Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ravinto
> Paljonko leipää päivässä?
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Paljonko leipää päivässä?
Sivu:
<
1
2
3
4
5
Naamis
Oon kaunis ja iso ja pystyn sen myöntämään: mää syön tänään!
tiistaina, 31. elokuuta 2010 klo 12:21
"Eiks tost leivän syömisest tuu hirveesti hiilarei jos syö jopa 7 leipäsiivua päivässä "
Tulee varmaan, mutta kaikkihan eivät laske mitään hiilareita.
Itsekään en siis laske, mutta mitä nyt tuota ruokapäiväkirjaa katsoo, niin hiilareiden osuus on yleensä 40-45% (herkkupäivinä enemmän ja joskus sitten vain 30% ), grammoina kaikkea 120 ja 200 gramman väliltä.
En muista olenko tähän jo vastannut, joten vastaan uudelleen: eli syön yleensä 2-4 siivua ruisleipää (Real, Vaasan 100% ruis tai Vaasan ruispalat) päivässä, joinain päivinä jopa 6 ja joinain päivinä 0.
Pudotusta takana 16,7kg, nyt mahan kasvattelua toivon mukaan vähällä painonnousulla
jessie83
"Never, never, never, never give up." -Winston Churchill-
tiistaina, 31. elokuuta 2010 klo 12:25
tiistaina, 31. elokuuta 2010 klo 12:04
Mä Putoan kirjoitti
:
Eiks tost leivän syömisest tuu hirveesti hiilarei jos syö jopa 7 leipäsiivua päivässä
Kuten Naamis jo vastasikin, niin kaikki eivät laske hiilareita. Toinen tärkeä pointti on se, että ne 7 leipäsiivua ovat useimmiten laihduttajilla täysjyväleipää, eli niistä saadaan niitä hyviä, pitkäketjuisia hiilareita. 7 siivua leipää kuulostaa paljolta, mutta jos ajattelee, että aamu- ja iltapalalla syö 2 leipää, välipalalla yhden sekä lounaalla ja päivällisellä yhden, niin siinähän se määrä jo täyttyy.
Olen varmaan jo vastannut tähän ketjuun, mutta varmuuden vuoksi kerron vielä, että itse syön 3 siivua leipää päivässä. Joskus harvoin uppoaa neljäskin.
Keittoruoan kanssa syön leivän, mutta muuten en lämpimän ruuan kanssa leipää ota.
Mä Putoan
Huokaa sydän mutta älä halkea.
tiistaina, 31. elokuuta 2010 klo 12:26
AAaa, taas viisaampi
Henne
Klubiemäntä
tiistaina, 31. elokuuta 2010 klo 15:24
7 palaa leipää voi jakautua esim. näin:
2 ruispalaa aamulla
Lounas: itse tehty hampurilainen 2 sämpylänpuoliskaa
Välipala tai päivällinen 2 palaa ruisleipää
Iltapala 1 pala ruisleipää/sämpylänpuoliska
Täältä löydät jumppablogini:
http://jumppaa.blogspot.com
ja ruokablogini:
http://jumppaaruokablogi.blogspot.com/
Zetire
Tuska on se tunne kun heikkous poistuu ruumiista
tiistaina, 31. elokuuta 2010 klo 16:26
Ruisleipää tai näkkileipää yks päivässä, ei joka päivä. Vältän vaaleaa leipää, mutta esim. illanistujaisissa jos on niitä pakastepatonkeja valkosipuli/yrttivoilla niin en kyllä kieltäydy
Mutta tollaset on muutenkin spesiaalitapauksia. Toisinaan teen myös mantelileipää. Karppaan. Ennen karppausta saatoin syödä jotain viisi leipää päivässä, mutta silloinkin pitäydyin rukiissa.
Sohvi
Klubiemäntä
Vähän päivässä, paljon viikoissa!
tiistaina, 31. elokuuta 2010 klo 16:42
Mä syön 0-2 viipaletta ruisleipää tai näkkäriä tai hapankorppua. Välillä menee aikoja ilman leipää. Ruuan yhteydessä en syö juuri koskaan leipää, poikkeuksena keittoruoka, jolloin syön yleensä yhden viipaleen ruisleipää.
Kuidut saan enimmäkseen kasviksista; vihanneksista ja juureksista.
jokohan onnistuisi
tiistaina, 31. elokuuta 2010 klo 16:59
Syön noin 6 viipaletta täysjyväleipää (yleensä hapatettua ruista) päivässä tai 4 palaa + puuron. Kasviksia menee yli 600g ja siihen kalaa, kanaa tai muuta proteiinia. Lisänä margariinit + öljyt. Kaikki pallot vihertää. Punaisiksi saan ne herkuilla. Minulla leipä ei ole lihottanut vaan herkuttelu. Pidän happamasta ruisleivästä ja se on osa sallittua herkuttelua.
haselnussmaus
tiistaina, 31. elokuuta 2010 klo 18:42
En syö juuri ollenkaan leipää. Illalla ehkä yhden kaksi palaa täysjyvänäkkäriä/paahtoleipää, jos oikein nälkä tulee. Välillä teen puuron aamupalaksi ja normaalisti saankin kuituni kasviksista ja siemenistä/leseistä. Vaaleaan leipään repsahdan vain pikaruokaloissa tai joskus tulee syötyä valkosipulipatonkia.
hippistuu
Elämä on yllätyksiä täynnä!
tiistaina, 31. elokuuta 2010 klo 18:50
Syön 2 palaa hiivatonta täysjyväleipää tai puuroa,joskus narskuttelen hapankorppua,mutta jos syön aamupuuron en syö leipää!
Kaiken takana on ruokavalio!
Mä Putoan
Huokaa sydän mutta älä halkea.
tiistaina, 31. elokuuta 2010 klo 20:25
Aika hassuu, kun olen töissä aamulla puuro maistuu hyvältä ja kun olen kotona, tekee illalla mieli puuroa
Ei kai sillä ole niin paljon väliä mihin aikaan päivästä sen syö
Sivu:
<
1
2
3
4
5
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät