Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ravinto
> Kiloklubin viiniklubi
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Kiloklubin viiniklubi
Sivu:
<
1
2
3
4
...
8
9
10
11
FaerieS
perjantaina, 20. elokuuta 2010 klo 12:23
Hepsan,
kiitos vastauksesta
Viime aikoina Australian Barossan alueen viinit on olleet hyvin lähellä sydäntä
Mitä mieltä olet sopisiko tämä Peter Lehmann Barossa Chenin Blanc katkarapusalaatin kaveriksi? Vielä ei nimittäin tämä ole ollut maistelussa
Eikös rypäle ole lähtöisin Ranskasta?
Blogini: http://sportharmony.blogspot.com/
Neufchâtel
Tästä ei pääse, kuin alaspäin!
perjantaina, 20. elokuuta 2010 klo 15:26
kyllä, myös chenin blanc on hyvä kaveri mereneläville ja kasviksille/salaatille. etenkin kun se tulee uudesta maailmasta, eikä ole niin raskas vaan nimenomaan hedelmäinen ja sitruksinen.
Muistaakseni Chenin Blanc on kotoisin Val de Loiresta, eli Ranskan yhdeltä viinialueelta.
Nykyään se on tärkeä rypälelajike mm. Kaliforniassa ja Etelä-Afrikassa (kuten myös Loiressa) ja monessa muussa maassa. Etelä-Afrikasta usein löytää chenin blanceja nimellä Steen.
akkuli
Joka päivä oppii jotain uutta!
lauantaina, 21. elokuuta 2010 klo 10:08
Mites porukka tässä ketjussa suhtautuu kotiviineihin? Teettekö niitä itse? Koska minulla on tuolla tonkallinen juuri valmistumaisillaan olevaa sekamehu-viinimarja-keitosta, niin jäin pohtimaan, mikä onkaan ero Alkon viinien ja kotiviinien välillä näin laihduttajan näkökulmasta. Onko esim. käytetyn sokerin yms. määrissä suuria eroja? Nämä mun tekeleet on prosenteiltaan suurin piirtein Alkon viinien vahvuisia, mutta kotiviinistähän voi tehdä myös vahvempaa.
Neufchâtel
lauantaina, 21. elokuuta 2010 klo 10:21
on niissä suuri ero, koska sokeria EI saa käyttää useimpien maiden viininvalmistuksessa. Rypäleiden oma sokeripitoisuus pitää olla oikea, että viinistä saa sellaista, kuin sen pitää olla.
Olen myös tehnyt Suomessa kotiviiniä joskus, mutta *khöh* tein sen myyntiin, että sain itse parempaa
olen kyllä maistanut hyviä kotiviinejä. Esimerkiksi tätini tekemä mustaherukkaviini oli niin hyvää, että sen kehtaisi alkon hyllyllekkin laittaa.
nyt en tee enää kotiviiniä, vaan teen "alkon viiniä". olen siis viinitilalla(kin) töissä ja muutamaa meidän viiniä tulee myös Alkoon. Nyt vasta tänä syksynä (n. 3vk päästä) alkaa sadonkorjuu, jossa itse olen myös mukana. "Minun" tekemää viiniä voitte siis ostaa 2v päästä
akkuli
Joka päivä oppii jotain uutta!
lauantaina, 28. elokuuta 2010 klo 10:45
Onpa mielenkiintoista tietoa. En ole koskaan tullut ajatelleeksikaan, ettei Alkon viineissä tosiaan ehkä ole ollenkaan käytetty sokeria. Mutta mitenkäs nämä kotimaiset virallisemmat viinit, jotka tehdään esim. just viinimarjoista. Nehän on aika happamia marjoja, joten kaiketi niiden valmistuksessa joudutaan käyttämään jonkin verran sokeria?
Neufchâtel
lauantaina, 28. elokuuta 2010 klo 12:23
Tohon en osaa vastata 100% oikein varmasti, koska Suomella ei ole vielä viinilakia, niin sokerin lisäämistäkään ei ole kielletty missään. Toisaalta, monet tilat (kuten valamo) yrittävät tehdä ns. aitoa viiniä, ja nämä tilat eivät käytä sokeria lainkaan. Valamon kuohari on muuten törkeen hyvää
Meillä Ranskassa (ja muissa perinteisissä viinimaissa, sekä uusissa viinimaissa) viinilait ovat tosi tarkat ja niitä tulee noudattaa melkeimpä paremmin, kuin muuta lakia. Sokeria ei missään viininvalmistusvaiheessa saa käyttää.
Voisin veikata, että ehkä jotkut pikkuviinitilat suomessa lisäävät sokeria esimerkiksi jälkiruokaviineihinsä? mutta tuostakin veikkaan, että he lisäävät sitten jossain vaiheessa käymistä marjamehua viinin sekaan, josta tulee sitä sokeria sitten viiniin. en usko että ihan sokerina lisäävät..
esim karviaisista tehdyssä viinissä saattaa olla karviaismehua seassa. Alkoon tuollaiset viinit sitten taas eivät pääse.
Sivu:
<
1
2
3
4
...
8
9
10
11
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
Yli 60-vuotiaat
tänään
kello 08:22
Onnistumiset
»
"Onnistunut laihduttaja saa oman rekisterin"
tänään
kello 08:15
Vertaisryhmät
»
Tammikuu 2012 aloittajat: BMI yli 36
tänään
kello 08:14
Onnistumiset
»
Paljonko olet laihtunut ja missä ajassa?
tänään
kello 01:32
Ravinto
»
Millä makeanhimo kuriin?
tänään
kello 01:26
Rekisteröidy
Yhteistyössä