pakasteyrttivoipatongeista ja se taitaa edelleenkin olla yksi "sudenkuopistani", jonka silloin tällöin kyllä sallinkin itselleni. Mutta vain hyvin harvoin. Otan tupperwarekipon, johon laitan n. 100g leipämargariinia. Sekoitan leipämargariiniin (40% tai 60% ) murskattua valkosipulia ja kuivattua/tuoretta persiljaa/ruohosipulia. Sitten vaan leivän päälle sitä. Eipä siihen oikein muuta tarvitakaan! Jos vielä sattuu niin onnellisesti että olen ostanut tuoretta rievää tai tehnyt itse sämpylöitä, niin maustevoi on aivan taivaallista...!!
No niin nyt vaan jakamaan omia jippoja
Täältä löydät jumppablogini:
http://jumppaa.blogspot.com
amelie.m
01.01.09 80,0kg, 23.04.09 66,5 kg, matka jatkuu sektorille 60 - 65
tiistaina, 3. helmikuuta 2009 klo 14:20
Mun ehdoton "hätävarani" makean himoon on Pepsi Max... Joo, tiedetään, ei taatusti oo hyväksi hampaille, mutta ei niitä herkkuhimoja ole usein tullutkaan... Kaksi tölkkiä on kulunut six packistä kuukauden aikana. Ja tuo juoma oli suurinta herkkuani jo ennen elämäntaparemonttia, jotain tuttuakin on siis jäänyt vanhoista tavoista, huomattavasti pienemmässä kaavassa onneksi!
avril
tiistaina, 3. helmikuuta 2009 klo 14:21
Täytyykin maistaa tuota jätskiä. Se on se mun sudenkuoppani... litra saattaa upota huomaamatta telkkaria katsellessa. Ennen saatoin korvata lounaan tai päivällisen jätskillä, mutta nyt koitan pitää vähän terveellisempää ruokavaliota, niin ostan lähinnä sorbettia. Ja sitten laitan välillä rasvatonta jogurttia pakastimeen pikku annoksina. Se on ihan ok korvike jos oikein tekee mieli jätskiä.
Muuten syön herkkuina maapähkinöitä ja manteleita ja paahdettuja soijapapuja. Ja viinirypäleitä. Ja kaakaota.
heri
Mieti ennenkuin suuhusi pistät!
tiistaina, 3. helmikuuta 2009 klo 14:28
Hennen valkosipulinen yrttivoi kuulostaa tosi herkulliselta! Oma sallittu herkkuni on jugurtti-rahka. Puolet rahkaa (tykkään Ehrmannista) + toinen puoli jotain rasvatonta maustettua jugurttia. Päälle pari ruokalusikallista mantelilastuja. Jugurtin laadusta riippuen voi maustaa lisäksi vaniljasokerilla tai kanelilla. Sitten se syntisempi vaihtoehto: maapähkinöitä ja rusinoita
Huijaan itseäni sillä, että rusinoissa on hiveniä....
circuit
Pystyn ja kykenen kyllä!
tiistaina, 3. helmikuuta 2009 klo 17:05
Luumut.
Rahka (vähärasvainen, makeuttamaton) + hedelmiä sekaan + ehkä hippasen hunajaa.
Banaanilastuja pakastimeen silleen että jähmettyy - melkein kuin karkki.
Hopee
tiistaina, 3. helmikuuta 2009 klo 17:31
Avokado, cashew-pähkinät ja pesto täysin sallittuina, herkkujuustot semi-ok. :P Tulee muuten pirun hyvää leivänpäällistä avokadosta ja pestosta.
Helinä81
tiistaina, 3. helmikuuta 2009 klo 18:32
Minä kyllä sallin itselleni ihan kaiken. Olen opettelemassa koko loppuelämäkseni terveellistä syömistä ja kieltäydyn ehdottomasti olemaan koko loppu elämäni ilman suklaata tai muita epäterveellisiä herkkuja.
MötMöt
tiistaina, 3. helmikuuta 2009 klo 19:00
Oma sallittu naposteltava on cracotet+itsemaustettu kermaviili
PiutPaut
tiistaina, 3. helmikuuta 2009 klo 19:08
Halutessani jotain hyvää, mutta yrittäessäni pitää kalorit kurissa, teen hedelmäsalaattia. Banaanista, mandariinista, viinirypäleistä, omenasta, ananaksesta ja ananasmehusta tulee ihanan pirteä ja makea välipala (tämä resepti auttaa myös kasvis-/hedelmäpallon vihreäksi saamisessa.
) Päälle laitan sitten ruokalusikallisen tai pari raejuustoa, nami nam!
Karkkien korvikkeena syön kuivattuja hedelmiä, mm.ananaksia. Kun valitsee sokeroimattoman version, eikä esim öljyssä friteerattuja banaanilastuja, ei kaloreitakaan kerry älyttömästi.
Mansikkäjätski kuulosti muuten hyvältä! Täytyy ostaa ja maistaa kun kesä lähestyy, itselle ei maistu jätski talvella,kun olen muutenkin jäässä!!
rapakuntoon09
tiistaina, 3. helmikuuta 2009 klo 20:19
Mulla on kans hetelmät millä herkuttelen. Paljon sokeriahan niissäkin on mutta en oo koskaa rajottanu hedelmänsyöntiä koska must se on överitiukkaa. Sit ku haluu jotain ekstramakeeta sallittua herkkua ni kuivatut taatelit on taivaallisia. Niitä menee tietysti myös hyvien juustojen ja hyvän jälkkäriviinin kanssa, mutta ne on niitä "ei niin usein sallittuja" herkutteluhetkiä ne...
Sivu:
1
2
3
4
...
13
14
15
16
>
Sivun alkuun