Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Terveys
> Onko muita huonovatsaisia?
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Onko muita huonovatsaisia?
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
>
Mä Putoan
Huokaa sydän mutta älä halkea.
tiistaina, 24. elokuuta 2010 klo 11:08
Olen kuullut moisesta vaivasta
Johtuukohan sekin siitä että voin syödä ruisleipää hyvillä mielin koska se on hapatettua, taikinajuuresta valmistettua kun taas vaaleat leivät eivät sovi lainkaan kun ne nostatetaan hiivalla
Mä Putoan
tiistaina, 24. elokuuta 2010 klo 11:43
Lääke hiivasyndroomaan: Candida Forte
Löysin tuon tuolta linkistä
Oletteko kokeilleet
Luin sen linkin ja mun oireet on just tuota mitä siinä lueteltiin
Taidanpa ostaa paketin ja kokeilla mut pitäiskö silti ensin käydä lääkärissä
Vai voisinko itse aloittaa kuurin
Lilla_My
tiistaina, 24. elokuuta 2010 klo 11:48
Itselläni myös hankala vatsa, ei ole laktoosi-intoleranssia, ei keliakiaa eikä allergioita (tehty tutkimukset) mutta yliherkkyys ainakin viljoille, joskin kaura ja ruis käy. Samoin sokeri ja hiiva aiheuttaa aivan älytöntä turvotusta, kaasunmuodostusta ja ummetusta. Kaiken läpikäymisen jälkeen (ja onneksi allergialääkäri joka mahdollisen vilja-allergian tutki ja osasi auttaa eteenpäin) oon todennu, että jos haluan vatsaoireeni pitää kurissa niin vhh on paras keino, samoin hiivan välttäminen niissä harvoissa leivissä mitä joskus tulee syötyä (eli juureen leivottuna) pitää oireet kurissa. Maitoa on ollu vaikea kestää juuri maitona tai kermana (hapantuotteet ok ja siis laktoosi-intoleranssia ei ole) mutta sen jälkeen, kun viljat jätin pois myös maitotuotteet on taas käyny kaikissa muodoissa.
Vatsaongelmat on inhottavia mutta kun jaksaa vähän vaivaa nähdä oman hyvinvoinnin eteen, niin kyllä nekin helpottaa! Tsemppiä kaikille vatsavaivaisille, toivoa on!
Henne
Klubiemäntä
keskiviikkona, 25. elokuuta 2010 klo 14:33
Vatsavaivat jäivät jätettyäni kahvinjuonnin.
Jos syön ruisleipää liikaa, niin vatsa ei tykkää.
Jos ruokarytmi kärsii eli tulee liian pitkiä välejä syömiseen, niin vaivoja tulee.
Jos unohdan juoda vettä, se tuntuu vatsassakin (ummetus).
Eli nykyään en kärsi enää kuin poikkeustilanteissa.
Täältä löydät jumppablogini:
http://jumppaa.blogspot.com
ja ruokablogini:
http://jumppaaruokablogi.blogspot.com/
Mä Putoan
torstaina, 26. elokuuta 2010 klo 17:45
Ostin nyt itselleni Candida Fortea ja Lepicol-purkin
Saas nähdä alkaako helpottamaan vatsavaivat
Janna84
Kroppa tekee mitä mieli käskee.
perjantaina, 27. elokuuta 2010 klo 12:41
Mäkin kärsin joskus v.2006 vatsavaivoista, oli turvotusta,kipua,ilmavaivoja ja ärsyttävin niistä oli vatsan jatkuva metelöinti.
Oli niin vaikeata nukkuakin sen jatkuvan älämölön takia...
Ostin sitten Dida-kuurin ja jätin kaikki hiivaa sisältävän pois. Parin kuukauden jälkeen vatsa oli taas ihan normaali.
Eikä ole ollut sen jälkeen mitään ongelmia vatsan kanssa.
a-mari
torstaina, 31. maaliskuuta 2011 klo 20:48
Mulla on vatsa sellainen, että toimii miten sattuu ja ruoka ei sula kunnolla. Tänään sitten pohjanoteeraus, kun huomasin, että lääkepilleri, joka mun pitää ottaa säännöllisesti, oli myös täysin sulamaton!
Pitäisköhän mennä lääkäriin? Mistä tälläinen voi johtua?
KettuK
Life is a thing that happens while you're busy making other plans.
perjantaina, 1. huhtikuuta 2011 klo 15:09
On olemassa pitkävaikutteiseksi tarkoitettuja lääkkeitä, jotka tulee ulos lähes samannäköisenä kuin mitä olivat otettaessakin. Näissä lääkkeissä on siis sulamaton "runko" jonka sisällä oleva lääkeaine kyllä imeytyy suolistossa, vaikka runko päällisin puolin pysyy ehjän näköisenä. Kantsii katsoa lääkkeen pakkausselosteesta, oisko kyseessä tällainen. Siellä yleensä mainitaan, että lääkkeen runko voi olla havaittavissa ulosteessa tms. jos tällainen lääke kyseessä. Tai sit voi kysyä apteekistakin asiasta.
a-mari
perjantaina, 1. huhtikuuta 2011 klo 21:01
Kiitos vastauksesta, pitääpä tarkistaa!
Neiti Hellsinki
Today is a new day. (Chicken Little)
lauantaina, 2. huhtikuuta 2011 klo 17:17
Mulla kanssa vatsaongelmia. Jos syön pallot vihreelle ja tasaisesti pitkin päivää niin vatsa on kohtuullisen okei, mutta ilmaa saattaa kyllä olla silti vähän. Mutta auta armias jos syön vaikka ravintolassa.... hyvä että ehtii vessaan. Kokeilin olla kuukauden ilman pastaa, riisiä, perunaa ja söin täysjyväleipää vain aamuisin kaksi palaa. Ei mitään vaikutusta, ihan sama meininki. Maitohappobakteerit auttoivat jonkun verran mutta eivät merkittävästi, kuitenkin oli kiva kun oireet vähän helpottivat. Itse kun netistä katsoin niin kaikki oireet mulla menee IBS:n alle, mutta en oo käyny lääkärissä siitä koska mulla ei mikään tietty ruoka-aine aiheuta oireita vaan just jos syön erilailla kun normaalisti. Eli tähän asti oon kohtuuhyvin pärjänny sillä että en käy usein ravintoloissa ja koitan syödä säännöllisesti ja vähän kerrallaan, ja koitan kuitenkin syödä perunaa ja pastaa mahdollisimman vähän ja korvaan ne usein kasviksilla, riisiä en koskaan edes osta. Tämä auttaa sitten siten että maha on sekaisin ehkä kerran tai kaksi viikossa. Niin ja sitten jos stressaan niin maha ei toimi ollenkaan, ja sama homma jos kuitupallo on punaisella, aina pitää olla vähintään keltainen. Eli kieltämättä kyllä vähän sellanen sosiaalisen elämän tappaja ku aina joutuu miettimään että mahtaako maha kestää.
Slow, love, slow. Only the weak are not lonely. -Nightwish, Imaginaerum-
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
7
8
9